Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1310
bulent kucuk

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 15:57

Söze, estağfurullah diye başlamak istiyorum, Mustafa Bey.
2. Terminal bölgesinde, geniş bir kazı çalışması var, ilk önce otopark tarafından başlandı. Kazı merkez noktasında, metro şaftı açılıyor. Ama hemen kuzeyinde 5 dingilli kamyonlar arı gibi toprak alıyor. Terminalin, güneyi olacak alanlarda, börtü, bitki traşlanıyor. Anlamı yakında buraya katolar girecek.
Iganın kendine ait, inşaat ekibi hem var hem yok. Şöyle ki, falanca taşeron iş yapar, ben burayı yaptım der. Kontrolörler bakar, çoğunlukla da beğenmezler. Kalite kontrol ekibi, orayı yıkar, olması gerektiği gibi yapar, masrafı da taşerona yansıtılır. Tekrar hatırlatmakta fayda var, bu elemanlar, hiç bir şekilde, taşeronla samimiyet kuramaz. Hassas, geri dönüşü olmayan işlerde ise bizzat işin başında beklerler, müdahale ederler.
Ama şu bilgiyi de eklemeden geçmemek isterim, hangi taşeronun, hangi elemanın, güzel iş çıkardığını an be an takip ediyorlar. Bununla ilgili kendilerince bir veri tabanı bulunuyor.
Sonuç olarak, çoğunlukla taşeronlar, gönderilmeyecek, aırport city, THY Teknik tesisleri ve 2. Terminal inşaatı var. Yeni terminal, düşük yoğunlukla, yaklaşık 5-6 sene sürecek bir çalışma ile ortaya çıkacaktır. Yanılmıyorsam, THY inşaatları, Kalyon tarafından yapılacak, mevcut terminal de Kolın tarafından yapılıyor.


dubişler
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 16:47

Bülent beye teşekkürler. Terminal inşaatını mütehahitler durduramaz siyasi irade durdurabilir . mütehahitler sadece uygulayıcı kendi içinde bazı çözümler üretebilir okadar....Bizde Karadenizli sayılırız müteahhit olmasakta

Teo72
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 17:21

Alıntı:
Ancak bu tempo ile devam edilirse (yani yılda sabit 10 milyon artışlar!) iki terminalin toplam yolcu sayısı 2033 sonunda 220 milyona ulaşır ki orada deniz biter! IGA'nın orada daha 10 yıl kalma hakkı var? Nasıl ve nerede büyüyecek? Ne terminal, ne ilave pist yapılacak arazi kalmış değil! IGA'ya tanınmış arazi sınırlarına da hiç bakılmasın; oraları da zaten çoktaaan dolmuş bulunacak! Deniz üstüne ilave terminal ve/veya pist yapılacak? Ayrıca ISG'nin de 2. pist ve terminali yapıldıktan sonra hiçbir yere büyüme, genişleme şansı yok; orası da 60-70 milyon yolcuyla çakılıp kalacak!

Nasıl bir çözüm olacak Istanbul için? Demek ki 4. Havalimanı Projesi için şimdiden yer bakınılmaya başlanması gerekiyor.


Su acidan bakmak lazim, Istanbuldaki yolcu trafigi 300 milyonu gectiginde Turkiye ekonomisi baska sehirlerde de su anki istanbul buyuklugunde havalimanlari kurulmasina olanak saglayacak, buralarin ekonomik olcekleri olcusunde yurtici-yurtdisi ucuslari ve baglantilari olacaktir.

4. havalimanini yeri icin endiselenmek icin cok erken ama ben de 3. havalimaninin etrafinin doldurulmasi en azindan saglik sebepleri icin karsiyim.



mafakyanc

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 17:50

Bülent Bey, işin (gırtlağınıza kadar) içinde bulunan bir kişi olarak, yakın sayfalarda Raub nickli Forumdaş'ın verdiği bilgileri yorumlama şansınız var mıdır?

Teşekkürler.


Efe Elaldı

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 18:26

bülent beyin yazısına göre 2.terminal inşattı hafriyat ile başlamış durumda zamana yayılarak 4-6 yıl arasında inşaatı sonlandıracaklar yapım işleri hiç durmayacak anladığım bu benim

mafakyanc

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 18:40

Belki pek uygun bir gözlem değil ama ben hafriyat ya da doldurma işlemlerini "inşaattan" sayamıyorum. Bana göre inşaat temel atılmasıyla başlayan bir süreç. Tabi herkesin değerlendirmesi farklı...



Misafir 0fb

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 19:11

2. terminale sağlam bir temel atılır. Devamı ise ihtiyaca göre şekillenir. Üç yılda ikincisini bitirebilirler. 3. pistin ise 2. terminalden önce bitirilmesi gerekiyor. Yedek pist her zaman yönetimin elini rahatlatır.

COGRAFYACI
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 19:21

Alıntı:
bülent beyin yazısına göre 2.terminal inşattı hafriyat ile başlamış durumda zamana yayılarak 4-6 yıl arasında inşaatı sonlandıracaklar yapım işleri hiç durmayacak anladığım bu benim


Kanaatimce, 2.terminalin sadece temeli atılıp zemin katı yapılacaktır, zira Gayrettepe yönünden gelecek metro hattı 2.terminalin içinden geçerek 1.terminale ulaşacak. Gayrettepe metrosunun belirtilen 2019 sonunda hizmete girebilmesi için 2.terminalin en azından metro istasyonunu inşaa edecek kadarlık kısmının yapılmış olması gerekiyor. Sanıyorum temelin atılması ve zemin katın yapılması, metro istasyonu yapılması için yeterli olur. İnşaatın devamı için ise 1.terminaldeki yolcu artış durumuna bakıp, muhtemelen biraz uzun bir zamana yayacaklardır.


Teo72
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 20:25

2. terminalde simdiki gibi cilgin bir tempo olmayacaktir, bu kadar hizli insaat yapmanin da kendine gore bir maliyeti var. Hatta kisim kisim bile acilabilir ihtiyaca gore.

moonstar038

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 20:46


(+)





(+)





(+)


[Via Kadir Öztürk]



sayfa 1310
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM