Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Trabzon - Erzincan Demiryolu (tren) güzergahı
« önceki   123 ... 383940 ... 444546   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 39

Sizce hangi güzergah uygundur?
Erzincan-Gümüshane-Tirebolu-Trabzon 28.5%  28.5%  [74]
Erzincan-Gümüshane-Macka-Trabzon 40.4%  40.4%  [105]
Erzincan-Bayburt-Caykara-Of-Trabzon 31.2%  31.2%  [81]
Toplam Oy : 260

Misafir 981

9 ay önce - Prş 01 Mar 2018, 07:10

Geç o işleri sen hemşerim trabzona hızlıtren gelmesi bize yetiyor.Senin dediğin hattın turistik cazibesi maçka yolundan daha az olduğu için bu tarafdan yapıyordur devlet sen dahamı iyi bileceksin devletten.Turizm amaçlı kullanılsa ofta neyi görecek turist çay tarlasımı

talha58
9 ay önce - Prş 01 Mar 2018, 07:39

Nasip olursa bu hattın tamamlanmasıyla birlikte Sivas-Trabzon ve Trabzon-Sivas şeklinde doğrudan bilet alımı ve direkt ulaşım mümkün oluyor inşallah değil mi?

Misafir 223

9 ay önce - Prş 01 Mar 2018, 09:20

Yolcu taşımacılığı ikinci planda nakliye işi öncelikli bi hat



OmerFaruk
9 ay önce - Prş 01 Mar 2018, 13:26
Bilinç


Alıntı:
Geç o işleri sen hemşerim trabzona hızlıtren gelmesi bize yetiyor.Senin dediğin hattın turistik cazibesi maçka yolundan daha az olduğu için bu tarafdan yapıyordur devlet sen dahamı iyi bileceksin devletten.Turizm amaçlı kullanılsa ofta neyi görecek turist çay tarlasımı


1. Trabzon'a "turistik cazibe hızlıtreni" değil 1860lardan beri basiretsizce ötelendiği için kenti çöküşe götüren ve Türkiye'nin Batı Asya'da en stratejik konumlarından birini kaybetmesine sebep olan nakliye demiryolu yapılacak.

Alıntı:
"Or, après l'ouverture du canal de Suez, en 1869, la construction du port de Batoumi et celle du chemin de fer Batoumi-Tbilissi-Tabriz par la Russie tsariste, en vue de dévier le commerce iranien, Trabzon perdit une grande partie de sa part du commerce international". Bilici Faruk. Une réalisation concrète avant la lettre : la coopération en mer Noire orientale. In: CEMOTI, n°15, 1993. La zone de coopération économique des pays riverains de la Mer Noire. pp. 169-183.


Faruk Bilici, Süveyş Kanalının açılmasının ardından Çarlık Rusyası tarafından İran ticaretinin yönünü değiştirmek gayesiyle 1869'da Batum Limanının ve Batum-Tiflis-Tebriz demiryolunun inşası ile Trabzon beynelmilel ticaretteki payını önemli ölçüde yitirmiştir diyor. Yüzlerce yılı etkileyecek planlamalar yapılırken Trabzon'un yalnızca Türkiye'nin orta büyüklükteki bir pastoral şehrinden ibaret değil 2700 yıldır Avrasya'nın en önemli liman kentlerinden biri olduğunun bilincinde olunmalıdır.

2. Türkiye bir Cumhuriyet, bir Cumhuriyet vatandaşlarca yönetilir bir zümrenin yahut hizbin sultasındaki idarelere Oligarşi denir. Kamu hizmeti görenlerin hizmetkarı bulundukları vatandaşlardan kendilerini ayırarak bir sınıf teşkil etmeleri ve bu sınıfın ülke yönetiminde layüsel nihai belirleyici rol üstlenmeleri Bürokratik Oligarşi denir. Eski Cumhuriyetleri çok çektiği Bürokratik Oligarşi'nin IV. Cumhuriyette yeri yoktur. Öte yandan ben de bürokrasideyim ve hem bölge-hinterlandı tarihi, kültürü, ekonomisi ve coğrafyası ile birlikte iyi bilirim hem de bu 150 yıllık projeyi en yakından takip edenlerden biriyim.

3. Turistik açıdan Of'tan Trabzon'a yarım saatlik Karadeniz seyri de bu seyahatin en keyifli anlarından olacaktır.


Ahmed Bayezid
9 ay önce - Prş 01 Mar 2018, 13:34

yanlız unuttuğun bir şey var, o bölgedeki insanlar en çok marmara bölgesine göçtüğü için,erzurumdan değil yolun erzincandan bağlanmasını ister,devlette belliki bunu göz önüne almış.

Hatta daha yakın olacağı için Sivas'tan bağlanması onlar için daha cazip olur fakat coğrafya nediniyle bu yol daha uzun sürer.

O yüzden Erzincan - Gümüşhane - Trabzon güzergahı iyidir Daha fazla kafa kurcalamayalım zaten bu bölge bu tartışmalardan çok çekti.Yeter.


Misafir 19d

9 ay önce - Prş 01 Mar 2018, 13:47

1860 yıllarda osmanlı bitmiş,trabzonda bitecek tabiki.Bizim kaderimiz türkiyenin kaderiyle aynı,biz bursa gibi,istanbul gibi değiliz.Türkiye tarih sahnesine yeniden çıkıyor,trabzonda onunla beraber eski ihtişamına doğru yol alıyor.Eski avrupalı gezginler bütün doğu ülkelerini dolaşıp trabzona geldiklerinde trabzon gibi düzenli bir şehir görmedik bütün doğu ülkelerinde diyorlardı,trabzon öyle bi şehirdi.Kaderden kaçış yok.Demiryoluda trabzon limanına sağa sola sapmadan ancak maçkadan iniyor.Maliyet ikinci planda geliyor demekki,senin düşünemediğini düşünüyordur o projeyi çizenler.



frk svnc
9 ay önce - Prş 01 Mar 2018, 15:17

Trabzon kenti eskiden güzeldi gerçekten ve düzenliydi, ancak plansız deyiyemeyeceğim planlı çarpık kentleşme nedeniyle ve ulaşımın sahilden yapılması ve dolayısıyla dolgular nedeniyle eski güzelliği kalmadı. Şehir merkezinde yeşil yok eskiden tepeler yeşildi oralara da mantar gibi beton binalar diktiler. Dağları vs güzelliğini hala koruyor orayı da mahvetmeye başladılar. Yöneticilerin gelişmekten anladıkları beton dikmek ve yeşili katletmek.

Misafir 784

9 ay önce - Prş 01 Mar 2018, 15:31

Trabzon gibi bir İmparatorluk görmüş bilerce yıllık tarihi olan bir liman şehri için çok geç kalınmış bir hamle...

ceyhanlı umut
9 ay önce - Prş 01 Mar 2018, 15:43

trabzondan adana mersin hattina demiryolu yapilmali doğu akdeniz doğu karadeniz birlesmeli

murad_1299
9 ay önce - Prş 01 Mar 2018, 18:42

Şu sahil yoluna laf atanlara ayar oluyorum
ömrümüzü sizin gibi trafikte korna sesleri içinde çürütmüyoruz, biz mutluyuz, yapanlardan Allah razı olsun



sayfa 39
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 383940 ... 444546   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM