Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 31
Misafir 17d

6 ay önce - Sal 25 Arl 2018, 00:19

Carsamba aciliyor.

Anıl 95
4 ay önce - Sal 29 Oca 2019, 22:20

Karantina Demokrasi Meydanı



Fotoğraf İBB Genel Sekreteri Buğra Gökçe


Anıl 95
4 ay önce - Cmt 02 Şub 2019, 13:58


(+)


📷 https://instagram.com/ardahzndr?utm_source=ig_pro ...1pvkqt6wqb



Misafir da8

4 ay önce - Pzr 10 Şub 2019, 03:15

Aşağıda yazdığım tüm tarihleri, bu başlığın geçmiş sayfalarından tespit ettim. Veri kaynağım bu başlık yani...

Buna göre;

Alt geçit ve meydan ile ilgili çalışmalar 2015 yılının Eylül ayı başında başlamış,

Alt geçit, bazı eksikleri ile birlikte Aralık 2017'de hizmete açılmış,

Meydan düzenlemesi Aralık 2018 itibarıyla henüz bitmemiş ama bitime yaklaşmış (hadi Biz bunu "bitti" kabul edelim)...

Yani;

Alt geçidin yapılması iki yıl üç ay, meydanın tamamlanması ise üç yıl üç ay sürmüş... Hesabı bir başka açıdan yaparsak şöyle de denilebilir:Meydan, alt geçit tamamlandıktan ancak bir yıl sonra tamamlanabilmiş...

Yapılan işin niteliğine baktığımda, bahsettiğim süreler Bana çok uzun geliyor! Bu nedenle, lafı fazla dolaştırmadam sorayım:Bir bat-çık alt geçit inşaatı yaklaşık ikibuçuk sene sürer mi? Hele ki bir meydan düzenlemesi (çalışmalarının bir kısmı, alt geçit inşaatı ile paralel yürütülmesi dolayısıyla) "yaklaşık ikibuçuk sene+bir sene daha" sürer mi? Sonuçta yapılan işler belli; altıyüz metre alt geçit inşası ve bildiğin açık alan düzenlemesi...

Tabii burada şu hususu gözden kaçırmak istemem:

Alt geçit, önceden deniz olan ve sonradan doldurulmuş bir alana yapıldı. Dolayısıyla aslında deniz seviyesinin altına inildi denilebilir sanıyorum... Bu durum, elbette ki inşa faaliyetlerini zorlaştıracak ve süresini de uzatacaktır ama böyle bir işin normal süresi ne kadardır da bu örnekte iki yıl üç ay sürmüştür, bilemiyorum...

Meydan düzenlemesinin neden bu kadar uzun sürdüğünü ise hiç bilemiyorum... Meydan düzenlemesi çalışmalarının hiç evveliyatı olmasa, çalışmalara alt geçit bittikten sonra yeni başlanmış olsa dahi bir yıl sürmüş sayılır.. Tamamen yeryüzünde, düz ve trafiğe kapalı bir alan üzerinde, karı ve (geçen yıl itibarıyla) doğru düzgün yağmuru olmayan hava koşullarında böyle bir işin bu kadar uzun sürmesi normal midir?

(Not:Meydan düzenlemesinin bir yandan da tramvay çalışmalarından etkilendiğinin farkındayım ama Bence bu konuya bir de tramvayı karıştırmayalım...)


GkhanTR
4 ay önce - Pzr 10 Şub 2019, 09:41

Herşeyi araştırmışsınız, o yüzden ihalede verilen süreyide bulmuş olmalısınız. Buradan kendiniz kaç iş günü verilmiş normal zamanında mı bitmiş bence karar verebilirsiniz. Birde yağmuru karı yok demişsiniz. Hadi karı anlarımda İzmir'in yağmuru nasıl yok anlayamadım dediğinizden.



Zafer A

4 ay önce - Pzr 10 Şub 2019, 13:46

Alt geçidin açılması için öngörülen süre 500 gün idi. Yaklaşık 1 yıl kadar gecikme ile açıldı. Fakat böyle bir zeminde bu gecikme olabilir. Çok sıkıntılar yaşandı yapım aşamasında, gecikme normaldir diyelim. Normal olmayan şeylere gelelim;

1- Geçit tam bitirmeden açıldı. Ek yapım işleri sırasında yeterli güvenlik önlemi alınmadı. Bunun sonucunda kazalar oldu. Gencecik bir motorcu kardeşimiz vefat etti.

2- Geçide ilk yapılan asfalt hatalı oldu. 6 ay sonra söküp yeniden yapılması gerekti.

3- Sahil Yolu'nun Halil Rıfat Paşa giriş çıkışı iptal oldu. Bu da Karataş-Küçükyalı kavşaklarına ve yaklaşım güzergahına ek yük ve sıkışma getiriyor. Tramvay sebebi ile de yok edilen bekleme cepleri, daraltılan ana yol hesaba katıldığında, geçit trafik açısından negatif etki yaptı.

4- Geçidin tavanından 4-5 yerden su kaçırıyor. Yağmurlu günlerde aşağıya akıntı yapıyor. Bu akıntı tavan betonunu zayıflatıyor. Bu betonun üzerinden de her 3,5 dakikada 60 tonluk tramvaylar geçiyor, hesabı yapın.

5- Geçidin kendisinin gecikmesi ne kadar normal ise hepi topu bir meydan düzenlemesinin 1 yıl sürmesi o kadar anormaldir. Meydanın bitirilip pis inşaat görüntüsünden kurtarılması çok uzun sürdü.

6- Yapılan vapur iskelesi tam komedi. İskele değil anca portatif tuvalet denir o binaya.

7- Her zaman söylediğimiz gibi, işin yapılış yeri yanlış seçildi. Fayda-maliyet analizi yapıldığında külliyen zarar olduğu görülüyor. Sadece geçit yapılacaksa bu iş ya Karataş'a, ya da Üçkuyular'a olmalıydı. Geçit+meydan yapılacaksa da tek geçerli yer Üçkuyular-Güzelyalı idi. Tabii caddeye giriş çıkış yollarının yok edilmemesi kaydıyla.


Misafir 1b3

4 ay önce - Pzr 10 Şub 2019, 17:04

seçimler yaklaştığı için erkenden açılmış olabilir..
İzmirdeki seçmeni etkilemek çok kolaydır. Haftasonları insanların yoğun olduğu yere yakın biraz asfalt bir kaç tane kaldırım taşı
yada sabah trafiğinin yoğun olduğu yere yakın bakım çalışmaları
"ben yaptım oldu!"

oylar cepte!


Bu basit şovları seçmen artık eskisi yutmuyor önümüzdeki seçimlerde cehapenin ne kadar oy kaybettiğini herkes görecek

AKP olsaydı bu proje en fazla 1 sene sürerdi ve şimdiye kadar çoktan bitardi ve bu sefillik rezalet yaşanmazdı



Misafir 1d0

4 ay önce - Pts 11 Şub 2019, 00:01

Herşeyi araştırmışsınız, o yüzden ihalede verilen süreyide bulmuş olmalısınız. Buradan kendiniz kaç iş günü verilmiş normal zamanında mı bitmiş bence karar verebilirsiniz. Birde yağmuru karı yok demişsiniz. Hadi karı anlarımda İzmir'in yağmuru nasıl yok anlayamadım dediğinizden.
---
İşler ihaleye göre gitmiş ve bitmiş olabilir ama Benim takıldığım nokta bu değildi. Yapılan inşaat ve bilhassa çevre düzenleme işinin neden bu kadar uzun sürdüğüne takılmıştım. Eğer ihale bu süreyi öngörmüşse, belki de mesele ihaleden başlıyor olabilir...

İnşaatın deniz seviyesinin altına inmiş olmasının, beklenmeyen sorunlara ve dolayısıyla baştan hesaplanamayan gecikmelere neden olduğu tezi varsa; bunu anlar ve aklımın yattığı kadar da hak veririm! Nitekim, ilk yazımda bu açık kapıyı bırakmıştım... Ancak, böyle bir durum yok da ihalenin başlangıcında yaklaşık üçbuçuk yıllık bir süre öngörülmüşse, bu Bana fazla geliyor!

Yağmur konusuna gelince... Tabii ki İzmir'in de bir yağmur potansiyeli var ama bilhassa geçen yıl İzmir'e "bir inşaat projesini sekteye uğratacak kadar" yağmur yağmadı (bu kış durum farklı, gerçekten güzel yağmur yağdı bu sene)...


alen Doğu Gencer
4 ay önce - Sal 12 Şub 2019, 21:01

Ben misafirin anlatmak istediğini anlamadım . zafer bey güzel yazmış ama soru cevap gibi olmuş. yani ne anlatmak istiyorsun ? projeyimi beğenmedin ? yolsuzluk oldugunumu düşünüyorsun ? projeyi gereksizmi buluyorsun nedir yani ? hani bir derleme yapıp önümüze sunmuşsun ama olayı kimse anlamamış! sorular sorupta cevaplarını istiyor gibisin, zafer bey de sana bu şekilde cevaplar vermiş zaten .

Projeye gelince. benim şahsi fikrimdir. ben projeyi tamamen gereksiz bulanlardanım. eğer mutlaka yapılacaktıysa da yeri bunun göztepe/güzelyalı taraflarıydıki ,halk en azından çim alanlardan adam gibi faydalanırdı. bu projenin yapım sebebi olarak gökçe bugra 1-2 trafik ışıgını egale edip trafigi rahatlatmak olarak belirtmişti ancak bir rahatlıgını kimse görebilmiş değil.

Projede semt marinası vardı. ona ne oldu mesela? neden yapılmadı? maliyet,hesaplanan sürede bitmemesi? vapur iskelesi yapmak istememek hakkaten o vapur iskelesi nedir? niye yapıldı? kim yaptı? projenin görsellerinde vapur iskelesi semt marinası ile birleşiyor ve deniz üstünde görünmekte. muhtemelen bunun maliyeti evdeki hesaba uymadı ve saman altı edildi. ozaman niye boy boy görsellerde semt marinası reklamı yapıldı? oysa bukadarını yapmışsın şurada bağlanmış 3-5 motor yat. 5-10 tane balıkçı teknesi nekadar güzel olurdu.


gediz_1994
4 ay önce - Sal 12 Şub 2019, 21:57

Mithatpaşa Meydanı 17 şubatta CHP lideri Kemal Kılıcdaroglu tarafından açılıyormuş. Hayırlı olsun.



sayfa 31
« önceki   123 ... 303132   sonraki »
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet