Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 262
Misafir 722

1 hafta önce - Pzr 10 Şub 2019, 17:27

evet dağa taşa milyonlar gömüldü, belki 30 belki 40 harcandı ama ne önemi var?
15 senedir ankara istanbul arası bile bitmedi,siz dahasivas bitecek diye belediye başkan adaylarından medet umun.
bu kadar para harcandı sonuç? eski ağır giden exspressler ve yataklı trenleri arar hale geldi insanlar.
otobüs lobisi ,hava alanı lobisi coştu.30 milyar dolar harcadın ankara istanbul arası 10 seferin yok günlük.
yük desen zaten Allah'a selamet.
ödüm kopuyor doğuya'da hızlı tren yapacagız diye doğu exspress'ini de bitirecekler diye.zira tcdd'nin para kazanabildiği parkur kalmadı 30/40 milyon harcarken.
bu site bu yorumu siler ama biz yazalım yinede doğruları.


Carre
1 hafta önce - Pzr 10 Şub 2019, 18:24

Benim şahsi görüşüm şu bu kadar milyar tl harcanarak yapılan bu projeler yerine 200 km hıza uygun çift hatlı demiryolu yapılsa vede demiryolu araçlarına pekala iştense türkiye yapabilir 200 km hıza uygun lokomotif ve yolcu vagonları üretilse fevkalade olur hemde para fazlası ile artar bu demiryolları banliyo hatları yapılarak desteklense tadından yenmez bence...
Yorumu olan ???


Erol_B
1 hafta önce - Pzr 10 Şub 2019, 20:17

Alıntı:
Benim şahsi görüşüm şu bu kadar milyar tl harcanarak yapılan bu projeler yerine 200 km hıza uygun çift hatlı demiryolu yapılsa vede demiryolu araçlarına pekala iştense türkiye yapabilir 200 km hıza uygun lokomotif ve yolcu vagonları üretilse fevkalade olur hemde para fazlası ile artar bu demiryolları banliyo hatları yapılarak desteklense tadından yenmez bence...
Yorumu olan ???


Bu yorumun aynısını yıllar önce yazdığımda vatan haini ilan ediliyordum burada neredeyse. YHT hatlarına bu kadar para gömüleceğine, HT yatırımı yapılmalı, tüm hatlar revize edilmeli, çift hatlı elektrikli sinyalli hale getirilmeli, treni olmayan illere tren ulaşmalı ondan Türkiye demiryolları bakımından topyekün ayağa kaldırılmalı ondan sonra YHT yapılmalıydı demiştim halen de aynısını söylüyorum. Anadolu'nun kalkınmasını istiyorsak, ağır sanayi gelişsin istiyorsak lojistik problemini çözmemiz lazım, lojistik probleminin de tek çözümü demiryolu yatırımıdır, YHT ile de yük taşımacılığı yapamazsınız. En azından benim mühendislik bilgim böyle söylüyor belki bilmediğim başka bir vardır.
Bu zamana kadar geçmiş hükümetlerin berbat olması, demiryollarına çivi çakmamış olması, ne yazıkki mevcut hükümetin bu hatasını kapatmıyor. Zaten şu an konuşulan tüm yeni projelerin HT olarak adlandırılması da sanırım bu yanlıştan dönüldüğünün bir göstergesi. Bakanın konuşmasından bir başka olumlu gelişme de mevcut altyapının 100%ünün yenilenmiş olması. Şimdi sıra tamamını elektrikli ve sinyalli hale getirmek olmak sonrasında çift hatta çıkarmak olmalı. Ayrıca dediğim gibi 95 yıldır trenle tanışamamış pek çok ilimiz hatta büyükşehirimiz, Samsun'dan öteye koca bir Karadeniz Bölgemiz var.



Misafir b55

1 hafta önce - Pzr 10 Şub 2019, 23:42

Fransa'da Sayıştay'ın dengi olan kurum hızlı tren şebekesinin genişletilmesine karşı çıkan bir rapor hazırlamıştı. Gerekçe olarak hızlı trenlerin şehir merkezinde yaşayan, üst gelir seviyesindeki nüfusa hizmet vermesini göstermişti. Hızlı trenlerin verimli çalışabilmeleri için yüksek nüfuslu yerler arasında çalışması da gerekli. Doğu illerine sık sefer konamayacak ve hattın verimliliği düşük olacak. İyileştirilmiş konvansiyonel hatlarla ekonomik, verimli hizmet verilebilirdi.Tabii Sivas'a yine yeni bir yol yapılması gerekirdi ama daha ucuz olur, daha kısa zamanda bitirilirdi.

Misafir 321

1 hafta önce - Pts 11 Şub 2019, 00:21

Aslında ben bu projeyi “biterse” olumlu buluyorum, sonuçta İzmir den Kars a kadar ülkenin ortasını yaran bir hat oluşuyor, ama bu hatlara bağlı ara hatlar yani ‘ht’ hatları daha önemli.

Ali talha
1 hafta önce - Pts 11 Şub 2019, 01:46

Zati ankara doğusuna yht lüks ve operasyonel olarak baya bi külfet,karı soğuğu vesayresi yht nüfus yoğunlugu daha çok olan ege marmara ve akdeniz bide batı iç anadoluda olmalı...



Portalkal
1 hafta önce - Pts 11 Şub 2019, 07:59

Ali talha eskişehir de zaten var konyadan da geçiyor nerden geçirsinler gökçeadadanmı?

Batı işgal altında sesleri çıkmazken beğenmediğin orta anadolu doğu anadolu işgale yabayla dirgenle direniyordu


Misafir b63

1 hafta önce - Pts 11 Şub 2019, 18:20

Ali Talha haklı, İstanbul-Kars hızlı tren uluslararsı tren londra-pekin arası Avrupa kendi topraklarında bunu tamamladı, sıra mecbur Türkiyede Türkiye kars- tiflis tren güzergahında da iyileştirme yaptı, Hızlı tren ise Sivasa kadarda yakında bitecek Sivasdan sonrasınıda devlet mecbur yaptırmak zorunda,

diğer hzılı tren hatları lüks gerek yok, yani, Ankara Samsun, Ankara-Kayseri bunlarda yapılmayı bekliyor, güneydoğuda hızlı tren bekliyor, buralara Ali Talhanın dediği gibi lüks yatırım olacak, İstanbul-Kars hızlı treni karsa yolcu gitmese bisle mecbur yapıp uluslararsı platformdaki görevi yerine getirmiş olacaktır. daha sonrada nufusu kalabalık yerler ege ve antalya tarafına yapılsın,


Misafir 518

1 hafta önce - Pts 11 Şub 2019, 20:45

Ankara - Kırıkkale arasında neredeyse hiç çalışma yapılmadığını bugün çıkan haberde öğrendim. 2020 de de yetişmesi zor diyorlar.

Misafir 749

1 hafta önce - Pts 11 Şub 2019, 20:50

Ali Talha nikli enesmurad o dediğin bölgeler dışında kalan yerleri İsrail e verelim zaten bir işe yaramıyor değil mi? Onların işine yarar belki.
Hani tren yolu yapmaya değmeyecek yerleri.





sayfa 262
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM