Ana Sayfa 878 bin Türkiye Fotoğrafı
  
İstanbul TEM Otoyolu
Sayfa: Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz (üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ÖZER
10 yıl önce - Pts 26 Oca 2004, 20:40

Los angelesin otoyollarina benziyor , fotograflar gercekten bir harika ellerine saglik.


Caner TEZER

7 yıl önce - Prş 03 May 2007, 13:31

Şunu eklemek isterim: İstanbul'da E-6 adında bir yol yoktur. Bu E-6 lafı, E-5'ten gelen bir alışkanlıktır. E-5 yapıldı ismi verildi. Daha sonra TEM otoyolu yapılınca, "İlki E-5'ti, bunun adı da E-6'dır herhalde (!)" denmiş sanırım. Bu yolun adı "Trans European Motorway" (TEM)'dir.

Seri_inAC

7 yıl önce - Pzr 06 May 2007, 16:41

Ayrica E-5 E-80 olali da yillar oluyor...

Kaptan-ıDeryaİbrahimPaşa

7 yıl önce - Pzr 06 May 2007, 17:42

yanlışınız var E80 bugün kü TEM otoyolu ya da halk arasına e6 diye bilinen yol
halk arasında e5 olarak bilinen yolun uluslararası bir geçerliliği yok. kgm nin kodlamasına göre adı D100 dür.


Erkut A.

6 yıl önce - Pts 30 Tem 2007, 12:46

evet aynen dedigi gibi eski tabirle  e-5= d100 (uluslararasi degil , adi üstünde devlet yolu )
lâkin d100 bildiginiz gibi Edirne- Dogubayazit  yolu (kuzey TETEK diyede gecer...), bunun kodlandirilmasida avrupa genelinde = E-80 ...
bazilarinizin akli karissada bu böyle biline


not : TEM : Edirne - Istanbul- Ankara - Adana - Sanliurfa .... otoyolu  (tr den gecen "transit" yol)

sevgilerimle...


Erkut A.

6 yıl önce - Pzr 11 Ksm 2007, 00:10

TEM-Bağlantı-Yolu (Besiktas,Yildiz sapağı)



(+)


serdar samanlı
6 yıl önce - Pzr 11 Ksm 2007, 00:13

Gereksiz bir otoyol bence. İstanbul'un nüfusunun iki, üç katına çıkmasına, şehrin plansız bir şekilde kuzeye büyümesine, yeşil alanların ve ormanların talanına, ve anormal bir nüfus patlamasına yol açtı. Onun yerine Marmaray çoktan bitirilmiş olacaktı ve hem ulaşım sorunu çözülecek, hem de İstanbul talan edilmeyecekti.

mardavisus
6 yıl önce - Pzr 11 Ksm 2007, 00:22

TEM - Mahmutbey Gişeleri

Fotograf alıntıdır



(+)

[/img]


Erkan YILMAZ
6 yıl önce - Pzr 11 Ksm 2007, 14:39

Tartışmaların üzerinden çok zaman geçmiş ama yinede yol kodlaması ile ilgili bildiklerimi yazayım.

90'lı yılların başına kadar Avrupa yol kodlaması belli bir mantığa oturmuyordu. Sıradan verilmiş numaralardı.

O zamana kadar en büyük doğu-batı yolumuz olan E-5 Avrupa yol sisteminin bir parçasıydı. Adıda bu sistemden geliyordu.

Biz TEM'i yapınca Avrupa yol sisteminde eski E-5'in yerini aldı. E-5 kodu artık TEM'e aitti. Ama halk arasında o E-5 ise buda E-6'dır anlayışıyla bu şekilde bir isimlendirme oldu. Bunda basınında büyük rolü vardı.

Oysa o yıllarda E-6 kodu yanlış hatırlamıyorsam Berlin-Roma arasındaki otoyolun koduydu.

E-6 ismi o kadar benimsendi ki bazı resmi yazışmalarda bile görünüyordu.

Biz daha bu kodlama ile uğraşırken Avrupa sistemi değiştirdi. 10'un katları olan sayıları doğu-batı yönündeki otobanlara, sonu 5 ile biten sayılarıda kuzey-güney yönündeki otobanlara verdi. Aradaki sayılarıda çapraz ve küçük yollara verdi.

Bu sisteme göre Türkiyeden geçen Avrupa yolunun kodu E-80 olarak belirlendi. Aslında bu düzenleme bizim için bir şanstı. İnsanların yıllardır bildiği E-5 kodunu yeni yola vermektense yeni olan E-80 kodunu kullanmak daha kolay olacak, karışıklığa sebep vermeyecekti.

Ama nedense bu E-80 kodu çok benimsenmedi. Hatta bu yolu kullanan İETT araçları bile tabelalarına E-6 yazmaya devam ettiler. Hala da var böyle hatlar.

Yeni duruma göre eski E-5 artık devlet yolu olduğundan D-100 kullanılmaya başlandı.

Şuan ülkemizde E-5 yada E-6 koduna sahip bir yol yok. Bir tane E kodlu yolumuz var o da E-80. Ancak 15 yıldan fazla zaman geçmesine rağmen bu hala yerleşemedi.

Erkan Yılmaz


serdar samanlı
6 yıl önce - Pzr 11 Ksm 2007, 14:58

Üçüncü çevreyolu yapılırsa halk ona da E-7 diyecektir herhalde


Ana Sayfa -> ULAŞIM