Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1304
bulent kucuk

3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 07:32
Günaydın ,dün çekilen resimlerden bir seçki


Pb1 doğu tarafı
3. körükler takılmaya başlandı.



(+)


Pb2


(+)



Pb1 batı kanadı






Pb1-3-5 önünde remote gate bölgesi









Pb1-2 önünde bulunan apron.












Enerji merkezi, otopark, terminal







SuatUgur
3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 07:57
METRO ÇIKIŞINA CHECK-İN MASASI


Mustafa Afak beyi sonunda duymuslar ve metro girislerine check in masalari koymak akillarina gelmis, yolcu icin cok buyuk kolaylik olur yapabilirlerse tabi benim check in masasindan anladigim agir valizlerinizi alacaklar elinizden yoksa online check in de yaparim evden )
THY'nin yeni havalimanına taşınma plan ve stratejisinin hazır olduğunu söyleyen Aycı, "Yerel ve uluslararası paydaşlarımızla görüşmelerimiz devam ediyor. Oyun planımız hazır. Sadece 12 saatlik yolcu taşımadığımız bir süre olacak, uçakların intikali sağlanacak. 2-3 günde tam kapasiteyle uçuşlarımıza devam ederiz. Orada sadece en büyük değil dünyanın en iyi, en verimli havalimanı iddiasında olmalıyız. Örneğin; yolcunun havalimanı içinde ulaşımını kolaylaştırmak için metro çıkışlarına check-in masaları konulabilir" diye konuştu. THY'nin finansal sonuçlarını da açıklayan Aycı şu bilgileri verdi: "2017'nin son çeyreğinde THY'nin geliri yüzde 24 artarak 2.8 milyar dolara ulaşırken, esas faaliyet kârı da yine rekor bir seviye olan 66 milyon dolar olarak gerçekleşti. Yılı 223 milyon dolar net kârla tamamlayan şirketin elde ettiği gelirlerin toplamı ise 11 milyar dolar oldu.

https://www.yeniakit.com.tr/haber/3-havalimani-ic ...32374.html


mafakyanc

3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 09:07

Alıntı:
Revize master planda 2.terminalin kuzeyi boş görünüyor, yanlış bakmadıysam!...
Eğer ora da ticari alan olacaksa Uydu terminal yapacak yer kalmamış oluyor!... O zaman ben boşa konuşmuşum o kadar lafı...


Biraz, öyle olmuş!... Dikkatli bakılırsa, orada Yeşil Kutu içinde "Supporting Facilities-2" denmiş ve ince yeşil bir çizgi ile 2. Terminal'in kuzeyine devam edilmiş!



Şükrü Güllüoğlu
3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 09:26

Alıntı:
İGA, İstanbul Yeni Havalimanı proje sahası çevresinde yaşayan 70 çocuğu İstanbul Modern’de özel olarak hazırlanan atölyelerde sanatla buluşturdu. 8-13 yaş arasındaki çocukların, dans, heykel, müzik ve grafiti sanatçıları ile çalışarak ortaya çıkardığı üretimler, havalimanı açıldığında sergilenecek


Çok güzel işler bunlar. Tebrik ediyorum.


bulent kucuk

3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 10:11

Merhaba, havalımanı içinde taşeron ofisleri nihai bölüme (airport city güney bölgesi) alındı. Pb1 ve Pb5 arasında arasında apron yakın zamanda bitmiş olacak ve remote gate alanı ve terminal apron birleşecek.
Vıp ile apron arasında ki yol kapatıldı ve apron çalışmaları başladı.
3. Pistte bulunan yükseltiler, büyük ölçüde traşlandı.

Bu ay THY, büyük bakım onarım merkezi inşaatı başlıyor.

2. Terminal inşaatı için, büyük bir alan kazıldı.

3. Pıstle, 2. Terminal arasında kalan ve burada makyol ofisler olarak adlandırılan bölgede, şantiye destek birimleri rehabilite edilerek alan daraltılıyor.

İhsaniye metro istasyonu ile 2. Terminal arasında yapılacak sanırım S9 istasyonu için, T10 Servis istasyonu tabelası konulmuş.
Gelen yolcu terminali içi büyük oranda bitti. Aynı durum, giden yolcu için söz konusu değil maalesef.
Havalımanı içinde yapılacak otelin son hali


(+)


mafakyanc

3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 10:45

@ Sn. SuatUgur :

Beni nasılsa duymamışlardır ama Aycı (THY olarak) bir fikir beyan etmiş. Dikkate alınır mı, ya da hemen alınır mı: bilemem... Zira o Metro Hatlarının yapımcısı (ihale edeni) UBAK/AYGM, işleticisi de İstanbul Ulaşım olacak. Hattın iki ucu kime ait, orası belirsiz. Bu iş koordinasyon meselesi ve biz Türklerin kolay kolay beceremediğimiz bir konu! (Hani sıfır gıcır yol yapılır, açılır. Bir ay sonra İSKİ, iki ay sonra Telekom, üç ay sonra BEDAŞ gelip kazar hikayesi... )

Şu anda THY, sadece Taksim/Elmadağ Terminalinde "MiniPort" uygulaması adı altında bunun biraz ilkel bir uygulamasını esasen yapmakta. Ama bagajınızı Elmadağ'da teslim edip AHL girişte alıyor ve onsan sonra normal check-in işlemlerini gene yapıyorsunuz. Bu, sadece havalimanına kadar gidişte sizi yükten kurtarıyor.

Bu işin esası şudur: City Check-In denilen bölgede el bagajınız dışında tüm işlemlerinizi yaparsınız. Son varış noktanız neresi ise, oraya kadar olan tüm Biniş Kartlarınızı alırsınız, hatta koltuklarınız da çoğunlukla seçilir. Bagajınız da son varış noktanıza kadar alınmış olur. Siz bagajınızı artık bir daha o son varış noktasında görür alırsınız.

Ben bu sistemi HKG-DOH-IST arasında defalarca kullandım. Hiçbir aksama olmadı, bagajım da kaybolmadı (sadece bir keresinde üç valizden birisinin tekerlekleri kopuk geldi, onu da QR yeni bir valizle tazmin etti...).

Yeni Istanbul Havalimanında da yapılacaksa böyle olmalı.

Ama tabi HKG'da şehir-havalimanı arasında metro değil, hızlandırılmış bir tren çalışıyordu ve de trenin (peron binişlerinde gözükmeyen) bir vagonu sadece valizleri taşıyordu. Bir de, HKG'da şehirden havalimanına bu sistem geçerli ama havalimanından şehire değil. Tabi ki havalimanından trene de binip şehire geliyorsunuz ama o durumda tüm bagajınız yanınızda. Ancak yolculara kolaylık sağlaması için makul bir ücretle şehirdeki hemen tüm 4 ve 5 yıldızlı otellerin kapısına kadar giden otobüs seferleri var. Bagajınızı otobüs altına verip otelinize gidiyorsunuz. Otel müşterisi olmayanlar da o ücrete razılarsa binebiliyorlar.



flying dutchman777
3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 11:41

@mafakyanc

Hocam hiç kimse city check-in konusunda HKG havalimanının eline su dökemez. Tıkır tıkır işleyen bir sistem. Yeni havalimanında böyle bir şeyin (yapılırsa) sağlıklı yürüyeceğini hiç sanmıyorum. Her gün alanın içinde check-in kontuarında, apronda kaybolan binlerce bagaj söz konusu.

Uydu terminal konusundaki fikirlerinize de katılıyorum. Bu kadar büyük bir projeye çok vizyonsuz bir yaklaşım olur. Öngörülü ilerlemek zorundalar. İstanbul'da başka bir havalimanı olmayacak.


Teo72
3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 16:21

Alıntı:
Alıntı:
Runway F diye tabir edilen 09/27 pistinin de 3500 metre olarak revize edilme ihtimali olabilir



Olabilir, ve yapılabilirse de gayet faydalı olur. O kadar hafriyat/dolgu yapılırken bir 500 mt. pist ilavesinin herhalde sözü bile olmaz. Üstelik doğu yönüne kalkan/kalkacak geniş gövdeliler (TK için konuşuyorum...) şu an için zaten 77W & 333, gelecekte bunlara 359 ve 789'lar da katılacak..


Resmi olmayan plana göre büyütülen terminalle bu pist çakışıyor. Eğer pistin yönünü değiştirmezlerse sadece kalkış için kullanılacak bir piste o kadar para harcanmaz diye düşünüyorum, yapımı komple iptal edilebilir.


mafakyanc

3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 16:31

Bildiğim kadarıyla YİD Sözleşmesinde kesinlikle 6 ve de "bağımsız" pist olacak diye bir madde var. Bu nedenle işi 5 pistle bırakamazlar! Terminal sayısı konusunda bağlayıcı bir durum olmayabilir, ancak terminal yolcu kapasitesinde de belki benzer bir hüküm vardır...

Ancak bu RWY F, 2. Terminal'den önce RWY E ile çakışmakta eğer batıya (Terminaller'in yönüne) doğru uzatılırsa. Ama doğuya doğru 500 mt. uzatılamaması için bir neden var mıdır, acaba? Bana göre, uydu fotoğrafları bazında, uzatılabilir gibi gözükmekte! O taraftaki topoğrafyayı tam bilmiyoruz ki...


En son mafakyanc tarafından Çrş 07 Mar 2018, 16:37 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Teo72
3 ay önce - Çrş 07 Mar 2018, 16:35

Sözleşme dediğiniz nedir ki, bir zeyilnameye bakar; örnekleri de çokca mevcut



sayfa 1304
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM