Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 163
COGRAFYACI
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 01:23

Alıntı:
Bugünkü haberlerde 2018de bitecek raylı sistemlerde 3.havalimanı metrosuda var denildi.Bu bilgileri bunlara kim veriyor,merak ediyorum.2020de bitse,öpüp başlarına koysunlar.

Televizyon ve gazete haberlerine fazla itibar etmeyin, bazen kötü niyet olmadan da yanlış bilgi veriyorlar. Resmi açıklamalara göre, havaalanı metrosunun bitiş tarihi 2019 sonu, ancak o tarihte biter mi bitmez mi, veya inşaat biter de açılış zamanında yapılabilir mi, bunları zaman gösterecek. Ama gelen yoğun talep üzerinde bakanlığın bu projeye çok önem verdiğini biliyoruz.


COGRAFYACI
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 01:28

Alıntı:
SAW'deki 2. Pist bitirilebildiğinde (2019 sonu), zaten 1. pist çok kapsamlı bir tadilata, bakım onarıma alınacak ki bu da 2020 sonunu getirecektir. SAW ancak 2021 başında 2 pistli çalışır hale gelecektir ama bu sefer de Terminal kapasitesi yetersiz hale düşecektir şu anda yapılmakta olan ilave "pansuman tedbir"; o kadar!!!). İlave/Yeni Terminal'in de 2021 başına kadar yetiştirilmesi de yeni ve ayrı bir zorunluk olmakta!


Aslında istense 2 pistle çalışır hale gelme işi 2019 ortalarında sağlanabilir ama bence 3.havalimanının açılışını bekleyip, Gökçene şimdiden fazla slot artışı vermek istemiyorlar gibime geliyor. Tedricen vereceklerdir. Aksi halde İGA'ya verilen yolcu garantisi tutmayabilir.
Bu arada bir de terminal projesi var Gökçenin bildiğim kadarıyla, ama sanırım ihale filan olmadı daha.. Veya oldu da ben duymadım...


kadırgalı mesut
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 01:38

Alıntı:
Televizyon ve gazete haberlerine fazla itibar etmeyin, bazen kötü niyet olmadan da yanlış bilgi veriyorlar. Resmi açıklamalara göre, havaalanı metrosunun bitiş tarihi 2019 sonu, ancak o tarihte biter mi bitmez mi, veya inşaat biter de açılış zamanında yapılabilir mi, bunları zaman gösterecek. Ama gelen yoğun talep üzerinde bakanlığın bu projeye çok önem verdiğini biliyoruz.

coğrafyacı bey,sadece 1 sene,belki daha fazlalık süre için,3.havalimanına yüzü aşkın otobüs tahsis edilecek

otobüsler garajda hazır ancak iett şöför alımı yaptımı,bilginiz varmı ve sizin öngörünüz 1 sene sonra metro gelince o şöförler nereye kaydırılır



COGRAFYACI
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 02:21

Şöför veya araç alımı konusunda bilgim yok ancak size şunu söyleyeyim, otobüsle 3.havalimanına yolcu taşıma olayı metro hizmete girdikten sonra da devam edecektir. Çünkü metronun istanbulun her yerine hitap etme şansı yok. Metro hattına uzak bir çok semtler var. Onlar otobüsle (artık havaş benzeri bir şey mi olur belediye otobüsü mü olur, ya da her ikisi de mi olur onu bilemiyeceğim) havalimanına ulaşmaya devam edecektir. Metrosunun zaten 2.etabı olan halkalı etabı, 2021'den önce devreye girmez. Otobüsle taşıma 2021'den sonra bile kısmen devam eder bence.

mafakyanc

3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 02:34

Alıntı:
Aksi halde İGA'ya verilen yolcu garantisi tutmayabilir.
Bu arada bir de terminal projesi var Gökçenin bildiğim kadarıyla, ama sanırım ihale filan olmadı daha.. Veya oldu da ben duymadım...


Kusurumuz affola; başlık konusu dışına çıkıyoruz ama:

1) IGA'ya verilen yolcu garantisi sadece Transit yolcuları ve Dış Hat Giden Yolcuları kapsıyor. SAW'nin yolcu artışı halen ağırlıklı olarak iç hatlarda. Bu açıdan, daha bir süre, SAW yolcu artışı IGA'ya verilmiş yolcu garantisini pek zedelemez ama tabi ki IGA'nın toplam yolcu gelirlerini bir miktar azaltır.
2) SAW'da şu andaki durumda öyle bol kepçe slot verilecek hal mi kaldı ki?
3) 2. Terminal ihalesi yok. Zannederim ki orada bir diğer Ali Cengiz oyunu olacak: 2018 içinde TAV buradan %50 altında kalacak şekilde ama hatırı sayılır bir hisse alacak Malezyalı işletmeciden, ama bunun bedelini kısmen o Terminal'in inşaatını (ve belki yeni Kule'nin de inşaatını) üstlenerek ödeyecek.


COGRAFYACI
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 03:05

Alıntı:
1) IGA'ya verilen yolcu garantisi sadece Transit yolcuları ve Dış Hat Giden Yolcuları kapsıyor. SAW'nin yolcu artışı halen ağırlıklı olarak iç hatlarda. Bu açıdan, daha bir süre, SAW yolcu artışı IGA'ya verilmiş yolcu garantisini pek zedelemez ama tabi ki IGA'nın toplam yolcu gelirlerini bir miktar azaltır.
2) SAW'da şu andaki durumda öyle bol kepçe slot verilecek hal mi kaldı ki?


Tabiki zaten Gökçen şu anda kapasite aşımı çalışıyor. Şayet 2.pist biter, ilave terminal de yapılırsa mecburen slotlar artırılır, zaten gerek pegasus gerek anadolujetin Gökçenden dış uçuşlarını artırma planları olduğunu biliyoruz, açıkladılar bunu. Bu durumda İGA bundan olumsuz etkilenir. Gökçene uçmak isteyen yabancı havayolları da gelirse hesab edin artık.... Kasdetttiğim budur. O yüzden Gökçendeki 2.pist veya yeni terminal gibi kapasite artışı işini biraz ağırdan alıyorlar gibime geliyor. Muhtemelen 3.havalimanı tamamen devreye girip sistem oturduktan ve metrosu da devreye girdikten sonra Gökçende önce 2.pist açılır sonra da yeni terminal yapılır...



Şükrü Güllüoğlu
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 06:41

2019'da inşaatın bitmesi bile büyük başarı olur. 2020 içinde yolcu işletmesine belki açılır. Boşuna hayalcilik yapmayalım.

8 istasyon olması işleri pek değiştirmiyor. Çünkü istasyonları tek tek bitirip bir sonrakine geçilmiyor. Yani 50 istasyonlu bir metro hattı 5 yılda bitiyorsa 10 istasyonlu bir hat 1 yılda bitmiyor. Arada hiç istasyon olmasa 3 ayda mı bitecek mesela bu hat? Şu istasyon sayısı az muhabbetini bir kenara bırakın artık. Peronları kısa, derinliği az ve saire gibi unsurlar varsa konuşabiliriz.


COGRAFYACI
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 20:45

Aynı anda tüm istasyonlara TBM koyup çalışılabiliyorsa sizin dediğiniz gibi birini bitirip ötekine geçme durumu olmaz, ve o zaman istasyon sayısının bir önemi de olmaz, ancak bildiğimiz kadarıyla böyle bir imkan yok, yanlış hatırlamıyorsam henüz bu hatta sadece 2 veya 3 istasyon inşaatında TBM var deniliyor. Yanlışsa düzeltin! Ben çok takip edemedim. Doğruysa da, demek ki, bunları bitirip diğerlerine geçilecektir. O zaman da istasyon sayısının az olması önemli bir avantaj haline gelmiyor mu?

mafakyanc

3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 22:29

Bu TBM konusu iki şekilde geçiyor(muş).
1) İki istasyon arasındaki tünel açma işi (zaten TBM = Tunnel Boring Machine = Tünel Delme Makinası demek...),
2) İstasyonların (yani peronların) açılma işi.

Bazı istasyonlar aç-kapa yöntemiyle yapılırken, bazıları da TBM kullanılarak yapılıyor.

M11 hattının nasıl açılacağı konusunda böyle bir bilgi vardı; şu an bulamadım. Ancak bulabilsem de kısmen değişmiş olması muhtemel. Hatırladığım kadarıyla, M11'in bazı istasyonları TBM ile yapılırken, bazıları da aç-kapa şeklinde olacaktı.


Misafir 743

3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 08:53

3.Havalimanı - Halkalı metrosunun ihalesini 4,2milyar TL ile KOLİN İNŞAAT + ÖZGÜN YAPI ortaklığı kazandı.
Kaynak: http://www.enrturkiye.com



sayfa 163
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM