Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 10
Tarkan33
11 ay önce - Sal 22 May 2018, 00:52

Özellikle Osmangazi köprüsünün fiyatı daha düşük olsa sürümden kazanılır diye düşünüyorum. Bu şekilde sadece bayramlarda dolarken biraz indirimle daha sık kullanılabilir hale getirilebilir. Uçak da bazen özellikle THY çok pahalı...

En son Tarkan33 tarafından Sal 22 May 2018, 01:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Mahmut Göksu
11 ay önce - Sal 22 May 2018, 00:53

vergi ödemeyen bir toplum olduğumuz için paralı...

Şirketler vergiyi düşürür.
büyük firmaların vergi borcu silinir.
millet kirayı elden öder.
vergi vermemek için millet şahsi arabasına yakıt alırken bile şirket arabası plakası yazıdırır.
ev alır tapu harcını düşük öder.
ev satar gene düşük gösterir...
iş yeri fatura kesmez açık hesap çalışır...
bakkallar kaçak sigara satar.
81 ilde kaçak akaryakıt vardır.
şirketler az gösterdiği vergiyi de ödemez yapılandırma bekler onu da ödemez..
kuyumcular doktorlar ve bir çok serbest meslek sahibi 300.000 lik arabaya biner yılda 3 5 vergi vermez.

bir enayi maaşlı çalışan oda eşşek gibi kesintili öder.....


İşte bu yüzden her şey paralı bu yüzden de herkes kabahatini bildiği için yılda en fazla 5 6 kere geçip para ödeyeceği köprüye laf etmez...


deger35
11 ay önce - Sal 22 May 2018, 01:24

mahmut kardeş seni yazını noktasına tebrik ederim.Bu çok çok yerinde tespit ben de bişey ekleyeyim biz din Allah Muhammed diyoruz hepsinin içi boş biz bayagı toplum olarak hırsısız arkadaş çalanlar için diorum...



Misafir b41

11 ay önce - Sal 22 May 2018, 01:51

Ben mahmut gibi düşünmüyorum. Ülkemiz 2017 yılında wn çok büyüyen 3. Ülke avrupa japanya amerikagibi tüm sanayi ve gelişmiş devletlerini geçmişiz. 2 vietnam 4. Bangladeş . hep bunun üstünden siyaset yapılıyor ama büyüme hiç bir şeyi göstermez hatta bu kadar büyüme kriz göstergesidir. Size şöyle anlatayım bir anda kilo alıyorsunuz çok hızlı bir şekilde hemde oturduğunuz yerden hiç kalkmadan nasıl biri olurdunuz. İşte malesef durumumuz bu. 2001 krizinden sonra alınan önlemler bir süre ülkeyi rahatlattı. Yabancı yatırımcılar falan girdi vergiler ötv falanda daha önce artmıştı. Böylece geçici bir rahatlık oluştu. Ancak ekonomi inşaat sektörü üzerinde gitmeye başladı. İnşaattan zengin olan çoktur ama inşaat srktörü ile zengin olan ülke yoktur. Üretimden ziyade tüketim ekonomisi olduk. Bankalar şirketler devlet güvencesi ile dış borç batağına girdiler ama borcun vadesi dolunca yine sıkıntılar başladı. Bu durumlar çeşitli ekonomi paketleriyle ertelendi. Ama üreten ülkelerle makas iyice açıldı. Bir apple bütçesi bile bist deki şirketleri birkaçkez satın alabiliyor. Çin son 5 yılda acayip şeyler üretti. Bir çin e satış sitesinin bile büyüklüğü ülkemizi geçti. Hiçbir marka üretemedik. Yol yaptık ama araba yabancının tüm sosyal medya yabancı tüm teknoloji yabancı. Hatta et inek yem tahıl hep yabancı yani ithal. Böyle olunca para hep dışarı aktı. Buda ekonomik yönden vatandaşa bindi vergi ve ceza olarak. Bknz petrol teknoloji ve diğer herşeydeki vergi oranına. Birde buna makam sahiplerinin yüksek giderleri ve suriyeliler (40 milyar$)eklendi. Üretim olmayınca 610 milyarlık bütçenin 536 milyarı vergiden sağlandı. İthalat fazla ihracat az olunca, borçlar ödenemez hal alınca dolar arttı. Devletede para lazım yol köprü tren illaki kullanılacak burdan para sağlama yoluna gitti. Tabi bazı köprüler yapılırken dünyanın en pahalı köprüsü (geçiş ücreti) nasıl oldu onu anlamadım. Bir de sadece bizim ülkemizde yol köprü yapmak büyük bir iş olarak anlatılır.

Osman_as

2 ay önce - Cum 08 Şub 2019, 16:51

5 kmlik Ilgaz tünellerinde 1 milyon 250 bin araç geçmiş 1 yılda. 2016 sonu 718 milyon tl maliyet yazılmış.
Dolar bazında 203 milyon mangır.

Araçlar 30 dakika zaman tasarrufu yapmışlar. Zamanı mazotla ifade etmeye çalışsak o sürede ve yokuşta 3 litrelik bir ortalama harcama olabilir. Buna da 3 $ desek sadece yakıt tasarrufu açısından faiz maliyeti hariç tünelin amortisi 54 yıl sürecek. Ama faiz maliyeti yüzünden (% 4 olsa) sadece yakıt tasarrufu geri dönüşüm sağlamıycak. Mecburen vakit ve sürüş konforu maliyeti hesaplanmak zorunda.

https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/kopek-baligi-agz ...i-/1024393
https://reklam_link.com/ilgaz-tuneli-718-milyon-l ...ldu/507389



mahmut11
2 ay önce - Cum 08 Şub 2019, 16:56

Kastamonu yollarının ne kadar zorlu olduğunu ve kış şartlarında kazaya davetiye çıkarttığını da unutmamak gerek. her şey para değil. Muhalefet olmaktan körleşmeyin.


EDIT: Tamamen devlet düşmanlığı uzerine kurulmuş bir başlık. Keşke mesaj yazmasaydım. Ama "her şey bedava olsun" diyenler Kuzey Koreye gidebilir.


Sinan Bilgin
2 ay önce - Cum 08 Şub 2019, 17:23

Sikayeti olan kullanmaz...



istamin uzbek
2 ay önce - Cum 08 Şub 2019, 17:47

Kardeşler dişaridan bakan benim fikrimida işitin.
Bizda yollar, köpruler ücretsiz, davlat yapiyor, ama bakimsiz.

Ben bu sifatsiz yollarda araba sürurken, arabam çabuk ta'mire geliyor, ben arabayi tamir etmak için çok akça sarfediyorum.

Eğer bu yollar sifatli, bakimli olsaydi ben tamir için arabaya akça sarf etmezdim. Daha zaman kaybi, asab, kayfiyat, sağlik bönce masraf.
Sifatli, bakimli yollari kullanarak ona para ödemek, yollarin sifatli sağlanmasini garantiliyor.

Bu benim şahsi fikrim.


amanhem
2 ay önce - Cum 08 Şub 2019, 22:54

Bence yapılan bu otoyollarda ki geciş ücretleri kaldırılmalı. Sadece geçen araçları saysınlar yeter. Şirketlere de iş yaparken geçen araba sayısı garantisi versinler. Atıyorum 1 milyar araba geçtikten sonra köprü ve otoyol benim olur, araba başına XX dolar ödeme yaparım desin. Zaten şu halde bile geçsekte geçmesekde bu para hepimizin cebinden çıkıyor. En azından geçerken ama fiyatı yüzünden vazgeçen arabayı kaçırmamış oluruz. Bu sayede daha erken bir sürede bu otoyollar-köprüler devlete geçer. Ha illa para alınacaksa acıtmayacak şekilde olsun. Mesela 15 Temmuz köprüsünde yanlış bilmiyorsam 7-8 TL gibi geçiş ücreti var. Böyle bir ücret alsınlar, o Osman Gazi köprüsünde sıra olmazsa bende birşey bilmiyorum.

Osman_as

2 ay önce - Pts 11 Şub 2019, 16:21

Konya'ya yapılan YHT hattı o günün parası ile 1 milyara yapılmış. Yaklaşık 540 milyon $.
Bu sıralar her 2 yönde (Ankara'dan) toplam 14 sefer var. 3 milyon/ yıl tasarlanmış ama gerçekleşen yaklaşık 2 milyon yolcu. Ben arza göre 2,457 milyon kabul ettim. (Tren başına 481 koltuk)
https://enerjienstitusu.org/2011/08/03/cevre-dost ...at-edecek/
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/ankara-konya-t ...i-18545380
Sarfiyat ve işletme masrafı olarak sadece elektirik parasını kattım. Faizi ise %1 kabul ettim ki aslında bunun çok üstünde maliyet. Sadece insan taşımasıyla hattın maliyeti 50 yılda felan çıkıyor. Trenler, maaşlar, bakımlar hariç.
https://www.haberler.com/yht-ile-37-milyon-yolcu- ...32-haberi/

http://www.alomaliye.com/2018/04/12/su-elektrik-v ...fiyatlari/
2011 sonu $=1,85 tl
Elektrik = 0,299 tl

(+)

Not:Bunlar çok kaba hesaplar, sadece farkındalık amacı taşır.



sayfa 10
« önceki   123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM