Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul metrosu: T5 Alibeyköy-Eminönü tramvay hattı (Haliç tramvayı)
« önceki   123 ... 828384 ... 888990   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 83
Misafir e33

2 ay önce - Prş 14 Mar 2019, 20:40

Balat durağında tramvay park halinde duruyordu .Acaba test sürüşü olabilir mi?

berlin81

2 ay önce - Prş 14 Mar 2019, 23:20

Alıntı:
Eminönü'nde T-5 ve T-1 Arasında 200m. kadar bir mesafe olacak. Amaçlanan bir aktarmadan daha öncelikli olarak Eminönü'nün mekansal olarak kerteriz alınması sanırım.
T-1'le birleştirilmesine gerek var mıydı. Kanaatim, çok efektif olacağı yönünde ancak, inşasında projeye oranla ciddi maliyet ve zaman kaymaları yaratacağı da aşikar.


Kuş uçuşu mesafe belirttiğiniz gibi 200 metre kadar (benim 600 metre bilgim yanlış olmuş), ancak mesele sürekli in çık yaparak diğer durağa ulaşılması.

Kullanılan sistemler farklı olduğu için hatlar birbirine bağlanamıyor, ama araç yolundan şerit alınarak iki raylı sistem en azından yan yana iki durak olarak birleştirilebilirdi. Ancak toplu ulaşım yerine gene otomobillere öncelik verildiği için yürümek gerekecek.


DoganTuran

2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 06:17

Misafir e33 demiş ki,
Alıntı:
Balat durağında tramvay park halinde duruyordu .Acaba test sürüşü olabilir mi?


Bu konuya birkaç sayfa önce değinmiştik.

Alıntı:
DoganTuran
5 gün önce - Cmt 09 Mar 2019 13:25

Selamlar,
Hattın %45 gibi kısmında ray serim/montaj işleri tamamlandı.. Hattın tamamında %25'lik kısımda güzergah üst yapı işleri, %15 gibi kısımda altyapı işleri devam ediyor..

Burada ki Test sürüşü,raylı sistem imalatının komple bitirilip de başlanan test sürüşü değil..!
Güzergahın bir çok noktası kazıklar üzerine yapılan imalatları kapsadığından, bu imalatlarda tren geçişinde oluşabilecek fiziki dirençler ölçülecek..
Dikkat ederseniz, Korkmazlar'dan gelen 5 set..

Burada ki mantık,
Bu denli kazıkla geçilecek Güzergah da, her şey bittikten sonra yapılacak testler esnasında oluşacak bir direnç kaybının ciddi zaman sapmalarına yol açacak olmasından dolayı, peyderpey bu yapıların inşa ile aynı anda gerçek teste tabi kılınarak zamandan kazanmak..!




Berktuğ
site denetçisi

2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 12:53

İSTANBUL ULAŞIMI İÇİN ÖNEMLİ PROJE
Alıntı:
Eminönü-Alibeyköy tramvay hattının tüm taşıyıcı temel altyapı çalışmaları tamamlanırken raylarına ilk aracın 9 Mart'ta indirildiği güzergahta, bu ay içinde bir kilometrelik bölümde test sürüşlerine başlanacak. Yoğun bir çalışmanın yürütüldüğü hatta, güzergah boyunca tamamen katenersiz olan tramvay araçları enerjisini, iki ray arasına gömülü bir sistemden alacak. Güzergah boyunca, görüntü kirliliği oluşturan katener enerji direkleri ve buna bağlı havai hat enerji kabloları kullanılmayacak. Hatta kullanılacak araçlar Türkiye'de ilk defa uygulanan zeminden sürekli enerji besleme sistemi (APS) teknolojisine uyumlu şekilde Bursa'da üretildi. Günlük 114 bin yolcu kapasiteli hatta yolculuk süresi ise Eminönü'nden, Alibeyköy'e 35 dakika olacak.

2019 sonunda sinyalli test sürüşlerinin de başlatılması planlanan hattaki çalışmalar havadan görüntülendi. Görüntülerde, tramvay hattında yoğun bir çalışmanın yürütüldüğü gözlendi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden alınan bilgilere göre, toplam 10,1 kilometre uzunluğunda olacak hattın, 8,8 kilometrelik bölümündeki faaliyetler aralıksız sürüyor. Hattın geri kalan kısmında bulunan Unkapanı Kavşağı yenileme projesi nedeniyle ertelenen Eminönü-Cibali İstasyonları arasındaki güzergah çalışmalarına da marttan sonra başlanacak.



Hattın tüm taşıyıcı temel altyapı çalışmaları tamamlanırken 7 kilometrelik bölümdeki rayların zeminden sürekli enerji beslenme sistemi (APS) ve trafo merkezlerine ait çalışmalar da devam ediyor. Bu faaliyetler sürerken ilk araç Bursa'dan getirilerek 9 Mart'ta raylara başarılı ve güvenli bir şekilde indirildi.

Önümüzdeki günlerde, hattın, Balat ile Ayvansaray İstasyonları arasındaki yaklaşık bir kilometrelik kısmında araç testlerine başlanacak. 2019 sonunda da sinyalli test çalışmalarının başlatılması planlanıyor. Haziran itibarıyla her ay, iki tramvay aracının sahaya sevkiyatı yapılacak. Bu hatta toplam 30 araç olacak. Testlerin başarıyla tamamlanmasının ardından yolculara hizmet verilmeye başlanacak.

Görüntü kirliliğine yol açan direk ve kablolar olmayacak
Eminönü-Alibeyköy Tramvay hattı, demir yolu taşıtlarına elektrik enerjisi sağlamak amacıyla kullanılan katener direkleri olmadan yapıldı. Hat boyunca tramvay araçları enerjisini iki ray arasına gömülü bir sistemden alacak. Güzergah boyunca, görüntü kirliliği oluşturan katener enerji direkleri ve buna bağlı havai hat enerji kabloları kullanılmayacak.

Rayların altına, titreşimi önleyici sistem uygulanarak, trenin sebep olduğu gürültü ve vibrasyon en aza indirilerek seyahat konforu arttırılacak. Ayrıca raylar arasında yeşillendirme çalışmaları yapılarak, bölge ile uyumlu hale getirilecek.



Tramvaylar Bursa'da üretildi
Hatta kullanılacak araçların tasarımı Türkiye'de, üretimi Bursa'da yapıldı. Araçların her biri 590 yolcu kapasiteli. Araç, her bir yönde bulunan 2 sürücü kabini sayesinde 2 yönlü hareket edebiliyor. Aracın dış tasarımı, Haliç sahil boyundan esinlenerek, deniz temalı olarak yapıldı. Her araçta 2 adet engelli bölgesi oluşturuldu. Türkiye'de ilk defa uygulanan zeminden sürekli enerji besleme sistemi (APS) teknolojisine uygun donanıma sahip araçlar, yolcuların vagon içerisindeki ve dışarısındaki güvenliği için, 14 kameradan oluşan, kayıt yapma özelliği bulunan kapalı devre televizyon sistemi ile donatıldı. Acil durum interkomuyla yolcu ve makinist arasında aktif iletişim imkanı sağlıyor.

Günlük 114 bin yolcu
153 milyon avroya mal olacak tramvay hattı 14 istasyondan oluşacak. Hat, Eminönü Meydanı'ndan başlayıp, Unkapanı, Fener, Eyüp, Silahtarağa, Alibeyköy'e kadar olan Haliç'in batı sahili boyunca uzanıyor. Günlük 114 bin yolcu kapasiteli hatta yolculuk süresi ise Eminönü'nden, Alibeyköy'e 35 dakika olacak. Fatih ve Eyüpsultan ilçelerinden geçen tramvay güzergahı; turizm bakımından çekim merkezi olan Tarihi Yarımada'yı, iş yerlerinin yoğun olduğu bölgeleri birbirine bağlayacak. Tramvayın hizmete alınmasıyla hem normal trafik hem de D-100 gibi ana arterlerde rahatlama sağlanacak.

Kaynak: http://www.bursadabugun.com/haber/istanbul-ulasim ...94096.html

Hayırlı uğurlu olsun.


mslazer
2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 13:18

Bir arkadaş demişki neden t1 işe birleşmedi entegrasyon yapılabilirdi haliç köprüsünün ordan bir makas ile alibeyköye giderdi vs. Bunun yapılabilmesi için aynı sistemde çalışıyor olması lazım iki hattında baktığımız zaman kataner ile çalışıyor t1 bu hat ise kablosuz olacak yani görüntü kirliğili olmasın diye farklı bir sistem olacak.
Biri de demişki sirkeciye kadar neden gitmedi yada mevcut alt geçitler neden kullanılıyor yenisi lazım diye. Sirkeciye gidememesi ulaşımın çözümsüzlüğü işe alakalı t1 hartını yukarıdaki sebeptem kullanamıyor o yüzden sirkeciye kadar yeni hat döşenmeli ve bu hat mevbur araba yolunda olmalı buda olamıyacağı içşn en uygun sonlandırma Eminönü otobüs durakları. Alt geçitlere gelince normal şartlarda zaten yetersiz tramvay projesi olsada olmasada ama bu hattın oraya ekstra bir yük getireceğini sanmıyorum nedense.



ufuk1818
2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 13:31
eski bir gündemi ileteyim



(+)


Ustura Faysal
2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 14:01

T1 hattı zaten çok yoğun çalışan bir hat, o hatta çalışan tramvaylar birbirlerini bekliyorlar sürekli. Bir de bu T5 hattını oraya sokarlarsa köprü trafiği gibi trafik olur orada

T1 hattı zaten kapasitesinin çok üzerinde çalışıyorken bir de bu T5'i oraya musallat etmezler.



Sinan Bilgin
2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 14:30

Zaten enerji besleme proseduru farkliymis, karayolu da var arada, tamam ayri isletilecek artik bu anlasildi, bu mevzuyu eselememizin bir anlami kalmadi , gecelim lutfen

aydoviyata

2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 14:54

https://www.takvim.com.tr/webtv/video-haber/video ...u-basliyor hadi hayırlısı

berlin81

2 ay önce - Cum 15 Mar 2019, 15:25

Alıntı:
Zaten enerji besleme proseduru farkliymis, karayolu da var arada, tamam ayri isletilecek artik bu anlasildi, bu mevzuyu eselememizin bir anlami kalmadi , gecelim lutfen


İki ayrı hat işletmesi yapılabilir, ancak entegre olmaları gerekiyordu. Karayolu önemli değil, gerekirse o bölge trafiğe kapatılır.

O bölgedeki eski yapılar restore ediliyor ve toptancılar vs. gibi bu bölgede asla olmaması gereken esnaf zaten başka yerlere taşınmak zorunda kalacak ilerleyen yıllarda. Yollar yayalaştırılacak. Bu nedenle araç yolu da kapatılabilir tramvay için.



sayfa 83
« önceki   123 ... 828384 ... 888990   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM