Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Mardin-Şanlıurfa demiryolu yapılıyor


ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
emrenmert

9 ay önce - Cum 05 Oca 2018, 20:06
Mardin-Şanlıurfa demiryolu yapılıyor


Nihayet demiryolu olmayan illerimizden biri olan Şanlıurfa'ya demiryolu getiriliyor. Bu amaçla ilk adım olarak "Şanlıurfa-Mardin demiryolu etüt, proje ve danışmanlık hizmetleri" ihalesi yapılacak. İhale tarihi 13 Şubat 2018.

Şanlıurfa'ya hayırlı olsun.


Ahmed Bayezid
9 ay önce - Cum 05 Oca 2018, 22:47

Şanlıurfa da demiryolu var. Ayrıca bu konuyla ilgili başlıkta var.

emrenmert

9 ay önce - Cmt 06 Oca 2018, 06:09

Şanlıurfa il merkezinde yok, sadece Ceylanpınar, Akçakale ve Suruç ilçelerinden demiryolu geçiyor.



Salih M
8 ay önce - Prş 08 Şub 2018, 10:56

ş.urfa merkezde demiryolu bulunmamakta.

Berktuğ
site denetçisi

8 ay önce - Prş 08 Şub 2018, 11:04

emrenmert demiş ki:
Suruç ilçelerinden demiryolu geçiyor.

Suruç ilçe merkezinden de demiryolu geçmez, sınırda bulunan Mürşitpınar kasabasından geçer.


Ümit1966
8 ay önce - Prş 08 Şub 2018, 17:04

45-50 km lik Konya-Karaman hattını 3 yılda bitiremeyen ya da bitiremeyen aklıevveller bu hattı herhalde 30 yılda ancak tamamlarlar. Ayrıca bkz. bitmek bilmeyen Ankara-İstanbul ve Yenişehir-Osmaneli- Bursa hızlı tren hatları.



Ahmed Bayezid
5 ay önce - Cmt 12 May 2018, 15:54

1..İL GARI... MARDİN

(+)


2..İLÇE GARI... NUSAYBİN-CEYLANPINAR -AKÇAKALE




3..BUCAK GARI... ŞENYURT- MÜRŞİTPINAR

(+)



ÇOK BÜYÜK MİLLİ SERVET. BUGÜN ATIL DURUMDA.
Serçehan, Toruntepe, Akdoğan; Gürpınar; Gökçayır; Sayarlı; Zenginova, Gültepe, Bekçiler.,Mutluca, Göksu istasyon ve lojmanları ise yıkılarak, yerle bir edilip, geriye hiç bir eser bırakılmadı.



MARDİN - ŞENYURT HATTI (Atıl durumda)

(+)


Yasin Kaya - Bir Sevdadır Demiryolu

Bu olaylar doğru mu?


Tevfik Metin Tanöven

5 ay önce - Cmt 12 May 2018, 16:29

21.01 1902 tarihinde Osmanlı hükümeti tarafından Konya dan Bağdat ve Basra ya uzatılacak bir demiryolu için Anadolu Demiryolları Osmanlı Anonim Şirketine verilen imtiyazı yürürlüğe koymak üzere 13.04.1903 de kuruldu . Bu hat Konyadan başlayarak Karaman , Ereğli , Kardaşbeli , Avlona , Hamidiye , Osmaniye , Bahçe , Kazanali , Kilis , Telhabeş , Harran , Resulen , Nusaybin , Avniat , Musul , Tekrit , Sadice , Bağdat , Kerbela , Necef , Zübeyir ve Basra kent ve kasabalarına uğrayacaktı . Ayrıca Telhabeşden Halep e , Urfaya , Sadiceden Hanekin e , Zübeyirden Basra limanına bağlantıları olacaktı . Almanlar 1910 lu yıllarda Mezopotamyanın tartışılmaz başşehri Urfa külaflı tepesinin eteklerinde bir bağ satın alarak burada bir tren istasyonu inşa etmeye başladı . Böylece o bölgenin adı halk arasında Alman Bağı olmuştu . Daha sonra bu güzergahın dağlık alan ve çok sayıda nehirden geçmesi nedeniyle maliyeti arttıracağı düşünüldü . Proje bugünkü Akçakale istasyonu olarak inşa edilirken Urfa merkeze bir hat yapılmasına karar verildi . Urfada ki tren garı Türkiye Kültür Varlıkları Koruma kurulu tarafından tescillenmiş olup Gar günümüze kadar orjinal haliyle günümüze kadar gelmiş iki binadan oluşup Askeri alan içindedir .



Ahmed Bayezid
4 ay önce - Prş 07 Hzr 2018, 19:19

MARDİN GAR ŞİMDİ KAPALI SAVAŞ DURUMU SURİYE GEÇİŞİ YOL YOK

(+)

pek nadır bulunmaz fotoğraf
RUMELİ nden HİCAZ a TREN YOLU - TC Fikret Ertek



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM