Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1855
Misafir 10e

5 ay önce - Prş 10 Oca 2019, 22:01

İtalya gezim esnasında hızlı trenleri hariç birçok trenlerini kullandım. Ve oldukça da imrendim. Orta halli kasabalarda ve küçük kentlerdeki istasyonlarda bile istasyonlardaki hat sayısı, bizim büyükşehir garlarındaki hatlardan fazla. Hepsinden vızır vızır trenler geçiyor. Eski de olsa yeni de olsa trenlerde hız neredeyse tamamen 160 km/h değerinde seyrediyor. Hızlı tren hatlarını oldukça geliştirmişler, ama konvansiyonel hatları da mükemmel. Zaman çizelgesindeki istasyon giriş-çıkış vakitlerinden asla sapmıyor trenler. Kalkış da, ara istasyonlara varış çıkışı da, son istasyonlara gidişi de dakik. Oysa bizim hızlı treni İstanbul-Ankara arasında kullandığımda tam 25 dakika gecikmişti.
Bir de bizim konvansiyonel hatlardaki ekspres trenlere bakıyorum, o kadar yavaşlar ki, uçakla dünyanın öbür tarafına geçebileceğiniz sürede seferini tamamlayamayan hatlarımız var.

Ben de mevcut hızlı tren hatlarının kafi olduğunu düşünüyorum. Hatta fazla bile. TCDD'nin yapması gereken konvansiyonel hatları 200, veya hiç değilse 150km/h hıza getirmek olmalı. Sonra da hızlı tren ağı, anahat trenleri ve bölgesel trenlerle desteklenirse daha kısa sürede, daha ucuza, daha verimli ve daha gerçekçi bir demiryolu ağımız olur ülkede.


Misafir 823

5 ay önce - Prş 10 Oca 2019, 22:55

Antalyadan İstanbula 160 km hızla giden yük trenleri olmalı otobanlardan kamyon ve tırları azaltmalı

suha1717
5 ay önce - Cum 11 Oca 2019, 00:00
Hızlı Tren Gecikmeleri


Arkadaşlar son dönemde Ankara-Pendik hızlı tren seferlerinde 25 dk gibi ciddi gecikmeler oluyor. Bu durumu gardaki görevliye sorduğumda hava durumu vs. sebebiyle trenin bazı bölgelerde 250 km/h yerine 160 km/h ile ilerlediğini söyledi. Fakat bu hat uzun bir süredir işletmede ve çok daha kötü hava koşulallarında bile 250 km/h ile işletme yapılmaktaydı. Bu durumun arkasındaki gerçek sebep nedir bilen var mı?



yalnizyolcu
5 ay önce - Cum 11 Oca 2019, 21:01

Süha bey bu gecikmeler kalkış hariç olan gecikme mi acaba?Çünkü trenler (Eryaman kalkışlı olanlar) 15 dk civarı geç hareket ediyor.
Ben bazen Eryaman gara gelen trenlerin saatlerine bakıyorum 1 saat gecikmeli gelen Konya trenine denk geldim ve bu birkaç defa oldu.Bu kadar uzun gecikmenin sebebini bilen var mı acaba?
Son bir sorum daha olacak ben 1,5 ay önce YHT ile İstanbul'a gittiğimde tam vaktinde gitmişti fakat
Sincan-Polatlı arasındaki bir kesimde tren çok fazla sarsılmıştı daha önce hiç böyle olduğunu hatırlamıyorum.Bu sarsıntının sebebi tren kaynaklı mı yoksa altyapı ile mi ilgili?
Birde İstanbul'da gece neden metro seferi olmadığı sorulduğu zaman gece bakım yapıldığı söyleniyor YHT hatlarında günlük,aylık veya senelik altyapı bakımı nasıl yapılıyor?Bilen arkadaşlar bizi aydınlatırsanız çok sevinirim.


Misafir 10e

5 ay önce - Cmt 12 Oca 2019, 00:05

Yazın bir kere kullandığımda Bilecik taraflarında bir viyadükte 20 dakika kadar beklemiştik. Kasım gibi bir kez daha kullanmıştım, yine o bölgeden en fazla 15-20 km/h hızla gitmişti. Gecikme sebebi o bölge olabilir.
Kasım gibi son bindiğimde Eskişehir'den sonra Polatlı yönünde de kütürtü ve sarsıntı meydana gelmişti trende. Acil fren yapıldı, birkaç dakika beklemeden sonra devam edildi.
Açıkçası ben ne zaman kullansam hep bir şey çıkıyor, bir sorunsuz yolculuk yapamadım.



Misafir aed

4 ay önce - Cmt 02 Şub 2019, 14:23

Ankara-İstanbul hızlı tren hattının bir bölümü AB hibesiyle yapılırken, bir bölümünde Avrupa Yatırım Bankası kredisi kullanıldı. AB, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı’nın 33 kilometrelik Köseköy-Gebze bölümüne 200 milyon Euro hibe verdi

Dönemin Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan AB’nin üst düzey temsilcilerini 25 Temmuz 2014 tarihinde yapılacak açılışa davet etti. Davete, dönemin genişlemeden sorumlu komiseri ve o dönem hibeleri veren finans dairesinin başında olan Johannes Hann’ın uyarısıyla yanıt verildi. Temmuz başında AB’den gönderilen resmi yazıda, ‘sözleşmedeki işlerin henüz bitmediği’ hatırlatılarak, ‘hattın bu haliyle ticari taşımacılığa açılmasının güvenlik riski oluşturacağı’ belirtildi. Öncelikle birkaç deneme seferinin yapılması ve sözleşmedeki işlerin bitirilmesini isteyen Avrupa Birliği yetkilileri, davete de katılmadı. Ancak, hükümet, 10 Ağustos 2014’de yapılacak Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin hemen öncesinde ‘hızlı tren hattı’nı açtı. Köseköy-Gebze hattının sinyalizasyonunun 2 yıl önce tamamlandığı öğrenildi.

https://www.reklam_link.com.tr/hizli-tren-ile ...22086h.htm

160 km/s üzerindeki hızlarda insanların treni idare etmesine izin verilmez. O dönemde hızlı trene binenlerin verilmiş sadakası varmış ama sadakalarının hükmü sona ermiştir. Yeni sadaka versinler.


Misafir 830

4 ay önce - Cmt 02 Şub 2019, 22:07

hızlı tren söğütlüçeşmeye uzayınca hızlı tren ve bölgesel ekspres seferlerinde artış olacakmı,anahat ekspresi eklenecekmi,pendik-gebze arasında 4.yol kullanılmıyor,sebebi sefer azlığı,yine aynımı olacak



Ali talha
4 ay önce - Cmt 02 Şub 2019, 22:15

Bi ara yht hattını jöhler(jandarma özel harekat)timleri koruyordu illaki bir sebebi vardı...

H6K6N
4 ay önce - Pts 11 Şub 2019, 02:05

Ankara Marşandiz İstasyon’da kaza geçiren “HT 80101” numaralı Siemens YHT setin son durumu nedir arkadaşlar? Tren seti yenilenecek mi? Bilgisi olan var mı?

Misafir 6b9

4 ay önce - Prş 14 Şub 2019, 12:02

250km/s hız mm hatayı kaldırmayacağı için yenilemek yenisini yapmaktan daha masraflı olacaktır. Parça değiştirmeden ziyade geometrinin ilk hâline getirilmesi mesele.



sayfa 1855
ANA SAYFA -> ULAŞIM