Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kahramanmaraş Raylı Sistem
« önceki   123 ... 121314

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 14

Kahramanmaraşa tramvay gerekli mi ?
Evet 50.6%  50.6%  [40]
Hayır 29.1%  29.1%  [23]
Şuan için gereksiz 20.3%  20.3%  [16]
Toplam Oy : 79

AhmetA46
1 hafta önce - Cum 15 Mar 2019, 02:33

4 senedir Kayseri'de yaşayan bir Kahramanmaraş'lı olarak tramvaya sıcak bakmıyorum. Kayseri trafiğinin hali perişan olmuş. Üstelik onların caddeleri önceden çok geniş olmasına rağmen. Bizim Maraşta nasıl olacak bu iş aklım ermiyor.

Misafir 88e

1 hafta önce - Cum 15 Mar 2019, 09:07

Coğrafyacı bey arasa otoparkı yapılırken “yer altına niye yapılmadı?”şeklinde sorulan sorulara “oraya yapılamaz şu var, bu var, tonoz var, kanal var, dere var “şeklinde cevap vermişti. Şimdi o kısımdan illa ki metro geçsin diye ısrar ediyor.
Ayrıca Trabzon caddesi zaten ölmüş durumda. Müftülük tarafına gitmek için bir sürü zaman ve yol kaybı yaşıyoruz. Çarşı içi gerekirse tek hat olsun. Sanayiden gelen yine tek hat olsun. Çevre yolundan madalyalı kavşağa geliş çift hat, kaleden Binevler tarafı yine çift hat olur. İyi bir planlamayla sorunsuz işleyen bir sistem kurabilirler.
Haa ileride finansman sağlanırsa çarşı içi gibi bazı kısımların yer altına alınması çok iyi olur.


Ahmet YükselS
1 hafta önce - Cum 15 Mar 2019, 16:18

Tonozlar yerin 4-5 metre altında, metroyu yaparsın 20-25 metre derine olur biter. Üstü kazmadan alttan tünelle kazıliyor artık metro hatları. Maraşta en azından çarşı kısmı böyle geçilebilir



HORASANLI8
1 hafta önce - Cum 15 Mar 2019, 18:28

Ahmed Yüksel aklın yolu bir. Aynı kanaatdeyiz şehrin silüetinin ve güzelliğinin canını okuyor. Ancak şu an Anakarada konuşulan sadece maddiyat. Hele krizin ortasında tamamen maddiyat. Ankara anadoluya yapılacak yatırımların %90 nına red cevabını yazıyor. Bizimkini çok zor onaylayacak. İşin çok kısımları var. Hem geniş caddelerin olacak, hem şehrin berbat olmaması için derine ineceksin, hem maddi olarak işletme maliyetini sübvanse edeceksin, hem yapım maliyetini karşılayacaksın, üstüne kamulaştırma maliyetini karşılayacaksın hepsi bir yana günlük bir noktadan başka bir noktaya 2-2.5 milyonluk nüfusu taşıyacaksınki bütün bu yaptıklarına deysin. Bırakın İzmir Ankara metrolarını hala İstanbul’da bazı hatların işletme maliyeti çok yüksek. Anadolu’da metro yapıyoruz diyen herkes siyaseten atıyor. Hiçbirinin yapım+işletme+kamulaştırma maliyeti İstanbul ana hatları dışında kurtarmıyor. Çünkü bir şehrin metro yapımını tamamlaması için Türkiye’de öngörülen süre krizler olmazsa 100-150yıl. Sonrası hava taşımacılığı veya havaray veya teknolojiye bağlı çıkacak olan alternatif taşımalar.

Velhasılı bizim memeleketdeki durum yıllara sari olacak olan 1.etap olacak.



Alıntı:

metro pahalı biz de biliyoruz vural ede, yazdık zaten, ancak en azından çarşı kısmındaki bir 3-4 kmlik kesim yer altından yapılırsa o güzelim caddeler ölmemiş olur değil mi?
ondan sonra, millet o tramvayı yapanın yedi ceddine küfür etmesin en azından. attığın taş ürküttüğün kurabağayı değsin..
bu tramvay işi iki ucu pis değnek gibidir, iyi etüt etmek lazım. acele edilirse yanlış tercih nedeniyle tıpkı adana gibi ağlar maraş


ggrrbbzz
1 hafta önce - Cum 15 Mar 2019, 18:38

Evet 👍

Müftülük - ulucamii arası trafik gercekten yerin altına alınıp, üstü istiklal caddesi gibi nostaljik bir tramvay yapılsa.

Bu proje metro ve tramvay için bir ön proje olur hem de çarşı yayalaşır.



Misafir 2da

1 hafta önce - Cum 15 Mar 2019, 21:25

Simdilik trambüste isimizi görür. 15/20 kadar lazim sehre.

Furkank46
1 gün önce - Cum 22 Mar 2019, 08:35
Körüklü otobüs


Çok şehir şu anda borç ödüyor evet ama şu anda bu şehrin ihtiyacı ulaşım . Açıkçası akşam ek sefer görmekten bunaldım ve insanlar sıkış tıkış bir şekilde biniyorlar yani evet iklim olarak dağlık bir alan ve yukarılara çıkamayacak ama en azından geniş caddelere verseler şehir rahatlar



sayfa 14
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 121314
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET