Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
orhans
14 yıl önce - Pts 05 Şub 2007, 13:45
BUR » A7.26. Çevre Otoyolundaki Tehlikeli Virajlar




Bursa yeni çevre yolundan her geçişimde yoldan çıkma tehlikesi yaşıyorum.
Özellikle İstanbul tarafından İzmir'e gitmek üzere girildiğinde düşük hızlarda dahi yoldan fırlama riski var.
Üstelik etrafta yapılaşma da yok.
Bu kadar boş alanda nasıl bu kadar tehlikeli virajlar yapıldı anlamadım.
Geçecek olanlar dikkatli olsun.


ziya güney
14 yıl önce - Pts 05 Şub 2007, 14:31

Çevre otoyolu başlığı altında daha önce yazmış olduğım aşağıdaki yazımın bu başlık altında da aynen geçerli olduğunu düşünerek aynen alıyorum..

ÇEVRE OTOYOLU ..

30 yıl içerisinde gerek yerel medyadaki yazılarımızda gerekse siyaset ve yerel yönetim zeminlerinde üzerinde en fazla durduğumuz konulardan birisi hiç şüphesiz devlet çevre yoludur.

Kentimizi ortadan bölerek geçen başta trafik yoğunluğu olmak üzere gürültü ve hava kirliliği vb. gibi ihmal edilemeyecek şehircilik ve çevre sorunlara yol açan İzmir-Ankara transit yolu yeni çevre yolunun devreye girmesi ile nihayet kent içinden  transit geçen her türlü motorlu vasıtanın kent dışından geçmesi sağlanmış oldu..

Açılışı geçtiğimiz yıl sayın Başbakan tarafından yapılan ve başta kent merkezi bağlantı yolları, zeminde aşınma asfaltı, bazı noktalarda korkuluk, trafik işareti gibi otoyol standartlarına ait eksiklikler bulunan çevre otoyolunun kent içi trafiğin rahatlamasına büyük katkı sağlayacağı açıktır..

Bu çalışmalar dolayısıyla çevre otoyolunun bazı bölümlerinin birkaç günlüğüne kapatılmasının kent içi trafiğinde özellikle de yakın çevre yolunda nasıl bir trafik sıkışıklığına yol açtığını görüyor ve yaşıyoruz..

Geçtiğimiz günlerde yeni çevre otoyolunu bir uçtan diğer uca geçerek yakından görme- inceleme- fırsatımız oldu..

Daha önce yerel basında da yer aldığı gibi İstanbul, Ankara-İzmir ve Mudanya yol bağlantılarında gereksiz köprü ve  bağlantı yollarının yapıldığı ve bu imalatlar için trilyonların yüklenici firmaya ödenmiş olduğu gerçeğini görmemek mümkün değil..

Ayrıca yol güzergahında ve bağlantı yollarındaki kurplarda ( virajlarda ) dever’lerin teknik standartlara uygun olmadığı gerek virajlara girişimizde gerekse bağlantı yollarında kendini açık bir şekilde hissettirmektedir..

Otoyol statüsüne geçilip maksimum hızın artması halinde özellikle virajlarda dever hatalarından dolayı trafik kazalarının meydana gelmesi kaçınılmaz olacaktır.

Kaldı ki açılışından bugüne kadar aradan çok kısa bir süre geçmiş olmasına rağmen bu yol üzerinde  sık sık trafik kazaları meydana geldiğine dair bilgileri de daha şimdiden almaya başladık..

Bu konuda  Karayolları Bölge Müdürlüğü ,  Otoyol Yapım Başmühendisliği  ve müşavir firma  (UBM ) teknik elemanlarının  proje ve uygulamadaki dever eğimlerini tekrar gözden geçirmelerinde fayda görüyoruz.

Şayet proje veya uygulamada dever standartlarına uymayan eğimler tespit edildiği taktirde bildiğimiz kadarı ile henüz geçici kabulü yapılmayan çevre otoyolunda bu teknik hatanın yüklenici firma tarafından düzeltilmesi gerekir..

Aşınma asfalt çalışmaları tamamlanan otoyolda şayet varsa bu teknik hatanın düzeltilerek dever’lerin teknik standartlara uygun hale getirilmesinin mümkün olup olmadığını ise konunun yetkili uzmanlarına bırakıyoruz..

Bu konularla ilgili olarak Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü yetkililerine yazılı olarak ( e-mail ile ) sorduğumuz sorulara  Bölge Müdürü sn Turgay Mesçi otoyolda gerek kurplarda gerekse diğer yerlerde herhangibir proje ve uygulama hatasının bulunmadığını ifade etmiştir.

Çevre Otoyolunun doğuda Turan köy ayrımına kadar 4.5 km daha uzatılarak Yenişehir Havaalanı ile kent  merkezi arasındaki ulaşımı kolaylaştıracak bağlantı yolu proğrama alınmış ve inşaat çalışmaları devam etmektedir.

Her zaman ve her zeminde iddia ettiğimiz gibi gerek karayolu gerekse demiryolu bağlantıları zaman geçirilmeden devreye sokulması halinde Yenişehir Havaalanı kentimiz ve hinterlandındaki büyük potansiyele  hizmet eder hale gelebilecektir.

Dünyadaki hemen hemen bütün havaalanlarının kent merkezlerine uzaklığı Bursa-Yenişehir havaalanı arasındaki mesafeden az değildir. Yeter ki kent merkezi ile havaalanı arasında güvenli, süratli ve ekonomik  toplu taşım-ulaşım-  araçları devreye sokulabilsin.

Not;

Aşınma asfaltı; İri agrega (mıcır), ince agrega ve filler ( mineral toz ) ile asfalt çimentosunun sabit karıştırma tesislerinde sıcaklık ve bileşim bakımından karıştırılarak yol yüzeyine en son tabaka olarak serilmesidir.

Dever; Karayolu yapımında viraja giren araçları etkileyen merkezkaç kuvvetinin bir kısmının yol tarafından karşılanmasını sağlamak için lastiklerle yol arasındaki sürtünme kuvvetini arttırıp aracın yolda daha iyi tutunmasını sağlayan, aracın yolda güvenle seyir etmesini temin eden bir karayolu uygulamasıdır.

Standart devlet yolunda yol ekseninden yol kenarına her iki tarafa doğru % 2 eğim uygulanır. Viraja yaklaşırken bir taraftaki eğim sabit tutularak diğer taraftaki eğim maksimum % 8’e kadar arttırılır ve yol viraj içine doğru eğimli hale gelir. Siz de virajı içten alır bu dever uygulaması sayesinde virajı güvenli bir şekilde geçip yolunuza devam edersiniz


Göksel Güngör
14 yıl önce - Pts 05 Şub 2007, 17:08
virajlar


Ziya Bey'e katılmamak mümkün değil. Ancak tehlikeli viraj olan yerler otoyolun üzerinde değil bilakis bağlantı yollarında ve her viraj girişinde de hız uyarıları (50km) yer almakta. Bir takım kazalar olduktan sonra (çünkü sürücülerimiz 50'yi 50 x 2 =100 olarak algılıyor) extra uyarı levhaları bu virajlara konulmuş durumda. Yapılacak tek şey bu virajlarda 50'yi aşmamak. Bu sayede yoldan çıkma tehlikesi ortadan kalkar.

erincar
14 yıl önce - Pts 05 Şub 2007, 17:47

10-11 Ağustos 2006 geceyarısından sonra Bursa çevreyolunda meydana gelen otobüs kazasının nedenleri arasında bahsedilen yol hataları da varmı? Bu konuda bilgisi olan üyelerimiz açıklama yapabilirler mi?

Ufuk Sarak
13 yıl önce - Cmt 03 Ksm 2007, 03:35

selam arkadaslar bu söylentilerinize kesinlikle katiliyorum
cünkü gecen hafta Mudanya yolundan cikip cevreyolundan bursa terminaline gitmek isteyen
28 yasinda damadimizi göksal ven onun is 39 yasinda is arkadasini kaybettik.



ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara