Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
Semih Yaşar

15 yıl önce - Prş 26 Tem 2007, 14:59
metrobüs


Alıntı:
Belki ilerde metrobüs kaldırılırsa bu yol transit yol olarak düzenlenebilir


Metrobüs'ün kaldırılması ve bu yolun tamamen arabalara tahsisi diye birşey söz konusu bile
olamaz.

Ben Ekspres otobüsler için birer şerit daha ayrılmasını , fakat şeridin tam randımanlı
kullanılabilmesi için köprüyü geçecek arabaların  da önceden OGS ile geçiş ücretini ödeyip
bu şeridi Ekspres otobüsler ile ortak kullanmasını öneriyorum.
Otoyol standardlarında tek şeritli yoldan saatte  2500-3000 araba geçebiliyor, Ekspres otobüsler
dakikada bir geçse saatte 60 otobüs yapar, bu nedenle ortak kullanım olabilir.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cum 10 Ağu 2007, 18:20
Ottawa transitway


Kanada'daki başarılı Metrobüs uygulamasının başında Ottawa Transitway geliyor.
Yolun büyük bir kısmı  trafikten izole olan sistemde günde 200,000 yolcu taşınıyor.
Aşağıda sistemin hat ve istasyon şemasını görebilirsiniz.





(+)


Gökhan AsGül
15 yıl önce - Pzr 12 Ağu 2007, 21:24



ozgurakkoyun
14 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 04:03
Pereira


Geçen hafta Pereira'da çektiğim metrobüs, daha doğrusu Megabus sisteminin fotoğraflarını yayınlama vakti geldi. Megabus sistemi Kolombiya'nın en önemli şehirlerinden Pereira'nın şehir içi ulaşımın can damarını oluşturmaktadır. Sistemin birden fazla hattı bulunmakta ve yer yer kesişen bu hatlar doğu-batı doğrultusunda uzanan kenti besleme hatlarla beraber birbine bağlamaktadır. Megabus otobüslerine bindiğimde edindiğim ilk izlenim otobüslerin Türk halkının kalite beklentisini karşılayamayacağı yönünde oldu; gerçekten de ucuz malzeme kullanımı dikkat çekici. Bunun haricinde sistem çok başarılı, hergün binlerce insanı taşımakta. Otobüsler zaman zaman kendilerine ayrılan hattın dışında seyrederek bizim normal körüklü belediye otobüsleriyle aynı işlevi görmekte ancak kendilerine ayrılan duraklar haricinde asla durmamaktalar. Duraklarda fotoğraf çekmek yasak olduğundan pek bir rahat hareket edemedim o nedenle elimde otobüslerin önden çekilen bir fotoğrafı yok.

Pereira'daki Megabus sisteminin başkent Bogota'daki Transmilenio'dan sonra Kolombiya'nın en kapsamlı 2. metrobüs sistemi olduğu açıklanmıştı. (http://www.presidencia.gov.co/sne/2005/julio/02/03022005.htm)









Semih Yaşar

14 yıl önce - Cum 14 Arl 2007, 10:38
Metrobüs


Özgür Bey teşekkürler, sizi wow-turkey'in Güney Amerika temsilcisi olarak ilan etmemizde bir
sakınca yoktur herhalde, Metrobüs'ün en yaygın ve başarılı uygulandığı yer Güney Amerika.
Otobüslerin bazen karışık trafiğe girnesi de önemli bir ayrıntı, bu uygulama da sanırım
yapılacak transfer sayısını azaltıyor.



ozgurakkoyun
14 yıl önce - Cmt 15 Arl 2007, 03:51
Bogota


Ve Kolombiya'nın başkenti Bogota. Şansıma geçen hafta hava çok yağmurluydu hatta Paris uçağını kaçırıyordum az kalsın. Neyse şimdi gelelim konumuza: Bogota'daki Transmilenio aslında sanıldığının aksine metrobüs hattına verilen isim değil, metrobüs Transmilenio'nun sadece bir parçası. Transmilenio besleme hatlarıyla beraber 8 milyonluk Bogota'nın ulaşım yükünün büyük kısmını kaldırıyor. Fotoğraflarda görülen kırmızı otobüsler bizim bildiğimiz metrobüs hattı üstünde seyreden, bu hattan dışarı çıkmayan ve sadece istasyonlarda duraklama yapan ve Transmilenio denilince akla ilk gelen otobüsler. Son fotoğrafta arka planda görülen yeşil otobüs ise besleme hattının bir parçası. Evinizin hemen yakınından geçen bu yeşil otobüslerden birine herhangi bir ücret ödemeden binebiliyorsunuz ancak istasyona gelene kadar inemiyorsunuz. Ödemeyi yeşil otobüsten indikten sonra istasyon çıkışında İzmir'deki Kentkart türü bir sistemle yapıyorsunuz. Ödemeyi yapmayan istasyonda mahsur kalıyor haliyle. Dileyen kırmızı otobüslerle yoluna devam edebiliyor.












Semih Yaşar

14 yıl önce - Prş 06 Mar 2008, 13:41
Utrecht- Van Hool AGG300


Bu fotoğrafı da Utrecht şehir merkezinde çektim. 24 metrelik Van Hool AGG300 şehir
içinde kullanılıyor, sanırım "uzun araçlar mutlaka özel tercihli yolda çalışır ve mutlaka
kılavuzlama sistemi olmalıdır"
ezberini bozabilecek bir fotoğraf.






akcaogluozcan
14 yıl önce - Pzr 13 Nis 2008, 04:45
metrobus


her nekadar başarılı uygulamaları olsada metrobus bence asla gerçek çözüm yolu olamaz...trafik sorununu kesin şekilde çözmenin tek yolu raylı sistemdir.gelişmiş ülkelerde de uygulanan sistem budur.metrobus ise gelişmekte olan ülkelerin ekonomık ve sosyal sebeplerden dolayı mecburen tercih ettikleri bir yoldu bence. buna iyi bir örnek vermek gerekirse trafik sorunu diye birşeyin insanların adını bilmediği viyana'da 6 tane metro hattı 4 tane buyuk banliyo hattı ve de 35 tane bunlara alternatif tramvay hattı var.bu sıstemler sayesınde şehiriçinde ulaşım sorunu yok.ama hala yetınmeyen yerel yonetım yenı hatlar yapıyor ve artıl 2 katlı super lux trenlerde kullanılmaya baslandı...gercektn de kusursuz bı sıstem...otobuslermı...onlar sadece gecelerı az yolcu oldugu zaman bellı saatlerde calısıyor...

Semih Yaşar

14 yıl önce - Cum 25 Nis 2008, 17:58
Barquisimeto-Venezuella


Bence bugün inşa halinde olan Transbarca-Metrobüs sistemi en gösterişli ve başarılı
bir proje olmaya aday. Nedenlerine gelince; Transabarca sistemi sadece bir toplu taşıma
sistemi olarak projelendirilmemiş, bu aynı zamanda bütün şehrin çehresini değiştirecek,
caddelerin baştan aşağıya yeniden tasarlandığı, kaldırımların düzenlendiği, yaya ve bisiklet
yollarının ön plana alındığı bir proje. Araç seçimi de çok güzel, Neoplan N6321 troleybüs.
10'luk partiler halinde araç sevkiyatları başlamış durumda.
Fotoğraf www.trolleymotion.com sitesinden alıntıdır.





İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Cum 25 Nis 2008, 19:20

Elbetteki kesin çözüm raylı sistemdir buna itiraz eden yok.Metrobüs sanıldığı gibi hep gelişmekte olan ülkelerde kullanılmıyor,gelişmiş ülkelerdede esnek bir çözüm oluşu ve maliyet sebebi ile tercih edilmektedir.



sayfa 5
« önceki   123456 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM