Ana Sayfa 892 bin Türkiye Fotoğrafı
Eren Adiloğlu
6 yıl önce - Cmt 26 Oca 2008, 13:39

Toplu taşıma düzelir, aktarmalar ve süreler azalırsa, Haydarpaşa'ya ulaşamak, belirttiğiniz kadar zahmetli olmayacaktır...

Ancak, koskocaman bir garı İstanbul ilin sınırları dışına çıkarmak ve yolcudan bu mesafeyi aşarak trene ulaşmasını istemek, hastanelerin acil servislerini şehir dışlarına çıkartmaktan farksızdır.

Son yıllarda herşeyi şehir dışına taşımak gibi bir anlayış benimsendi nedense.?!! Liman, hastane, gar, üniversite, stad vs... Tamam güzel de, neden şehirler bu yapılara göre gelişmek yerine, bu yapılar şehirlere göre yer değiştiriyor? Şehir dışına çıkarılan garlarımız, limanlarımız vs yapılar kamu yararı adı altında büyük firmalarca kullanılacak...Evet kamuya yararı olacak ama kaymak tabakayı kamudan sayarsanız...Haydarpaşa'nın otel olması kaç kişinin işine yarayacak? Merak ediyorum....


sinan84
6 yıl önce - Cmt 26 Oca 2008, 17:12

Alıntı:

Neden gerekmesin? Demiryolu ulaşımının gelişmiş olduğu ülkelerde birçok şehirde birden fazla ana gar var. Bizde neden olmasın?


buna en iyi örneklerden biri Hamburg sehridir... neredeyse her ICE (hizli tren) treni önce Hamburg-Harburg isimli garda, sonra Hamburg Hauptbahnhof isimli (tercümesi Ana Gar) garda, sonra da Hamburg-Altona isimli garda duruyor... son durak Altona... sehri bastan sona dolasiyor ve sehir icinde rahat bi 15-20 dakika kaybediyor, ama en azindan bi basta, bi ortada, bi de sonda birakiyor yolculari... rahat oluyor insanlar icin...

Berlin´de de bu sekilde 3-4 farkli büyük istasyon var, ama isimlerini hatirlamiyorum simdi...


Gökçe Aydın
6 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 01:12

Yine Marmaray ile ilgili tartışma buradan diğer başlığa kaydı, ben buraya toparlamak için birşeyler yazayım. Biz maalesef hala derdimizi anlatabilmiş değiliz. Sorun sadece Haydarpaşa sorunudur zannediliyor. Halbuki Haydarpaşa değil sorun. Sorun şu :

1) İstanbul'da sorun ulaşımın karayoluna dayanmasında. Bunun çözümü de yeni raylı sistem inşa etmekte. Sorun da burada başlıyor zaten. Marmaray, Söğütlüçeşme - Üsküdar - Sirkeci hattı haricinde yeni bir raylı sistem değil. Marmaray'ın uzunluk olarak en büyük kısmını oluşturan Söğütlüçeşme - Gebze ve Sirkeci - Halkalı hatlarında zaten 50 yılı aşkın zamandır raylı sistemle taşımacılık yapılıyor.
2) Marmaray, TCDD'nin yapacağı anahat taşımacılığına bu haliyle çok zararlı. Çünkü, projenin yeni olan kısmından zaten TCDD trenleri faydalanamayacak. Eski olan kısmında da tek hat işletmeciliğine mahkum kalacak. Bu işletmecilikte çok sorun çıkarır.


Murat Caner
6 yıl önce - Prş 31 Oca 2008, 05:10

İstanbul kentiçi ulaşımının boğazın altından kesintisiz karşıya bağlanacağını unutuyoruz. Ankara trenlerinin de aynı yöntemi kullanarak. İstanbul içinde Bostancı, Söğütlüçeşme, Yenikapı, Bakırköy gibi 4 durakta durarak Halkalı'ya ulaşmaları da olsası TCDD taşımacılığı. Hızlı treni yüzeyselin geçtiği geçkiden geçirmekte çok büyük sorun yaşanacağını sanmıyorum. Diğer geleneksel anahat trenlerinin de Gebze'de ya da Ankara ve Eskişehir'de kesileceğini ve yolcularını hızlı trene bırakacaklarını düşünüyorum. Geçiş döneminde Gebze bu yoğunluğu alacak daha sonra da trenler Ankara ve Eskişehir'de kalacaktır.

Önemli olan Eskişehir İstanbul arası hızlı trenin zamanında bitirilebilmesi ki biz daha Ankara Eskişehir'i açamadık. Hızlı tren şimdi başlasa 4 yılda hizmete giriyor. 2010'dan önce hızlı tren Gebze'ye dek gelmeli ki taşımacılıkta kopukluk olmasın.


Mehmet Kasım
6 yıl önce - Cmt 02 Şub 2008, 20:40

Arkadaşlarımızın bir bölümü şehirlerarası trenler ile ilgili olarak sorun olacağı düşünüyor. Acaba Marmaray projesi BOSTANCI-BAKIRKÖY arasında metro olarak işletilse ve şehirlerarası trenler Bostancı'da dursa nasıl olur?

Diğer konuda Haydarpaşa'nın atıl kalma durumu. Bu biraz teknik zaruretten kaynaklanıyor. Çünkü konumu buna sebep oluyor. Tüm alternatifler Haydarpaşa'yı atıl bırakıyor. Bu tercih değil mecburiyet...




(+)



Çağrı Tekin

6 yıl önce - Cmt 02 Şub 2008, 21:38

Bostancı'da trenin duracağı yeterli alan yok. En uygun ve en yakın yer Maltepe olur böyle bir iş için, ekspreslerin sadece yolcu alıp bırakmasını değil, vagon ve lokomotiflerin gecelemesi, temizlenmesi gibi durumları da düşünmeliyiz. Vagonların döndürülmesi için kuşak hattı olmalı, bunun da Bostancı'da olamayacağı açık. Maltepe istasyonu çevresinde, özellikle Cevizli'ye doğru çok boş alan var, buralarda bir gar inşa edilebilir, her tren için metro buradan kaldırılır ama sırf bunun için bile çok masraf yapmak birkaç bina yıkmak gerekebilir, elimizde Haydarpaşa varken böyle projelere girişilmesi mantıksız olur.

adnanu
6 yıl önce - Pzr 03 Şub 2008, 00:56
marmaray hk.


enterasan bir durum,
yıl 2011 aylardan mart diye
başlayalım söze ,
marmaray test çalışmaları bitmek
üzere ,
şimdi gelelim diğer meselelere,
üstatlardan biri söylemiş ama bir ilave de
benden ayrılıkçeşme-kumkapı arası
raylı sisteme ilave olacak bir proje ,zaten geri
kalan yerlerde şu an raylı sisyem mevcut der

bu arada entegrasyon şimdilik kumkapıda
ayrılıkçeşme gözüküyor,
ayrıca üsküdar başlı başına bir merkez
olacak sanırım,
deniz ulaşımı biraz sekteye uğrar gibi
örneğin anadolu yakasında bostancıdan
bindiğimizi düşünelim raylı sisteme direk
kumkapı ikinci bir vasıtaya gerek kalmadan,
bu durumda deniz ulaşımını başka yerlere
yönlendirmek mümkün mü üstatlar ne der
örneğin üsküdar merkezli boğazın özellikle
anadolu yakası seferleri
üstatlara sormak lazım
kolay gelsin....................


Murat Caner
6 yıl önce - Pzr 03 Şub 2008, 14:35

Alıntı:
Vagonların döndürülmesi için kuşak hattı olmalı,


Ne döndürmesi? Hızlı trende böyle işlemler olmayacak. Yanlızca temizlik işlemleri ve depolanmaları için yer gerekli. Ayrıca araçların bir bölümü yolda olduğu için bütün hepsi depolanmayacak. Araçların dış yıkaması, yıkama sularının 4'te 3'ü yeniden kullanılarak 5 dakika içinde yapılabiliyor. İç temizliğini depolandığı yerde yapabilirsiniz.

3 saatlik yola saat başı sefer yapmak istesiniz 8 tane tren yeterli olacaktır. Yarım saatte bir sefer yapsanız 16 tren gerekir yedeklerini düşünseniz 20 olur o anca 12 tren seferde olacağı için bize en fazla 8 aracı koyacağımız alan gerekir. Ardarda dizilmeleri yeterli. Sırası gelen yola çıkar. Bunun için de Halkalı yeterli. Yeterki trenler tüpten karşıya geçebilsin.

Hâlâ hızlı trenlerin tüpten geçip geçmeyeceğini bilmiyoruz.


yunus erdem
6 yıl önce - Pts 04 Şub 2008, 19:09

Benim gonlumden gecen Marmarayin cift hat bogaz gecisinden kaynaklanacak acigin ileride 4 hatli bir demiryolu koprusunun 1. koprunun kuzeyinden gecirilerek duzeltilmesi.

Çetin Kocabeyoğlu
6 yıl önce - Pts 04 Şub 2008, 19:14

Gökce Aydın demiş ki
Alıntı:
Bence Marmaray'ın taşıyacağı yolcu miktarı öyle çok da fazla olmayacak. Yuvarlak tahminim, günlük 250.000 yolcu civarı. Zaten artık kent kuzeye kaymış vaziyette. En basitinden şunu inceleyelim
Çok yanlış bir tahmin. 20 km'lık metrobus bu sayıdan fazlasını taşıyor. 70 km'lık Asyayı Avupaya bağlayan,Maramaray'ın 250 bin yolcu taşıyacağını iddia etmek saçmalıktır. Hesap kitap bilmemektir.


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM