Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1311
bulent kucuk

3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 20:54

Merhaba, Raub arkadaşımızın, edindiği bilgiye ben sahip değilim, parçalı bir imalat bana açıkçası mantıklı gelmiyor. Bagaj sistemlerinden tutunda daha bir çok iş terminalin altyapısını ve binasını tamamen kullanıyor. Örneğin, klima sistemi, yangın tesisatı hepsi bir bütün. Örümcek ağı gibi birbirine bağlı sistemleri barındırıyor. Ha şu olur, altyapısı yapılır, tesisatlar döşenir, paravanlar konur sadece çok ince işler kalır. Dediğim gibi bana mantıklı gelmiyor. Başından beri herkesin dikkatini çeken bir husus daha var, buraya personel bulabilmek çok sorun oldu. En son Nepallıler geldi, (nirvanaya ulaşmış gibi halleri yok), Filipinli, Vietnamlı, Kamboçyalı, AB vatandaşları kısaca birleşmiş milletler gibi şantiye. Tekrar bu insanları toparlanması çok uzun bir süreç.
2. Terminalin olduğu alan bildiğiniz tepe, havalımanı apron seviyesini 0 kot olarak kabul edersek, yaklaşık yer yer 70 mt yukseltılere sahip. Eksi 20 mt ineceğini düşünürsek, muazzam bir toprak hareketi oluşacak. Ilk terminalin arazisi nispeten alçak bir alandı. Apm hatlarının olduğu tüneller, 3 gözlü imal edildi.
Dün çektiğim resimlere devam,
Terminal ve otopark aralığı




(+)


Otopark



(+)





(+)

Terminalden Pb5



(+)


Pb5



(+)





(+)


Duty free alanları



(+)





(+)





(+)





(+)


Check in bankoları



(+)



(+)


Teo72
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 21:38

Insaat fotograflarina bakinca kendimi fantastik filmlerde gibi hissediyorum, gelecekte devasa binalar olur ya onun gibi

Bulent bey, bahsettiginiz gibi sistemler birbirine entegre ama bu sistemler moduler olarak da insa edilebilir. Tabi bunu belirleyecek olan seylerden biri yolcu sayisindaki artisa paralel olarak terminal ihtiyaci ve IGA nin bu artisa ne kadar hizli tepki verecegi. Eger isletmeden iyi para kazanirlarsa, yolcu sayisi da yukari giderse elbette simdikinin aynisi bir sistemle insaati yaparlar. Ancak dedigim gibi insaati bu kadar hizli yapmak buyuk maliyet. Inaniyorum ki tum sistemler moduler sekilde kisim kisim yapilabilir, yeter proje ona gore olsun.

Ama gonul ister ki yolcu sayisi her yil %15-20 artsin ikinci terminalin insaati hemen baslasin


mafakyanc

3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 22:23
Önemli Ricadır...


Başlık konusunu saptırmak gibi bir niyetim yok. Benim bu aşağıdaki konularla da fazla yakınlığım yok!

wikimapia.org konusunda bilgili/deneyimli forumdaşların, mafaky1000@gmail.com e-posta adresi üzerinden benimle temasa geçmelerini rica ediyorum.

Teşekkürler.



Akif1
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 22:41





















COGRAFYACI
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 01:55

Alıntı:
Yukarıdaki şema/plan ve görseli yükleye Raub nick'li arkadaş, biraz da izahat verebilir mi bunlar hakkında?
Zannederim bunların benzerleri (ama belki bir eski sürümü) ya bu başlığa, ya da M11 başlığında yine kendisince paylaşılmıştı.
Bugün paylaştıklarında dikkatimi çekenler:
1....
2....
3....
4) Faz 4'e bakarsanız toplam 200 milyon pax kapasiteli 2 ikiz terminalin ortaya çıkması söz konusu, yani terminal başına 100 milyon pax. Ancak Faz 3'te bu 2. terminalin çok küçük bir bölümü (ST ile gösterilmiş...) yapılacakmış gibi gösterilmekte. Bu kadarlık bir bölümün "135-100=35 milyon pax" taşıyabileceği bana göre şüpheli.


Hocam sanıyorum iş benim dediğime geliyor! Raub isimli üyenin çizelgesini doğru ve resmi kabul edip yorumlarsak, 2.terminali hemen inşaa etmeyip bunun yerine 3.fazda 35 milyon yolcuya hizmet verebilecek bir Uydu terminal yapılacak, bu kapasite dolmaya yakın da 2.terminalin inşaatına başlanacak gibi bir görüntü var. Böylece, 2.terminal bittiğinde sıfırdan değil, yaklaşık 50-60 milyon (35 artı 15-25 milyon) civarı bir yolcuyla hizmete başlayacak... Benim bu noktada tek anlamadığım, yapılmış olan uydu terminal 2.terminalin neresinde kalacak? Yıkılmayacağına göre birbirine mi eklemlenecek acaba? O zaman da, 2.terminalin projesinin birinciden çok farklı olacağı sonucu çıkıyor.
Yani bu çizelgeleri başka türlü okumak mümkün mü bilmiyorum?
Sizin, 35 milyonu taşıyabilir mi sorunuza gelince, dün de yazmıştık, burada asıl belirleyici olan 1.terminalin yolcu kabul ve bagaj işleme kapasitesidir. Benim anladığım kadarıyla 1.terminalin 135 milyon yolcunun kabul, checkin ve bagaj işlemlerini yapacak kapasitesi var. Uydu terminalde yolcuların oturup bekleyebileceği bir alan, pier ve köprüler dışında bir şeye ihtiyaç olmayacaktır. Tabi İGA oraya da ticari bir şeyler koymazsa!


mafakyanc

3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 02:16

Yukarıda ortaya bir "özel mesaj" yazdım. wikimapia.org konusunda yardımcı olabilecek varsa benimle temasa geçsin; bu konuyla ilgiliydi... Halen sormaya devam ediyorum!...



Efe Elaldı

3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 02:32

Ben yinede 2.terminalin bir butun olarak bitirilip acilacagini dusunuyorum ve suandan baslayarak hafriyat isleri zaten cok uzun surecek 3.pist yapimi devam edecek 2.terminal ve diger pistler zamana yayilarak yapilacak insaat hic durmayacak mantikli olani bu sonuçta işçi bulmakta zor denildigi gibi bunu kaybetmeden zamana yayarak yapmak cok daha mantikli olacak iga icin

COGRAFYACI
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 03:44

2.terminalin yapımında acele edilmeyecek olması, inşaatın 29 ekimden sonra komple duracağı anlamına gelmez. İnşaat, her halükarda devam edecek. 3.pist var, sonrasında, 2.faza geçilecek, bu fazda da 4.pist ve atc kulesi var bildiğim kadarıyla, öte yandan THY'nin 1.terminalin kuzeyinde yapacağı Mro Tesisi var, buna İGA'nın yapacağı bazı ticari yapıları da ekleyebiliriz.. Hatta muhtemelen 2.terminalin temel kısmı inşaatına (veya Raub'ın paylaştığı çizelgeye göre orada bir uydu terminal inşaatına) da hemen geçilebilir. Yani 2.terminal inşaatı başlayana kadar arada yapılması gereken bir sürü iş var zaten. Belki 29 ekim sonrası 34 bin kişiyle değil de, 20-25 bin hatta daha az kişiyle devam edilir diye düşünebiliriz. 34 bin işçi mevzusu biraz da 29 ekime yetiştirme kaygısından kaynaklandı. Diğer fazlarda böyle bir baskı olmayacaktır, dolayısıyla daha az işçiyle ve daha geniş zamanda işlere devam edilir.

Şükrü Güllüoğlu
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 06:50

Tüm açıklama ve tartışmalardan sonra 3. Havalimanında inşaatın uzun yıllar durmadan süreceğini görüyoruz. 2. terminal için çok büyük hafriyat işi olduğunu da anlıyoruz. Umarım bu hafriyat işi havalimaına ulaşımı olumsuz etkilemez.

Misafir db7

3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 07:51

görüntülerden anlaşılan inşaat belirlenen tarihte tamamlanmış oluyor şimdi tek sorun aksalık yaşanmadan faaliyete başlayabilecekmi



sayfa 1311
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM