Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1855
Şükrü Güllüoğlu

2 ay önce - Prş 10 Oca 2019, 12:20

Alıntı:
Dediğimiz gibi YHT ile beraber konvansiyonelde de bir şeyler yapılıyor ama YHT işi bırakılırsa, kaliteli konvansiyonel ağı henüz demiryolu olmayan çok birçok kent ve sanayi merkezine daha kısa sürede ulaştırılabilir ve ekonomiye olan katkısı daha fazla ve daha kısa sürede görülebilir.


Teşekkür ederim mesajınız için

Bu anlattıklarınızda diğer okuyucular için kafa karıştırıcı bir durum olabilir. Sizi ndaha önceki mesajlarınızda tarif ettiğiniz yük taşıyabilen ama aynı zamanda hiç de fena işletme hızı olmayan 160 km/sa civarı hatlar da yapılmakta. Bunlara Hızlı Tren deniliyor. Bildiğim kadarıyla Ankara-Sivas hariç inşaat halinde olan ve planlanan hatların neredeyse tamamı bu tarif ettiğniz gibi projeler. Konya-Karaman-Mersin-Antep-Urfa hattı, Halkalı-Kapıkule gibi hatlar ilk aklıma gelen örnekler. Hem yük taşınacak, hem makul bir hızda yolcu taşınacak

Saygılar


naims1
2 ay önce - Prş 10 Oca 2019, 13:39

Alıntı:
Şunu belirtmek isterim ki birkaç yıl öncesine kadar artık konvansiyonel işinin bir kenara bırakılıp hep YHT hattı inşa edilmesi gerektiğini düşünüyordum. Ama biraz araştırma yaptıktan sonra gelişmekte olan bir ülke için bu işin bu şekilde yürümesinin zor olduğunu anladığımdan dolayı kaliteli konvansiyonel hatların bizim için daha önemli olduğu kanısına vardım. Bakın döküntü konvansiyonel hatlar değil, modern çift hatlı, elektrikli, sinyalli konvansiyonel hatlar. Ben de isterim yolcu olarak hatta sadece sivri burunlu yolcu trenleri görmeyi, her iki hattın da ayrı olmasını. Ama dediğim gibi ekonomik olarak bakıldığında demiryollarını zora sokan bir durum. Biz Japonya ekonomisine sahip bir ülke değiliz. Örneğin geçenlerde denk geldiğim bir haberde Fransa'da yüksek maliyetler sebebiyle hızlı tren hatlarının tartışıldığından bahsediliyordu. Bizden ekonomik olarak çok daha gelişmiş bir ülkeden bahsediyoruz.


Ben yhtler için her türlü borçlanmaya evet diyorum.
Ben malesef burada size katılmıyorum çünkü yhtleri artık ülkemiz için olmazsa olmaz olarak değerlendiriyorum.

Hindistan ise demiryolları konusunda dünyanın en ileri ülkelerinden biridir.

Hindistan da vızır vızır her yöne trenler çalışır.
Bir ara hindistan demiryollarına kafayı takıp saatlerce adamların demiryollarını
izlediğimden az buçuk fikir sahibiyim diyebilirim.

Adamlar geçen günlerde kendi tren setlerini yaptılar ve hatta şuan deniyorlar hızı 180 di yanılmıyorsam.

Hintliler ayrıca demiryollarına ve demiryolu konusundaki gelişmelere çok meraklı bir halk bu gelişme dünyanın neresinde olursa da ilgili ve meraklılar zaten sizin videolarınıza da yorum yaptıklarını görüyordum sizde bunu rakamlarla onayladınız.

Youtube da hindistan demiryollarına ait çok sayıda video kanalları ve binlerce videolar var bunları yapanlarda sizin gibi demiryollarına meraklı Hintliler ama sayıları bizden daha fazla olduğu da bir gerçek.

Gördüğüm hint halkı genel olarak teknolojiye ve onu üretmeye meraklı bir halk.

2022 de hindistanın uzaya astronot gönderme planını duyunca o yüzden başkaları gibi şaşırmıyorum tabi.
Esas bu meraklı halk gitmezse şaşırırım.

Hindistan derler beğenmez çoğunluk bizde ama sadece Youtube videolarından hindistanı izleyince bile nasıl hızlı geliştikleri çok net görülmekte.

Hint ve Japon tren videolarında insanlarda gördüğüm bir özellik çok dikkatimi çekmişti Gerçi avrupada da var bu durum, o da trenlerin resmini çeken insanlardı.

Bizde ki videolarda özellikle buna dikkat etmeme rağmen neredeyse hiç yok diyebilirim.
Buna delil olarak yotubeda yhtlerin çekilmiş video sayısının azlığından anlayabilirsiniz bu videoların çoğu da sizindir herhalde.

Bulgaristan kıçıkırık döküntü trenlerinin video sayısı bile bizim trenlerin sayısından fazladır.
Onları da yeterince inceledim.
Konya gibi milyonluk kente yht garı yapılıyor koca kentte bu işi merak edip çekecek vatandaş bulunmuyor, Youtube da garla ilgili vatandaşın çektiği ya iki ya da 3 video bulursunuz onların çözünürlükleri de biri 240p diğeri 480p, video sürelerini söylemiyeyim bile Gerçi ben bunu bulduğuma da şükrediyorum ya.

Merak ve heyecan duymadan bu işlerin ilerlemesi çok zor, lafın kısası, talep merak istek heyecan önce vatandaşta olmalı.

Bizim ülkenin insanında bu yok denecek kadar az malesef.

Ben bir vizyon ortaya koyuyorum ve artık ülkemde lokomotif ile çekilen yolcu trenini az daha doğrusu mümkünse hiç görmek istemiyorum.

Artık bizde hindistan gibi kendi tren setimizi üretelim.

Mottomuz da şu olsun.

Yolcu vagonu değil, yolcu seti üretelim, olsun.


Erdem Taşlıca
2 ay önce - Prş 10 Oca 2019, 17:23

Alıntı:
Hindistan ise demiryolları konusunda dünyanın en ileri ülkelerinden biridir.

Hindistan da vızır vızır her yöne trenler çalışır.
Bir ara hindistan demiryollarına kafayı takıp saatlerce adamların demiryollarını
izlediğimden az buçuk fikir sahibiyim diyebilirim.

Adamlar geçen günlerde kendi tren setlerini yaptılar ve hatta şuan deniyorlar hızı 180 di yanılmıyorsam.


Hindistan'ın demiryolunda iyi durumda olması demiryolu ağının yaygınlığından ileri geliyor, Japonya gibi demiryolu teknolojisi ile değil. Benim önerimle biz de YHT'ye göre daha kısa sürede ve ekonomik bir şekilde ağımızı yaygın hale getirip Hindistan gibi oluyoruz (onlardan daha modern ve bakımlı hatlar). Öyle vızır vızır tren işlemesinin yolu ekonomi de hesaba katıldığında benim fikrimden geçiyor. Bakın sizin gözleminizden yola çıktık ama yine benim dediğime geldik. Sizi ikna edeceğim konvansiyonele.

Alıntı:
Hintliler ayrıca demiryollarına ve demiryolu konusundaki gelişmelere çok meraklı bir halk bu gelişme dünyanın neresinde olursa da ilgili ve meraklılar zaten sizin videolarınıza da yorum yaptıklarını görüyordum sizde bunu rakamlarla onayladınız.

Youtube da hindistan demiryollarına ait çok sayıda video kanalları ve binlerce videolar var bunları yapanlarda sizin gibi demiryollarına meraklı Hintliler ama sayıları bizden daha fazla olduğu da bir gerçek.


Hindistan ve eski sovyet ülkelerinde demiryolu yaygın olduğundan ve demiryolu halkın günlük yaşamında bize göre çok geniş yer tuttuğundan, halk da demiryoluna meraklı. Benim 30 yaşına gelmiş ama bugüne kadar trene binmemiş tanıdıklarım var. Adamın şehrinde demiryolu yok ki, küçüklüğünde tren görmemiş adam, demiryolu merakı oluşmaz böyle insanlarda.

Alıntı:
Merak ve heyecan duymadan bu işlerin ilerlemesi çok zor, lafın kısası, talep merak istek heyecan önce vatandaşta olmalı.


Dediğim gibi insanlar özellikle küçük yaşlardan itibaren en çok neyi görürse o konuyu merak ederler. Bizde karayolunun önemli olmasından dolayı otobüs merakı çok fazladır, zaten bunu bu sitede de görebiliyoruz. Çünkü insanlar otobüsleri her yerde görüyorlar ve bu konudaki yenilikleri merak ediyorlar.

Alıntı:
Ben bir vizyon ortaya koyuyorum ve artık ülkemde lokomotif ile çekilen yolcu trenini az daha doğrusu mümkünse hiç görmek istemiyorum.

Artık bizde hindistan gibi kendi tren setimizi üretelim.

Mottomuz da şu olsun.

Yolcu vagonu değil, yolcu seti üretelim, olsun.


Katılıyorum, yolcu treni olarak kendi EMU'larımız olsun, en fazla gece trenleri lokomotifli olsun (sessizlik sebebiyle). Konvansiyonel hat deyince illa Doğu Ekspresi tarzı trenler şart değil ya. Ama yükte lokomotiften kaçış yok, demiryolunda gelişmek için de yükten kaçış yok.



Misafir 10e

2 ay önce - Prş 10 Oca 2019, 22:01

İtalya gezim esnasında hızlı trenleri hariç birçok trenlerini kullandım. Ve oldukça da imrendim. Orta halli kasabalarda ve küçük kentlerdeki istasyonlarda bile istasyonlardaki hat sayısı, bizim büyükşehir garlarındaki hatlardan fazla. Hepsinden vızır vızır trenler geçiyor. Eski de olsa yeni de olsa trenlerde hız neredeyse tamamen 160 km/h değerinde seyrediyor. Hızlı tren hatlarını oldukça geliştirmişler, ama konvansiyonel hatları da mükemmel. Zaman çizelgesindeki istasyon giriş-çıkış vakitlerinden asla sapmıyor trenler. Kalkış da, ara istasyonlara varış çıkışı da, son istasyonlara gidişi de dakik. Oysa bizim hızlı treni İstanbul-Ankara arasında kullandığımda tam 25 dakika gecikmişti.
Bir de bizim konvansiyonel hatlardaki ekspres trenlere bakıyorum, o kadar yavaşlar ki, uçakla dünyanın öbür tarafına geçebileceğiniz sürede seferini tamamlayamayan hatlarımız var.

Ben de mevcut hızlı tren hatlarının kafi olduğunu düşünüyorum. Hatta fazla bile. TCDD'nin yapması gereken konvansiyonel hatları 200, veya hiç değilse 150km/h hıza getirmek olmalı. Sonra da hızlı tren ağı, anahat trenleri ve bölgesel trenlerle desteklenirse daha kısa sürede, daha ucuza, daha verimli ve daha gerçekçi bir demiryolu ağımız olur ülkede.


Misafir 823

2 ay önce - Prş 10 Oca 2019, 22:55

Antalyadan İstanbula 160 km hızla giden yük trenleri olmalı otobanlardan kamyon ve tırları azaltmalı

suha1717
2 ay önce - Cum 11 Oca 2019, 00:00
Hızlı Tren Gecikmeleri


Arkadaşlar son dönemde Ankara-Pendik hızlı tren seferlerinde 25 dk gibi ciddi gecikmeler oluyor. Bu durumu gardaki görevliye sorduğumda hava durumu vs. sebebiyle trenin bazı bölgelerde 250 km/h yerine 160 km/h ile ilerlediğini söyledi. Fakat bu hat uzun bir süredir işletmede ve çok daha kötü hava koşulallarında bile 250 km/h ile işletme yapılmaktaydı. Bu durumun arkasındaki gerçek sebep nedir bilen var mı?



yalnizyolcu
2 ay önce - Cum 11 Oca 2019, 21:01

Süha bey bu gecikmeler kalkış hariç olan gecikme mi acaba?Çünkü trenler (Eryaman kalkışlı olanlar) 15 dk civarı geç hareket ediyor.
Ben bazen Eryaman gara gelen trenlerin saatlerine bakıyorum 1 saat gecikmeli gelen Konya trenine denk geldim ve bu birkaç defa oldu.Bu kadar uzun gecikmenin sebebini bilen var mı acaba?
Son bir sorum daha olacak ben 1,5 ay önce YHT ile İstanbul'a gittiğimde tam vaktinde gitmişti fakat
Sincan-Polatlı arasındaki bir kesimde tren çok fazla sarsılmıştı daha önce hiç böyle olduğunu hatırlamıyorum.Bu sarsıntının sebebi tren kaynaklı mı yoksa altyapı ile mi ilgili?
Birde İstanbul'da gece neden metro seferi olmadığı sorulduğu zaman gece bakım yapıldığı söyleniyor YHT hatlarında günlük,aylık veya senelik altyapı bakımı nasıl yapılıyor?Bilen arkadaşlar bizi aydınlatırsanız çok sevinirim.


Misafir 10e

2 ay önce - Cmt 12 Oca 2019, 00:05

Yazın bir kere kullandığımda Bilecik taraflarında bir viyadükte 20 dakika kadar beklemiştik. Kasım gibi bir kez daha kullanmıştım, yine o bölgeden en fazla 15-20 km/h hızla gitmişti. Gecikme sebebi o bölge olabilir.
Kasım gibi son bindiğimde Eskişehir'den sonra Polatlı yönünde de kütürtü ve sarsıntı meydana gelmişti trende. Acil fren yapıldı, birkaç dakika beklemeden sonra devam edildi.
Açıkçası ben ne zaman kullansam hep bir şey çıkıyor, bir sorunsuz yolculuk yapamadım.


Misafir aed

1 ay önce - Cmt 02 Şub 2019, 14:23

Ankara-İstanbul hızlı tren hattının bir bölümü AB hibesiyle yapılırken, bir bölümünde Avrupa Yatırım Bankası kredisi kullanıldı. AB, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hattı’nın 33 kilometrelik Köseköy-Gebze bölümüne 200 milyon Euro hibe verdi

Dönemin Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan AB’nin üst düzey temsilcilerini 25 Temmuz 2014 tarihinde yapılacak açılışa davet etti. Davete, dönemin genişlemeden sorumlu komiseri ve o dönem hibeleri veren finans dairesinin başında olan Johannes Hann’ın uyarısıyla yanıt verildi. Temmuz başında AB’den gönderilen resmi yazıda, ‘sözleşmedeki işlerin henüz bitmediği’ hatırlatılarak, ‘hattın bu haliyle ticari taşımacılığa açılmasının güvenlik riski oluşturacağı’ belirtildi. Öncelikle birkaç deneme seferinin yapılması ve sözleşmedeki işlerin bitirilmesini isteyen Avrupa Birliği yetkilileri, davete de katılmadı. Ancak, hükümet, 10 Ağustos 2014’de yapılacak Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin hemen öncesinde ‘hızlı tren hattı’nı açtı. Köseköy-Gebze hattının sinyalizasyonunun 2 yıl önce tamamlandığı öğrenildi.

https://www.reklam_link.com.tr/hizli-tren-ile ...22086h.htm

160 km/s üzerindeki hızlarda insanların treni idare etmesine izin verilmez. O dönemde hızlı trene binenlerin verilmiş sadakası varmış ama sadakalarının hükmü sona ermiştir. Yeni sadaka versinler.


Misafir 830

1 ay önce - Cmt 02 Şub 2019, 22:07

hızlı tren söğütlüçeşmeye uzayınca hızlı tren ve bölgesel ekspres seferlerinde artış olacakmı,anahat ekspresi eklenecekmi,pendik-gebze arasında 4.yol kullanılmıyor,sebebi sefer azlığı,yine aynımı olacak



sayfa 1855
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM