Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Bursa Yenişehir Havalimanı
« önceki   123 ... 166167168 ... 178179180   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 167
Ahmet 2585
10 ay önce - Cum 09 Şub 2018, 00:43
Bursa Yenişehir Havalimanı 2018 OCAK Ayı Yolcu İstatistikleri


Bursa Yenişehir Havalimanı 2017 OCAK Ayı Yolcu İstatistikleri

2018 yılı OCAK ayında Yenişehir Havalimanı'nı 22,795 yolcu kullandı. Böylece geçen yılın Ocak ayına göre değişim % 28 artış şeklinde gerçekleşmiştir. Oranlar yurtiçi yolcu için % 38 artış, yurtdışı yolcu için ise -% 11 azalış şeklindedir. Bu şekilde geçen yılın aynı ayına göre net 5,000 yolcu artışı gerçekleştiği görülmektedir. Uçak başına yolcu sayısı da 133,3 olarak gerçekleşmiştir.

Sıralama olarak ise, 2017 yılsonundaki 35.likten 36.lığa gerilemesine rağmen sürpriz şekilde Nevşehir Kapadokya havalimanını geçti. Yaz döneminin gelmesiyle Kapadokya havalimanına geçilerek 37. sıraya gerileyeceği aşikar gözükmekte.

Samsun ve Antalya uçuşları mevcutken geride bırakılmış olan bütün küçük havaalanlarının büyük artış yüzdeleriyle Yenişehir'in önünde yer aldığı görülmektedir :
Ağrı : 28.330 - +% 20;
Adıyaman : 27.301 - +% 60;
Kahramanmaraş : 26.628 - +% 44;
Iğdır : 26.256 - +% 199;
Edremit : 24.951 - +% 105.

37. Kapadokya - 22,648 - +% 2
38. Merzifon - 21.107 - + %51

2017 Ocak Ayında ise şunları yazmışız :

"2017 yılı Ocak Ayı Verileri

2017 yılı Ocak Ayında Yenişehir Havalimanı'nı 17,812 yolcu kullandı. Bu sayı, geçen seneki 23,820 yolcu adedine göre % 25'lik bir azalmayı gösteriyor.

İptal edilen ve sıklığı azaltılan seferler nedeni ile İç Hat Yolcu sayısı % 31 azalışla 14,291'e düşerken ( 2015 : 20,682 yolcu ), uzun bir süreden beri Dış Hat Yolcu Sayısı % 12 artarak 3,521 oldu ( 2015 : 3,148 yolcu ).

Bu şekilde 1 ay önce yapmış olduğumuz tahminde de belirttiğimiz gibi, Şirnak Şerafettin Elçi ve Ağrı havalimanları Bursa'yı Ocak ayı itibarı ile geçti ve havalimanımız 32.likten 34.lüğe geriledi. Adıyaman'ın da yolcu sayısı Bursa'ya oldukça yakın.

Baharla birlikte Edremit Kocaseyit de geçer, 35.liğe düşeriz. Adıyaman - Kahramanmaraş ile yakın bir seyir. Bu arada Şubat'tan itibaren Yunuseli'nin de rakamları gelmeye başlayacak sırf deniz uçağının biri, ilan edildiği gibi günde 2 kere karşılıklı seferi full yapsa, 18 kişi x 2 x 2 x 30 = ayda 2,160 yolcu eder. Diğer uçak da 1,000 yolcu taşısa çeşitli yerlere, 3,000 eder. Yanlış hatırlamıyorsam uçak sayısı 5-6'ya yükselecek demişti Başkan. Eğer bunlar gerçek olabilirse, ayda 10,000 yolcu ortalamasına oturabilir. Bakalım Yenişehir'e zaman içinde rakip olabilecek mi?

Hemen bu rakama bakarak bir projeksiyon yapmak elbette ki anlamsız. Ama en kötü gün böyle olursa, yıllık yolcu 215,000'in altına inmeyecek demektir. Yaz dönemi geçici hatları ile birlikte de 250,000-260,000, seyreltilen hatların tekrar geri kazanılması halinde de yine 275 - 300,000 aralığında bir yıllık yolcu sayısından bahsedebileceğiz."


Görüleceği üzere, sefer sıklığı azaltılmadan ve kaldırılan seferler öncesi dönemde ulaşılan 2016 Ocak ayındaki 23,820 yolcusuna neredeyse ulaşılmış, sadece 1,000 yolcu kadar eksik kalınmıştır. Hem otobana hem de köprüye rağmen, SAW çığırtkanlığının olduğu bu dönemde, siyasilerin; kolaycılığa kaçan THY yönetiminin ağzına bakmayarak, umarım ilave hatlar veya seferler eklenmesine yeşil ışık yaktıklarını veya bu konuları gündeme getirdiklerini görürüz.

Saygılarımla,


Mert Akgün
10 ay önce - Çrş 14 Şub 2018, 17:09

Rakamlar yalan söylemiyor ama tv lere çıkanların ağzından yalan düşmüyor. Koskaca 3milyonluk şehrin 30lu sıralarda havalimanı mı olur? Sefer koysalar hakettiği yere gelir ama işte bursa her zamanki gibi sepette olduğu için daha çok hizmet kolaylık rahatlık bekleriz

Cüneyt5316

10 ay önce - Çrş 14 Şub 2018, 21:40

Başlık ile alakadar olanlara birşey sormak istiyorum. İstanbul Atatürk H. 3. Havalimanına taşınacağı zaman 2-3 gün hizmet vermeyecekmiş, bu zaman zarfında iniş yapıcak uçaklar Bursa’yı kullanmaz değil mi? SG’i kullanırlar. Sadece merak ettiğimden soruyorum...



Ahmet 2585
9 ay önce - Prş 15 Şub 2018, 19:54

Hizmet veremeyeceği sürenin 6 ila 18 saat arasında olacağını tahmin ediyor/planlıyorlar. Ama ne olursa olsun bu sürede Yenişehir bu yükü kaldıramaz. Söz konusu bile değil. Eğer ki uluslararası uçuşları ertelerlerse, domestik uçuşları da Bursa-Çorlu-İzmit + SAW olarak planlarlarsa söz konusu olabilir. Görünen o ki bazı uçuşlar önceden belirlenerek yapılmayacak ve geçiş o şekilde sağlanacak. Amatör olarak ilgilenen biri olarak tahminim ancak bu yönde. Çünkü AHL'den günde ortalama 160-170,000 yolcu oluyor. Bunun da 100,000'i uluslararası, 60-70,000'i yurtiçi. Sadece yurtiçi yolcu yıllık 20 milyon yapıyor, Bursa'nın ise yıllık kapasitesi 2,5 milyon. Ve ne olursa olsun buna göre hazırlık ve personel olduğunu sanmıyorum. Pat diye bir günde bu hizmeti verebilecek mevcut personel/servis vs yoktur. Sadece terminal kapasitesi / bina kapasitesi bu.

İkinci ve asıl tahminim ise, SAW'ın 2. pistinin o güne kadar tamamlanacak olması nedeni ile sadece 6-18 saat için değil, 3-4 gün boyunca sistem oturana kadar geçici olarak bu havaalanından uçarlar diye düşünüyorum. 2. pistin eklenmesi ile pistin, havaalanının kapasitesini 41 milyona çıkaracağı hesaplanıyor. Bu sefer de terminal yetersiz hale geliyor. Yeni terminalle de kapasite 50-60 milyon aralığına gelecek. Ancak yeni terminalin hizmete alınması, 3. havalimanının hizmete alınmasından sonra olacak. Dolayısı ile bu bir ihtimal ve imkan olarak düşünülmemeli. O gün, oluşan bu ilave 2. pistin sağlayacağı rahatlamadan yararlanılacaktır. 2. pistin devreye alınması ile birlikte, Sabiha Gökçen hemen tam kapasiteye ulaşacak diye bir durum söz konusu değil. Bayağı zaman alacaktır.


Efe Elaldı

9 ay önce - Prş 15 Şub 2018, 23:09

Yeni havaalanı eğer proje bölgesi uçakların inip kalkması için elverişliyse uluabat gölünün hemen yanına yapılmalı ulaşımı kolay ve tüm bursanın rahatlıkla kullanacağı bir havalimanı olacaktır.bursa karacabeye doğru büyüyecek zaman içinde havalimanı çok işlek şekilde hizmet verecektir yenişehir havalimanı tamamıyle yanlış konumlandırılmış bir proje maalesef uzun yıllarda ben bişey beklemiyorum ordan bence yeni bi projenin zamanı çoktan geldide geçiyor bursa için 4.büyük şehrin havaalanı şuan yok maalesef acilen yeni yer belirlenip artık ulaşımı havadanda kolay hale getirmeliler

yeni proje bölgesi



(+)


Ahmet 2585
9 ay önce - Cum 16 Şub 2018, 00:29

Kesinlikle öyle, yakınında hemen Ulubat Gölü havzası da başladığı için asla yapılaşmaya da izin verilmeyecektir. Dolayısı ile işyeri-konutla vs en azından güneyden ve batıdan çevrelenemeyecek, kuzeyinde de İzmir yolu olacağı için yapılaşma sınırlı alanda kalacaktır. Bu sebeple kimse mania kriteri vb birşeyden bahsedemeyecektir.



Koray C.

9 ay önce - Cum 16 Şub 2018, 20:31

Arkadaşlar sorun şu; Havalimanının olup olmaması yada uzak olup olmaması değil. Sorun, isterseniz çarşıya havalimanı da yapsanız buraya sefer düzenlenmeyeceğidir. Bugün seferler düzenlense Yenişehir’e kim gitmez? Yenişehir burnumuzun dibi. Kaymak gibi duble yol var.
Ben Yenişehir havalimanına 40 dk da ulaşıyorum.
Daha ne isteyelim. Ama sefer yok. Mevzu bu.


erdemvolkan
9 ay önce - Cmt 17 Şub 2018, 12:43

Sayın Efe Elaldı;

Belirttiğiniz bölge de olacak bir havalimanı Bursa ya ivme kazandıracak olup kolay ulaşım ve şehre yakınlığı ile cazip olabilecektir. Ancak Uluabat gölünün taşma bölümün de olması, doğru tarafında yükselti bulunması (tıraşlanması zor olan bir yer, 2 farklı beton işletmesi yıllardır burayı kazmakta ama yok edememekte ), ayrıca bu yükseltinin yeni otoyolu da içermesinden kaynaklı yok edilemeyeceği, tarihi sit alanı bölgesine yakın olması, Uluabat gölünün kuş göç yolu olmasından kaynaklı uçaklara vereceği zararlar, ana yol ile gölün normal sınırları içerisinde ki mesafe sadece 1,25 km civarı olduğundan havalimanı kurulum bölgesini kısıtlaması, anayola yakın paralel olması, toprağın değer olarak yumuşak zemin olması, bölgenin birinci deprem bölgesi olması, değerli tarım arazileri vb nedenlerden dolayı imkansız bir bölgedir. Havalimanı yaklaşma bölgesi anlamında çok doğru bir arazi olmasına rağmen tarım uygulamasını geçtiğimizde mania kriteri devreye girecek, göl kurutma aşamaları devreye girecek bunlar da yapılamayacağı için imkansız bir bölgedir. Ayrıca alternatif ulaşım imkanı için yeni yollar yapılması gereken bir bölge.

Ama şehre ulaşım alternatifleri çok olan, mania sıkıntısı yaşanmayan, şehre yakın ama bir o kadar da uzak sayılabilecek bir bölge seçimi daha iyi olacaktır.


Efe Elaldı

9 ay önce - Pzr 18 Şub 2018, 23:57

erdem bey dediklerinize göre oraya yapamayız o zaman ama muhakkak bi yer belirlenmeli yenişehire insanlar gitmiyor o yüzden seferde konmuyor bazı bölgeler insanlara sevimsiz gelir

mesela gemlik 35 km belli bi yerden aynı yerden mudanyada 35 km bi çok kişi o bölgeden giderken mudanya yakın diyor gemlik çok uzak diyor aslında aynı km mudanyayı şehir içi kabul ederlerken gemlik şehir dışı gibi bakılıyor yenişerede yapılan bu o yüzden acilen nilüfer taraflarına yada merkeze yakın olup havaalanı olarak değerlenebilecek bir araziye yeni havaalanı şart


Misafir 51e

9 ay önce - Pts 19 Şub 2018, 10:58

efe bey...yenişehir havalimanındaki seferlerin doluluk oranları hakkında bilginiz varmı?



sayfa 167
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 166167168 ... 178179180   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara