Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir ESHOT Elektrikli otobüs alıyor
« önceki   123 ... 272829   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
sayfa 28
Cihan3422
2 yıl önce - Çrş 02 May 2018, 19:51

Erkinalp elektrikli araçlar Türkiye'nin şartlarına malesef uymuyor İstanbul'daki Hollanda yapımı Hybrid Phileaslar bile elde patladı yolcu şartlarını karşılayamadı...Mercedes citaro lar ise hor kullanmaktan yıprandı...Connecto modeli ise maşallah Allah nazardan korusun Sağlam çıktı halen taş gibiler ama şimdiki ürettiği modelleri kıytırık...
Man Lions city otobüslerin Cng li modelleri vasat yokuşta araç bayılıyor...Normal dizelleri ise on numara 5 yıldız...Man lions serisini tek geçerim...Eğer Mahali Hatlarda köylerde araç kullanılacaksa Bmc procity biçilmiş kaftan...


SERDAR OZAN
2 yıl önce - Çrş 02 May 2018, 20:09

Cihan elektrikli otobüslerin Türkiye şartlarına uymadığını iddia ediyorsun ama verdiğin örneklerde elektrikli otobüs yok. Philasların , Citaroların olumsuzluklarından elektrikli otobüslerin ülke şartlarına uymadığı sonucuna nasıl ulaştın merak ettim doğrusu.



erkinalp
2 yıl önce - Prş 03 May 2018, 00:03

cihan3422 demiş ki:
Erkinalp elektrikli araçlar Türkiye'nin şartlarına malesef uymuyor İstanbul'daki Hollanda yapımı Hybrid Phileaslar bile elde patladı yolcu şartlarını karşılayamadı

Seri hibrit modeller alınsın o zaman, böylece araçlar şehir içinde düz yollarda bataryasından elektrik çekerken şehirler arasında içten yanmalı motor ya da yakıt hücresi ile elektrik üretebilir.


Cihan3422
2 yıl önce - Prş 03 May 2018, 00:20

SERDAR OZAN Haklısın biraz konuyu saptırdım...Malesef belediye kurumunu torpille işgal eden işten anlamayan vizyonsuzlar yüzünden halk mağdur oluyor devletin halkın parası çöpe saçılıyor...
Ben birçok otobüse bindim...Karatı da denedim...İşporta malı gibi otobüsler...Dandik çin işi karoser olsun tasarım olsun...Eskiden Conecto derdim..Şimdiki tasarımı rezalet ötesi...Karatlar rezalet ötesi elektrikli araçları sınıfta kaldı...Elektrikli olarak Volvo süper ötesi sektörün öncüsü ama gel gelelim Türkiyedeki şehirlerin yol yapısı gerek yolcu trafik kuralsızlık bu güzelim volvo ları 5 senede bitirir...Citaro gibi...Elektrikli araçlar Türkiyeye uymaz...Ayakta yolcunun fazla olması kapasiteden fazla çalışması elektrik motorunu yakar...Karatlar kaldıysa volvo lar ne hale gelir düşünmek bile istemiyorum...
Gel gelelim hangi otobüsleri tavsiye ederim...
Yukarıda yazdığım gibi güçlü beygirli enerji ve tasarruf açısından sorun çıkarmayan Hybrid modelli otobüsler gayet uygundur...Man Lions city araçları şiddetle öneririm...Hybrid model de çıkarmışlar...Ankarada fabrikası var...Özel siparişle bu işi tek celsede hallederim...Mahali hatlara ise Bmc Procity modelleri kullanırım...Elde olanları ise conectolar ana hatta takviye diğer bmc leri ve otokarları ise Mahali hatlara takviye ederim...Uzak ilçelere ise Man Lions intercity modelini kullanırım...


Barış_AMD
2 yıl önce - Cum 11 May 2018, 16:30

Elektrikli motorların torkları içten yanmalı motorlara oranla kat ve kat daha fazladır motor yanıyor gibi saçmalıkları nereden çıkartıyorsunuz anlamış değilim.



erkinalp
2 yıl önce - Cum 11 May 2018, 17:20

İlk hareket anında aşırı yüklenirse ve sargılar iyi soğutulmazsa yangın çıkabiliyor.

berkokoc
1 yıl önce - Pzr 14 Nis 2019, 20:32
547 BOSTANLI İSKELE-ALSANCAK GAR


ben bu otobüsü bugün bu hatta kullandım ben çok beğendim hiç ses çıkarmıyor koltuklarda rahat tek kusuru kısa olması gayet güzel otobüsler

mahmut11
1 yıl önce - Pzr 14 Nis 2019, 20:41

547 Çiğli-Bostanlı arası çalışıyor.

Emre_3542
1 ay önce - Cum 22 May 2020, 17:49
Dikkatimi çeken bir haber


Alıntı:

‘Temiz ve Çağdaş Ulaşım Bingöl’ün De Hakkı!’
CHP’li İzmir Büyükşehir Belediyesi, ulaşımda çığır açan yerli üretim teknolojiyi kullanmaya başladı. İzmir Belediyesi, elektrikli otobüslerle ulaşımı bambaşka bir noktaya taşıdı. Bu otobüsler akaryakıt tasarrufu sağlıyor, Karbon salımını sıfıra düşürüyor, dizel otobüslere oranla yüzde 80’in üzerinde tasarruf sağlıyor ve vatandaşlara sessiz, konforlu yolculuk olanağı sunuyor. Üstelik otobüslerin elektriği, kurulan güneş enerjisi panelleriyle üretilen elektrikle karşılanıyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin toplu ulaşımda elektrikli otobüs hamlesi kapsamında ihale usulü tamamı yerli olan otobüsleri geçtiğimiz günlerde telim aldı. Belediye, tamamen yerli teknolojiyle üretilen 20 elektrikli otobüs satın alarak Türkiye’nin ilk full elektrikli otobüs filosunu kurdu.

AKARYAKIT KULLANIMINDAN TASARRUF

İlk sefere başladığı 2 Nisan’dan bu yana 1 milyonun üzerinde yolcu taşıyan elektrikli otobüs filosu sayesinde, İzmir’in toplu ulaşımında 162 bin 692 litrelik akaryakıt kullanımından tasarruf edilmiş ve 436 ton karbondioksit salımının önüne geçilmiş oldu. Geçen 4.5 aylık süre içinde akaryakıtla çalışan otobüslerin yaratacağı salımı temizleyebilmek için 10 bin 947 ağaca gereksinim duyulacaktı.

TAMAMEN YERLİ ÜRETİM

Otobüsler tamamen yerli üretim… Uzun süren inceleme ve araştırma çalışmalarının ardından kentin coğrafi ve iklim şartlarına göre üretilen İzmir’in elektrikli otobüsleri, günde 250 kilometre yol alabiliyor ve elektrik dışında hiçbir enerji kaynağı kullanmıyor. Karbon salımını sıfıra düşüren elektrikli otobüsler, dizel otobüslere oranla yüzde 80’in üzerinde tasarruf sağlıyor, sessiz ve konforlu yolculuk olanağı sunuyor.

ELEKTRİĞİ GÜNEŞTEN

‘Tam elektrikli’ otobüs filosu, ESHOT Genel Müdürlüğü’nün kendi ürettiği elektrikle çalışacak. Bu hedef doğrultusunda ESHOT’un Buca’daki atölye binalarının çatılarında toplam 10 bin m2’lik alanda güneş enerjisi santrali kuruluyor. 3 bin 680 fotovoltaik panelden oluşan güneş enerjisi santrali, yıllık yaklaşık 1.38 MW elektrik enerjisi üretecek. Santralde üretilen bu enerji, çevre dostu tam elektrikli otobüslerin şarj edilmesinde kullanılacak.

SIRADAKİ HABER: Fırat bölgesinde elektrik tüketimi düştü
NEDEN OLMASIN?

Bingöl’deki eski dizel Halk otobüslerinin değiştirilmesi gündemdeyken, İzmir’de kurulan sistemin ardından akıllara ‘neden Bingöl’de de olmasın’ sorusu geldi. Bingöllüler, Eşsiz doğası ve temiz havasıyla dikkat çeken Bingöl’e bu otobüslerin getirilmesi ile birlikte enerji tasarrufu ve doğanın korunması adına önemli bir yatırımın olacağını düşünüyor.

BİNLERCE AĞACA BEDEL

Türkiye’nin “full elektrikli” ilk otobüs filosunu hizmete alan İzmir Büyükşehir Belediyesi, bu çevreci yatırımın karşılığını kısa sürede almaya başladı. Sefere çıkan 20 elektrikli otobüsün ilk 4,5 aylık performansı, hem ekonomik hem de çevresel açısından beklentileri fazlasıyla karşıladı. Daha şimdiden 162 bin litre daha az akaryakıt tüketildi; atmosferi 11 bin ağacın ancak temizleyebileceği karbondioksitten kurtardı.

Arkaaşlar sizelrden Neden Olmasın kısmını okumanızı istiyorum özellikle


cnk1470
1 hafta önce - Çrş 01 Tem 2020, 15:50

https://www.instagram.com/p/CCFi0owneUJ/?igshid=1 ...sovr8iroxd

Haydaaa



sayfa 28
« önceki   123 ... 272829   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege