Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 14

Kahramanmaraşa tramvay gerekli mi ?
Evet 50.0%  50.0%  [44]
Hayır 28.4%  28.4%  [25]
Şuan için gereksiz 21.6%  21.6%  [19]
Toplam Oy : 88

AhmetA46
2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 02:33

4 senedir Kayseri'de yaşayan bir Kahramanmaraş'lı olarak tramvaya sıcak bakmıyorum. Kayseri trafiğinin hali perişan olmuş. Üstelik onların caddeleri önceden çok geniş olmasına rağmen. Bizim Maraşta nasıl olacak bu iş aklım ermiyor.

Misafir 88e

2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 09:07

Coğrafyacı bey arasa otoparkı yapılırken “yer altına niye yapılmadı?”şeklinde sorulan sorulara “oraya yapılamaz şu var, bu var, tonoz var, kanal var, dere var “şeklinde cevap vermişti. Şimdi o kısımdan illa ki metro geçsin diye ısrar ediyor.
Ayrıca Trabzon caddesi zaten ölmüş durumda. Müftülük tarafına gitmek için bir sürü zaman ve yol kaybı yaşıyoruz. Çarşı içi gerekirse tek hat olsun. Sanayiden gelen yine tek hat olsun. Çevre yolundan madalyalı kavşağa geliş çift hat, kaleden Binevler tarafı yine çift hat olur. İyi bir planlamayla sorunsuz işleyen bir sistem kurabilirler.
Haa ileride finansman sağlanırsa çarşı içi gibi bazı kısımların yer altına alınması çok iyi olur.


Ahmet YükselS
2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 16:18

Tonozlar yerin 4-5 metre altında, metroyu yaparsın 20-25 metre derine olur biter. Üstü kazmadan alttan tünelle kazıliyor artık metro hatları. Maraşta en azından çarşı kısmı böyle geçilebilir



HORASANLI8
2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 18:28

Ahmed Yüksel aklın yolu bir. Aynı kanaatdeyiz şehrin silüetinin ve güzelliğinin canını okuyor. Ancak şu an Anakarada konuşulan sadece maddiyat. Hele krizin ortasında tamamen maddiyat. Ankara anadoluya yapılacak yatırımların %90 nına red cevabını yazıyor. Bizimkini çok zor onaylayacak. İşin çok kısımları var. Hem geniş caddelerin olacak, hem şehrin berbat olmaması için derine ineceksin, hem maddi olarak işletme maliyetini sübvanse edeceksin, hem yapım maliyetini karşılayacaksın, üstüne kamulaştırma maliyetini karşılayacaksın hepsi bir yana günlük bir noktadan başka bir noktaya 2-2.5 milyonluk nüfusu taşıyacaksınki bütün bu yaptıklarına deysin. Bırakın İzmir Ankara metrolarını hala İstanbul’da bazı hatların işletme maliyeti çok yüksek. Anadolu’da metro yapıyoruz diyen herkes siyaseten atıyor. Hiçbirinin yapım+işletme+kamulaştırma maliyeti İstanbul ana hatları dışında kurtarmıyor. Çünkü bir şehrin metro yapımını tamamlaması için Türkiye’de öngörülen süre krizler olmazsa 100-150yıl. Sonrası hava taşımacılığı veya havaray veya teknolojiye bağlı çıkacak olan alternatif taşımalar.

Velhasılı bizim memeleketdeki durum yıllara sari olacak olan 1.etap olacak.



Alıntı:

metro pahalı biz de biliyoruz vural ede, yazdık zaten, ancak en azından çarşı kısmındaki bir 3-4 kmlik kesim yer altından yapılırsa o güzelim caddeler ölmemiş olur değil mi?
ondan sonra, millet o tramvayı yapanın yedi ceddine küfür etmesin en azından. attığın taş ürküttüğün kurabağayı değsin..
bu tramvay işi iki ucu pis değnek gibidir, iyi etüt etmek lazım. acele edilirse yanlış tercih nedeniyle tıpkı adana gibi ağlar maraş


ggrrbbzz
2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 18:38

Evet 👍

Müftülük - ulucamii arası trafik gercekten yerin altına alınıp, üstü istiklal caddesi gibi nostaljik bir tramvay yapılsa.

Bu proje metro ve tramvay için bir ön proje olur hem de çarşı yayalaşır.



Misafir 2da

2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 21:25

Simdilik trambüste isimizi görür. 15/20 kadar lazim sehre.

Furkank46
2 ay önce - Cum 22 Mar 2019, 08:35
Körüklü otobüs


Çok şehir şu anda borç ödüyor evet ama şu anda bu şehrin ihtiyacı ulaşım . Açıkçası akşam ek sefer görmekten bunaldım ve insanlar sıkış tıkış bir şekilde biniyorlar yani evet iklim olarak dağlık bir alan ve yukarılara çıkamayacak ama en azından geniş caddelere verseler şehir rahatlar



Misafir fe1

1 ay önce - Sal 26 Mar 2019, 00:34

Antepe günde 200 bin yolcu taşıyacak raylı sistem yapılıyor.Trafiğe hiçbir şekilde karışmıyor kesintisiz gidiyot. Buna benzer trafiğe karışmayacak sistem kurulmalı Kahramanmaraşada. Yeraltı maliyetli olacaksa yol üstünden viyadüklerle gitmeli. Yolla aynı seviyede olmamalı çünkü malesef caddelerimiz dar ve yol seviyesinde olursa mecburen pek çok yerde trafikte duracak özellikle kavşaklarda. Ama viyadüklerle yukardan giderse bu sorun olmaz. Kesintisiz ulaşım demek metro konforu demektir. Raylı sistem planlaması yapılırken buna dikkat edilmeli.






erhan344

1 ay önce - Sal 26 Mar 2019, 00:39

Böyle projeye can feda
Keşke bu yapılsa .! Ama...


(+)


Olsun mantığı ile yolların daraltılıp beton yığını olmasını istemiyorum. Ama kimi de olsun da nasıl olursa olsun istiyor.










Misafir 4e3

1 ay önce - Sal 26 Mar 2019, 00:58

Malesef yollarımız caddelerimiz buna çok uygun değil Erhan bey. Bahsettiğim yol üstünden köprü sistemi Samsunda bir miktar uygulanmış. Bunun yol boyu şeklinde olduğunu düşünün. Tramvayın üstünde yukardan devam ettiği sistem. Şehrimizd uygun olur. Bu şekilde yollarda daralmaz.

Bu arada Samsunun merkez nüfusu Kahramanmaraşa çok yakın nerdeyse ayrı. Orada raylı sistem varken neden Kahramanmaraşta yok.






sayfa 14
« önceki   123 ... 1314151617   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET