Ana Sayfa 930 bin Türkiye Fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 20:07
[İST-A1.258] - Bağdat Caddesi'nin Kentiçi Ulaşım Analizi



Bu başlık altında, İstanbul’un karşı yakasının, yani Kadıköy bölgesinin bir numaralı aksı olan; “Bağdat Caddesi”nin kentiçi toplutaşıma analizini yapacak, bu konuyla ilgili her türlü ulaşım problemlerini, caddenin ulaşım tarihçesini ve bir zamanlar neden en önemli aks olduğunu inceleyeceğiz.

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 21:02

Bugün itibarıyla, caddeyi (kısmen ya da tamamen) kullanan toplam; 10 İETT otobüs hattı mevcut:

  • 4-Kadıköy-Bostancı
  • 16-Kadıköy-Pendik
  • 16D-Kadıköy-Pendik
  • 222-Kadıköy-Pendik

  • ER1-Kadıköy-Erenköy
  • ER2-Kadıköy-Erenköy
  • FB1-Kadıköy-Fenerbahçe
  • FB2-Kadıköy-Fenerbahçe
  • GZ1-Kadıköy-Göztepe
  • GZ2-Kadıköy-Göztepe
Bu hatların; 4'ü düz, 6'sı ise kısmen birbirlerinin tersi bir güzergâh izleyen ring hatlar... Düz hatların da 2'si ÖHO hattı. Cadde tek yönlü (Bostancı'dan Kadıköy yönüne) olarak çalışmakta...

Hatların 2'sinde yalnızca ÖHO'lar çalışırken (biri katlı ÖHO hattı), kalan 8'i İETT otobüslerinin tasarrufu altında... Hatların tamamı günboyu çalışmaktadırlar.

Hatların takip ettikleri güzergâhlar ise şu şekilde:

[4] numaralı İETT hattının güzergâhı...



[16] numaralı ÖHO hattının güzergâhı...



[16D] numaralı Katlı ÖHO hattının güzergâhı...



[222] numaralı İETT hattının güzergâhı...



[ER1] numaralı İETT hattının güzergâhı...



[ER2] numaralı İETT hattının güzergâhı...



[FB1] numaralı İETT hattının güzergâhı...



[FB2] numaralı İETT hattının güzergâhı...



[GZ1] numaralı İETT hattının güzergâhı...



[GZ2] numaralı İETT hattının güzergâhı...


(Kaynak: İBB-web)

Akın KURTOĞLU


Murat Caner
7 yıl önce - Çrş 14 Ksm 2007, 21:26

Demek ki Cadde metrobüsünün tabelası 4 olacak. diğer kuşaklar da Bostancı'da kesilerek 4 numaraya bağlanacak.

selim_
7 yıl önce - Prş 15 Ksm 2007, 00:31

124, veya kimi zaman numarasız çalışan Altbostancı-Mecidiyeköy hattını da ekleyebiliriz.


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Prş 15 Ksm 2007, 01:24

Bağdat Caddesi üzerinde ilk çalışan otobüs hattı; 1943'de hizmete sokulan ve 3 otobüsle hizmet veren hattır. Bu aks üzerinde, zannedildiği gibi ÜKHT değil, İstanbul Tramvay Şirketi otobüsleri ilk defa hizmet vermeye başlamışlardır. Hatta öyle ki, hatta kendi otobüs çalıştırmak isteyen ÜKHT, şirket sözleşmesinde değişikliğe dahi gitmek istemiş ama izin alamamıştır. Ekim ayı gelince, White otobüsler Üsküdar iskelesinden karşı yakaya aktarılıp, Mayıs ayında yeniden bu yakaya geçiriliyorlar. Çünkü kışın Bağdat Caddesi'nde kimseler kalmıyor... 3-4 tramvay yeterli oluyor. Sonradan İstanbul yakasının otobüs ihtiyacı artınca, yakadan yakaya otobüs aktarımına son veriliyor ve ÜKHT'ye kendi otobüslerini işletme izni çıkartılıyor. O da birkaç otobüs satın alıp hizmete veriyor.

Akın KURTOĞLU


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM