Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bursa Yenişehir Havalimanı
« önceki   123 ... 169170171172   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 170
Ahmet 2585
3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 01:22

Arkadaşlar, şunu artık bir öğrenin. Ankara'ya yapılan uçuşlar, Ankara'ya gitmek için değil, Ankara'dan AnadoluJetle ülkenin 20-25 şehrine bağlantılı uçuşa yetişmek için var. Yani bu uçuşlarla aslında yapılmak istenen, orta büyüklükte uçaklarla bölgesel havacılık yapmak.
Haa, mania tania demeyip Yunuseli açılsa, bir irade gelse, Esenboğa da Ankara'ya çok uzak olmasa, güzel iş yapar.

Bu arada şu fikir de doğru, iki şehir arasında YHT başlayınca, uçak sefer sıklığında azalma olur, bu bir realitedir. Bu konuda Avrupa'nın birbiri arasında en sık sefer yapılan 2 şehri olan Madrid ve Barcelona, YHT sonrası 3. sıraya düştü, İstanbul-İzmir 1.liğe yükseldi. Eğer Körfez Geçişi Köprüsü'ne demiryolu hattı koydurmayı da başarabilseydik, İstanbul-İzmir arası sefer sıklığı da ileriki dönemde düşecekti. Bütün gelişmiş ülkeler, uçakların çevreye yaydığı zararlı gazlar nedeni ile -daha temiz ve gürültüsüz bir ulaşım şekli olan- demiryolu ulaşımını teşvik ediyorlar. Bursa için de ileriye yönelik öngörünüz bu anlamda doğru.

Ama bizim derdimiz şu ki, biz hiçbir yere ne havayoluyla ne de demiryoluyla gidemiyoruz. Deniz yoluyla da ancak her 2 günün 1'inde rüzgar esmezse.

Bana öyle geliyor ki Bursa'ya düzgün bir havayolu ulaşımı ve tren gelmeden çook önce, Flash Gordon'daki uçan platformlar çoktan keşfedilmiş ve yaygın hale gelmiş olur


Cüneyt5316

3 ay önce - Prş 08 Mar 2018, 01:34

Alıntı:
Ama bizim derdimiz şu ki, biz hiçbir yere ne havayoluyla ne de demiryoluyla gidemiyoruz. Deniz yoluyla da ancak her 2 günün 1'inde rüzgar esmezse


Buna katılmamak elde değil. Noktasına kadar haklısınız. Malesef öyle Havayolu işlek olmasa da bari raylı sistemle bağlanalım Anadolu’ya. Çok ilginçtir ki Osmanlı’nın ilk başkenti olan bir şehir ne yazık ki diğer şehirler ile ulaşımı düzgün değil. (Havayolu tren yolu olarak )


Ahmet 2585
3 ay önce - Cum 09 Mar 2018, 18:54

Yarın erken saatteki 10 Mart - 09.00 - THY Gaziantep uçuşu nedir? Geç saatte de geri dönüşü var. Asker-komando mu götürüyorlar acaba? THY normalde Hac ve fuar vs geri amaçlı özel charter dışında Bursa'dan hiçbir yere uçmuyor (Bursaspor futbol takımı deplasman için sponsorluk gereği uçuşlar hariç).

Önceki uğurlama (fakat bu uçuş, haberdeki resimlerde görüldüğüne göre, HK askeri nakliye uçağı ile yapılmıştı ):

http://www.bursadabugun.com/haber/bursa-da-145-ki ...27850.html

"Bursa'da 145 kişilik JÖH taburu Afrin'e dualarla uğurlandı

Bursa İl Jandarma Komutanlığı emrinde görevli "Timsahlar'' olarak bilinen 145 Jandarma Özel Harekat (JÖH) Tabur Komutanlığı personeli, operasyon bölgesine gitmek üzere dualar ve mehter marşıyla Afrin'e uğurlandı. Veda esnasında duygusal anlar yaşandı.
2015 yılında Şırnak Cizre operasyonlarında üstün başarı gösteren Bursa İl Jandarma Komutanlığı'nda görevli 4 subay, 20 astsubay, 3 uzman jandarma çavuş ve 118 uzman erbaş toplam 145 personel Vali İzzettin Küçük ve İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Ahmet Hacıoğlu'nun da katıldığı törenle Afrin'e uğurlandı.
Törende konuşan İzzettin Küçük, "Uzun yıllardır ülkemize ve milletimize bela olan bir terör örgütünü topraklarımızda kahramanlarımız sayesinde darmaduman ettik. Hendek kazdılar ve biz onları o çukurlara gömdük. Şimdi de sınırlarımızda bir oluşuma niyetlendiler ve arkalarına aldıkları devletlerin gücüne rağmen bizim kahraman güvenlik güçlerimiz oraları da onlara mezar edecek. Bugün sizleri yolcu ediyorken, emin olun tüm kalbimizle, duamızla ve ruhumuzla sizlerin yanında olacağız. İnşallah sizler de sağ salim gidecek ve döneceksiniz, bizler de sizin yolunuzu gözleyeceğiz" dedi.
Dualar ve Kuran tilaveti ile süren tören, Mehmetçik için kesilen kurbanlarla devam etti. Küçük, JÖH taburunda bulunan babalarını uğurlamaya gelen Kübra ve Ali isimli bebekleri uzun süre sevdi. Küçük, her iki bebeğe de altın hediye etti.
Jandarma özel harekatçılar daha sonra Afrin görevi için Yenişehir'den uçakla sınıra hareket etti.
2015 yılında Şırnak-Cizre şehir operasyonlarında kahramanlık örneği gösteren ''Timsahlar'', havaalanından uçakla operasyon bölgesine gitti.




Berktuğ
site denetçisi

2 ay önce - Çrş 04 Nis 2018, 19:04

ANLAŞMA TAMAM! BURSA UKRAYNA ARASI UÇUŞLAR BAŞLIYOR
Alıntı:
Türkiye ile Ukrayna arasında uçuşların artırılması amacıyla imzalanan yeni anlaşmayla İstanbul-Odessa uçuş frekansı iki katına çıkarıldı. İzmir, Bodrum, Bursa ve Dalaman yeni uçuş noktaları olarak belirlendi.



Türkiye ile Ukrayna arasında uçuşların artırılması amacıyla imzalanan yeni anlaşma ile İstanbul-Odessa uçuşlarının frekansı iki katına çıkarılırken, İzmir, Bodrum, Bursa ve Dalamanyeni uçuş noktaları olarak belirlendi.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden (SHGM) yapılan açıklamaya göre, SHGM ile Ukrayna Sivil Havacılık heyeti, iki ülke arasındaki seferlerin ve uçuş noktalarının artırılması amacıyla dün Ankara'da bir araya geldi.

Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı Haydar Yalçın ve Ukrayna Sivil Havacılık Otoritesi Genel Müdür Yardımcısı Sergii Korshuk başkanlığında gerçekleştirilen havacılık müzakerelerinde, havayolu taşıyıcılarının süregelen frekans ve nokta kısıtlaması sorunları ele alındı.

Müzakereler sonunda imzalanan mutabakat zaptı ile İstanbul-Odessa hattında mevcut frekans sayısının iki katına çıkarılması konusunda anlaşma sağlandı. İstanbul-Odessa hattındaki haftalık uçuşları 14'ten 28'e çıkarılırken, iki ülke arasında yeni uçuş noktaları konusunda da mutabık kalındı.

Bu kapsamda, Türk tarafı için İzmir, Bodrum, Bursa ve Dalaman çıkış noktası, Ukrayna tarafı için de varış noktası olarak kabul edilerek bu şehirlerden karşılıklı sefer düzenlenmesine imkan sağlandı.

İzmir-Kiev hattı için haftalık 21 frekans uçuş belirlenirken, yeni eklenen noktalara haftalık 7 frekans sefer düzenlenmesi karara bağlandı.

Kaynak: http://www.bursahakimiyet.com.tr/haber/anlasma-ta ...23007.html

Şimdiden hayırlı uğurlu olsun.


Misafir ba0

2 ay önce - Çrş 04 Nis 2018, 22:45

Uçuşları thy mi üstlenecek yoksa kiev hava yolumu

mustafaguler
2 ay önce - Prş 05 Nis 2018, 09:21

Nasıl oldu da Bursa'yı güzergaha almışlar şaşırdım doğrusu



Ahmet 2585
2 ay önce - Prş 05 Nis 2018, 15:21

Uçuş muçuş başladığı yok, nereden çıkarıyorsunuz bunları??? Ona bakarsanız, 2-3 ay önce de Katar ile yeni uçuş noktası anlaşması güncellendi. Bursa da bu uçuş noktalarından birisi, ama sefer kondu mu? Hayır? Adana başladı mı? Evet. Kim başladı, Qatar Airways. Hatay başladı mı? Evet, ilk uçak dün indi. Kim başladı, Qatar Airways.

Şimdi de Ukrayna için çeşitli noktalara sefer başlatmak için izin isteniyor sadece, turizm ( Uludağ ) ve yabancı emlak alımı ( Bursa-Yalova bölgesinden ev alan Araplar ) nedeni ile, ileride ihtiyaç doğabilir diye, yolcu istatistiği araştırmasına dayalı bir düzenleme sadece. Ama Anadolujet Bursa'ya olan 4 seferi bile iptal etmek için can atıyor ( Trabzon Erzurum Diyarbakır Muş + dağıtım için Ankara ). Dolayısı ile bir 10-20 yıl içinde kimse charter dışında Ukrayna'dan sefer beklemesin. Atlas Ukrayna'yı kuran Atlasjet bile tüm Ukrayna uçuşlarını durduruyor ve Ukrayna'dan çıkıyor. Burası adamın hedef pazarıydı. Daha dün havacılık haber sitelerinde haberi çıktı. Belki de "Atlasglobal" iptal ediyor ve Ukrayna merkezli "Atlasjet-UA" başlayacak buralara uçmaya, şirketin planlarını bilme şansım yok elbette.


Cüneyt5316

2 ay önce - Prş 05 Nis 2018, 19:22

Ahmet 2585 Bursa’dan Ukrayna’ya haftada 7 sefer var deniliyor ama siz bunun olmadığını iddia ediyorsunuz.

Ahmet 2585
2 ay önce - Cum 06 Nis 2018, 11:14

Evet Cüneyt Bey kardeşim, iddia ediyorum ve kanıtlıyorum, siz de haftada 7 seferin olduğunu gösterin ve kanıtlayın. Ukrayna'nın herhangi bir şehrinden, neresinden olursa olsun Bursa yönüne bir direk bilet satın alım ekranı gösterin, biz de inanalım. Bursa-Yenişehir havaalanına olan tüm seferler için DHMİ'nin http://www.dhmi.gov.tr/havaalanlari.aspx?hv=18#.WsckzC5ubdc linkinde gösterilen uçuşlar, bu havaalanımıza olan mevcut uçuşları gösterir.

"Ben şu anda var demedim, planlanıyormuş, olacakmış" dedim diyorsanız, bunun da haberini gösterebilirsiniz, varsa görmek isterim?. Yazımda açıkça belirttim, SHGM'nin, "ileriye dönük, potansiyel vaat eden, belki de ilgili ülkenin (Katar ) hava yollarından gelen araştırma şirketi çalışmaları neticesinde tespit edilen muhtemel uçuş yapılabilecek noktalarla ilgili talebi üzerine, yine ilgili ülkenin (Katar) SHGM benzeri kuruluşu ile yapılan anlaşmaya göre belirlenen bu noktalardan biri de Bursa'dır. Bu anlaşma ile Katar'a Türkiye'ye uçuş yapabilmesi için 8 ilave hat tahsis edilmiştir. Bunlar 5 şehirden oluşmaktadır. Adana, Antalya, Bodrum, Bursa ve Trabzon. Bu anlaşmadan sonra Adana ve Hatay'a uçuşlar başlamıştır ( haftada 1 ve 2-3 frekans). Yanılmıyorsam Bodrum da başladı ya da başlayacak. Trabzon şehri, turizm şirketleri ve yerel kamuoyu da bastırıyor ve cayır cayır fuarlarda gövde gösterisi yapıyor, koltuk garantisi vermeye çalışıyorlar. Şehir turizmi ve ekonomisi canlansın diye. Buraya da uçuşlar başlayacaktır veya başlayabilir. Geri kalan 3 hat yoğunluk da talebe göre İstanbul-İzmir ve Ankara tarafından talebe göre her birine 1'er tane veya 2+1+0 ; 3+0+0 şeklinde ileriki dönemlerde kullanılabilir. Ama Bursa için böyle bir durum, çalışma, gelişme yok. Şu an için Bursa'nın uçuş hakkı boş olarak durmakta ve herhangi bir havayolu tarafından kullanılmamakta, uçuş yapılmamaktadır. İlgili haber aşağıdadır. Ukrayna'nın durumuna da bu haberin altında, aşağıda değineceğim.

"Ulaştırma Denizcilik Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü(SHGM), ülke turizmine katkı sağlayacak yeni bir ikili havacılık anlaşmasına daha imza attı.

SHGM'den yapılan açıklamada:

Türkiye ve Katar arasında 13 Kasım 2017 tarihinde Ankara’da imzalanan ikili havacılık mutabakatı ile; yolcu uçuşlarının frekansları artırılarak Türkiye’deki turizm noktalarına seferlerin çoğaltılması konusunda anlaşma sağlandı.

SHGM Genel Müdür Vekili Bahri Kesici ve Katar Sivil Havacılık Kurumu Hava Ulaştırma ve Havaalanı İlişkileri Direktörü Mohamed Faleh Al-Hajri tarafından imzalanan Mutabakat Zaptı’na göre; Türkiye'den Katar'a yapılan yolcu uçuşları 8 frekans artırılarak 45'ten 53'e çıkarıldı. Katar tarafına ise 8 frekanslık artış için Adana, Antalya, Bodrum, Bursa ve Trabzon noktaları tahsis edildi. Böylelikle turizm noktalarımıza yönelik daha önce belirlenmiş olan toplam 7 frekans hakkı 15'e çıkarıldı.

Havayolu işletmelerinin temsilcilerinin de katıldığı heyetler arası toplantıda, iki ülke arasındaki havacılık ilişkilerin geliştirilmesi için işbirliği imkanları görüşüldü.

Kamuoyuna Saygıyla Duyurulur."


Ukrayna konusuna gelince, oradaki durum da aynı nitelikte bir SHGM ikili anlaşmasından ibarettir. Bu anlaşmanın yapılmış olması, sefer konulacağının göstergesi / garantisi değildir. Sefer konulması, yine İstanbul uçuşlarında seyahat edenlere sorulan küçük anketler sonucunda, "İstanbul, seyahatinizin son varış noktası mıdır? değilse buradan nereye devam edeceksiniz?" şeklindeki basit soruya verilen "Bursa" cevaplarının oluşturduğu muhtemel yolcu sayısı ve yoğunluğuna göre, herhangi bir uçucu şirket rantabl görürse, haftada 1-2-3 veya daha fazla sayıda sefer konabileceği ihtimalini göstermektedir. Bu bilgiler firmaların elinde hali hazırda mevcuttur. Zaten bu sebeple Ukrayna tarafı, "Bursa'yı da anlaşmaya dahil edelim, her an duruma göre buraya da uçmak isteyebiliriz" dediği için Bursa da sefer noktalarına eklenmiştir. Ama bu hiçbir şekilde haftada 7 sefer yapılacağı, buna karar verildiği, şu an haftada 7 sefer icra edilmekte olduğu anlamına gelmemektedir.

Bu sebeple, Yenişehir'in ülke sivil havacılık politikasındaki durumu ve engellemeler ortadayken, Bursa'dan hem de iç hat olarak en sık sefer sayısının Trabzon ve Erzuruma hafta 3 sefer olduğu herkes tarafından bilinmekteyken; uzunca bir süre ne Ukrayna'dan ne de Katar'dan Bursa'ya tarifeli sefer beklemeyin derken dayandığım noktalar bunlardır. Hiçbir şeyi burada laf olsun sayfa dolsun diye yazan biri değilim. Önceki yorumumda yazdığım her düşüncenin de arkasındayım.

Özetlemek gerekirse :

* SGHM ikili anlaşmalarında Bursa'nın uçuş noktası olarak belirlenmesi, güzel ve umut verici bir durumdur ( Katar ve Ukrayna )
* Bu anlaşmada Bursa'nın adının geçmesi, muhakkak sefer konulacağı anlamına gelmez, sadece bir ruhsat/izin'den ibarettir.
* Sefer konulması, tamamen ticari kar görüldüğü zaman gerçekleşebilecek bir durumdur, biz de zor ihtimal olan noktanın -şu an için- bu olduğunu söylüyoruz.
* Her iki anlaşma gereği bir gün Bursa'ya sefer konulacaksa, kişisel tahminim olarak Bursa ve Yalova'daki Arapların emlak alması ve belirli bir yerleşim, kısa dönemli tatil amaçlı gelmeleri, ramazanı burada geçirmek istemeleri vs nedeniyle Katar'dan seferlerin başlaması daha büyük ve öncelikli ihtimaldir ( bence )
* Ukrayna'dan bir gün, bir zaman sefer konulacaksa, bu daha uzun bir zaman sonra olacaktır diye tahmin ediyorum. Burada seferlerin başlamasında en itici güç, Sabiha Gökçen pist ve terminal inşaasındaki aksaklıklar nedeni ile oluşacak yolcu yoğunluğu ve slot kullanmadaki zorluklar nedeni ile, eğer SAW uçuşlarında önemli bir Bursa destinasyonlu yolcu varsa, o zaman buraya yapılan 1-2 uçuşun Bursa-Yenişehir olarak yapılmaya başlanması olabilir. Bir de kışın Uludağ için geçmişte olduğu gibi charter seferleri olabilecektir.
* Halen Ukrayna'dan Bursa yönüne, değil haftada 7; haftada 1 gün bile tarifeli sefer yoktur. Bununla ilgili eğer kanıtlarınız varsa, hangi saatlerde, hangi şehirden, hangi havayolu ile yapıldığını belgelemenizi bekliyorum. Eğer varsa, buna herkesten çok ben sevinirim. Derdim kimseye itiraz getirmek değil, varsa güzel bir gelişme ve gerçek, bunun aslını ve gerçekliğini öğrenebilmektedir. Ama ortada henüz böyle bir gerçeklik yok.

Bugünkü görünen durum aşağıdaki gibidir :














En son Ahmet 2585 tarafından Cum 06 Nis 2018, 11:50 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Ahmet 2585
2 ay önce - Cum 06 Nis 2018, 11:47
Bursa - Yenişehir Havalimanı 2018 Mart Ayı Yolcu İstatistikleri


Bursa Yenişehir Havalimanı 2018 Mart Ayı Yolcu İstatistikleri

2018 yılı Mart ayında Yenişehir Havalimanı'nı 22,600 yolcu kullandı. Nispeten kısa olan Şubat ayına göre cüzi bir artış söz konusu olup günlük yolcu ortalaması 729 olarak gerçekleşmiştir ( 3 aylık ortalama 735 yolcu/gün ). Bu şekilde yılın ilk 3 ayındaki yolcu toplamı 66,128 olarak gerçekleşmiş ve geçen seneye göre % 21 artış göstermiştir. 2017 yılında bu sayı 54,509, günlük yolcu ortalaması da 606 yolcu/gün şeklindeydi.

Uçak başına yolcu ortalaması 108'ken 2018 Mart sonu itibarı ile 3 aylık dönemde 130 olarak gerçekleşmiştir.

Artış oranları yurtiçi yolcu için % 29 artış, yurtdışı yolcu için ise -% 15 azalış şeklindedir. Toplam yolcu sayısı artış oranı % 21'dir.

Sıralama olarak ise, 55 havaalanından uçuş yapılan 49'u arasında 37. sıraya düşülerek bu ay sonu itibarı ile Nevşehir Kapadokya havalimanının gerisine düşüldü ( bu tahmini zaten geçen ayki yorumda belirtmiştik ). Ayrıca, yıl içinde Çanakkale'nin de Bursa'yı geçme ihtimali söz konusu olabilir demiştik, bu havalimanındaki artış oranı % 80 ve fark çok azalmış durumda. Ancak Onur Air bu hafta itibarı ile İstanbul - Çanakkale uçuşlarını durdurma kararı aldı. Bu karar, Çanakkale'nin seyrini nasıl etkileyecektir, yıl içinde göreceğiz.

Bursa'nın altındaki ve üstündeki havaalanlarından yolcu artış hızı da Bursa'nın artış hızından çok daha kuvvetli olarak sürmektedir. Ülke geneline bakarsak, Bursa'nın performansı şu an için yeterli değil.

Saygılarımla,



sayfa 170
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 169170171172   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara