Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 334
SERDAR OZAN
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 13:34

Yeni bir hat olduğu ve henüz tam bilinmediği için yolcu sayısının az olması normal. Zamanla daha çok yolcu hattın farkına varacaktır ve böylece yolcu sayısı da artacaktır. Ayrıca Karsan Atak çalışması da normal çünkü güzergah 9 mt.lik otobüslere daha uygun.

Mühendis 000
2 ay önce - Prş 29 Mar 2018, 01:17


(+)


Alıntıdır.
Yeni gördüm doğruluğu nedir bilen gören var mıdır ?


Ardila
2 ay önce - Prş 29 Mar 2018, 11:24

Bunu daha önce Doğu grubu yapmıştı ne kadar sürdü tam hatırlamıyorum ama uzun surmemisti. Ama insanlar açısından kötü olmustu.



tamer bursa
2 ay önce - Prş 29 Mar 2018, 11:31


(+)


Efe Elaldı

2 ay önce - Prş 29 Mar 2018, 12:42

Abi ne çözülmez sorunmuş hayret bişey yani her gelen başkan sorunu çözmek yerine şunu yapcaz bunu yapcaz diyor ortada bisey yok

Mühendis 000
2 ay önce - Prş 29 Mar 2018, 13:35

Bence sorun sadece Bursa yla alakalı değil. Türkiyenin geneli ile alakalı.



SERDAR OZAN
2 ay önce - Prş 29 Mar 2018, 13:49

Bu nakit para işi daha once de denenmişti ÖHO cular tarafından. Tabii yürümemişti. Yine öyle olacaktır. Ancak ortada bir problem olduğu kesin. Aslında olan hiç kabahati olmayan yolculara oluyor.

Bu arada ne oldu şu meşhur minibuse dönme işi. Şubat ayı UKOME toplantısında görüşülecekti ama herhangi bir haber çıkmadı. Eh sitedeki minibüs sevdalılarından da ses seda çıkmadığına göre yattı herhalde o iş. Eh minibüs lehine bir karar çıkaydı sitemizde davul zurna ile ilan ederlerdi malum minibüs sevdalıları degil mi?


Tacettin Şenel

2 ay önce - Prş 29 Mar 2018, 17:43

Serdar bey efendi bu otobüsleri daha denize indirmedilermi.....

ozgur_27

2 ay önce - Prş 29 Mar 2018, 17:52

Sorun bence E kent firmasından kaynaklı. Gaziantep için de bu firmanın yolsuzluk iddiaları çıkmıştı. Bir süre Belediye araçları ücretsiz halk otobüsleri ücretli taşıma yapmıstı. Sonrasında kentkart firmasıyla anlaşılıp 3 ay gibi bir sürede ulaşım alt yapısını tamamen değiştirmişti. Ekent firmasında nasıl bir sistem açığı varsa kullanan her şehir zarar görüyor..

Asil Canoglu
2 ay önce - Prş 29 Mar 2018, 19:47
Ekent


Özgür 27 :mehmet ali yılmaz’ın 28 ocak 2018 yenimarmara gazetesindeki yazısı aşagıda :Şu an sistemi burulaş kendi çalıştırıyor.Sistemde sorun yok fakat gelire belediye destegi olmaması sıkıntı veriyor.
—————————————-
Şimdi bu…

Çalık Holding var ya Çalık Holding?

Eskiden, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraklerinden, kentimizin ulaşımından sorumlu BURULAŞ’ın “elektronik bilet” işini bu Çalık Holding’in bankası, Aktif Bank’a bağlı, “e-Kent” isimli şirket yapardı.

Bağlamışlar bunlar o zaman işi artık araya kimi soktularsa, vatandaşın aldığı her otobüs ya da Bursaray bilet bedelinin yüzde 3.7’si “trink” bunların cebine gidiyordu eskiden.

Düşünün, sadece raylı sistemde her gün 50 bine yakın insan taşıyor BURULAŞ.

Peki, bu “e-Kent’in” verdiği hizmet neydi?

İşte kartlar var ya otobüslere binerken kullandığımız, hani cihazları “cıyk cıyk” öttüren?

“İşte onları doldurma” işini yapıyordu Çalık.

Sistem de şöyle işliyordu:

Vatandaş mesela gidip 10 liralık kontör aldı mı bayiden?

Bu paralar o vakit İş Bankası’nda açılan bir hesaba yatıyordu.

Ne zaman ki otobüse ya da raylı sisteme bindi, kartını cihaza tuttu, “cıyk” etti mi alet?

İşte o vakit de o hesaptan örneğin, ulaşım bedeli olan 2 buçuk lira para BURULAŞ’ın hesabına geçiyordu.

Ardından da muhasebede işlemler yapılarak özel halk otobüsçülerine veya kendi masraflarına harcanıp dönüyordu paralar.

Sonra…

Bir bakıyorlar ki BURULAŞ’ı yönetenler, kendi hesaplarında bulunması gereken miktar artacağına, gittikçe daha azalıyor!

Önce bir gariplik seziyorlar bu işte!

Otobüslere, Bursaray istasyonlarına giriş yapan insan sayısı elektronik ortamda belli zaten.

İyi de…

O kadar para geçmiyor ki hesaba!

Araştırınca bir de görüyorlar ki, Çalık Holding’e bağlı bu “e-Kent” şirketi ilave olarak “paralel” bir bayi ağı daha kurmuş!

Evet evet, yanlış okumadınız, BURULAŞ’ın verdiği bayiliklerden tamamen ayrı, “paralel” çalışan çok sayıda bilet bayisinin varlığı çıkıyor sonradan ortaya!

Vatandaş gidiyor, oralardan da doldurtuyor ulaşım kartını.

Ve onların yaptığı işlemlerden toplanan hasılat İş Bankası’ndakine değil, Aktif Bank’taki başka bir hesaba yatıyor!

Nasıl yani?

Aynen işte böyle yani!

Üstelik de bu paralar BURULAŞ’a iade edilmiyor!

“Hoyyt, n’oluyo bakalım burda” denildiği gün kalkıp hemen “trink” getirip, 6 milyon lira para ödüyorlar Bursa Ulaşım Anonim Şirketi’ne!

“Bu para olması gerekenden çok az” denildiğindeyse, 1 milyon lira daha yatırıyorlar!

Fakat ilave olarak geri ödenmesi gereken para daha 7-8 milyon liradan fazladır!

Ahmet Çalık halen sıcak sıcak bunun üstüne yatıyor!

BURULAŞ önce bunu yapanlar hakkında suç duyurusunda bulunuyor; ardından da paranın tahsili için dava açıyor.

Bak ben demiyorum ancak, tahmin ediyorum, böyle bir şeyi yapsa yapsa Bursa Adliyesi’ndeki “paralel FETÖ yapılanması” gerçekleştirebilir!

Aradan tam 3 yıl geçiyor, sümen altı ediliyor dosyalar, oradan oraya sürünüp gidiyor işte!

Şimdiki akıbetiyse halen meçhul!

“Alinur başkan, bak söyle belediyenin avukatlarına şu işi hele bir eşelesinler!
Semra’nın pırlanta keselerinin sayısı, Hürrem Sultan’ınkileri bile geçti!..
İşine baksın acık.
Faizi hariç, kuzu gibi 7-8 milyon lira para yatıyor orada.
Şu yoklukta hora geçer sana vallahi!
Çok makbule geçer, makbule geçmese Hayriye geçer, o da olmazsa Latife geçer!..
Demedi deme!”

Sonra ne mi oluyor?

Hatırladığım kadarıyla BURULAŞ’ın o zamanki genel müdürü Levent Fidansoy, “Almanya’da bulunan çocuklarının adreslerini biliyoruz” mesajı gönderilerek tehdit ediliyor!

İstanbul’un ardından Bursa da bırakıyor bu Çalık’la çalışmayı, her ikisi de daha en baştan olması gerektiği gibi kendi sistemlerini kuruyorlar.

Peki Türkiye’de kimler mi sürdürüyor Çalık’ları semirtmeyi?

Ankara Büyükşehir Belediyesi mesela, sonra Gaziantep ve Kayseri…

“Ama Antep bıraktırmış, Kayseri de bıraktırmaya hazırlanıyormuş” diye de duydum.

Başka bir hikayeleri daha var bunların sizin şimdiye dek hiç duymadığınız:

Biliyorsunuz geçmişte son olarak bunlara ait Aktif Bank’tan, Bursaspor’a üstelik de çok yüksek faizle 50 milyon lira kredi çekilmişti ya hani?

Kulübün elinde hiçbir şey yok, kalmamış, ne vericen teminat olarak?

Gözlerini mi vericek o zamanki Bursaspor yöneticileri?!.

İstikbalde oynanacak karşılaşmaların bilet gelirlerini teminat olarak sunuyorlar ama…

Ya küme düşerse takım, ya dımdızlak kalırlarsa ortada?!.

İşte onun için Çalık, “BURULAŞ’ın bilet gelirlerini”de teminat olarak istiyor Bursaspor’a vereceği borcun karşılığında!

Böyle bir garantiyi alan kulüp yöneticileri gelecekte bankaya olan borçlarını öderler mi hiç?

Nah öderler!

“Zamlı ulaşım” olarak hepimize yansır bu zalim paslaşma!

Peki, dönemin Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ne der bu duruma?

Ne diyecek?

“Tak” diye kabul eder elbette!

Yine hatırladığım kadarıyla bu işe BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy karşı çıkmış, Bursalılar ve Bursaspor üzerinden oynanmaya çalışılan bu sinsi planı bozmuştu!

Bankacılık Denetleme Kurumu’na taşımıştı olayı Fidansoy, orası da “bir bankanın böylesi bir işlemi yapamayacağı” yönünde görüş bildirince Ahmet Çalık’ın gözü yememişti bu işi!

Semih Pala’yı salmıştı bu meseleyi çözmesi için Altepe ama çok uğraşmasına hatta, Levent Fidansoy’u şirket yönetim kurulundan düşürmesine rağmen geri adım atmamıştı o gün, Allah’ı var adam!

Benim yıllardır izlediğim BURULAŞ, otomasyondan tutun da istasyonlardaki estetik anlayışa kadar mükemmel idare edilen bir şirketti.

Daha geçenlerde kargo almak için gittim mesela Bursa Otobüs Terminali, her zaman olduğu gibi yine tertemizdi, orada açılan fotoğraf sergileriyle, kapıdaki güvenlik görevlilerinin güler yüzlü bir şekilde “hoş geldiniz, güle güle” nidalarıyla çok beğendiğim bir idare yapısına sahipti.

Benim gözümde en başarılı belediye iştiraklerinden birini yönetiyordu Levent Fidansoy.

Bir sürü belediyecinin kendisine özel araba alıp, BURULAŞ’a kiraladıktan sonra yine kendilerinin kullanmasının önüne geçmişti mesela!

Boru değil, en az 100 araç vardı böyle benim bildiğim!

Yani öyle yapmaması lazım, benim bildiğim Alinur Aktaş nazik adamdır, kibar, efendi adamdır…

İşittiğime göre “bir teşekkür dahi etmeden” İsmail Yılmaz’la haber gönderip, “Başkan seninle çalışmak istemiyor, istifanı istiyor” dedirtmiş, her ne kadar doğruysa?

Hayır, sorucam, Levent Fidansoy telefonlarıma da yanıt vermiyor, geri de dönmüyor kerata!

Şöyle bir araştırdım, “Almanya’ya çocuklarının yanına gitmiş” diyorlar.

“Çalık olayı” işte böyle sevgili okurlarım…

Recep Altepe bakarsa öyle alık alık, Bursalılar’ın paralarını götürüp cebe indirir tabii ki Çalık!



sayfa 334
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara