Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1248
huseyinsimsek

6 ay önce - Sal 06 Şub 2018, 23:55

Sn. Harun Keskin Ben çelik konstrüksiyon örneğini özel bir amaçla verdim. Çelik konstrüksiyon tarihçesini anlatarak konuyu maniple etmeyin.

Taşıyıcı sistemleri Taş, Metal ve hatta ahşap gibi mimari özelliklerini kaybetmeden tamir edilebilen yapılar çok daha uzun ömürlüdür. Gerekli bakımlar ve eskiyen bileşenler değiştirilerek yüzlerce yıl yaşayabilir. Yani yıkmaya çalışmanın aslında mücbir sebebi yoktur. Örneğin New York gibi granit bir kaya üzerine kurulmuş bir şehir ve en ufak bir deprem hatta büyük doğal afet riski yoktur. Buna rağmen şehir de belirli bölgeler kentsel dönüşüme girer. Öyle bina bina falan değil Mahalle mahalle hem de. Sebep de bölgedeki suç oranın azaltmak ve gettolaşmayı kırmaktır. Bu yüzden canım binalara belediye oturulması tehlikeli raporu verip içini boşaltır. Fakir mülk sahibi ve kiracılar yangın tesisatı, yangın merdiveni, sığınak, acil çıkışlar vs gibi şeyleri yapmaya muktedir değildir. Bu yüzden bir kaç sene kapalı kalıp sonra köküne dinamit konur. Al sana Medeni bir davranış.

Kent merkezinde kalan sembol yapıları ısrarla örnek göstererek yine fikrinizi güçlendirmeye çalışıyorsunuz. Binaların arasındaki boşluklardan bahsetmişsiniz. Son 100 hatta 150 yıldır dünyanın en büyük toplu yerleşim alanının başında New York gelir. Sizin dediğiniz durumda olsaydı tümüyle müzelik olması gerekmez miydi. Biz gittiğimizde bir sürü yeni ve modern tasarım bina görüyoruz. Hiç biri de öyle zaruret gibi durmuyor.

Betonarme bir binanın tüm fonksiyonel özelliklerini yenileseniz bile mimari özelliklerini kaybettirmeden taşıyıcı sistemlerini yenileyemezsiniz. Ciddi bir korozyona uğramış bir binayı en fazla kolanlara mantolama yada içine metal konstrüksiyondan kafesler koyarak ayakta tutabilirsiniz. Ki mimari özelliği ve kimliği yok ise hiç bir uzman (Türkiye dışında) 50-60 senelik bu binalara kendini siper etmez. Elbette tabi kimin yaptığı burada önem taşıyor. Başkası yapınca tu kaka kendi yapınca zaruret sayan bir zihniyet de yok değil.


COGRAFYACI
6 ay önce - Çrş 07 Şub 2018, 00:06

İyi dedin ha!, Askeri liseler kapatıldı askersiz kaldık, AHL de kapatılırsa havalimansız kalırız şimdi

Teo72
6 ay önce - Çrş 07 Şub 2018, 00:48

Alıntı:
Kent merkezinde kalan sembol yapıları ısrarla örnek göstererek yine fikrinizi güçlendirmeye çalışıyorsunuz. Binaların arasındaki boşluklardan bahsetmişsiniz. Son 100 hatta 150 yıldır dünyanın en büyük toplu yerleşim alanının başında New York gelir. Sizin dediğiniz durumda olsaydı tümüyle müzelik olması gerekmez miydi. Biz gittiğimizde bir sürü yeni ve modern tasarım bina görüyoruz. Hiç biri de öyle zaruret gibi durmuyor.


Amerikalilarin "ticari bina" ve "tarihi bina" kavramlarini birbirine karistiyorsunuz, dolayisi ile verdiniz ornekler bir taraftan tutarken diger bir taraftan yikilip gidiyor. Tekrar ediyorum, toplam tarihi 200 yillik olan bir devletle, tarihi +1000 yillik olan bir sehirden ve bu sehre mihenk tasi olmus binalardan bahsederken verdiginiz ornekleri cok iyi secmeniz lazim.



igaspotter
6 ay önce - Çrş 07 Şub 2018, 08:37

Ekonomi Bakanlığı e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı’nı yayımladı. Plana göre, başta Üçüncü Havalimanı olmak üzere belirlenecek bölgeler lojistik merkezler haline getirilecek. Böylece Türkiye’nin bir e-ticaret merkezi olması hedefleniyor.

Miray ÇİMEN/Akşam

Türkiye, e-ihracatta 3. Havalimanı’nı lojistik merkez olarak kullanmaya hazırlanıyor. Bu kapsamda, Üçüncü Havalimanı’na ürünün toplanması, dağıtımı, gümrüklenmesi ve iadesi süreçlerini içeren bir merkez kurulacak. Buradan sadece Türkiye’den yapılacak gönderiler değil, küresel veya bölgesel e-ticaret platformları üzerinden lojistik operasyonların yürütülmesi temin edilecek. Ekonomi Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 2018-2020 yıllarını kapsayan e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı yayımlandı.

E-TİCARET MERKEZİ OLACAK

Plana göre, başta 3. Havalimanı olmak üzere belirlenecek bölgeler, bölgesel lojistik merkezleri haline getirilecek. Böylece e-ihracat yapan şirketle geniş bir bölgeye düşük maliyet ve yüksek hızla erişim olanağına kavuşturulacak. 3. Havalimanı’nda ürünün toplanması, dağıtımı, gümrüklenmesi gibi tüm lojistik süreçleri içeren bir merkez kurulacak. Bu merkezle küresel veya bölgesel e-ticaret platformları üzerinden gerçekleştirilen lojistik operasyonların İstanbul üzerinden yapılması sağlanacak. Böylece, Türkiye e-ticaret merkezi haline gelecek.

MİKRO GİRİŞİMCİYE DESTEK

Sınır ötesi e-ticarette firmaların etkinliğinin ve rekabet gücünün artırılması hedefi kapsamında ihracatçıların e-ticaret platformlarını daha etkin kullanmalarını sağlamak için destek mekanizmaları geliştirilecek. E-ihracata konu olabilecek ürünlerin yabancı tüketicilere sunulmasında mikro girişimcilerin ihtiyaç duyabilecekleri danışmanlık hizmet giderleri karşılanacak. Sınır ötesi e-ticarette ürün güvenliği ve denetiminin etkinleştirilmesi sağlanacak. Tüketici haklarını koruyacak hukuki altyapı geliştirilecek.

TÜRK MALI İMAJI KORUNACAK

Türk malı imajının dış pazarlarda korunması için gerekli mevzuat altyapısı oluşturulacak. Bu kapsamda e-ihracatta güven artırıcı tedbirlerin alındığını gösteren işaret veya damga gibi bir uygulama getirilecek.


mafakyanc

6 ay önce - Çrş 07 Şub 2018, 09:34

Güzel ve faydalı bir girişim ancak bu konuda Türkiye içindeki "alıcılar" potansiyeline fazla güvenmesinler. Düne kadar kişi (ve işlem başı) €30 olan gümrükten muaf kişisel ithalat hakkı artık €22'ye indirildi: nedeni de yerli sanayiciyi ve ithalatçıyı korumak imiş!

Aklınızda bulunsun...


Harun kesin
6 ay önce - Çrş 07 Şub 2018, 12:18

Sn. Huseyin simsek. Tartismayi uzatmak istemiyorum. Kent merkezindekiler 100 yasindan fazla cunku. Kentsel donusumu giren binalar kac yasinda 40? 50? 80lerden kalma?. Siradan tugla ahsap binalar? Bizde hicbir ozelligi olmayan 80lerden kalma icinden deniz kabugu cikan betonarme binalarla ayni akibette olabilirler mi?



huseyinsimsek

6 ay önce - Çrş 07 Şub 2018, 12:34

Sn. Sn. Harun Keskin.

Tartışma ne konuda başlamış siz nereye taşımışsınız. Geriye doğru bir bakın isterseniz. Vatandaş sizin de benim de hangi saik ile ve ne dediğimizi gayet iyi anladı.


huseyinsimsek

6 ay önce - Çrş 07 Şub 2018, 12:58

Bir kaç defa fırsat olmuş ve 3.havalimanının bir zamanların Galatport'u olarak tasarlandığını, gelen yolcu sayısının getirisinin devede kulak olduğunu söylemiştim. Ve yine bu nevi taleplerin bizim dışımızda bundan yarar sağlayacak uluslar arası aktörlerin teşviki ile ve zamanın ruhuna uygun olarak oluşturulduğunu söylemiştim. Bunun finas, lojistik, gümrükleme, hatta Yüksek teknolojik üretim ayağı olduğunu. Tıpkı yüzyılın başındaki Galata gibi bir yer olacağını belirtmiştim. İstanbul'u ve Karaköy semtin tarihçesini bilenler o küçücük noktada Osmanlı ve Türkiye ekonomisinin nerdeyse yarının bir dönem oluştuğunu bilirler. Şimdiki Galataport da 3.havalimanı olacaktır.

Alıntı:
üzel ve faydalı bir girişim ancak bu konuda Türkiye içindeki "alıcılar" potansiyeline fazla güvenmesinler. Düne kadar kişi (ve işlem başı) €30 olan gümrükten muaf kişisel ithalat hakkı artık €22'ye indirildi: nedeni de yerli sanayiciyi ve ithalatçıyı korumak imiş!


Afak bey haklısınız ancak amaç zaten Türkiye pazarı değil. Daha doğrusu sadece Türkiye pazarı değil. E-Ticarette 22 Euro ciddi bir kısıtlama. Ama eğer gümrüğünü verirseniz malınızı zaten alırsınız. ki ben sattığım fotoğraf ekipmanları için bu yöntemi izliyorum. Ancak daha da önemlisi gümrükleme ile ilgili bir sürü yöntem ve ticari argüman olmasıdır. Çin menşeili pek çok firma bu alanda yatırım yapıp ciddi lojistik ve gümrük avantajı sağlamak isteyecektir. Aliexpress gibi bir firmanın bu alanda yatırım yaptığını düşünsenize. 10 dakikada bir Uçak indirir buraya. Hem dağıtım hem de gümrüklemeyi buradan yapığını bir düşünün. Muazzam bir iş ve gelir potansiyeli.

Bu konuda özellikle İngiltere kafası hep çalışan bir oyuncudur. Pek çok Çin Menşeli E ticaret malı ürün İngiltere Royal Mail aracılığı ile tüm dünyaya dağılır. Henüz çok başındalar işin. Ancak önümüzdeki yıllarda Dünya Çinin önünü kesmek ile birlikte çalışıp kazançtan pay almak arasında ikiye bölünecektir.


Misafir 0fd

6 ay önce - Çrş 07 Şub 2018, 13:49

AHL küçük uçaklara hizmet etmeye devam edecek ama BİR SÜRELİĞİNE. Sonra, maalesef yıkılıp yerine AVM rezidans yapılırsa şaşmam çünkü 150. Yıllık askeri liselerin kapatılmasına halkın verdiği tepkiyi görüyoruz.

Faruk

6 ay önce - Çrş 07 Şub 2018, 14:06

Alıntı:
AHL küçük uçaklara hizmet etmeye devam edecek ama BİR SÜRELİĞİNE. Sonra, maalesef yıkılıp yerine AVM rezidans yapılırsa şaşmam çünkü 150. Yıllık askeri liselerin kapatılmasına halkın verdiği tepkiyi görüyoruz.


Bu AVM tartismasi hiç bitmiyor , nerde eski bir yapi yikilsa veya kapansa ilk söylenen cümle oraya AVM yapacaklar.



sayfa 1248
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM