Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3760
Misafir d11

6 ay önce - Çrş 13 Hzr 2018, 15:09

Türkiye hazıra konmaya alışık olduğu için, ingilizlerin yıllardır çalışıp edindiği bilgi ve birikimine ortak olmaya çalışıyor. Sonrada ingilize bin çeşit kafir gavur gibi küfür ederler.
Kardeşim çalış seninde olsun.


Misafir 27f

6 ay önce - Çrş 13 Hzr 2018, 16:38

Bize iyiden iyiye Çin Rusya gorunuyor tfx ortakliginda. Alabiliyorsak J31 kabuk olarak alip devam etmek gerek olmuyorsa. Japon atdx de olabilir. Olmadi Su 57 ortak gireriz. Nedirki. Cunku kfx ten endonezya da cikti. Ben zayen ingiliz bu ise nasil girdi onu dusundum hep aklima gelende proje yapilabilir hale gelince comak sokmak icin abd ile birlikte kurgulanip uygulandigini hep dusundum bu durumda onu ortaya cikartiyor. Becerilmeseydi zamanimizi ve ortaklik ayagina paralari cukkalayacaklardi. Yalniz abd almanin bogazina yapismaya basladi ab icindede abd ingiliz oyunlari varken polonyada bunlarin yaninda yer aldi italyada ypg ye abd ye sirinlik icin destek vermeye basladi alman iyice yalnizliga itildi. Oradan baya biseyler kopartabiliriz yani her kriz yaninda degerlendirmesinibilirsen avantajlarinida getirir.

Kaptan Barbaros
6 ay önce - Çrş 13 Hzr 2018, 16:42

-İsmail Demir.-

F-35 projesi sayesinde bugüne kadar proje ortağı olarak 700 milyon dolarlık ihracat yaptık.

MMU motoru için 50 mühendis çalışmaya başladı. Motor için farklı bir yapı oluşturduk. Motor bilgi birikimini tek bir yerde topluyoruz. (Trmotor) Yurtdışından tersine beyin göçü yapıldı. Çok değerli 10 mühendis getirildi.

Yarı iletken çipler, farklı alaşımlar ve bor üzerine çalışmalarımız devam ediyor. Bu çalışmalar bizim görünmez yüzümüz.

Mühimmat üretiminde ve stoklarda sıkıntı yok. Her türlü duruma karşı hazirlikliyiz. " Sınırdan içeri girmeden Kandili hallaç pamuğu gibi dağatabiliriz"

Havada 100 yerli iha hedefimize az kaldı. Şuanda 40 İHA aynı anda havada kalabiliyor.

İHA yol haritamız var. Her türlü ihayı üretebiliriz. İHA'da en son hedefimiz savaşan bir İHA olacak.

İHA'larımızda ASELSAN üretimi milli kameramız İHA'larda kullanıma başladı.

Lazer silah sistemleri ile ilgili alt sistem geliştirmelerimiz devam ediyor. Deniz ve Kara sistemlerinde kullanılacak. Lazer güdümlü silahların önlenmesinde kullanılacak.

S-400 planlandığı gibi Temmuz 2019 gibi teslim. Edilecek. Samp-T ve Patriot için görüşmeler sürüyor.



Misafir 0aa

6 ay önce - Çrş 13 Hzr 2018, 17:22

Cumhurbaşkanımız müjdeyi verdi.
“Dünyanın en büyük 100 savunma sanayi şirketi içerisinde bulunan 3 savunma sanayi şirketimiz Ankara’da bulunmaktadır. Teröristlerle mücadeleyi yerli silahlarımızla sürdürüyoruz.”

“Kahramankazan’da 723 hektarlık alana Uzay ve Havacılık İhtisas Organize Sanayi Bölgesini kuruyoruz. Dünyanın sayılı uzay ve havacılık bölgelerinden biri olacak bu tesisin ihalesi yapıldı, yıl sonuna kadar inşaatına başlanıyor.”
Kahraman kazan saray sanayisi artık uçuşa gecti.hayırlı olsun.


Misafir 083

6 ay önce - Çrş 13 Hzr 2018, 17:44

TFX projesi uzun uzun anlatmaya gerek yok ÇOK ÇOK ÖNEMLİ BİR PROJE, dünyada 5. nesil savaş uçağı yapan ülkeler ; ABD, Rusya ve ÇİN. Bu zamana kadar kendi savaş uçağını üreten veya konsorsiyumla/ortaklıla üreten ülkeler dahi 5. nesil uçak üretimi yapmıyorlar ( bazı ülkelerin projeleri var. Biz bu alanda asla geri adım atamayız, kendi 5. nesil savaş uçağımzıı yaparak;

-- Dışa bağımlılık son bulacak,
--Yetişmiş binlerce/onbinlerce mühendis
--Yerli savaş uçağı yapımı altyapısının kazanılması,
--Bölgesinde daha etkin/caydırıcı/söz sahibi ülke
--Kendi ihtiyacımızı karşıladıktan sonra, Milyarlarca dolar ihracat geliri
--Satışını yaparken bu sefer biz diyeceğiz, o silahı/füzeyi/elektronik sistemi İZNİM OLMADAN TAKAMAZSIN, uçağın satışından sonra alacak ülke üzerinde hiçbir sistemini yerleştiremeyecek, her sistemi senden alacak/almak zorunda kalacak
--Bu sayede alan ülke EN AZ 10-15 yıl sana muhtaç olacak,
--Yedek parçasından,bakım idamesine kadar yerli firmalar UÇAK SATIŞINDAN SONRADA PARA KAZANMAYA DEVAM EDECEK.
--Yetişmiş insan gücü, altyapı sonucu , mevcut sistemlerin ÜST VERSİYONLARINI ÜRETMEYE BAŞLAYACAĞIZ, UÇAK ÜZERİNDE modernizasyonu ve her türlü iyileştirmeleri KIITLAMA OLMADAN deneyeceğiz, kullanacağız,
--Yüzlerce alt sistem üreten şirket/firmamız olacak
-- 2030 lu yılların başında seri üretime geçeceğini düşünürsek ve (HENÜZ 3 ülke 5. NESİL üretimi yapıyor) ABD olsun, Rusya olsun Çin olsun her ülkeye satmayacaktır, bu ülkelerin ardından 4 ÜNCİ ÜRETİCİ ülke olduğumuzda PASTADAN GELECEK MİLYAR DOLARLAR...

--MOTOR KONUSUNA GELİNCE; Yandaş / mandaş muhabbetine girmeden eğer RR ile motor konusunda CİDDİ sorunlar varsa;

ŞAHSİ GÖRÜŞÜM motor işini TEI ile birlikte RR nin üretmesinden yanadır,şöyleki dünyada MOTOR ÜRETİMİ 3 TEKELİN ELİNDE; RR , PW ve GE ( Fransız SNECMA, İsveç VOLVO vs hariç), bizimde 5. nesil uçak motoru altyapımız olmadığına göre RR ile işbirliği kaçınılmaz( Forumda katılımcıların dediği gibi '' adam ( RR) yılların birikimini sana vermez/vermek istemez).

TEI ile RR ortaklık kurar ,ortak motor geliştirilir, sorun bu sayede halledilir, daha sonra ; yetişmiş insan gücü/tecrübe, tabana yayılmış altyapı ile kendi yerli milli motorumuzu üretiriz.

TR MOTOR ise ( BMC ortaklı ) ; mevcut TEI' nin ATAK 2 için, ANKA için, T 625 için geliştirme çalışmaları devam eden projeleri devralacak, ayrıca eksik kaldığı hususlarda YURTDIŞI TEKNİK DESTEK/TEKNOLOJİ TRANSFERİ YAPACAK, HALA EKSİK YÖNLERİ OLURSA; Ukrayna , Çin, İsveç, Rusya, Fransa vb ülkelerdeki üreticilerden destek alacak, ilerde İTHAL EDİLEN ve teknik destek alınan parçalarında YERLİLEŞTİRİLMESİ SAĞLANACAK ve sonuçta ortaya yüzlerce yerli alt sistem üreticileri ile birlikte MİLLİ TURBOŞAFT MOTORUMUZ ÇIKACAK.

SONUÇ:

TEI ; RR ile yapacağı işbirliği '' SONUNDA '' YÜKSEK YERLİLİK ORANINDA ve dışa bağımlı olmadan GAZ TÜRBİNLİ MOTOR TASARIM ve ÜRETİM kabiliyetine kavuşur.

TR MOTOR ise TURBOŞAFT MOTOR u aynı şekilde yüksek yerlilik oranı ile/ herhangi bir ambargoya maruz kalmadan TASARIM ve ÜRETİM kabiliyetine kavuşur.

En sonunda bu iki üretici TR MOTOR ile TEI ; ister iki motor üreticisi YERLİ firma olarak yollarına devam eder.( İllaki birbirlerine parçada imal edecekler, dövizler yurtdışına gitmeyecek, yerli firmalardan karşılanacak, kısıtlama/ambargo uygulanmayacak, AKERİ ve SİVİL HER TÜRLÜ HAVA ARACINDA GENİŞ BİR KULLANIMA HİTAP EDECEK; tasarımdan mühendisliğine kadar üretimine kadar 2 YERLİ MOTOR FİRMAMIZ OLACAK, Yada güçlerini birleştirip tek bir şirket olarak devam eder


Kaptan Barbaros
6 ay önce - Çrş 13 Hzr 2018, 18:02

Gelecek hafta sahada






Yiğit3344
6 ay önce - Çrş 13 Hzr 2018, 18:03

Nedir bu böyle

Misafir 74d

6 ay önce - Çrş 13 Hzr 2018, 18:03

Misafir 083 e katiliyorum. RR ( 4.000 ) personelini isten cikaracak.Asla küçümsemek icin yazmıyorum oylede algilanmasin, bu isten cikaracagi kişiler cayci, nakliyeci , şoför de degil.

TEI 100 -200 kişi transfer etsin. Ayni sekilde TRMOTOR'da 100-200 kisi transfer etsin, Belki yuksek maliyetli olacak ama FIRSATI KACIRMAMAK LAZIM, kalifiye yetismis ve özellikle AR-GE alaninda calisanlardan olmak uzere muhendisler getirebiliriz. Gaz turbinli motorlarda TEI, turbosaftta ise TRMOTOR iko firma guzel fikir


Tarkan53
6 ay önce - Çrş 13 Hzr 2018, 19:11
Altay Tankı


"Motor problem olmaktan çıkacak"

Demir, "Savunma sanayisindeki motor ihtiyacının ne zaman sorun olmaktan çıkacağına" yönelik soruya cevap verirken de şunları kaydetti:

"Motor geliştirme 1-2 günlük iş değil. Dünyada çok deneyimli bir motor üreticisini alın, sıfırdan yeni bir motor projesi geliştirsin bu bile 4 senede olmaz. Onun için kamuoyu biraz sabırlı olmalı. Motor konusu 4-5 yıldır yoğun olarak gündemde. Belirli talihsizliklerimiz oldu ama motor için birçok kanaldan çalışılıyor. Projelerimiz başladı biraz sabretmemiz lazım. Bu işin oluru bu. Daha hızlandırmaya çalışacağız. Belirli motor tiplerimiz çıkmaya başladı. Motor problem olmaktan çıkacak ama bir motor teknolojisinin arkasından koşarken hibrit, elektrikli gibi farklı kaynaklı motor teknolojilerini de atlamamamız lazım."

Kaynak: AA
Alıntı:


Motor problem olmaktan çıkacak ama bir motor teknolojisinin arkasından koşarken hibrit, elektrikli gibi farklı kaynaklı motor teknolojilerini de atlamamamız lazım."


günlerce konuşuldu elektikle çalışan tank olmaz diye. üstelik yaygara kopardılar. savaş alanında nasıl şarj edilecek diye anıranlar oldu. peki sayın demir ne diyor elektrik tank için gelecekte geliştirilecek.


Misafir 216

6 ay önce - Çrş 13 Hzr 2018, 19:27

Erbakan hocanın barutsuz savaşlar dediği çağa geldik

Koral silahımız hocanın bahsettiği silahtır
Yapanlardan allah cc razı olsun



sayfa 3760
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET