Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 21
Mehmet Kasım İyonya
2 ay önce - Sal 09 Nis 2019, 09:49
EYÜP-SEFAKÖY E5 İÇİ YENİ METRO AKSI: GÜNGÖREN METROSU


İBB Başkanı Ekrem Bey'in metro haritasında ilginç bir detay yakaladım. Bu forumda farklı başlıklarda E-5'in iç kısımlarından geçen metro yapılması lazım gibi tezler yazmıştım. Daha önce Eyüp-Bayrampaşa-Davutpaşa-Güngören-Parseller-Sefaköy aksında bir metro olduğunu işlemiştim. Şimdi ki detay aşağıdaki haritaya göre, biraz kuzeyde yeni bir metro aksı görünüyor. Şöyleki;

EYÜP-Demirkapı-Sağmalcılar-Terazidere-Yıldız Kampüs İçi-Akıncılar-(Güngören)-Parseller-Doğu Sanayi (Basın Ekspres)-Tevfik Bey Mahallesi (Sefaköy)

Buna göre T5 Eyüp-Bayrampaşa bağlantısını Demirkapı'dan Sağmalcılar'a yönlendirip, Terazidere'ye direk geçerek M1A ile aktarma yaparak, Esenler Davutpaşa Kampüs İçi'nden geçip, T1 Akıncılar denen Güngören'deki duraktan geçerek, Parseller'de M3 ile aktarma yapması ve Yenibosna içlerinden Basın Ekspres'e giderek Doğu Sanayi'den Tevfik Bey Mahallesi'ne gidiyor. Sefaköy içlerinde bitiyor. Etüd üzerinde çalışılırsa, Sefaköy-K.Çekmece uzatması da gündeme gelmelidir. Eyüp-Haliç Geçişi-Mecidiyeköy uzatması da yapılrısa, güzel bir koridor oluşur. Herkes E-5'e inmek zorunda kalmaz. Ekrem Bey'in Güngörenli olması bölgeyi iyi bildiği için ulaşım sıkıntılarını da net olarak biliyor. Bu öneriden sonra rakibi de Güngören'e metro getireceğiz demişti. Güngören Metrosu artık defacto oldu.



(+)


Aslı:



(+)


Mehmet Kasım İyonya
2 ay önce - Pzr 14 Nis 2019, 09:34
YENİ ETÜDLER


İBB Yeni Başkanı İmamoğlu'nun yayınladığı haritaya göre, daha önceki planlarda görünmeyen ve yeni olması beklenebilecek bazı hatlar resmedilmiş. Haritada siyah ile çizdim. Sanırım üzerinde etüd çalışması yaptırılacak. yeni etüdler şöyle:

1-Alibeyköy-GOP-Atışalanı-Çiftlik-Halkalı TOKİ Aksı

2-Bayrampaşa-Güngören-Soğanlı-Sefaköy-Tevfikbey Aksı

3-Ünalan-Ümraniye-Anadoluhisarı Aksı

4-Ataşehir-Ümraniye-Çengelköy Aksı

5-Kartal-Çekmeköy Aksı


(+)


Alibeyköy-GOP-Atışalanı-Çiftlik-Halkalı TOKİ Aksı'ndaki hat M7 Alibeyköy ve T5 Tramvay Hatları ile entegre olacağa benziyor.Ayrıca Gaziosmanpaşa Merkez'den geçecek Vezneciler-Sultangazi Metrosu ile ve T4 Tramvayı ile 500 Evler civarında aktarma olacağı anlaşılıyor. M7 Tekstilkent ve M1B Kirazlı Hatları'nın ortasında kalan E-6 ve çevresine hitap etmesi için Atışalanı, Dere, Tuna'dan geçip Bağcılar Çiftlik'ten geçerek M3 Yenimahalle ile entegre olacağı anlaşılıyor. Baasın Ekspres'te Ataköy-İkitelli Metrosu ile aktarma yaptırıp Atakent'ten Halkalı TOKİ'ye gidiyor. Sanırım Halkalı YHT Garı ile de uzatması olur.

Bayrampaşa-Güngören-Soğanlı-Sefaköy-Tevfikbey Aksı'ndaki hat ise T5 Eyüp-Bayrampaşa Hattı'nın batıya doğru devam ederek Davutpaşa üzerinden Güngören Tramvay'ı ile aktarma yaparak Parseller'den Soğanlı'ya doğru ilerlemesi ve Yenibosna E-5'in iç mahallerinden ilerleyerek Tevfikbey Mahallesi'ne uzandığı anlaşılıyor.

Ünalan-Ümraniye-Anadoluhisarı Aksı ise M4 Uzunçayır-Ünalan İstasyonu'ndan başlayıp, metrobüsle de entegre olarak kuzeye giden ekstra bir hat olduğu anlaşılıyor. Bulgurlu, Santral, ferah, NATO Yolu'ndan geçip sahile inmesi ve Anadoluhisarı'na uzanması amaçlanmış. Tam karşısında yer alan Rumelihisarı'na gemi ile aktarma yaptırıp, Aşiyan füniküleri ile M6 Etiler Metrosu'na uzanmayı amaçlanmış gibi duruyor.

Ataşehir-Ümraniye-Çengelköy Aksı, TEM'den Çakmak ve Ümraniye'den geçerek, İnkılap, Karabekir, Yavuztürk'ten Çengelköy'e inmek ve boğazla buluşmak amaçlanmış. 3 katlı tünele de aktarma olması beklenebilir.

5-Kartal-Çekmeköy Aksı


Misafir 698

2 ay önce - Pzr 14 Nis 2019, 10:18

Mehmet iyonya bey

Güngörenden geçecek olan tramvay hattı neresinden geçecek, ayrıntı var mı?

Biraz yoğun bir bölge de pek olası gelmedi bana.



Mehmet Kasım İyonya
2 ay önce - Pzr 14 Nis 2019, 13:32
BAYRAMPAŞA MERKEZ-GÜNGÖREN-PARSELLER YENİ METRO AKSI


Alıntı:
Mehmet iyonya bey

Güngörenden geçecek olan tramvay hattı neresinden geçecek, ayrıntı var mı?

Biraz yoğun bir bölge de pek olası gelmedi bana.


Güngören'den geçecek yeni proje mevcut tramvay hattı gibi cadde tramvayı şeklinde olmaz diye tahmin ediyorum. Karayolu trafiği düşünüldüğünde, yeraltından gidecek bir hat olacağını düşünüyorum. Bu amaçla LRT statüsünde bir hat olacağa benziyor. Güzergah için 2 farklı alternatif var. Eyüp-Bayrampaşa Merkez LRT Hattı'nın batıya doğru uzatılarak Güngören Bölgesi'ne gelmesi ve Akıncılar Tramvay Durağı'ndan geçip, M3 Parseller İstasyonu'ndan geçmesi ve Camlı Kahve Bölgesi'ne hitap etmesi bekleniyor.

Diğer alternatif ise M1A Terazidere İstasyonu'ndan batıya gidip, YTÜ Kampüs içinden doğru gelmesi ve Güngören sınırlarından geçerek ilerlemesi öngörülebilir. Haritalardaki çizimlerden anladığım budur. Kesin etüdler yapılmadan bir şey demek zor ama aşağı yukarı böyle.



(+)


Kaynak: www.ekremimamoglu.com.tr


(+)


Misafir 82f

2 ay önce - Pzr 14 Nis 2019, 22:42

İyonya

Teşekkürler açıklama için. Güngörenin içinden geçerse çok faydalı bir hat olur.



Mehmet Kasım İyonya
2 ay önce - Pts 15 Nis 2019, 20:52
YTÜ DAVUTPAŞA KAMPÜS İÇİ-GÜNGÖREN KÖYİÇİ-T1 AKINCILAR YENİ METRO AKSI


Haritadan çıkarım yaparsak, M1A Terazidere'den geçen metro, etüdlerde bulunan Esenler Nostaljik Tramvayı ile entegre olacağa benziyor. Nostaljik hat, Esenler Meydan'dan Davutpaşa Kampüsü'nün içine doğru gidiyordu. Bu noktadan Güngören'e devam edeceği anlaşılan yeni metro aksı, sanırım Köyiçi veya Stad'ın oralardan geçerek, T1 Kale Durağı'ndan sonraki durak olan T1 Akıncılar Tramvay Durağı'na uğruyor. Yeraltından gitmesi beklenen hat buradan Camlıkahve'ye doğru ilerleyip M3 Haznedar'ın kuzeyindeki devam istasyon olan M3 Parseller'e devam edip Bahçelievler içlerinden Kocasinan-Siyavuşpaşa mahallelerinden Basın Ekspres'e gidip Sefaköy mahalle içi olan Tevfikbey Mahallesi'ne gidiyor.


(+)


Sanırım batıda halkalı veya Küçükçekmece'ye devam etmesi beklenebilir. Yapımı planlanan Yenikapı-Beylikdüzü Metro Hattı, Küçükçekmece'den geçtiği için, bu yeni hattı belki Mustafa Kemal veya Halkalı'ya uzatabilirler. Halkalı'da M1B var. Bu da HALKALI ile Küçükçekmece'nin ortasındaki Mustafa Kemal İstasyonu'na uzatılabilir.

Doğuda ise Eyüp Merkez'den Haliç'i tünelle aşıp Okmeydanı, Şişli Camii diye ilerleyebilir.



(+)


Harita kaynak: www.ekremimamoglu.com.tr


FatihCEM
2 ay önce - Pts 15 Nis 2019, 23:50

Davutpaşa'nın altı sarnıç ve tünel. Biraz zor metro. Bir de nostaljik tramvay rafa kalktı. YTÜ triaj alanı vermedi.



Cemoli D18
2 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 07:52

Tevfikbey mah sefaköy ile eyüp t5 metro hattı projesini, küçükçekmece metrobüs ile marmaray küçükçekmece istasyonuna yakın ve entegre olacak şekilde başlatmak daha yararlı olacaktır.

İSMAİL ÇELİK

2 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 09:08

Bu tarz bir hat düşünüyorsanız mutlaka bu hattın Bayrampaşa Merkez(Belediye yanı)-Bayrampaşa Deresi(şu anki M1A VE M1B Bayrampaşa İst. noktası)-Demirkapı(T4 AKTARMA)-EYÜP SULTAN BELEDİYESİ(Yeni bina Eyüp Sultan Bulvar'ı üstünde Düğmeciler Mah. ve Demirkapı ile Eyüp Merkez arası sayılır) ve sahildeki Eyüp tramvayına entegre olmalıdır.
YTÜ tavrı mühim burada , ama anlaşılan Güngören Stat ve Göngören Köyiçi düşünülüyor.Bu arada Köyiçi tepede kalıyor mesafe ayarı lazım meyili yemek için.Bu noktadan Camlıkahve'ye giderkende gene bir vadi geçişi var yani iniş ve çıkış. Çıkış mesele değil nispeten hafif meyil , ama iniş bayağı sert Güneştepe yönünde gidip Camlıkahve yapsa daha makul hem bu vesile ile Güneştepe'de uğrar.

Aslına bakarsanız Menderes veya Bağcılar Meydan İstasyonu Güngören Köyiçine yakın bu noktadan mekik(gavurca shuttle)şeklinde bir düşünce daha mantıklı olur ve bu bölge içi hareketlilik için lazım zaten.

Bu iki istasyondan birinden başlayacak hat Bağcılar Devlet Hastanesi-Güngören Köyiçi-Güneştepe-Camlıkahve-Soğanlı-ÇAVUŞPAŞA-Siyavuşpaşa(Beylikdüzü projesinde Kocasinan diye geçen istasyon Bahçelievler Hükümet KOnağı yanı)-Şirinevler (Mevcut Lrt HATTI) BAYAĞI YOLCU TAŞIR VE ANA ULAŞIM AKSLARINA ERİŞİM SAĞLAR.Güneştepe'ye dolanma sebebim meyili yemek içindi)


Mehmet Kasım İyonya
2 ay önce - Sal 16 Nis 2019, 10:37
GÜNGÖREN KÖYİÇİ METRO AKSI


Alıntı:
Davutpaşa'nın altı sarnıç ve tünel. Biraz zor metro.


2 farklı senaryo var. Biri Terazidere'den Akıncılar'a gidiyor, KÖYİÇİ'NDEN GEÇİYOR (sarı hat). Diğeri ise M1 Davutpaşa'dan Akıncılar'a gidiyor, yani KALE'den geçiyor (kırmızı hat). Kampüs içi metro yapımı zor olursa, dışarıdan geçebilir. Terazidere'den gelmesini zayıf olasılık görüyorum ama Davutpaşa'dan gelirse Köyiçi'ne uğraması için kıvrılması gerekir.




(+)


Harita kaynak: www.ekremimamoglu.com.tr



sayfa 21
« önceki   123 ... 20212223   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM