Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Karadeniz - Akdeniz otoyolu projesi (Ordu - Sivas-Kahramanmaraş-Osmaniye) 133 yıl sonra tamamlanıyor
« önceki   123 ... 353637 ... 424344   sonraki »

ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 36
kkemal58
9 ay önce - Çrş 06 Arl 2017, 13:01

Evet o tünelden geçtim çok güzel olmuş, diğer tünel de bitince göksun maraş arası çok kısalacak. Tam olarak hangi güzergahı alacaklar bilmiyorum ama en kısa yol Göksuna girmeden geben tarafına dönerek Andırın Kadirli güzergahı olarak görünüyor ama dediğin gibi hiçbir çalışma yok. Asıl sıkıntılı kısım da orası zaten. Mutlaka tünel ve viyadükle geçilmesi gereken yerler var. Yıllardır yapılmasını ümit ettiğim yol güzergahı ama maalesef hiçbir gelişme yok.

talha58
9 ay önce - Çrş 06 Arl 2017, 13:28

Ben de Sivas-Ordu arasını ilk etapta merak ediyorum. Söylenildiği gibi nitelikli bir yolla Sivas-Ordu arasının 2,5 saat gibi bir sürede katedilmesi baya güzel bir gelişme olur. Mesela ilerde Doğanşar-Hafik arası kullanılabilecek mi merak ediyorum.
Daha önce Sivas'tan İskenderun'a Şarkışla, Sarız, Andırın, Saimbeyli gibi yerleri takip ederek gitmiştim. Eğer o yolun da niteliği artıp kısalmış olursa ticari anlamda da baya güzel olur.


Barbaros
9 ay önce - Çrş 06 Arl 2017, 14:34

Ben bu yolun Mesudiye-Ordu arasını bu yaz kullandım.
Tabi oldukça iş var daha. Tünelleri açmışlar ama o kadar. Kaba inşaat olarak duruyor çoğu.
Aydınlatma felan zaten yokta, zeminde yapılmamış. Toprak yoldan devam ediyorsunuz.
Yolun Ordu'ya yakın kısımları bitmiş ve çok güzle olmuş.

Bahsettiğim güzergahta bu yol bitince süre olarak ciddi kazanımlar sağlayacak orası kesin ancak 1+1 olması kısa vadede yetersiz kalmasına sebep olacak. Nasıl çözüm sağlanır bilemiyorum. Çok sarp bir coğrafya gerçekten. Yanına genişletme projesi başlatılır diye umut ediyorum..



COGRAFYACI
9 ay önce - Çrş 06 Arl 2017, 20:43

Daha önce de yazmıştım, Karadeniz-Akdeniz yolunun tamamı ilk etapta duble yol olmayacak.
Ordu-Mesudiye, Göksun-Andırın-Kadirli-Osmaniye ve bir de Tufanbeyli-Feke-Kozan-Adana güzergahları şimdilik tek gidiş-geliş, ancak kaliteli bir devlet yolu formatında yapılıyor.
Osmaniye güzergahı dediğimiz Göksun-Andırın-Kadirli hattında çalışma var. Kadirli-Yeşilova kısmı zaten bitmişti, Yeşilova-Andırın kısmı ise kısmen bitti kısmen devam ediyor, ve en sıkıntılı kısım olan Andırın-Göksun arası yine çalışmalar (Geben ve yaylalar civarında) devam ediyor.
İkinci derecede öncelikli olan Tufanbeyli-Kozan hattında da kısmi çalışmalar var.
Göksun-Maraş hattını zaten yazmış arkadaşlar. Bitmek üzere. Son bir kaç tünel ve 20 kmlik bir kısım kaldı. 2018 sonunda tamamen açılmış olacak. Karadeniz-Akdeniz hattında en büyük yükü bu hat çekecek. Çünkü, Maraş, Hatay, Antep ve tüm güneydoğu bu hattı kullanıyor olacak.
Şöyle bakıldığı zaman yine de büyük kısmı duble olan bir yol olacak Karadeniz-Akdeniz yolu. Duble olmayan kısımlar ise, gelecek talebe göre ilerleyen yıllarda duble olacaktır. Bundan endişeniz olmasın.


kkemal58
9 ay önce - Çrş 06 Arl 2017, 21:13

Göksun geben arası çok kötü ve hiçbir yapım çalışması yok, geben Andırın arası da yine kötü peyderpey yol düzleme çalışması var ama çalışan hiç görmedim, Andırın kadirli arası yol gidiş geliş de olsa güzel ama çok dar yolların olduğu, tehlikeli geçişlerin olduğu yerler var. Bu dediğim 2017 Mayıs ayı için sonrasını bilmiyorum. İnşallah sonrasında bir çalışma başlamış ve ilerleme olmuştur.

COGRAFYACI
9 ay önce - Çrş 06 Arl 2017, 21:27

Göksun-geben arasında çalışma var, ancak mevcut yolun üstünde değil, o yüzden eski yoldan geçenler çalışmanın hepsini göremiyor. Yeni yol Gebenin dışından geçecek. Geben-Halbur yaylası arasında da baya bir çalışma yapıldı ve devam ediyor.



Misafir 10e

9 ay önce - Çrş 06 Arl 2017, 23:43

coğrafyacı o yapılan yol gidilebilecek durumda mı yoksa yine eski yol mu kullanılıyor acaba

COGRAFYACI
9 ay önce - Prş 07 Arl 2017, 00:53

Bildiğim kadarıyla yeni yollar henüz gidilecek durumda değil. Belki kısmen açılmış olabilir, geben halbur arası açılmış olabilir. En cok çalışma ordaydi çünkü. Ancak Geben Göksun arası çalışma devam ediyor, Halbur-Andırın arasi yine eski yol çalışıyor.

ahmet5252
7 ay önce - Prş 15 Şub 2018, 00:58

gölköy mesudıye arası baya bozuk orasıda bittimi cok daha güzel olacak

beratdemir
6 ay önce - Cmt 10 Mar 2018, 11:09

Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi

Osmanlı padişahı 2. Abdülhamid döneminde yapımı planlanan, Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'e bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun, gelecek yıl tamamlanarak hizmete açılması hedefleniyor.

Ordu Valisi Seddar Yavuz, makamında gazetecilere yaptığı açıklamada, eski adıyla Dereyolu, şimdiki adıyla Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun yaklaşık 145 yıllık hayal olduğunu belirtti.

Projenin ilk kez Osmanlı İmparatorluğu döneminde Sultan Abdülhamid tarafından 1870 yılında Fransız mühendislere çizdirilmesiyle başladığını anlatan Yavuz, Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun Osmanlı padişahlarının da hayallerini süsleyen önemli projelerden olduğunu söyledi.

Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi'nin Ordu'yu en kısa yoldan Sivas, Kayseri, Osmaniye ve Adana gibi iller başta olmak üzere Akdeniz'e bağlayan bir hat olduğuna işaret eden Vali Yavuz, projede gece gündüz çalışıldığını ve bugün itibarıyla önemli noktaya gelindiğini aktardı.

Yavuz, yolun toplam uzunluğunun 818 kilometre olduğunu ancak yaklaşık 100 kilometrelik kısmının Ordu sınırlarından geçtiğini ifade ederek "Projenin en zor ayağı ise Ordu sınırları içerisinde yer alan bu bölüm. Bu bölümde toplam uzunluğu 15 kilometreyi bulan 25 tünel var." dedi.

Tamamıyla zor coğrafi ve arazi koşullarında bu yatırımı yaptıklarını dile getiren Yavuz, şöyle konuştu:

"Her fırsatta projeyi yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi alıyoruz. Şu anda gelinen noktada 25 tünelin 22'si tamamen bitmiş durumda. 3 tünelde çalışmalar devam ediyor. Köprü ve viyadüklerin tamamı ise yapılmış. Şu anda kazı ve betonlama çalışmaları devam ediyor. 2019 sonu itibarıyla bu yolu kesinlikle hizmeti açma noktasında kararlılığımız var."

"Yol zaman ve yakıt tasarrufu sağlanacak"

Vali Yavuz, Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun tam anlamıyla açılmasıyla vatandaşların zaman ve yakıt tasarrufu sağlayacağına işaret ederek şunları söyledi:


"Şu anda ilk etaptaki yaklaşık 100 kilometreyi 3 saate yakın aşabiliyorsunuz ancak burası yapılıp açıldığında mesafe bir saate düşecek. Hatta biz 50-55 dakikaya kadar düşeceğini tahmin ediyoruz. Artık Ordulular için Sivas günübirlik gidilip gelinecek bir yer haline gelecek. Bu da aynı zamanda Orduluların Sivas'a gidip, Sivaslıların da Ordu'ya gelerek yatırım yapmalarını sağlayacak."

Vali Yavuz, tamamlandığında 1,5 milyar liraya mal olması beklenen yola hükümet tarafından çok önem verildiğini vurgulayarak bunun için projeyi hedeflenen sürede tamamlamak için yoğun çaba sarf edildiğini kaydetti.



sayfa 36
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 353637 ... 424344   sonraki »
ANA SAYFA -> HABERLER ve SOHBET