Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 145
Mehmet BERBER

7 ay önce - Prş 06 Arl 2018, 09:15

Alıntı:
Atatürk Havalimanı'nda 250 bin metrekareye yayılmış 9 uçak park kapasiteli terminal alanı mevcutken, İstanbul Havalimanı'nda 1,4 milyon metrekarelik, 29 uçak park kapasiteli bir kargo şehri inşa edildi.


Bu haber alıntısında bahsedilen 29 uçak kapasiteli kargo kısmının inşaatı tamamlandı mı acaba? Tamamlanmadıysa ne zaman tamamlanmasının hedeflendiğine dair bir bilgi var mı?

Uzunca bir süre kargo uçuşlarının Atatürk havalimanından devam edeceğinden bahsediliyordu, o yüzden sordum.


Misafir a03

7 ay önce - Prş 06 Arl 2018, 12:25

[alıntı]Atatürk Havalimanı'nda 250 bin metrekareye yayılmış 9 uçak park kapasiteli terminal alanı mevcutken, İstanbul Havalimanı'nda 1,4 milyon metrekarelik, 29 uçak park kapasiteli bir kargo şehri inşa edildi.[alıntı sonu]

Buradaki bilginin son kısmı an itibariyle yanlıştır!... Bahsedilen 29 uçak kapasiteli "Cargo City" şu an inşaat aşamasındadır ve an itibariyle herhangi bir kargo faaliyetine henüz hazır değildir. Bu kompleksin bir bölümünde zaten MNG, Çelebi ve yanılmıyorsam UPS gibi tamamen ve kısmen kargo konusunda çalışan şirketler yer alacaktır ve şu anda gözüktüğü kadarıyla bunlar ofis ve depolama alanlarının inşaatlarını sürdürmektedir. IGA'da Devlet'in kullanacağı Gümrük, Gümrük Muhafaza birimlerinin konuşlanacağı yapıların inşaatını sürdürmektedir... Zaten bu kompleksin o 29 uçağın yanaşacağı apronu dahi henüz tamam değildir (bahsettiğimiz bu Cargo City kompleksi mevcut 2 pisti arasında, ATC kulesinin güneyinde kalan alanda inşa edilmektedir...). Fakat Cargo City'nin esas kullanıcısı kaçınılmaz şekilde Turkish Cargo olacaktır. THY buraya ilk etapta 2 milyon ton kapasiteli bir kargo terminali inşa edecek, sonrasında bu büyütülerek 4 milyon tonluk kapasiteye çıkılacaktır. Ancak bu kargo terminalinin ilk bölümünün tam olarak ne zaman hazır olacağı kesinleşmemiştir; tahminen ve iyimser olarak 2019 sonu olarak düşünülebilir. Bu tarihten itibaren de AHL'daki kargo uçakları faaliyeti durdurulacaktır.

Haberde sözü edilen DHL gibi firmaların İstanbul Havalimanı'nda daha büyük tesisler kullanacakları (kuracakları) duyumları da vardır. Örneğin DHL'in burada 20.000 m2'lik (ancak bu toplam kullanım alanı mı, oturacağı taban alanı mı; bu açıklığa kavuşmuş değil...) bir tesis kuracağı bilgisi ilk başlardan bu yana vardır. Ancak nerede? Cargo City'de bunun için yer kalmış mıdır (THY'na tahsis edilecek olan büyücek bir araziden sonra...)?

Cargo City'de yer kalmamış ise ATC Kulesinin kuzey tarafında iki pist arasındaki bölge de mi bu ve bunun gibi tesisler yer alacaktır? (İlk master planda burası MRO bölgesi olarak gösterilmekteydi, ancak burada yer alacak Turkish Technics'e ait olacak büyük bakım tesis/hangarının yeri, bu tesisin daha da büyütülmesiyle artık değişti: Mevcut Terminal'in tam kuzeyinde, ilk master planda "Uydu Terminal" olarak gösterilen bölgede yapılacak ve maalesef yüksekliği nedeniyle yolcu Terminali'ni de biraz "gölgeleyecek"!... Zira çatı yüksekliği 45 mt. olacakmış.??? Ancak yine de bu MRO bölgesinde Onur Air'in daha küçük olan MRO tesisi, belki Airbus ya da Boeing'in burada kurmak isteyecekleri lojistik destek tesisleri -- tam MRO tesisleri olmasa bile - yer alacaktır!)

Tabii bunun gibi tesislerin IGA'ya tahsis edilmiş olan 76.5km2'lik arazi içinde yapılabileceği bir bölge daha var. Orası da kuzey/güney doğrultusunda son etaplarda inşa edilecek 5. ve 6. pistlerin arası. Ancak burada da şöyle bir olası terslik var: İlk master planda bu iki pistin arası 1300+ mt. idi (yani şu anda çalışan iki pistin arasındaki açıklık kadar). Ancak şu an açıklanmamış dahi olsa master plan değişikliğe uğramış durumda... Yukarıda bahsedilen Uydu Terminal artık yapılmayacak, ve mevcut büyük terminalin doğusunda yapılması planlanan 2. Terminal daha büyük (hatta bir düşünceye göre mevcut terminalin ikizi) olarak inşa edilecek. Ancak bu durumda 5. ve 6. pistler arası 800 mt.'ye kadar düşecek. tamam bu 2 pist yine kontrollu olarak "bağımsız" çalışabilecek ama açıklıkları 1300+'den 800 mt'ye düşeceği için de aralarında inşa edilecek tesisler master plandaki kadar hacimli olamayacak.

Neyin nasıl olacağını herhalde 1- 1.5 yıl sonra daha net olarak görebileceğiz.

Bilgilerinize sunulur.


Misafir f2b

7 ay önce - Prş 06 Arl 2018, 12:41

Madem banliyö hattinin acilacak kisminda daha cok reklam var neden bir an once bitirmek icin acele etmiyorlar? Sögütlücesme'de elektrik telleri birkac aydir cekilmeyi bekliyor acaba onu yapmak koskoca Atatürk Havalimamani'ni iki günde tasimaktan daha mi zor?



Efe Elaldı

7 ay önce - Prş 06 Arl 2018, 13:02

Alıntı:
Atatürk Havalimanı'nda 250 bin metrekareye yayılmış 9 uçak park kapasiteli terminal alanı mevcutken, İstanbul Havalimanı'nda 1,4 milyon metrekarelik, 29 uçak park kapasiteli bir kargo şehri inşa edildi

Thy nin neden kargo filosunu genislettigi ortaya cikti kapasite 3 kati artacak hatta daha fazla belki


serhatabi
7 ay önce - Prş 06 Arl 2018, 13:20

Banliyö ,metro takıntılı biri mi var dı ne ?



ali alimi012
7 ay önce - Prş 06 Arl 2018, 14:29

40 bin 52 yolcu taşınmış toplamda kasım sonuna kadar. yıl sonu 100 bini rahat bulur da geçer de.
kısmetse bu dönemde kullanırım.


Şükrü Güllüoğlu

7 ay önce - Prş 06 Arl 2018, 14:53

Alıntı:
Neyin nasıl olacağını herhalde 1- 1.5 yıl sonra daha net olarak görebileceğiz.


Afak üstadım hoş geldin. Özlemiştik.
İstanbul Havalimanında ciddi anlamda kargo taşımacılığını ne zaman görürüz. AHL'deki kargo faaliyetleri ne zaman son bulur tahmininzce?

Saygılar.



Yiğitler
7 ay önce - Prş 06 Arl 2018, 18:00

Dün özellikle Karadaeniz kıyısı ve Arnavutköyde firtına varmış ,,,, acaba İNA ya uçuşlarda engel oluşturdumu? AHL na inerken uçakların zorlandığına dair haberler vardı.

Yiğitler
7 ay önce - Prş 06 Arl 2018, 18:04

Sayın Mafacyank İNA yı bu arada gezipgördünüz sanırım. terminalin ayrıntılarını,3. pisti, ulaşımı konularında gözlemlerinizi bekliyoruz

Şükrü Güllüoğlu

7 ay önce - Prş 06 Arl 2018, 18:56

Afak Bey'e verilen abartılı tepkiler nedeniyle, kendisi sanırım bu bşalıktan biraz soğumuş. Biz de bilgilerinden ve yorumlarından mahrum kalmış olduk. Aşırı muhalif olabilir ama doğruya doğru diyebilen bir büyüğümüz. Lütfen biraz saygılı olalım



sayfa 145
ANA SAYFA -> ULAŞIM