Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Trabzon - Erzincan Demiryolu (tren) güzergahı
« önceki   123 ... 444546

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
sayfa 46

Sizce hangi güzergah uygundur?
Erzincan-Gümüshane-Tirebolu-Trabzon 28.5%  28.5%  [76]
Erzincan-Gümüshane-Macka-Trabzon 40.1%  40.1%  [107]
Erzincan-Bayburt-Caykara-Of-Trabzon 31.5%  31.5%  [84]
Toplam Oy : 267

mslazer
9 ay önce - Cum 16 Ksm 2018, 12:41

Konya-Karaman-Yenice, Mersin-Adana Osmaniye ve Kahramanmaraş bağlantısıyla Gaziantep hattında hızlı tren ve inşaat çalışmalarının devam ettiğini aktaran Turhan, şöyle konuştu:

"Bunun devamında güney hattını Şanlıurfa'ya kadar, orta aksı da Sivas, Malatya, Elazığ, Diyarbakır üzerinden Niğde'ye bağlayacak hatta çalışmalarımız devam ediyor. Aynı şekilde Samsun, Delice, Aksaray'dan güney limanına bağlanacak olan Niğde, Mersin üzerinden Samsun ve İskenderun limanlarını birbirine bağlayacak. Bu hatlarla birlikte Erzincan-Trabzon hattında da proje çalışmaları devam ediyor."


Çağdaş DOĞULU
9 ay önce - Prş 22 Ksm 2018, 15:12
ANA AKS Yapıldıktan sonra Yan hatlarla desteklenmeli


TCDD Trabzon-Erzincan hattını EN KISA ancak EN DAĞLIK hattan tercih etti.Bu hattın tek alternatifi BAYBURT idi ve biraz daha uzun ama daha az maliyetli idi, ancak hat tercihleri ile bu tartışmalar bitmiştir.

Kelkit-GÜMÜŞHANE-Torul-Maçka Hattının faydası ile şu olacaktır.Hattın geçtiği şehirlerin nüfusu ve ekonomisi daha fazladır.Sadece KELKİT bile BAYBURT Potansiyeli taşır, zaten diğer hatta BAYBURT dışında iç kesimde nüfuslu bir yer yoktu.Faydası ise OF'dan geçerse ileride (bir gün 30 sene sonra da inşallah) yapılacak-yapılması elzem TRABZON-BATUM Demiryolunun 1/4'ü şimdiden tamamlanmış olacaktı.Her neyse, artık bunun da önemi yok zira bu defa Trabzona Bayburttan daha yakın olan GÜMÜŞHANE ve en büyük ilçesi KELKİT gibi yerler mağdur olacaktı.Demek ki bu karar da doğru..

Fakat, burada 2030 planları içinde Gümüşhane-BAYBURT-Aşkale Hattı olmalı.Çünkü; Erzincan hattı yolcu öncelikli bir hat gözüküyor.Halbuki Trabzona (aslında en doğrusu ve en gereklisi olan) BATUM Hattı gibi MAL-YÜK Öncelikli bir HAT lazım ki, Ekonomiye daha fayda sağlasın ve bu hat GÜMÜŞHANE'den itibaren AN HATTA bağlanacağından bu hattı desteklesin.Böylece bu hattı Doğuda ERZURUM gibi büyük bir merkez ve onun arkasından gelen KARS-TİFLİS gibi potansiyel hatlarla destekleyerek, hem iç hem de dış ticareti, mal sevkiyatını arabaların donduğu kış mevsiminde bile devam ettirecek, rantabl, çağdaş bir hatla desteklemek gerekir. Bu arada zaten düz ve geniş yer sıkıntısı yaşanan Trabzonda bu ana hattın ineceği, yeni bir lojistik merkez için anlaşılan o ki yeni bir DOLGU ALANI İnşa etmek lazım.

Fakat, sıkıntı şu ki; DEVLET şu an büyük bir MALİ ve FİNANS SIKINTISI içine girmişdir, artık büyük yatırımlar C.Başkanının da kabul ettiği ve dediği gibi ''eldeki projeler devam edecek, yeni ihaleler yapılmayacak'' noktasında olup bu durum daha uzun yıllar sürecek gibi gözükmektedir.

Şahsen bu projenin ihalesinin denildiği tarihlerde yapılacağını pek sanmıyorum.Haa etüd-proje ihalesi yapılır, bunlar çok maliyetli değil..yapılsın ve TCDD Arşivinde beklesin.İleride hazır olmuş olur.Yoksa arkadaşlar DENİZ bitti..Büyük-alayişli ve yöntemi yap-işlet-devret gibi en az çeyrek asır maliyetini ödeyeceğimiz ve devletin geleceğinden çalan yatırımlar dönemi bitti.Dünyada da likidite tıkandı,yön değiştirdi ve Türkiye de piyasada para dönmüyor, bugün Doların 5.30'larda dolaşması aldatıcı ve nihayetinde Dolar yakın tarihlerde 7'lerde olacağı kesin gibi..

Bütün bu projelerin bitmesinin yada ihaleye çıkmasının tek yolu var:
***Devletin İSRAFTAN VAZGEÇMESİ ve boş-geri dönüşümsüz-verimsiz-gereksiz projelere para akıtmasından VAZGEÇMESİDİR.Basit ilçe Müftüsünün altında bile Lüks makam arabaları ve kurumlara yetmeyen bütçeler,her kuruma gönderilen gereksiz paralar ve bu paraların geri gitmesini istemeyen Amirlerin memurlara, müdürlere her yıl kış aylarında ölü Antalya-Alanya-Marmaris Otellerinde SEMİNER adı altında kıyak tatillerinden vazgeçmesi lazım. Sadece DİYANET bu yıl 8 milyar yani eski parayla 8 KAL-TRİLYON Bütçeyi eklemelerle şimdiden eritti. (Lüks makam araçları, yaz Kuran kurslarında fazla ve gereksiz basılan dolayısı ile Din Görevlilerinin elinde kalan güzelim materyallerden gereksiz turlar, seminerlere kadar israfı hesap edin, yetmiyor yetmiyor) Halbuki bu projenin ihale maliyeti Diyanetin yıllık bütçesiNE YAKINDIR. (KTÜ Mühendislik Fak.Hocası Pr.Fazlı ÇELİK 2012 hesaplarına göre 1.5 Milyar DOLAR X 5.30=9.5 Milyar) vE DİYANET eğer 5 yıl bütçede tasarrufa gitse buradan kaynak ortaya çıkar.Peki bu mümkün mü? Böyle bir politika var mı? El Cevap-HAYIR.! (İtibardan tasarruf olmaz.)

Onun için maalesef bu proje diğer taraftaki Samsun-buradan geçecek Sivas-ANKARA Hızlı demiryolu Hattına bağlanacak olan) DELİCE Hattı gibi zor zamana, kaynakların tükendiği ve Devletin de Özel başta Bankalar olmak üzere Özel sektöründe döviz borcunun had safhaya ulaştığı döneme denk geldi.devlet de haliyle şu ana kadar daha öncelikli olan BATI-ORTA-GÜNEY Hatlarını yaptı.(Birde Batı Karadeniz de yapımı devam eden ADAPAZARI-BARTIN Hattı hariç) Onun için yakın vadede olumlu konuşmak için erken.


Misafir aa7

6 ay önce - Pzr 10 Şub 2019, 15:10

Trabzon Erzincan arası 160-180km aralığında olmalıdır Yani Sivas-Divriği arası kadar En iyi çözüm Kelkit-Ghane-Maçka-Trabzondur yani Torulada girmesine gerek yok Dağ Boğazından değil Göbeğinden delinmelidir😁.



Ahmed Bayezid
5 ay önce - Pts 04 Mar 2019, 17:35
2 Gün önceki Miting'ten


Cumhurbaşkanı Erdoğan, Trabzon'da vatandaşlara hitap etti.

Ulaşımda Trabzon'a çağ atlattıklarını belirten Erdoğan, şunları söyledi:

"Önümüzdeki dönemde inşallah Trabzon'u raylı sistemle tanıştırıyoruz.
Akçaabat, Akyazı, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Havalimanı, Yomra, Arsin Organize Sanayi güzergahında raylı sistem hatları yapacağız.
Trabzon-Erzincan arasında hızlı tren projemizi hayata geçirerek,
Trabzon'u da hızlı tren ağına ekleyeceğiz.
Hızlı tren hattının etüt çalışmaları devam ediyor.''
dedi

https://www.cnnturk.com/turkiye/cumhurbaskani-erd ...-trabzonda


samet_aslan

5 ay önce - Pts 04 Mar 2019, 17:50

Alıntı:
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Trabzon'da vatandaşlara hitap etti.

Ulaşımda Trabzon'a çağ atlattıklarını belirten Erdoğan, şunları söyledi:


Geçen sene bayramda Of'tan Uzungöl'e 4 saatte gittik Allah'tan çağ atlamışız ki yoksa katırlarla gitsek halimiz nice olurdu.

Trabzon'u transit geçmek isteyene sıkıntı yok sahilden geçer gidersin ama merkezde ulaşım diye bir şey yok geçsinler bu ayakları, hele ki yaz mevsiminde Boztepe'ye çıkmak bile zulüm..



frk svnc
5 ay önce - Sal 05 Mar 2019, 11:22

Kardeş yazın olan yoğunluğa çare yok planlamalar şehrin normal kapasitesine göre yapılır senin keyfine göre değil. Buna rağmen Uzungöl yolunu tünel vs delerek duble yola çeviriyorlar. Trabzon merkez gibi dar sahil şeridine ve yamaçlara kurulan şehirlerde ulaşım sorunlu olabilir. Mesela şimdi git Trabzon'a nisbeten rahat yaz aylarındaki trafik aşırı yüklenmeden şehrin normal kapasitesi o değil yani.

ömür61

5 ay önce - Çrş 06 Mar 2019, 23:36

İnşallah gerçekleşir, tren çok büyük kolaylık. Ben bir Trabzonlu olarak çok isterim, Mersin'de yaşıyorum Adana'ya trenle gdip geliyorum.



Jolly Roger
5 ay önce - Prş 14 Mar 2019, 17:33

ne yazikki Türkcesini bulamadim
Baslik hakkinda bir yazi:
https://raillynews.com/2019/03/railway-train-for- ...n-trabzon/


Ahmed Bayezid
5 ay önce - Prş 14 Mar 2019, 19:03

Haber61 ait aslında haber jolly roger.Müsadenle paylaşayım.
https://www.haber61.net/trabzon/alman-profesorden ...49557.html

Almanya Aachen Üniversitesi'nde görevli Demiryolları ve Taşımacılık Planlayıcısı Prof. Dr. Haldor Jochim ile Karadeniz Teknik Üniversitesi İnşaat Bölümü Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muhammet Vefa Akpınar'dan önemli açıklamalar.

Ulaşım ve demiryolu konusunda uzmanlaşan Almanya Aachen Üniversitesi'nde görevli Demiryolları ve Taşımacılık Planlayıcısı Prof. Dr. Haldor Jochim ile Karadeniz Teknik Üniversitesi İnşaat Bölümü Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muhammet Vefa Akpınar Haber61 TV'nin konuğu oldu.

Haberin videosu:



Kusura bakmayın biraz geç yükledim.


Cumali1999
2 ay önce - Cum 21 Hzr 2019, 21:12

En iyisi Elon Musk ın şirketi Boring Company bırakalım Erzincandan Torula kadar çorak arazi ordaki dağları yok etsinler vadi gibi birşey yapsınlar ordan sonra ziganadan bir tünelle trabzona indirsinler öyle yaparlarsa bu hat maksimum 170km olur



sayfa 46
« önceki   123 ... 444546
ANA SAYFA -> ULAŞIM