Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2

Sizce Böylesi Bir Hat Gerekli Mi?
Evet 69.6%  69.6%  [16]
Hayır 26.1%  26.1%  [6]
Bir Fikrim Yok 4.3%  4.3%  [1]
Toplam Oy : 23

Kentakd
9 ay önce - Pts 24 Arl 2018, 18:28

Ovacık 100 günlük eylem planında yok insanları kandırmayın.Daha hiç bir alt yapısı çalışması olmayan bir projeyi kim hemen ihaleye çıkartıyormuş.Öyle kolay mı bu işler.Hastahaneye ulaşım için metro yapılacağı konuşuluyor ama ortada somut hiç bir adım yok.Sadece konuşuluyor.

muzaffer gurcan
9 ay önce - Pts 24 Arl 2018, 20:59

Alıntı:
> Banliyö kullanan birisi 2 vasıta ile havalimanına ulaşabilecek.
> Hızlı tren kullanan birisi 2 vasıta ile havalimanına ulaşabilecek
> Polatlı, Elmadağ, Kırıkkale (gelecekte) bölgesel trenleri kullanan birisi 2 vasıta ile havalimanına ulaşabilecek
> Celal Bayar bulvarı üzerinde giden dolmuşları kullanan birisi 2 vasıta ile havalimanına ulaşabilecek
> M4 Keçiören ve A1 Ankaray kullanan birisi 2 vasıta ile havalimanına ulaşabilecek
> M1 Koru-Törekent kullanan birisi 2 aktarma ile (Ulus'tan Gara bir miktar yürüme ile) havalimanına ulaşabilecek


Bence de Kızılay, bütün metro hatlarının başlangıç
noktası olmamalıdır. Esenboğa metrosu, Gar'dan
başlamalıdır. Çünkü ileride Kızılay'dan başlarsa M4
ile Kuyubaşı durağına kadar aynı hat üzerinden
gitmek zorunda kalabilir. Buna gerek yok.


Misafir ef8

9 ay önce - Pts 24 Arl 2018, 22:03

Gittikçe büyüyen ve hali hazırda zaten büyük olan bir şehir için tek aktarma merkezi yetersiz. Bugün bile sırf metro hatları sadece Kızılay'da kesiştiği için insanlar 3-4km'lik veya en basitinden Söğütözü aktarma istasyonunun açılamaması yüzünden insanlar ya metroya binmiyor ya da 10 istasyonluk bir yolculuk sonucu 700 metreyi katedebiliyor.
Veya İvedik'ten Beşevler'e gitmek araçla 5 dakika gibi bir süreye tekabül ediyor. Metroyla gitmek isterseniz yarım saaati gözden çıkarmalısınız. Tek aktarma merkezinin Kızılay oluşu, Ankaray harici raylı sistemlerin dakikliğinin güvenilmezliği ve hantallığı, veya bu eksikliğin çapraz otobüs hatlarıyla giderilmemesi Ankara ulaşımının en büyük sorunudur. Yan mahalleye gitmek isteseniz bile Kızılay'a gitmek gerekiyor Ankara'da.



muzaffer gurcan
8 ay önce - Prş 07 Şub 2019, 19:02

Alıntı:
Tek aktarma merkezinin Kızılay oluşu, Ankaray harici raylı sistemlerin dakikliğinin güvenilmezliği ve hantallığı, veya bu eksikliğin çapraz otobüs hatlarıyla giderilmemesi Ankara ulaşımının en büyük sorunudur. Yan mahalleye gitmek isteseniz bile Kızılay'a gitmek gerekiyor Ankara'da.


Ne yazık ki öyle. Ankara, raylı sistemler konusunda
çok geri kalmış bir şehir. Zaten 2017'den önce
Ankara'da sadece iki metro hattı vardı; A1 (Ankaray)
ve M1 (Kızılay-Batıkent). 2014'te M2 (Kızılay-Koru)
ve M3 (Batıkent-Törekent) ve 2017'de 1. etap olarak
açılan M4 (Keçiören-AKM) metro hatları eklenince
toplam metro hattı sayısı 5'e çıktı. İleride Keçiören
metrosu Kızılay'a bağlandığında ve AŞTİ-Söğütözü
uzatması açılınca da Esenboğa metrosu Gar'dan
başlamalıdır.


xmaksoy
8 ay önce - Prş 07 Şub 2019, 19:40

Benim Kızılay'da aktarmaya alternatif oluşturması açısından bir önerim var. Bu öneri kısa vadede Anadolu Blv. ve Konya ile Samsun yollarını takip eden, uzun vadede ise bu hatların OSTİM-Oran-Gölbaşı arası bir hat ile bir de ring metro hattına dönüştürülmesi şeklindedir. OSTİM'den başlayacak olan hat M1 Macunköy, Başkentray Marşandiz, M2 ODTÜ istasyonlarını; diğer hat ise M2 Söğütözü, A1 AŞTİ + Bahçelievler, Başkentray Hipodrom, M1 İvedik, M4 Meteoroloji, Başkentray Mamak istasyonlarını birbirine bağlayacaktır. Aklımdaki şeyi aşağıdaki linklerde harita üstünde belirttim.
Kısa vadeli proje: https://yandex.com.tr/harita/?um=constructor%3A41 ...ructorLink
Uzun vadeli proje: https://yandex.com.tr/harita/?um=constructor%3A5d ...ructorLink



muzaffer gurcan
7 ay önce - Cum 22 Mar 2019, 19:14

Geçtiğimiz günlerde Cumhurbaşkanı Erdoğan, bir
mitingte "Kuyubaşı-Esenboğa metro projesiyle ilgili
çalışmalar tamamlandı. İnşallah seçimden sonra
ihalesi yapılacak" demişti. Yani Esenboğa metrosu,
Kuyubaşı'dan başlayacak. Bilmeyenlere duyurulur.


muzaffer gurcan
4 ay önce - Çrş 29 May 2019, 02:41

Herhalde hiçbir gelişme yok sanırım, herkes bir
kenara çekilip sustuğuna göre.



Mehmetbk
4 ay önce - Çrş 29 May 2019, 09:42

Şu aşamada gelişme olması biraz zor , kuzey bölgesi maliyeti daha yüksek olan bölge , belediye imkanı ile oranın yapılması imkansız , devlette şu durumda yapmaz gibi geliyor. belediye başkanı küçük metro projeleri yapacaktır yani mevcut metrolardan 2-3 km uzatma gibi onun dışında raylı sistem ile alakalı hele ki esenboğa metrosu biraz beklemede kalır yıllardır olduğu gibi.
yapılsa da kuyubaşından randımanlı olacağını düşünmüyorum daha önce de yazdım Kızılay Ulus Dışkapı Aydınlık Hasköy Dörtyol üzerinden geçip gitmeli ki mantıklı olsun yoksa adam kızılaydan binecek kuyubaşı üzerinden rahat 1 saat sürer arabayla gitse de otobüsle gitse de aynı mantık olacak.


muzaffer gurcan
4 ay önce - Pts 03 Hzr 2019, 23:41

Alıntı:
yapılsa da kuyubaşından randımanlı olacağını düşünmüyorum daha önce de yazdım Kızılay Ulus Dışkapı Aydınlık Hasköy Dörtyol üzerinden geçip gitmeli ki mantıklı olsun yoksa adam kızılaydan binecek kuyubaşı üzerinden rahat 1 saat sürer arabayla gitse de otobüsle gitse de aynı mantık olacak.


Bence de ama onu söyleyenler düşünsün. Öteki türlü
çok mantıksız. Dediğiniz gibi arabayla ve otobüsle
eş zamanlı bir değere sahip olacak.


muzaffer gurcan
3 ay önce - Cum 12 Tem 2019, 03:36

Alıntı:
Ovacık 100 günlük eylem planında yok insanları kandırmayın. Daha hiç bir alt yapısı çalışması olmayan bir projeyi kim hemen ihaleye çıkartıyormuş. Öyle kolay mı bu işler. Hastahaneye ulaşım için metro yapılacağı konuşuluyor ama ortada somut hiç bir adım yok.Sadece konuşuluyor.


Daha Keçiören metrosu inşaatı tamamen bitmemiş,
insanlar yok Etlik, yok Ovacık diyor. Ya bir durun
hele! Zaten Etlik Şehir Hastanesi sanırım bitmek
üzereydi. Belki bitmiştir de. Hastane hizmete bir
başlasın, Keçiören metrosu Kızılay'a bir bağlansın,
sonra o zaman Etlik veya Ovacık'tan bahsedersiniz.
Aceleniz ne?



sayfa 2
ANA SAYFA -> ANKARA - Haberler ve Sohbet