Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1053
Efe Elaldı

5 ay önce - Çrş 02 May 2018, 23:09

zaten tek elden yönetilmeliydi kendilerinin yönetecek olmasıda ayrıca iyi olmuş

Bosphorus 78
5 ay önce - Çrş 16 May 2018, 18:36

Köprü beklemelere son vaadiyle sunuldu. Ama gel gör ki ido ve istanbulline feribotlarında yine haftasonları kuyruklar oluşmakta. 27 nisanda yalovaya geçmek üzere yaklaşık 45 dk sıra bekledim. anneler günü topçular iskelesinde bindiğimde yine kuyruklar oluşmaya başlamışt. bu resimden sonra gemilerin hepsi sefer halindeydi iskele de boş gemi kalmamıştı. sonraki kuyrugun en az iki katına vardığını mantıken görebiliriz. Bazen eskihisar iskeleden, gebze istasyon sapağına kadar uzun kuyruklar olduğunu görüyorum. Köprüden geçemediğimiz halde hem parasını ödemek hem de sıra beklemek koyuyor. kaybettiğimiz zaman ekstra yanımıza kar kalıyor. başlı başına planlama hatası ile bizim sırtımıza binen bir kambur oldu. artık feribotla geçip köprü selfiesi ile hava atmaya devam edip durururuz ülke olarak

(+)


[/img]



Samisen
5 ay önce - Çrş 16 May 2018, 19:03

Bu köbrüye laf söylemek için konusmayalım lütfen. Ne güzel köbrü yapılmış, kıymetini bilelim.



şero31
5 ay önce - Çrş 16 May 2018, 20:38

Son noktayı koydu zengin isen geç arkadaş zihniyete bak

Efe Elaldı

5 ay önce - Çrş 16 May 2018, 20:55

Köprünün güzel oldugunu zaten herkes söylüyor ama bi laf var ben güzele güzel demem güzel benim olmayınca biz kullanamadıktan sonra güzel olsa neye yarar

Oktay+

4 ay önce - Çrş 23 May 2018, 14:15

Sözleşmede araba başına geçiş ücreti, 35$+kdv ve her yıl ABD enflasyonu tutarında zam olarak belirlenmiş.
Son rakam 42$+kdv= 49 dolar olmuş.
Güncel kur üzerinden;
49*4,80= 235 TL araç başına ödenmesi gereken en düşük tutar.
Şu an 71 TL ücret kesiliyor otomobillerden.

Devlet, köprüden para vererek geçen her otomobil için 235-71= 164 TL ödüyor, geçmeyen her araç için 235 TL ödüyor.
Günlük araç geçiş garantisinin 40 bin olduğunu hatırlarsak 40bin*235= 9,4 milyon TL eder günlük

360 gün üzerinden hesaplamak dahi istemiyorum.

Bunun hesabı nasıl sorulacak, nasıl bir zarardır bu ?
Sözleşme de kuru 3 yahut 3,5 dolara sabitleme gibi bir durum yok mu ?
Devletin uğradığı, milletin uğradığı zarar inanılmaz.



Uğur1
4 ay önce - Çrş 23 May 2018, 14:46

Alıntı:
İhalesinin Nisan ayında yapılacağını okumuştum.. Binali Yıldırım eğer iyi bir sonuç çıkarsa ihaleden projenin yapılabileceğini söylemişti fakat kriz şartları yüzünden finans bulunabilmesinin şu aşamada pek mümkün olmayacağını düşünüyorum.. Hatta 3.köprünün inşaatı da bu ihaleden çıkacak sonuca bağlı diyordu.. Gerçi şu aşamada eğer ihale finansmanı bulunamıyorsa bundan sonra hiç bulunamayacaktır..

İnşaat modeli de yap-işlet-devret olucaktı..

Karayolları sitesinde ihalenin 9 nisan 2009da yapılacağını söylüyor..


9 sene yazdığım mesajda finansmanın bulunabilmesinin mümkün olmayacağını düşündüğümü belirtmiştim...

2017 yılında devletin cebinden köprünün finansmanı 1,3 milyar Türk Lirası işletmeci firmaya ödendi.

Devletimiz geçen araç sayısının yıllar içinde artarak devletin ödeyeceği miktarın düşeceğini hesap ederek bu projeyi yürürlüğe koymuştur.

Dünya ekonomisinin, Türkiye ekonomisinin nereye gittiğini ve enerji tüketimini artıran projelerini intihar olduğunu çok yazdık.

2019 başında da devletin ödeyeceği rakamı ve revize olacak geçiş ücretini paylaşırız.


Yakup

4 ay önce - Çrş 23 May 2018, 16:02

Alıntı:


Sözleşmede araba başına geçiş ücreti, 35$+kdv ve her yıl ABD enflasyonu tutarında zam olarak belirlenmiş.
Son rakam 42$+kdv= 49 dolar olmuş.
Güncel kur üzerinden;
49*4,80= 235 TL araç başına ödenmesi gereken en düşük tutar.
Şu an 71 TL ücret kesiliyor otomobillerden.

Devlet, köprüden para vererek geçen her otomobil için 235-71= 164 TL ödüyor, geçmeyen her araç için 235 TL ödüyor.
Günlük araç geçiş garantisinin 40 bin olduğunu hatırlarsak 40bin*235= 9,4 milyon TL eder günlük

360 gün üzerinden hesaplamak dahi istemiyorum.

Bunun hesabı nasıl sorulacak, nasıl bir zarardır bu ?
Sözleşme de kuru 3 yahut 3,5 dolara sabitleme gibi bir durum yok mu ?
Devletin uğradığı, milletin uğradığı zarar inanılmaz.


Bu sadece Izmit Körfezi icin..

Bunun Yavuz Sultan köprüsü var.

Avrasya Tüneli var.

Devlet bunlarin hepsini düsünerek nasil hesap yapti acaba?


turgutkuzan

4 ay önce - Prş 24 May 2018, 18:51

Allah (c.c.) rahmeti, selamı ve bereketi üzerimize olsun.

24.5.2018 tarihinde açıklanan seçim beyannamesi 330. sayfa :
Alıntı:

Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dâhil) Otoyolu Projesi

6 milyar 893 milyon dolar maliyetli otoyolun, dünyanın en uzun 4.asma köprüsü olan Osmangazi Köprüsü dâhil Gebze-Bursa kesimi tamamlanarak trafiğe açılmıştır.
433 km’lik otoyolun 219 km’sinin yapımı tamamlanmış olup 77 km’si 2018 yılında olmak üzere kalan kesimin 2019 yılı sonunda tamamlanarak trafiğe açılması hedeflenmektedir.
Kamu-Özel işbirliği modeli ile merkezi bütçeden kaynak ayırmadan yapılan proje sonucunda yük ve yolcu taşımalarının daha kısa sürede ve daha konforlu gerçekleştirilmesi sağlanacaktır.


Ziya Şentürk
4 ay önce - Sal 29 May 2018, 23:09

Bir biz akıllıyız ya! Yap-işlet-devret modelinden bahsediyorum. Hani diyorlar ya, ülke tek kuruş ödemeden havalimanları, tren garları, yollar, köprüler hatta nükleer santral yaptırılıyor diye…
“Bu modelle dünyada yapılan işlerin de yüzde 40'ını Türkiye yapıyor” diyorlar. Neden acaba? Bakın; Yap-işlet-devret de ana fikir finansmanın ve proje riskinin yüklenicide kalmasıdır. Bizim modelde risk yok, para devlet garantisinde…
Osman Gazi Köprüsü… Üzerinde anlaşılmış geçiş ücreti 35 dolar+KDV… Bugünkü kurla yaklaşık 150 liraya geliyor. Dolar fiyatı coşup gidince Ulaştırma Bakanlığı rakamı 65 TL'de sabitledi.
Bugün ortalama kaç araç, hem de ucuz fiyattan köprüyü kullanıyor? Yaklaşık 10 bin civarı… İnşaatı yapan şirketin umurunda mı? İsterse araçlar bedavaya geçsin. O her yıl, günde 40 bin araç geçmiş gibi hesaplayıp 35 dolar üzerinden devletten parasını alacak.
Bir de bu köprünün rakibi var. İstanbul Deniz Otobüsleri… Şirket 861 milyon dolar bedelle zamanında satılmış, işletilmeye başlanmış.
Sözleşmede yazan köprü geçiş rakamı 150 lira, sen devlet desteği ile 65 liraya geçiriyorsun. Haksız rekabet oluyor. Haliyle uluslararası mahkemede dava açıyorlar. Kuvvetle muhtemel kazanacaklar. Devlet bir de onların zararını ödeyecek.
Bu hesap devleti batırır!
Devlet dediğin kim? Biz! Devletin parası? Bizim vergilerimiz. Bu durumda, hem köprüden geçerken para ödüyoruz, hem vergi verip köprüyü yapan şirkette ayrıca para ödüyoruz. Hem de cezasını vergilerimizle ödeyeceğiz.
Bize hizmet olarak geri dönmesi gereken paralar, sözde tek kuruş harcamayacağımız köprüye gidecek. Geçen de geçmeyen de ödeyecek.
Peki ya Osman Gazi'yi devlet kendi parasıyla yani bizim ödediğimiz vergilerle yaptırsaydı? Daha ucuza çıkacağı aşikârdı… Hiç değilse 22 yıllık borçlanmamış olurduk. Hiç birimiz yarın ne olacağını bilmiyoruz ama 22 yıl boyunca bu parayı ödeyeceğimizi biliyoruz.
Bu inşaatların maliyet işi de pek akla uygun gelmiyor bana… Şöyle ki; Norveç'te bizim Avrasya Tüneli benzeri bir inşaat yapıldı; Eıksund Tüneli… Bizimki 106 metre derinlikte, onlarınki 287 metre derinlikte. Bizimki 5,4 kilometre uzunluğunda, onlarınki 7,7 kilometre uzunluğunda. Bizim maliyetimiz 1,3 milyar dolar, onların maliyeti 92 milyon dolar.
Hadi zemin farklıdır, çift katlıdır, depreme dayanıklıdır, şudur, budur… Üç, dört kat fazla maliyeti anlarım ama hem daha derin, hem daha uzun, hem de 14 kat daha ucuza nasıl olabiliyor?
Güzel kardeşim maliyeti neden önemsiyorsun, sanki devletin kasasından mı çıkıyor? Şirketler maliyeti gösterip, üzerine kârı koyup devletten öyle garanti para istiyorlar. Yıllık 25 milyon araçtan fiyatı 4 dolar+KDV… Onu da 24 yıl boyunca ödeyeceğiz. Bu hesapla bile dolar bazında 13 yıl sonra parası çıkacak. Sonrası cebe!
Yaptırmak iyi güzel de galiba bizi fena işletiyorlar. Devredene kadar kim öle, kim kala?



sayfa 1053
ANA SAYFA -> ULAŞIM