Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Konya Garı
« önceki   123 ... 32333435   sonraki »

ANA SAYFA -> KONYA
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 33
sahinn42
2 yıl önce - Pzr 30 Ekm 2016, 01:47

konyadaki arkadaslar yeni garda calismalar nasil?

m@kif
2 yıl önce - Pts 31 Ekm 2016, 12:16

Konya yeni YHT garı

Ali Kemal 80+
9 ay önce - Pts 05 Mar 2018, 00:16

Yazın Konya gezisinde çekmiştim.


(+)




Misafir d65

7 ay önce - Cmt 12 May 2018, 22:39

Avrupa’nın sosyal ve endüstriyel modernleşmesinin ve yeni teknolojik çağın sembolü olan demiryollarının, Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde, 1850’li yıllarda gelişimiyle birlikte, istasyon mimarisi de önem kazanmış, ilk dönemde Anadolu’daki gar yapıları, Avrupa ülkelerine verilen imtiyazlarla, Avrupalı mimarlar tarafından tasarlanmış ve inşa edilmiştir.

II. Abdülhamit döneminde, Almanya’ya verilen demiryolu imtiyazı ile, Alman Bankası finansörlüğünde, Georg Kawerau tarafından tasarlanan Konya Gar Binası, 1896 yılında Eskişehir-Konya demiryolu hattının tamamlanmasıyla birlikte hizmete girdiği düşünülmektedir. Bu hat aynı zamanda, 1898’de inşasına başlanan Bağdat Demiryolu hattının da başlangıcını temsil etmektedir. Konya eski gar binası, aynı dönemde ve benzer mimari dille inşa edilmiş istasyon lojmanları, lokomotif deposu ve bakım onarım yapısı, atölye ve ambar binaları ile 1912 yılında açılan Bağdat Oteli ve sonradan eklenen yeni istasyon yapısından oluşan yapı grubunun bir parçası olarak, geniş ve kente entegre olmuş bir yerleşkede yer almaktadır.

Döneminin yapım sistemi ve teknolojisini yansıtması ve kullanılan malzemeler açısından, döneminin özgün bir örneğini temsil etmektedir. Yığma taş, tuğla, ahşap ve çelik kullanılarak inşa edilen yapı, yöresel özellikler ile Alman mimari teknik ve dilini bütünleştirmesi açısından da özgün bir kimliğe sahiptir. Taşıyıcı duvarlarda, moloz taş örgü içinde tuğla malzemeden yapılmış hatıllar ve pencere ve kapı üstlerinde kemerler bulunmaktadır. Kat döşemeleri ahşap kirişlemeli olup, geniş açıklıların üzerinde çelik elemanlar kullanılmıştır. Yapının dış cephelerinde, kapı-pencere söveleri ile duvar kenarlarında kesme taşlar, dekoratif olarak cephe bölmelerini vurgulayacak şekilde kabartmalı ve farklı renkte kullanılmıştır. Eski fotoğraflarında görülebilen masif etki, restorasyon sırasında yapının boyanmasıyla birlikte zarar görmüş, özgününde ki renk, doku ilişkileri yok olmuştur. Eski fotoğraflarda, koyu renk taşlarla, cephe kenarları ve pencere kapı sövelerinde yapılan bezemeler, yapının açık doğal taş rengi dokusuyla uyum içinde görülmektedir. Onarım sonrası durumunda, koyu renkli bordürler beyaza, yapının diğer kısımları sarıya boyanmıştır. Yapının eski fotoğraflarında görülen, üçgen çatı alınlıklarındaki ahşap dekoratif elemanlar onarımlar sırasında yok olmuştur. Bunun dışında, eski fotoğraflarda peron bölgesinin üzerini örten ve yapı uzunluğunca devam ettiği gözlenen saçak elemanı da günümüze ulaşamamıştır.

Demiryollarının Anadolu’daki gelişim sürecinde üretilmiş istasyon mimarisinin en tipik örneklerinden biri olan Konya istasyon yapısı, kültür varlığı olarak tarihi değerinin yanı sıra, dönemin sosyo-ekonomik ve teknolojik özelliklerini yansıtması açısından, belge değeri ve günümüzde de yeni garın hizmet binası olarak da olsa işlevini sürdürebilmesi nedeniyle, kullanım değerine sahiptir.

Demiryollarının, Osmanlı İmparatorluğu’nun son döneminde, 1850’li yıllarda gelişimiyle birlikte, gelişen istasyon yapılarıyla birlikte ve hizmet yapıları ve lojmanlarından oluşan yapı gruplarının mimarisi de gelişmiştir. İlk dönemde Anadolu’daki gar ve hizmet yapıları, Avrupa ülkelerine verilen imtiyazlarla, Avrupalı mimarlar tarafından tasarlanmış ve inşa edilmiştir. Konya İstasyon Lojmanları’nın, II. Abdülhamit döneminde, 1896 da hizmete giren Georg Kawerau’nın tasarımı Gar Binası ile aynı dönemde yapıldığı düşünülmektedir. Konya istasyon lojmanları, Konya Gar binasının kuzeyinde, kentin merkezinde, askeri bölgenin karşısında, ticari, ekonomik ve kamusal işlevler yanı sıra, konutlarında yoğun olarak bulunduğu bir bölgede yer almaktadır.

İstasyon lojmanları, yapım sistemi ve malzeme kullanımı açısından gar binası ile uyum içinde görülmekle birlikte, yapı tipolojisindeki çeşitlilikle, kendi özgün mimarisini ortaya koyarak, gardan bağımsız olarak da incelenebilecek zengin mimari özellikler sunmaktadır. Yapılar, yöresel malzeme ve tekniği, Alman mimarisi ve tekniğiyle özgün bir yaklaşımla bütünleştirmesi açısından önemlidir. Temel ve bodrum seviyesinde taş ve üstte yığma tekniğinde tuğla malzemeyle inşa edilen bu lojman grubunun dış cepheleri sıvalı olup, belirli seviyelerde yatay tuğla bantlarına yer verilmiştir. Döşemeler, ahşap kirişler üzerinde tuğla ve şap sıvasıyla kaplıdır. Pencerelerin üstündeki, basık kemerlerde kullanılan tuğlalar, renk ve doku farklılığıyla öne çıkarılarak cepheler bezenmiştir. Kuzeydeki yüksek eğimli kırma çatılı lojmanların cephe düzenlerinde, üçgen çatı alınlıklarında, kiriş ve aşık uçlarının iki yanda ahşap payandalarla desteklenen kemerden oluşan ahşap süslemesi oldukça dikkat çekici bir mimari eleman olarak öne çıkmaktadır.

http://www.arkitera.com/gorus/1079/konya-nin-demi ...olu-mirasi


bacar_42

5 ay önce - Pzr 01 Tem 2018, 23:37

Arkadaşlar buradaki otopark ücreti ne kadar bilginiz var mı? Önümüzdeki hafta 4-5 günlüğüne şehir dışına çıkacağım aracımı bırakacağım çok külfetli mi olur?



sayfa 33
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 32333435   sonraki »
ANA SAYFA -> KONYA