Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul'da yeşil kalmadı diyenlere gelsin...
« önceki   123 ... 474849

ANA SAYFA -> İSTANBUL - Haberler ve Sohbet
cevap yaz
sayfa 49
Misafir 07b

3 ay önce - Pzr 27 Oca 2019, 02:07

İSTANBUL’UN ÇÖZÜM BEKLEYEN SIRUNLARI.....................

İstanbul, tarihi ve turistik kimliğinin yanı sıra ülkenin eğitim, sağlık, ticaret ve ulaşım sektörünü de sırtlıyor. İstanbul'un ulaşımdan kentsel dönüşüme kadar bir dizi sorunu bulunuyor.

Engellenemeyen göçle birlikte sınırları büyüdükçe büyüyen, nüfusu 145 ülkenin nüfusundan fazla olan İstanbul, bu büyüme ve özellikleriyle bazı sıkıntı ve sorunları da bünyesinde barındırıyor. 31 Mart sonrası, İstanbul’un yeni belediye başkanlarını da ulaşımdan kentsel dönüşüme, yeşil alan krizlerinden silüet tartışmalarına bir dizi sorun bekliyor.

İstanbulluların öncelikli çözüm beklediği sıkıntının başında elbette trafik geliyor. Toplu ulaşımdaki, özellikle de metrobüsteki problemler, genişlemeyi bekleyen metro ağı, yeşil alanlardan, parklardan geçirilen inşaatlar, tarihi yarımada başta olmak üzere şehrin silüetinde yükseldikçe yükselen binalar, büyük deprem riski, toplanma alanlarının yok olması vb gibi...

1-TRAFİK
Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) açıkladığı Motorlu Kara Taşıtları istatistiklerine göre, Temmuz 2018 itibariyle İstanbul'da 4 milyon 167 bin 889 araç var. Kentte 2000 yılında 1 milyon 217 bin olan toplam araç sayısı, 18 yılda neredeyse 4 kat arttı. Çare Metro da aranıyor, Metro hatlarının artırılması ve hızla hayata geçirilmesi büyük önem taşıyor.

2-ALTYAPI
İstanbul, son dönemde afet boyutunda yağışlarla karşılaşıyor. Şiddetli yağış tüm kenti esir alıyor. Pek çok tünel ve metro istasyonunda su baskınları yaşanırken, yollar göle dönüyor. Yaşananlar İstanbul’un afet durumlarında kaldığı çaresiz durumu gözler önüne sererken kentsel risk yönetimi ve altyapı eksikliğini de gündeme getiriyor. Yıllardır süren kontrolsüz yapılaşma, yeşilin yok edilmesi ve hızlı göçün bu sorunları tetiklediğini belirten uzmanlara göre, betonlaşmanın artması suyun toprakla buluşmasını engelliyor, suyun akacak alan aramasına neden oluyor. Megakent’te hala kanalizasyon sistemi olmayan bölgeler var. Örneğin Avcılar’da Yeşilkent Mahallesi… Sarıyer’in köylerinde de kanalizasyon sorunu çözüm bekliyor. Derelere atıksu girişi de tamamen engellenmiş değil.

3-KENTSEL DÖNÜŞÜM
Son 6-7 yıldır kentsel dönüşüm çalışmalarına hız verilmiş durumda. İstanbul bir açık hava şantiyesi konumunda. Nereye baksanız bir kamyon, beton mikseri ve vinç görüyorsunuz. Kentte 4000-4500 vinç çalışıyor, her gün 8 bin ton ile 45 bin ton arasında inşaat malzemesi kaldırılıyor. İnşaatlar nedeniyle oluşan toz bulutları, gürültü kirliliği ve kamyon terörü, İstanbullunun yaşam kalitesini düşürüyor. Hatta can güvenliğini tehdit ediyor. Ayrıca, hızla yükselen bu beton binalar kentin tarihi silüeti açısından da tartışmaları beraberinde getiriyor. Kentsel dönüşümün çok sancılı ilerlediği Fikirtepe, Gaziosmanpaşa gibi bölgeler de var. İstanbul’un yeni başkanlarının eğilmesi gereken öncelikli konuların başında da kentsel dönüşüm sorunları yer alıyor.

4- DEPREM
Bilim adamlarının ortak görüşü olası bir İstanbul depreminden kaçış olmadığı. Bu depremin büyüklüğünün de 7 veya üzerinde olacağı söyleniyor. Raporlara göre; 1999 depremi öncesinde yapılan binaların en az yüzde 50’si riskli gözüküyor. Şehrin sahil kesimleri ve yakınları zemini itibariyle risk taşıyor. İstanbul’da riskli bina sayısı 600 bin civarında. Deprem bu kadar yakınımızdayken kentteki toplanma alanlarının yüzde 84 azaldığı AVM ve gökdelene dönüştüğü gerçeğiyle de karşı karşıyayız.

5- YEŞİL ALARM
Dünya şehirleriyle ilgili istatistiksel raporlar yayınlayan World Cities Culture'ın son raporunda İstanbul, sahip olduğu yüzde 2.2'lik yeşil alan oranıyla 34 büyük şehir arasında en son sırada yer alıyor. İmar mevzuatına göre şehirde kişi başına en az 15 metrekare yeşil alan düşmesi gerekirken bu oran Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na göre 7.5 metrekare, İBB’ye göre ise 8.41 metrekare. Elimizde kalan son yeşil alanlar ise birtakım projelere kurban gidiyor. Hatırlarsanız geçen aylarda Aşiyan Parkı’ndan geçen Rumelihisarüstü Finüküler Hattı nedeniyle ağaçlar işaretlenmiş, büyük bir tartışmanın fitili de böylece ateşlenmişti. Maçka Demokrasi Parkı’nda da benzer bir kriz yaşanmıştı. Dolmabahçe-Levazım- Baltalimanı-Ayazağa Karayolu Tüneli parktan geçirilince ağaçların sökülmesi gündeme gelmişti. Fındıklı Parkı’nın bir bölümü de Kabataş Martı Projesi kapsamında kapatılmıştı.
İstanbullular son kalan yeşil alanlara sahip çıkılmasını istiyor...

6- TURİZM
2018’de İstanbul'a gelen yabancı ziyaretçi sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 24 artarak 12 milyonu aştı. 2018'de İstanbul'a en çok yabancı turist 991 bin 17 ile Almanya'dan geldi. İkinci sırada 872 bin 560'la İran, üçüncü sırada ise 586 bin 814'le Suudi Arabistan yer aldı. Listenin dördüncü sırasında 571 binle Rusya, beşinci sırasında 564 binle Irak, altıncı sırasında ise 424 binle İngiltere yer aldı. 2018’de bir önceki yıla göre turizmde artış olsa da turizmciler özellikle çok daha fazla gelir kazandırdığı ve son yollarda sayıları giderek azalan Avrupalı turistleri tekrar İstanbul’a çekecek projelerin geliştirilmesi gerektiğinin altını çiziyor.

7- VASIFSIZ GÖÇÜN ENGELLENMESİ
İstanbul’un en önemli sorunlarının başında göç geliyor özellikle de vasıfsız, işsiz, eğitim ve gelir seviyesi düşük olan insanların göçü, şehirde güvenlik sorunların artmasına sebep oluyor. Buna son yıllarda dahil olan mültecileri de katarsak sayı hiç de küçümsenmeyecek seviyelere ulaşmış durumda. Bu tür ailelerin üyeleri kısa süre zarfında tarikatların, suç örgütlerinin kapanına düşüyorlar ve yasa dışı yollarla suç işlemeye teşvik ediliyorlar. Tüm sıkıntıların ana kaynağı olarak gösterilen göç meselesi çözüm bekleyen en önemli konuların başında yer alıyor.

8. FABRİKA, OSB, TERSANE VE ASKERİ ALANLARIN BAŞKA İLLERE TAŞINMASI
İstanbul herşeyin yığıldığı bir şehir oldu tabii haliyle bu durum göçü engellenemez bir noktaya getirip şehrin sıkıntılarını artırırken beraberinde şehrin imajının ve değerinin yok olmasına sebep oluyor.
Bu sebeple çözüm bekleyen önemli konulardan biri de bu.


Atakum Mehmet
2 ay önce - Çrş 06 Mar 2019, 14:00

Metropollerde en düşük yeşil alan oranı ile İstanbul Dünya birincisi oldu.



murad_1299
2 ay önce - Çrş 06 Mar 2019, 14:02

Şehir içi alanlar kastediliyor olmalı, yoksa İstanbul'un belki de yarıya yakını orman ve yeşillik alandır



boogie
2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 10:23

Başbakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı döneminde inşaat sektörünün patlaması ile betonlaşmanın aşırı derecede arttığını düşündüğümüzde şimdi aynı kişinin yeşil alan ile alakalı başkalarını eleştirel açıklamalar yapması gerçekten komik. Madem senin için bu kadar önemliydi müsaade etmeseydin o zaman derler adama. Sonra kalkıp Istanbulun silüetini bozduk diye açıklama yapmak bana samimi gelmiyor. Istanbuldan bir uçağa binin kalkarken bir aşağı bakın Istanbulun merkezi dediğimiz semtler ne halde.

anilcan48
2 ay önce - Cum 22 Mar 2019, 17:08

Esenyurta gelin tek bir yesil alan varmi yokmu gorursunuz beton yigininda yasiyoruz. Yesil alan birakmadilar berbat bir yer oldu



Burç

2 ay önce - Cum 22 Mar 2019, 17:22
Esenyurt Recep Tayyip Erdoğan Parkı










Ustura Faysal
2 ay önce - Cum 22 Mar 2019, 17:27

Alıntı:
Esenyurta gelin tek bir yesil alan varmi yokmu gorursunuz beton yigininda yasiyoruz. Yesil alan birakmadilar berbat bir yer oldu


Bence kabahati biraz da kendinde araman gerekiyor
Esenyurt bir zamanlar boş araziydi, eğer sen gelip oraya yerleşmeseydin oralar betona dönmeyecekti.



SahEmre 1903

2 ay önce - Cum 22 Mar 2019, 17:37

Gerçekten harika bi yeşil alan neredeyse şehri yutmuş maşallah.


(+)


Burç

2 ay önce - Pts 25 Mar 2019, 18:59
İstanbul Florya sahili



(+)




(+)




(+)




sayfa 49
« önceki   123 ... 474849
ANA SAYFA -> İSTANBUL - Haberler ve Sohbet