Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Yerli Tankımız Altay
« önceki   123 ... 222324 ... 262728   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 23
Misafir 2b5

10 ay önce - Sal 20 Şub 2018, 13:18

Altay tankı motoruna yerli çözüm:
• Türkiye'nin önde gelen 3 mühendislik şirketi, FİGES'in ana yükleniciliğinde, 190 mühendisle Altay tankında kullanılacak güç grubunun geliştirilmesi için teklif verdi
• FİGES Genel Müdürü Koray Gökalp'in açıklamaları
https://twitter.com/gooksel/Reklam_link/965883156757909504


Umut Yavuz

10 ay önce - Çrş 21 Şub 2018, 01:28

başlığın değişmesini talep ediyorum,lakin başbakan bugün kendi ağzıyla bu tankın yerli olmadığını söyledi.
motor almanlardan,şu almanlardan ondan sonra yerli tank yok yav başka?


Misafir fdb

10 ay önce - Çrş 21 Şub 2018, 01:35

biri der bizim motor yapacak ekip hazır

diğeri der geliştiriyoruz

öbürü der göreve hazırız

başka biri der belirli seviyeye geldik

4 tane beceriksiz firmanın tecrübesini birleştirip 2 adım ileriden başlayacak bir proje akıllarına gelmiyor mu

illaha tek firmanın yapması mı gerekli bu motoru



Misafir 9ba

9 ay önce - Pts 26 Şub 2018, 04:50



Misafir 2f7

9 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 22:02

Arkadaşlar bende başta bu konuya çok hiddetleniyordum. Ama bence bu kadar hiddetlenmeye gerek yok . Bence bu durum tamamen devletin kontrolünde.

Şimdi mantıklı ve tarafsız bir şekilde içinde olduğumuz durumu Opsiyonlar, Nedenler ve Sonuç olarak 3 bölümde size çözümlemeye çalışacağımız.

Opsiyonlar ;

1-) Devletin Projeyi bmc ye vermesi.
2-) Devletin Projeyi Otokara vermesi.
3-) Devletin Projeyi Konsorsiyuma vermesi.

Nedenler ;

1-) Bmc'yi ihya etmek, Otokar her ne kadar güvenli ise de koç holdingin kökten ticaret yaptığı yabancı güçlerden dolayı projenin güvenliğinin tehdit altında olabilmesi.
2-) Devletin tıpkı murad bayarlı dönemlerde yabancı şirketlerden yerlilik payı ve taviz koparmak için diğer firmaları kullandığı gibi bugünde projenin bmc ye verilebileceği gibi bir ortam yaratıp otokara fiyat kırdırmaya uğraşması .
3-)Bmc ihya edilmek istenir bu yüzden yurt içi üretim bmc ye gider. Ayrıca projenin güvenliği için dış satım ve ürünün geliştirmeside Otokar'a verilir.

Sonuç ;

1-) O kadarda üzülmeye gerek yok . Sonuçta bütün para bmc ve gavurlara gitmiyecek. Birim maliyetin bir kısmı roketsana, diğer kısmı mkek e, başka bir kısmı aselsana bazı kısımları diğer alt yüklenicilere. Bmc sadece şasi üretim ve montaj gelirlerini alacaktır. Yani şöyle düşünülünce daha kabullenebilir geliyor. Altayın zırhını roketsanmı yoksa bmc ve yabancı ortağımı yapacak ? Bu daha kabul edilebilir gibi duruyor.

2-) Devlet zaten leo ve m-60 ların modernizesi için proje paylaştırdı. Leo lar içinde bmc ye almanları kılavuz etti. Eğer genel bir modernize olursa en az 300 leopard modern tank 160+ m60 sabra ve ?+ m-60 Aselsan vs. olacak 500+ yı geçer toplamda. Demekki kısa vadede devlet bunu tatminkar buldu. Hemde zırh ve akkor'un dahada ilerlemesi yetişmesi ve fiyatın düşürmesi için bmc yi paravan kullanıyor.

3-) Buda biraz makul bir çözüm olur. Hem bazılarının karnı doyar hemde proje güvende olur. Eğer ihracatı patlarsa Kolay üretim olabilir.




Kısaca toparlarsak benim içimden gelene göre şu 2. ihtimal daha kuvvetli. Gidişat bitmek bilmeyen bafolar bunu doğruyor. Yoksa devlet pek otokarı oyalayıp bmc ye verecek kadar bazı kişilerden çekinmiyor.


Boyle birsey paylasilmis bir savunma forumunda cokda dogru.


Misafir 264

9 ay önce - Pts 12 Mar 2018, 19:41

Pulat aslında epeyce platforma takabilmek için Aselsan tarafından absorbe edildi. Sonrasında Akkor da eklenecek. Elimzideki Leo-2'ler, M-60T'ler ve bir miktar A3TTS zaman içinde müteaddit defalar modernizasyona girip çıkacaklar. Tank üzerinde yapısal değişiklik gerektiren büyük modernizasyonlar için Arifiye 1. ABM kaçınılmaz iken, ilave elektronik yetenekler operasyon bölgesinde Aselsan'ın hizmete açtığı atölyelerde kitler şeklinde eklenecek. Tıpkı şu anda M-60T'lere uygulanan "Fırat" modernizasyonu gibi.

Bu durumda, M-60T'ler için bir "taslak" program şöyle çıkabilir:
- Fırat modu, yapılıyor
- Bazı tanklara yükseltilebilir mast entegrasyonu, yapılıyor
- Pusat entegrasyonu, yakında başlayacaktır
- Aselsan silah tespit akustik sistem entegrasyonu, eğer sahadan geri besleme ile doğrulanır ise planlanacaktır
- Daha uzun vadede, İsrail ürünü Knight III AKS'nin Altay sistemi ile değişimi, bu vesile ile de, tank içindeki tüm konsolların değişimi. Bu değişim ile, tanka bu sürede eklenen TLUS gibi, SARP gibi tüm ateş destek ve durumsal farkındalık arttırıcı sistemlerin ekran ve kontrollerinin, daha ergonomik ve dağıtık şekilde personelin emrine verilmesi. (Şu anda tüm ekranlar ve kontroller tank komutanında. Zira, Knight III üzerinde değişikler yapacak bilgi paylaşımı başarılamadı İsrail ile) Şu anda malumunuz M-60'larda bağımsız bir komutan periskobu yok. Şu anda TLUS ve SARP bu görevi üstleniyor. Ancak eğer Altay AKS ile bağımsız bir periskop eklenir ise bu kez SARP konsolunu bir başka mürettebata (da) ulaştırmak gerek.
- Bir ihtimal ileride, Altay alt sistemi olan TKKBS konsollarının ve veribağlarının yerleştirilmesi.

Leo-2'ler için:
- İlave zırh, muhtemelen NERA
- Tamamen elektrikli (yani servo) Altay AKS'si. Ve dolayısı ile tamamen yeni konsollar, LCD ekranlar, TKKBS.
- İlave SARP ve akustik atış tespit sistemi
- Malum TLUS ve LWR eklentileri, bunun AKS ve konsolları ile birleştirilmesi
- M-60T'lere (tabur başına bir kaç) yükseltilebilir mast eklentisi
- İlave güçlü APU
- Pulat yahut Akkor. Akkor'a şu anda emin değilim, zira bunun en başta ciddi bir elektrik tüketimi var. Ve sürekli elektrik tüketiyor. Akkor üstelik hafif de bir sistem olmayacaktır.
- Modern yangın bastırma sistemleri, vs vs.
- Muhtemelen namludan atılan AT füzesi için nişancı optiklerine lazer dezignatör eklentisi. Halen Altay'da da bu yok. Bunun Altay'a da eklenmesi gerekiyor.

M-60T'ler muhtemelen defalarca atölyeye girip çıkacakken Leo-2'ler zannımca tek bir seferde girip çıkacaklar.

M-60A3 TTS'lerde ise;
- Bir motor ve hidrolik overholü, yürüyüş overholü,
- İlave zırhlandırma, muhtemelen NERA/ERA ve slat. Mevzi yerlerde.
- TTS sisteminin yeni nesil, Volkan-1 benzeri bir sistemle değiştirilmesi. En azından termallerin ve optiklerin değişmesi. Hidroliklerden emin değilim.
- SARP ilavesi
- En önemlisi Pulat montajı ve tabii ki bunları sürecek bir APU montesi
- TLUS ve LWR montesi. Gerekirse ilave sis havanları.
- Muhtemelen TKKBS ilavesi ve destekler telsiz veribağı ilavesi.
- Yeni nesil yangın bastırma sistemleri ilavesi.


Bunun da 1. ABM'de yapılacağını sanıyorum. Onlar yetenekli ve bilgililer. M-60'ın da içi geniş. Leo-1'ler gibi değil. Çok sorun olmaz.

Ve evet bu Aselsan için büyük ciro. Bu işin de önümüzdeki 4-5 yıl boyunca devam etmesi muhtemel. Yani Afrin'lik mevzu değil bunlar. Afrin'e yetişir ise bir miktar M-60T Fırat ve belki bazılarının üzerinde de Pulat yetişir. Zaten ben Afrin içinde de çok tank olacağını da sanmıyorum.

Daha o tanklar senelerce kullanılacak, deli gibi dolaştırılacaklar. Muhtemelen de çoğu namlu ömürleri dolarak emekli olacak.

Bunlardan da, Altay geldikçe:
- A3TTS'ler önce
- Mod A3'ler sonra
- 2030'lara doğru M-60T'ler ve 2030'larda da herhalde Leo-2 modlular envanterden çıkar.

Yani daha 10 sene kullanılacak TTS'ler, 10-15 sene M-60T'ler, belki az daha uzun Leo-2'lerden bahsediyoruz.


Biz bu modernizasyon ve pulat akkor karisimi sayesinde Altay uretimi icin baya zaman kazandirdi.



Semih Yaşar

7 ay önce - Sal 24 Nis 2018, 21:06

silinsin

Semih Yaşar

7 ay önce - Sal 24 Nis 2018, 21:06

silinsin

En son Semih Yaşar tarafından Sal 24 Nis 2018, 21:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Semih Yaşar

7 ay önce - Sal 24 Nis 2018, 21:07

Hürriyet'n haberine göre Altay tankı seri üretim ve motor geliştirme süreci ile ilgili BMC ile görüşmelere başlanmış.

Misafir c8b

7 ay önce - Sal 24 Nis 2018, 21:12

Doğru olan yapılmış bence, BMC en iyi seçimdir...



sayfa 23
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 222324 ... 262728   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET