Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1308
mafakyanc

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 02:09

IGA'nın 1. Fazın (3 pistli) tamamen bitirilmesi sonrasında Pistler (diğer 3 pist), 2. Terminal, 2. ATC Kulesi, Kargo City'nin bir bölümü (zira THY büyük bir bölümünü kendisine özel yapacakmış), muhtemelen 2. bir enerji merkezi ve yakıt çitliği, şu anda bilemediğimiz bir yere (ve zamanda) çok da büyük olmayacak bir Genel Havacılık Terminali, ilave itfaiye vb. tesisleri ile Airport City'deki 3 cami dışında inşa etmekle yükümlü kalacağı fazlaca birşey olmayacak galiba. Diğer tesislere (Airport City kapsamında olsun ya da olmasın...) IGA, 3. şahıslar nezdinde "arazi kiralayacak". Ama bu kiracıların bazıları kendi inşaatlarını kendi müteahhitlerine yaptırırken belki bazıları da bunu IGA ortaklarının inşaat şirketlerine havale ederler. Airport City'de yer alacak AVM ve Otel belki IGA tarafından riskine, sadece kaba inşaat olarak yapılabilir. Ama taşeronlara uzun zaman ihtiyaç duyulacaktır; özellikle de hafriyat ve doldurma işlemleri tamamen bitene kadar. Zaten şu anda çalışan 35.000 işçinin ciddice bir bölümü de taşeron firmaların elemanları; herkesi IGA istihdam etmiyor ki...

sertan88
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 06:08

Burada hic hesaba katmadiginiz bir konu var. Turkiye AB ile Gumruk birligi Anlasmasini yenilemek icin son 2 yildir calisiyor. Bu anlasmaya gore Turk havacilik sirketleri iki AB ulkesi arasinda ucabilecekler ve AB ulkelerine ait havayollari Turkiye icinde ve Turkiyeden diger ulkere ucuslar gerceklestirebilecek. Bu talebi bambaska yerlere cekebilir ve gercek anlamda bu havalimanini bir hub konumuna getirebilir.

Misal Iskandinav ulkelerindeki havayollari Istanbul uzerinden Asya ulkelerine ucuslar yapabilir. Eskiden Avrupadaki baska bir ulkeden transit yapmak zorunda iken Turkiyeyi tercih edebilirler.

IGA eger yolcudan para kazanacaksa, Gumruk birliginin verecegi olanaklari kullanip, yolcu sayisini ciddi anlamda arttirabilir. Olayin THY ile rekabet ile bir alakasi yok zaten Avrupada olan transit ucuslari buraya cekmek amac. Bunu yapmasi oldukca mumkun ozellikle Turkiyedeki isletmenin Avrupaya kiyasla cok daha ucuz oldugu da dusunulurse. Ozelliklede son yillardaki Euro/TL paritesi farkindan..

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/jale-ozgentur ...i-40305971


Şükrü Güllüoğlu
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 07:35

Afak Üstad,

Yıllık yüzde 5 büyüme hiç de iyimse bir sayı değil. Bu havalimanı büyük ölçüde küresel uçuş pastasından pay kapacağına göre, küresel uçuş talebindeki artışı göz önüne almalıyız.Son 10 yıla bakıldığında yıllık yüzde 7 gibi bir büyüme görülüyor. Ayrıca büyüme bizim aktarmalı uçuş pazarımız olan Asya ve Afrika'da çok yüksek. Küresel uçuşlardaki büyümen üstünde bir yolcu talebini IGA'da beklemeliyiz.
Buna AHL'deki kapasite üstülük durumunu da eklersek ilk 2-3 yılda büyük bir sıçrama olacaktır. Sabiha Gökçen de pistlerini anca 2021 gibi toparlayacağına göre 2019-2021 arasında yıllık yüzde 10 yolcu artışı bir hayâl değildir. Üstteki zor hedef olarak seçilebilir.

Böylelikle ikinci terminale geçisin ve birinci terminalin kapasitesinin zorlanmasının çok uzak olmayan bir gelecekte olmasını öngörebiliriz.



kaygusuz2007

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 09:01
THY'nin 3. havalimanına taşınma maliyeti 650 milyon dolar!


https://reklam_link.com/thynin-3-havalimanina-tas ...lar/564577

Atatürk Havalimanı, İstanbul 3. havalimanına taşınıyor. THY Yönetim Kurulu Başkanı Aycı, yeni havalimanına taşınmanın maliyetinin 650 milyon doları bulacağını söyledi...

2018'e umutla baktıklarını ifade eden Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, yeni havalimanına taşınmanın maliyetinin 650 milyon doları bulacağını ifade etti.

İlker Aycı bu maliyeti THY iş ortaklıkları üzerinden oluşturacağı şerefiye değerleri ila karşılayacaklarını söyledi. Hürriyet'te yer alan habere göre, İstanbul 3. havalimanında ‘free shop’ geliri üzerinden pay almak istediklerini ifade eden Aycı, "Büyük değer katıyoruz, bunun karşılığını almalıyız" dedi.

Tüm planlama hazır
Aycı, 3. havalimanı için tüm planlama ve stratejilerinin hazır olduğunu söyledi. Aycı, yeni havalimanı operasyonunda yüzde 100 randımanla çalışmaya başlamalarının 2-3 gün sürebileceğini belirtti. Aycı sözlerine şu şekilde devam etti; "Hayalimiz sadece yolcu taşıyarak bilet satarak para kazanmak değil. THY iş ortaklıkları üzerinden oluşturacağı şerefiye değerleri ile kuracağı ortaklıklarda alacağı şerefiye bedelleri ile kendi kendini finanse edecek matematiği oluşturacak güce sahip. Yeni bir havalimanına gidiyoruz, ölçeklerimiz büyüyor dolayısıyla da ortaklıklarımızı yeniden konuşmamız lazım. Orada yeni bir dünya ve ölçek var. Yer hizmetleri, yakıt, kargo ve yeme – içmede ortaklıklarımızı yeni boyuta taşıyoruz. Taşınmayı da öz kaynaklarımızla yapmıyoruz"

Metro çıkışan check-in masası
THY'nin yeni havalimanına taşınma plan ve stratejisinin hazır olduğunu söyleyen Aycı, "Yerel ve uluslararası paydaşlarımızla görüşmelerimiz devam ediyor. Oyun planımız hazır. Sadece 12 saatlik yolcu taşımadığımız bir süre olacak, uçakların intikali sağlanacak. 2-3 günde tam kapasiteyle uçuşlarımıza devam ederiz. Orada sadece en büyük değil dünyanın en iyi, en verimli havalimanı iddiasında olmalıyız. Örneğin; yolcunun havalimanı içinde ulaşımını kolaylaştırmak için metro çıkışlarına check-in masaları konulabilir" dedi.


Misafir f22

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 09:38

Hiç biri önemli değil. Burada tek önemli gerçek şu, en az dünya havacılığındaki kadar büyüme olmalı ki, başarılı olalım. Dünya %7 büyüyorsa biz %10 büyümeliyiz. Başka hub'ların işini ancak bu şekilde devralabiliriz. Yoksa %5'lik büyüme ile bu alan küçülmeye mahkumdur.
İkinci sorun şu. Buradan kaybedilen yeşil alanı, yine İstanbulluya nasıl kazandıracağız. Hangi bölgeler nasıl ağaçlandırılacak? Hangi parklar ve korular nerelere yapılacak? Doğa nasıl nefes almaya başlayacak?


Alaka
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 09:59

http://www.kokpit.aero/iste-3-havalimani-nin-son-hali



(+)




(+)




(+)




(+)




ali alimi012
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 11:02

proje iga sitesindeki plana göre yapılacaksa 2. terminal 2023 -29 ekimine en geç açılır.
yıllık tahminlerim ise
2018 -ekim sonu 60 milyon civarı
2018- kasım aralık 10 milyon civarı
2019 -80 milyon
2020 -90 milyon
2021 -100 milyon
2022 -110 milyon
2023 -120 milyon
2024 -130 milyon
2025 -140 milyon
2026 -150 milyon
2027 -160 milyon
2028 -170 milyon
2029 -180 milyon
2030 -190 milyon
2031 -200 milyon
3 aşağı 5 yukarı tahminim böyle
eğer mart sonu 16 milyon yolcuya ulaşırsa ekim sonu rahat 60 milyonu görecek.


CARENC
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 11:16

Dün bir arkadaş TRT Videosu demişti. Güzel gözüküyor.




Raub
6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 12:05

Faz 3

Faz 4

Metro

Havaalani rayli


biray muhendislik

6 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 12:44


(+)





(+)





(+)




(+)
via :Ahmet Sevinc



sayfa 1308
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM