Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Uçaklara Dair Her şey
« önceki   123 ... 75767778   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 76
Ali clarkkent
5 gün önce - Prş 14 Mar 2019, 15:50

Alıntı:
Bu başlıkta mesaj yazan pek çok üye uçakla seyahat ettiğine göre...........


Ben etmedim. Etmeyi de hiç bir zaman düşünmüyorum. İnşallah mecbur kalmam. 4 sene havaalanının kenarında yüksek bir binanın teras katında çalıştık. Kalkışlarını, inişlerini seyrederken yaptığım işi unuturdum. Çok zevkliydi seyretmesi. Ama binmek mi? Asla.

Dip not: Atatürk havalimanı kargo bölümü yangını sırasında o binada çalışıyorduk ve yangını tüm çıplaklığı ile seyrettik.


En son Ali clarkkent tarafından Prş 14 Mar 2019, 15:51 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


hamdiozgun

5 gün önce - Prş 14 Mar 2019, 15:51

Her şey bir Boeing çalışanının Al Jazeera’yi aramasıyla başladı. İsminin gizli tutulmasını isteyen kaynağımız, şirketin sivil havacılık pazarındaki rekabette amiral gemisi, okyanus aşırı uçuş yapan modeli, 787 Dereamliner’ın güvenli olmadığını savunuyordu. Al Jazeera muhabiri Will Jordan bu ciddi iddiaların peşine düştü. Bir yılı aşkın süre boyunca kaynakla yapılan işbirliği sayesinde uçağın üretim bandında çalışan işçiler ile gizli kamera görüşmeleri yapıldı, kurum içi yazışmalardan oluşan onlarca sayfalık belge tarandı. Al Jazeera’nin titiz çalışmasıyla derlenen bilgiler Boeing 787 belgeseli ile en ufak bir hatanın uçaktaki tüm yolcuların hayatına mal olacağı bu yüksek hassasiyetteki dünyanın kapılarını aralıyor.

Boeing 787 dünyanın dört bir yanından 1000 sipariş aldı. Bu uçakların en az 170'i halen aktif olarak kullanılıyor. Ocak 2013 tarihinde Japon Havayolları'na (ANA) ait bir Boeing 787, bataryalarındaki ısınma nedeniyle acil iniş yapmak zorunda kalınca modelin dünyadaki tüm uçuşları durduruldu. Yapılan teknik araştırma sonrası uçak yeniden hizmete sokulurken Al Jazeera araştırma ekibi şirketin Amerika’nın Güney Carolina eyaletindeki üretim hangarlarına girmişti bile. Kaynağımız uçağın yapımında çalışan işçi ve mühendislerle gizli video görüşmeleri yaptı.

Arka arkaya aynı soruyu yanıtlayan 15 işçiden onu Dreamliner ile uçmayacaklarını söyledi.

Boeing Çalışanı 1: Bu uçaklardan biri ile uçmak istemezdim. Çünkü burada kalitenin nasıl da gittikçe düştüğünü görüyorum.

Kaynak: Şimdiye kadar 787 ile ilgili rapor edilmişlerin dışında sorunların yüzde 90’ı gözden kaçırılıyor veya hasıraltı ediliyor. Yani devede kulak…

Kaynağımız bir başka görüşmemizde, işçilerin çoğunlukla az deneyimsiz, umursamaz ve bazılarının da uyuşturucu kullandığını söyledi.

Kaynak: Bir uçak üretim merkezinde olmaması gereken birçok şey gördüm. Çalışanlar, uyuşturucu aradıklarını ve kullandıklarını falan söylüyor.

Boeing Çalışanı 2: Hepsi var: kokain, haplar, ağrı kesiciler ve neydi onun adı? Ha esrar, burada çok iyi esrar bulabilirsin.

Boeing Çalışanı 1: Kimseye uyuşturucu testi yapılmıyor.

Kaynak: Yapmadıklarını biliyorum.

Boeing Çalışanı 1: Öyle yemeğinde dışarı çıkıp esrar çekenler var.

http://www.aljazeera.com.tr/haber/787-dreamlinerd ...lik-sorunu

linkteki video yu izleyin


mafakyanc

5 gün önce - Prş 14 Mar 2019, 17:49

Hamdi Bey, güzel bir "tarihçe" yakalayıp paylaşmışsınız...

Öncelikle şunu belirteyim: kesin rakamı araştırma imkanım olmadı ama şu anda fiilen havayolu işletmesinde olan 787 ailesi Dreamliner'lar (ki artık 3 versiyonu var, hepsi de uçmakta) 170 sayısının fersah fersah üzerinde. Neyse bu konumuz değil. Dreamliner "batarya problemi" de aynı anlattığınız gibidir ama bu teknik olarak hatalı seçilmiş bir komponentin yarattığı problem.

Boeing'in işçi problemleri de anlatıldığı gibi olabilir; orası zaten Amerika! Allah'tan ilk uçuş öncesi son komple testler bilgisayar ve otomasyon ortamında gerçekleştiriyor da...

Ancak esas güncel konumuz olan bu 737MAX'lardaki problem ise iki türlü:
a) Bu versiyonlara MCAS denilen yepyeni, Boeing için adeta devrim niteliğinde olan bir sistem ilave edilmiş ama bu sistemin kullandığı yazılımlarda (muhtemelen) bir terslik/eksiklik yani IT'ci jargonuyla birtakım "bug"lar var. Boeing, birtakım olumsuzluklar ortaya çıkmadan bu bug'lardan belki de tam haberdar değil...
b) Boeing bu MAX tasarımını yapmış ama işin işletme yönünü çok hafife almış. Olay adeta"Tofaş Şahin'den in, Tofaş Doğan'a bin; sür gitsin!..." görünümünde. MAX pilotlarına 15 saatlik yer kursu, bir sortilik eğitim uçuşu yeterli görülmüş... Tam emin değilim ama ABD'dekiler dahil doğru dürüst MAX simülatör eğitimi almış pilot olmadığı söyleniyor!... Ve yine yanılmıyorsam, ortada çalışan ve havayollarının kullanımında olan bir 737MAX simülatör versiyonu da yok! (Bilgim eksik/hatalı olabilir; iddiacı değilim) Ama THY'ında henüz olmadığı kesin.

Boeing diyor/demeye çalışıyor ki, "bu MCAS'ı pilot bir anahtar hamlesiyle devreden çıkartabilir, yani Airbus'larda pilotun ani bir kararla yapamayacağını 737 pilotu yapabilir!..." (Hani derler ya, "Boeing'te pilot uçağı uçurur ama Airbus'ta uçak ve bilgisayar sistemi pilotu uçurur..." diye) Ama karşı iddiada bulunanlar da adeta "tamam ama MAX pilotlarına bu söylenmemiş/öğretilmemiş ki.." demekteler. Bu iddia ne kadar doğru, onu da bilmiyorum. Ama bu MCAS, "tak, unut!" kadar basit bir sistem değile benziyor... Ve yeterli eğitim, MCAS konusunda da yeterli uyarıcı eğitim verilemiyor pilotlara şeklindeki bir iddia söz konusu!

İş bir "köpek dalaşına" döndü mü, dönecek mi; onu da bilemiyorum ama bu son Trump kararıyla ABD'nin de 737MAX yasaklaması getirmesi "ihtiyati tedbir" mi, yoksa daha derin sorunların oluşmasını önlemek adına alınmış bir karar mı? Çünkü 2 gün öncesinde ABD'de bu gündem yoktu!...



kami suyutmaz
4 gün önce - Prş 14 Mar 2019, 19:08

Boeing 737 MAX 8 Kazalarına ilişkin Değerlendirme
13 Mart 20190

Boeing 737 uçaklarında ilk servise verildikleri 1967 yılından bu yana teknolojinin gelişimine bağlı olarak çeşitli değişim ve iyileştirmeler yapılmıştır. 1997 yılından itibaren NG (New Generation-Yeni jenerasyon) olarak isimlendirilen B737-600/700/800 ve sonrasında B737-900 uçakları üretildi.

Daha az yakıt sarfeden ve daha iyi performansa sahip uçak üretimi hedeflenerek 2011 yılında başlatılan çalışma ile Daha verimli CFM International LEAP-1B Motorları, farklı ayrık uçlu kanat ucu dahil aerodinamik gelişmeler ile B737 Max uçakları üretilerek 2017 Mayıs ayından itibaren hizmete sunuldu. Bir yıl içinde 118 uçak müşterilere teslim edildi. Bu süre içinde yeni uçakların %15 daha verimli olduğu gözlendi.

Yukarıdaki belirtilen yeniliklerin yanısıra B737 Max uçaklarında ilk kez Manevra Karakteristiği Artırma Sistemi (Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) ilave edildi. Bu sistemin işlevi manuel uçuş esnasında ve flapların 0 konumunda iken herhangi bir nedenden dolayı süratin STOL ( stall speed- uçağın havada uçabileceği minimum sürat) süratinin altına düşmesi durumunda sistemin devreye girerek uçağı süratlendirecek şekilde kumanda vermesini sağlamaktır.

Yaşanabilecek bir olumsuzluk sonucu devreye girecek bu sisteme ait bilgilendirme ilgili B737 dökümanında (FCOM-Flight Crew Operation Manual) yer almamıştır. Ayrıca bir olumsuzluğu düzeltmesi için yerleştirilen sistemin hatalı kumanda vermesi halinde buna karşın yapılması gereken acil işlemlere de ilgili dökümanda (QRH- Quick Reference Handbook) yer verilmemiştir. Belirtilen MCAS sistemi Eğitim programlarına dahil edilmemiştir.

B737 MAX 8 uçaklarının uçuşa başlamasından bu yana 2 kaza yaşanmış olup, Ekim 2018’de Lion Air kazası ön raporunda bahsedilen sisteme yer verilmeden güvenilmez hava hızı (unreliable airspeed) arızası nedeniyle kazanın meydana geldiği bilgisine yer verilmiştir. Son Kaza raporu(Final Report) yayımlanmadığı için kazanın sebebi için varsayımda bulunmak yanlış olacaktır. İlk kaza sonrasında Üretici firma tarafından “uçakta istem dışı başaşağı kumanda verilmesi halinde yapılması gereken düzeltici işlemler konusunda“ bilgilendirmenin yer aldığı Acil durum Uçuşa elverişlilik (Emergency Airworthiness Directive) Bülteni yayımlanmıştır.

10 Mart 2019 günü yaşanan Etophian Air B737 MAX kazasına ait herhangi bir resmi rapor yayımlanmadığı için görüş belirtmek spekülasyondan öteye gitmeyecektir. Her şeye rağmen her iki kazanın da kalkışı takiben kısa süre sonra meydana gelmesi MCAS sisteminin güvenilirliğinin ve bilinirliğinin irdelenmesini gerekli kılmaktadır.

Bütün bu bilgilerin ışığında üretici firma tarafından konuya ilişkin tatmin edici bilgilendirme yapılıncaya kadar uçuşların durdurulması akıllıca bir seçenek olarak değerlendirilmektedir. Ayrıca ilgili Sivil Havacılık otoritelerinin konuya ve kazanın oluşuna ait raporları sürecin devamında belirleyici olacaktır. Bu değerlendirmenin yapıldığı saatlerde EASA tarafından bir sonraki bilgilendirmeye kadar B737 MAX uçaklarının uçuşu durdurulmuştur. Muhtemel kazaların önlenmesi açısından olumlu bir karar olmuştur.

Tüm uçuculara Emniyetli Uçuşlar dileriz✈️

Eyup Turşucu

Kaptan Pilot -B737 (E)

Kaza İnceleme Uzmanı


Semih Yaşar

4 gün önce - Prş 14 Mar 2019, 21:18

Bende birkaç yazı okudum bu konuda. Yeni kullanılan motorların kanatlara bağlantı şekli daha farklı olduğu için , uçağın ağırlık merkezi değişmiş ve hafif burun yukarı uçma eğilimi oluşmuş ve bunu düzeltmek için otomatik bir sistem tasarlanmış gibi şeyler yazıyorlar.
Yani bu MCAS sistemi uçağı istem dışı düzeltmeye çalışıyor galiba . daha önce de bazı pilotlar bu sistem uçağın burnunu aşağı çevirince otomatik pilottan çıkıp manuel olarak yükselmeye devam etmişler ve bu durumu raporlamışlar hata olarak.


Misafir 2da

4 gün önce - Prş 14 Mar 2019, 21:28

@ Doğmadan öldü demek için A-380'in hiçbir havayolu satın almamış, hiçbir havalimanına konmamış olması gerekir, oysa dünyanın birçok yerinde A-380 görülmüştür. .


Yinede fiyasko , A380 projesi , boeing 747 jumbojete rakip olarak hayata gecirildi fakat ömrü 10 sene olabildi , 747 ise 50küsür sene havalarda.



Misafir 6ea

4 gün önce - Prş 14 Mar 2019, 22:15

Dikkatimi çekiyor da, mesela bir şehirden diğer şehire giden tüm firmaların uçakları peş peşe kalkıyor. Mesela Ankara-İstanbul arasına ne zaman baksam THY, Anadolujet veya Pegasus'tan ikisi mutlaka peş peşe kalkmış ve ikisi de IST veya ikisi de SAW'a gidiyor. Aynı durumu diğer şehirlerde de gözlemledim.
Bir de mesela THY'nin ABD'ye giden uçakları hep peş peşe gidip peş peşe dönüyor. Bu düzenlemeler neden bu şekilde yapılıyor, özel bir sebebi var mıdır?


Misafir 255

4 gün önce - Cum 15 Mar 2019, 01:38

Misafir 6ea,

ABD uçuşlarının aynı saatlerde olması, gelen transit yolcuların kolaylıkla uygun bir beklemeyle aktarma yapabilmesidir. Bu uçuşlar Hindistan, Pakistan ve diğer Orta Doğu ülkeleri, körfez ülkeleri, Afrika ülkeleri ve bazı Avrupa şehirlerinden gelen seferlere göre ayarlanmıştır. Dönüşleri de aynı şekilde aynı saatte varıyor ki bu noktalara tekrardan yolcu uygun aktarma yapabilsin.

İstanbul-Ankara için de firmaların saat başı yaptığı bir hattan ne bekliyordunuz ki? SAW'da pist bekleme süresi 20-30 dakika ise mutlaka aynı havalimanına giden 2 uçak pist sırasında olacaktır.


edo can
4 gün önce - Cum 15 Mar 2019, 10:38
737 MAX


737 QRH DA yok denmiş ama..

Boeing 737 ’ler için hazırlanan ve pilotların sıkıntılı durumlarda hızlıca başvurabileceği kitapçıkta (QRH), “runaway stabilizer” kontrol listesinin 9.1. bölümünde kontrolden çıkmış stabilatörü, basitçe stabilatör trim şalterlerini kapatarak durdurulabilir.. .... Diyor...


Pilotlar eğer bu prosedürü gerçekleştirmiş olsalardı, bu büyük facia önlenebilir miydi?

Hatta şöyle bir durumda varmış
Pilotlar sensörlerden gelen hatalı veriyi tespit edip, Manuel’den neler yapılması gerektiğini bulup, MCAS sistemini nasıl devre dışı bırakacak..
Bu sistemin nasıl devredışı bırakılacağına dair Boeing 29 Ekim günü olan Lion Air kazasından bir hafta sonra iki sayfa ID yayınlamış..

Bu sistemi devre dışı bırakacak olan anahtarlar “STAB TRIM’’ olarak adlandırılıyor. Devre dışı bırakmak için de 2 adet kilitli konumdaki anahtarın “CUT OUT’’ yapılması gerekiyordu.
Pilot bu yeni yazılımı bilseydi, simülatörde eğitimini alsaydı, Stap Trim şalterlerini kapatır, MCAS sistemini devre dışı bırakıbilirdi deniyor... Ben bunları söyleyenlerin yalancısıyım valla..
Benim bunları bilecek bilgim yok yani..


En son edo can tarafından Cum 15 Mar 2019, 12:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


mafakyanc

4 gün önce - Cum 15 Mar 2019, 11:12

Şimdi, az yukarıda kani forumdaşın alıntıladığı bilgilendirmeyi hazırlayan, ayrıca kaza-kırım konusunda uzman olan bir pilot ve herhalde THY kökenlidir. BU kişi "MCAS'ın devre dışı bırakılmasına ilişkin talimat QRH'de bile yok!..." demiş ancak hemen yukarıda edo can forumdaş bunun aksini ispatlamakta.

Yahu, bu ülkede "uzman" olanlar yeterli inceleme yapmadan mı yazı yazmaktalar? Ya da bu kişilerin THY'nın elindeki QRH'ın bir kopyasını elde etmeleri olanaksız mıdır; Devlet sırrı mı bu QRH???

Kime inanacağız???



sayfa 76
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 75767778   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM