Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Kocaeli Tramvay Sistemi: AKÇARAY
« önceki   123 ... 787980 ... 828384   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 79
erdem türkoğlu
9 ay önce - Prş 22 Şub 2018, 20:38

Alıntı:
Çarşı-Gölcük arasına tramvay koysunlar, KBB İzmit'in kuzeyini düşünüyor hep. Bir de Gebze lrt hattı çıktı başımıza. Önce merkezin sıkıntısını giderin. Bıktık Gölcüğün dolmuşlarından, çarşıya gitmek şehirlerarası yolculuk yapmaktan daha zor bu dolmuşçularla.


Alıntı:
izmit-karamürsel arasına metrobüs de yapılabilir gayet modern ve kullanışlı olur.


Katılıyorum. Belediye İzmit'e yaptığı tramvay ve Gebze'ye yapacağı metro projeleriyle sanki bütün şehrin ulaşımını çözmüş gibi reklam yapıyor sürekli. İzmit'e yapılacak metro da Körfez - Derince - İzmit - Köseköy güzergahında olacak, onun da şehrin güney yakasının ulaşım sorununa hiç katkısı olmayacak. Zaten o da kim bilir kaç yıl sonra yapılmaya başlanır da kaç yıl sonra hizmete girer...

Şehrin güney yakası; Başiskele, Gölcük ve Karamürsel ilçeleri için hiçbir ulaşım yatırımı yok. Bu bölgedeki insanlar senelerdir (hala) IVECO M23 gibi, şehir içi toplu taşımacılığa hiç de uygun olmayan külüstür köy minibüsleriyle, son derece yüksek ücret tarifeleriyle, balık istifi taşımacılığa mahkum edilmiş durumda. 2 yıl önce her semte belediye otobüsü seferleri başlamış olsa da; saatte bir yapılan seferler, belediye otobüslerinin ÖHO'larla aynı (yüksek) ücret tarifesiyle taşıması ve ÖHO'lar gibi belli bir duraktan sonra yolcu almaması ve belli bir duraktan önce yolcu indirmemesi sebebiyle bölgedeki ulaşım sorunu hala çözülmüş değil.

İzmit'e yapılmış olan tramvay da beklenenin üzerinde yolcu taşıyor diye bütün İzmit'in ulaşım sorununu çözmüş değil. Tramvay sadece geçtiği bölgeye yarıyor. Diğer semtler ve tabiki diğer ilçelerde de toplu taşımacılık rezil ÖHO'larla yürütülmeye devam ediyor. Ama belediyemiz sanki Akçaray bütün ulaşım sorunlarını yok etmiş gibi, sürekli kırdığı yolcu sayısı rekorlarını haber yaptırsın.

Belediyenin asıl hedefi, 300-400 otobüs daha almak ve belediye otobüsü ağını genişletmek, ilçe hatlarında uygulanan fahiş ücret tarifelerini en azından belediye hatlarında aşağı çekmek ve aktarma uygulamasını yaygınlaştırmak olmalı.

Güney yakasına tramvay, metrobüs vs. yapılacağı zaten yok da, bari adam gibi belediye otobüsü koysalar. Mesela İzmit - Başiskele - Gölcük - Karamürsel arasında İstanbul'un 500T'si gibi bir otobüs hattı kurulup, Ulaşımpark tarafından işletilebilir. Hattın baştan sona her durağında indi-bindi yapmak serbest olmalı. 15-20 dk gibi sık aralıklarla körüklü otobüsler çalıştırılmalı. Tarifesi de 500T gibi, tek-çift biletli yapılabilir. İzmit - Değirmendere arası 2,50 TL sonrası için 5,00 TL çekebilir. Aktarmalarda %50 indirim uygulanabilir. Hattın Yeni Yol ve Eski Yol versiyonları olabilir. Böyle bir hat şehrin güney yakasının ulaşım problemini en aza indirirdi. Belediye tramvayını övmeyi bırakıp böyle çözümlere yoğunlaşsa keşke.


adnan41
9 ay önce - Prş 22 Şub 2018, 23:30

Yazılanlara katılmakla beraber bazı noktalara dikkat çekmek istiyorum, büyükşehir kentin bütün ilçelerine hatta mahallelerine neredeyse otobüs seferi koydu ama nedense bizim vatandaşımız önünde boş otobüs giderken arkadan gelen boş minibüse binmekten ısrar ediyor vatandaşın bahanesi ise otobüste para geçiyormuş bu şehirde 10 seneden fazladır kartlı seyahat var bu zamana kadar kendine bı tane kart edilemeyen vatandasmi suçlu yoksa her ilçeye otobüs koyup vatandaşın hizmetine sunan belediyemi bı kart almak yada karta TL yüklemek bu kadar zormu taktiri size bırakıyorum.

Misafir cad

9 ay önce - Sal 27 Şub 2018, 13:43

Kocaeli Belediyesi samimi değil....Seka-Plajyolu tramvay ilave güzergahta SEKA SİTE lerinde yıkıma karar verilen Sahil Apartmanı sakinleri,alternatif güzergahların değerlendirilmesi isteğiyle ÇÖZÜM MASASINA dilekçe vermek istiyorlar, Daha karar askıya çıkmadı deyip,dilekçeleri almıyorlar. Daha ne askısı kaldı,ihalesi bile yapıldı.
Geçen yıl muhtarlar bilgilendirme toplantısında güzergah Elginkan okulları arasından E-5'e çıkıyordu.şimdi demiryolu kenarından gidiyor, gitsin, ama site alanı içine kavis yapılarak Sahil apartmanı yıkılmak isteniyor.Oysa ,kavis 15 metre ilerden yapılsa binayı kurtarıyor. Ama TCDD ile formalitelerle uğraşmak zor diyorlar....
Yazıktır,Günahtır, vatandaşı mağdur etmeden çözüm varken, bir kurum ,diğer kurumla, formalitelerle uğraşmamak için vatandaşın evi yıkılıyor. Bu kadarda olmaz artık...



Misafir cad

9 ay önce - Sal 27 Şub 2018, 14:09

SEKA (SEDA) SiTELERi SAKİNLERİNDEN BELEDİYEYE DİLEKÇE:

İhalesi yeni yapılan AKÇARAY (SEKAPARK-PLAJYOLU) Güzergahında mağdur olan SEDA SİTESİ sakinleri,görevlilerin alternatif görüşleri dikkate almadığı kanaatindedirler.
Eski Cezaevi karşısında ki,SEDA Siteleri, her bir blokta 28 daire olmak üzere, altı bloktan oluşmaktadır.
Belirlene güzergahta, bu bloklardan, SAHİL Apartmanının mevcut demiryoluna paralel giden AKÇARAY güzergahı, belediyenin yanlış ölçü alması sonucu planlarda,kamulaştırılmasına karar verilmiştir.(Hat güzergahı için ayrılan genişlik 7000.mm, yetmediği öne sürülen mesafe 200.mm=20.cm) bu mesafe ray mesafesi değil emniyet mesafesidir.
Teknik Elemanlara danıştığımızda, güzergahta, istenirse bina kamulaştırmasına gerek kalmadan,yandaki boşluğun, geçiş için yeterli olduğu iddia ediliyor. Bu konuda gerekirse Üniversitelerden (Ama Kocaeli Üniversitesi harici bir üniversite, mesela İTÜ;ODTÜ gibi)bilirkişi tarafından incelenmesini talep ediyoruz.
Belediye görevlilerinin olayı basit gördüğü, mağdur durumdaki vatandaşları gereksiz yere problem çıkaran kişiler gibi algıladıkları kanaatindeyiz, Onlar için, çok sık karşılaştıkları, sıradan olaylar olabilir fakat vatandaşın durumuna ve görüşlerine pozitif bir yaklaşım göremiyoruz.
Bu Site sakinleri, kırk yıldır burada oturmaktalar ve çoğu SEKA emeklileri ve aileleridirler, çoğunun eşi vefat etmiş,emekli veya dul,yetim maaşlarıyla yaşam mücadelesi veren yaşlı kimselerdir.Teknik olarak kurtarılma imkanı olan binanın, göz göre göre yıkılmasının hiç bir mantığı yoktur.Yanlış bir karar sebebiyle oluşacak mağduriyetler,kararın düzeltilmesiyle ortadan kalkacaktır.
Konu hakkında açıklayıcı bilgi talep eder,Teknik olarak yapılabilir diğer alternatiflerin dikkate alınmasını arz ederiz.

Saygılarımızla...

SAHİL SİTESİ SAKİNLERİ


serkan çınar
9 ay önce - Çrş 28 Şub 2018, 13:42

Alıntı:
Akçaray’ın günlük sefer sayısı 269’a çıkıyor
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan ve 1 Ağustos 2017 tarihinden itibaren kartlı
binişin başladığı Akçaray’da günlük sefer sayısı 241’den 269’a yükseldi.

Akçaray’da günlük ortalama 27 bin 500 yolcu taşınıyor. Hızlı, ekonomik ve konforlu olmasından dolayı tercih edilen Akçaray’da bir
günde en çok taşınan yolcu sayısı ise 31 bin 177’yi buldu. Bu rakam 1 gündeki en yüksek yolcu taşıma sayısı olarak kaydedildi. 
AKÇARAY, GÜN İÇİNDE 7 DAKİKADA BİR 
1 Mart tarihi itibariyle 7 dakikada bir durağa gelecek olan Akçaray, en yoğun olan saatlerde ise 6 dakikada bir vatandaşlara hizmet
vermeye devam edecek.  Yoğun saatlerde 10 araç ile seferler sürdürülüyor. Gün ortasında normal saatlerde 10 dakikada bir durağa
gelen Akçaray, 7 dakikada bir sefer yapacak. Böylece vatandaşlar duraklarda çok beklemeden gidecekleri yere konforlu bir şekilde
ulaşım sağlayacak. Büyükşehir ekipleri Akçaray’da sıkışıklık yaşanmaması ve Kocaeli halkının daha rahat seyahat edebilmesi
günlük 241 olan sefer sayısını 269’a çıkardı. Ekipler yoğun saat dilimlerinde ek seferler koyarak sürenin 6 dakikaya indirilmesini
sağlıyor.
4 BUÇUK MİLYON YOLCU TAŞINDI
1 Ağustos 2017 tarihinden itibaren kartlı binişin başladığı Akçaray’da, bu güne kadar 4 milyon 527 bin 197 yolcu taşındı. 1 Mart’tan
itibaren gün içinde 7 dakikada bir, yoğun zamanlarda ise 6 dakikada bir seferlerine devam edecek olan Akçaray’da, günlük
ortalama 27 bin 500 yolcu taşınıyor. Akçaray’da bugüne kadar 1 günde taşınan en fazla yolcu sayısı ise 31 bin 177 kişi olarak
kayıtlara geçti.


6 ayda 4,5 milyondan fazla insan taşınmış çok yüksek bir rakam.


sefte
9 ay önce - Çrş 28 Şub 2018, 13:55

Alıntı:
6 ayda 4,5 milyondan fazla insan taşınmış çok yüksek bir rakam.


buna pek katılmıyorum...
insanlar henüz alışamamış gibi akçaraya...
güzergahın tam olarak açılmamasından mı, insanların misibüs-otobüs alışkanlıklarından vazgeçememesi mi diyelim...

ileride sayı çok daha artacak o kesin...

şu anki sefer başına yolcu ortalaması 114... (27500 ortalama yolcu sayısı / 241 sefer) yani her seferde 2 belediye otobüsü kadar yolcu taşıyor...
"33 metre uzunluğunda ve 294 yolcu kapasitesine sahip tramvay" ın 3'te 1i doluyor ortalamada...
insanların buna alışıp daha fazla kullanmaları gerek...

(ilk tercih, o güzergahın bir kısmında bisikletten yana tabii ki de)



Misafir e47

9 ay önce - Prş 01 Mar 2018, 09:10

arkadaşlar ve yıkılacak site sakinleri,

bir raylı sistem mühendisi olarak şunu belirtebilirim;
yıkılacak bina hatta girdiği için yıkılmıyor. hatta çok yakın olduğu için, trenlerin dinamik gabarileri kalan ve yukarıda belirtilen 200 mm lik mesafeyi kurtarmaz. ayrıca bina geçildikten hemen sonra bulunan karayolu köprüsü sonrası güzergaha hattın bağlanabilmesi için binanın olduğu bölgede peş peşe 2 kurp olması gerekiyor. bu kurplarda tramvay hatlarında belirli yarıçapları geçemez. örneğin minimum 25 metrelik kurp olmak zorunda. bunların hepsini idare binayı kurtaracak şekilde ayarlasa dahi, binanızın önğnden geçen hattın 5,5 metre üstünde her bir hattın üstüne denk gelecek şekilde enerji telleri olacak ( seyir teli ). seyir telindeki enerji 750 V DC olacak. yağmurlu havalarda gerilimin atlama eğilimi vardır bildiğiniz gibi. bunu da hesaba katmak ve can güvenliğini de düşünmek gerekiyor tasarım yapılırken. binanız kurtarılsa dahi 2. kata denk gelen bir seyir teli olacak ki bu kesinlikle istenmez ve can güvenliği tehlikesi ortaya çıkar. sizler ne kadar bilinçli de olsanız, pencereden atılacak bir cisim o tele çarptığında akımın atlamasına ya da atılan cisim biraz ağır ise seyir teline çarptığı noktada eğilme yaparsa ( seyir teli saf bakırdır, narindir ve çarpmalar ile 1 - 2 cm eğilebilir ) trenler üzerindeki enerji alan pantografı kıracaktır. pantografın bedeli de yaklaşık 50.000 €dur.

yani binanızın yıkılması sadece hatta denk gelmesi ile değerlendirilemez. bir çok sebep var. evet bende orada oturuyor olsam elimden gelen şekilde karşı çıkardım. ama belediyenin ihaleye çıktığı güzergahı binanın yıkılmaması için okullar bölgesinden e-5 istikametine döndürmesi gerekmektedir. bu karar da kolay alınacak bir karar değil. ihalesi bu hali ile yapılmış ve almış bir firma var. güzergah bu şekilde değişirse, yüklenicinin eline fazladan para isteme kozu geçer. belki de bu değişiklik ile ihaleye girip kazanamayan diğer yükleniciler dava açarak güzergah değişikliği ile ihaleyi iptal ettirebilirler. idarenin işi de kolay değil.

umarım sizlerin kazancınıza bir sonuç çıkar. sizlere fikir vermesi için açıklama yapmak istedim.


Misafir f91

9 ay önce - Cmt 03 Mar 2018, 13:06

Seda Sitesideki Sahil apartmanın yıkılmasını savunan arkadaşa selam ederim, söyledikleri bahaneler,ipe un sermek, bu yazıyı resmi sıfatınla yazmanı isterdim.
Enerji hattının direklerini, iki rayın ortasına koy,tel mesafen emniyet mesafenden sonra ilave bir metre daha kalıyor, yani tel mesafen yatayda 2750mm. olmakta, bu mesafede güvenliklidir. Yeterli değil diyorsan, hattın altından geçen taşıtlar bu tellere ne kadar yakın geçiyor, hepsi ark yapması lazım....
Bu hattın demiryoluna paralel gitmesi halinde kurp oluşmaz.(Sen oluşturmazsan tabii,,,)
Şunu anlıyoruz ki, Büyükşehir Belediyesinin Teknik kadroları çaylak, yetersiz, Teknik yetersizliklerini bürokrasi arkasına saklanarak örtbas etmek istiyorlar.Üstelik kamu hizmeti yapacaklar ama kamuyu harcayarak bunu yapamazsınız...
Siz bu kararınızı teknik ve sosyal olarak yeniden inceleyin, vatandaşı mağdur etmeyin.


Misafir 276

9 ay önce - Cmt 03 Mar 2018, 16:46

yıkılmasını kesinlikle savunmuyorum ki mesajımın sonunda umarım sizlerin kazancınıza bir sonuç çıkar diyorum.
ayrıca belediye çalışanı değilim. dünya üzerinde sadece kocaeli tramvay yapmıyor. yazdıklarımdan nasıl bir çıkarım yapabildin emin değilim.
ayrıca belediye ihaleye çıktığı şekli ile yüklenici fiyat verir. ihale verildikten sonra major değişiklik yapamazsın. yaparsan da bu başkanlık oluru ile olur. ne derecede konulara hakimsin bilemem, bilmek de görevim değil. ama ihale aşamasında güzergah bu şekilde çizildi ve onaylandı ise yapacak bir şey yok.
hala da o binada oturanlar umarım bu güzergahı değiştirebilirler görüşündeyim. kimse evinden olmasın. bu niyetimi de tekrar etmiş olayım. sen de saldıracak başkasını bul. ve haklısın belediye çalışanları yetersizler, çaylaklar ama bu beni de onların içinde saymak hakkını sana vermez.


Misafir cad

9 ay önce - Pts 05 Mar 2018, 16:54

Bu AKÇARAY ilave Güzergah (SEKAPARK-PLAJ YOLU) bayağı şenlikli olmaya başladı. İşin teknik olarak, Binanın yıkılmadan hattın geçebileceğini çözdük, birde ihale yapıldı bundan sonra değiştirilmesi zor durumu çıktı ortaya.
Vatandaş ne yapsın? ihaleden sonra kendisine tebligat yapılıyor. Müneccim mi bu konuyu önceden bilsin ve itiraz etsin.
Bu durumu ya Büyükşehir Belediye başkanı çözecek, ya da mahkemeler. Ama hattın yeri değiştirilmeden, bina yıkılmadan, TCDD çitleri, Karayolunun yanındaki gibi ,hat yanındaki kanala kadar çekilebilirse, ihalede değişikliğe sebeb olacak bir mevzuu da kalmaz.
Sağlıcakla kalın...



sayfa 79
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 787980 ... 828384   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara