Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
gürkan1723
1 yıl önce - Pts 03 Ekm 2016, 15:13
İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi


Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü ( TCDD ) ile İzmir Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü ( İZSU ) tarafından, İzmir Limanı' nın verimliliğini ve kapasitesini arttırmak ve körfez içi su sirkülasyonunu ve kalitesini iyileştirmek amacıyla İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi ' nin gerçekleştirimesi planlanmaktadır.

Projenin maliyeti 800 milyon TL'dir.

Proje Alanlarını Gösteren Topografik Harita



Çalışmalar kapsamında;

Yaklaşık 9 milyon 500 bin metrekarelik alanda dip taraması yapılacak.

Körfez'de suyun akışını düzenlemek ve derinleştirme sağlamak amacıyla açılacak iki kanalın yanı sıra, yine proje kapsamında iki adet "Doğal Yaşam Adası" kurulacak. Ekolojik çeşitliliği genişletecek bu adacıklar yine körfezden sağlanacak malzemeler ile inşa edilecek.

Körfezin temizlenmesi ve rehabilitasyonun tamamlanmasıyla birlikte canlı türlerinin çeşitliliği de arttırılacak.

Alsancak Limanı'nın genişletilmesiyle birlikte yaklaşık 300 kişiye daha istihdam sağlanacak, kentin yıllık ticari gelir hacmi ise 64 milyon dolar daha artacak.

Limanda iki gemi yanaşma kapasiteli mevcut bin 195 metrelik yolcu iskelesi yapılacak iki ek parmak iskele ile toplamda 2 bin 595 metreye uzatılacak ve aynı anda 5 gemi yanaşabilecek.



Projenin resmen onaylandığını duyuran İzmir Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü "Yüzülebilir Körfez"in önünü açacak ÇED olumlu kararını askıya çıkardı. Bakanlık İnceleme Değerlendirme Komisyonu tarafından uygun görülen ve nihai onayı alan "İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon" Projesi için yakında ihaleye çıkılması ve projeye start verilmesi bekleniyor.

Projeye hazırlık aşamasında yaklaşık 300 milyon lira harcayan İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin üzerinde titizlikle durduğu projenin takvimi ve işleyişi ile ilgili detaylar da hazırlanan ÇED raporunda kapsamlı olarak ele alındı. Buna göre, Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülecek tarama ve dolgu işleri yaklaşık 4 yıl, TCDD'nin sorumluluğundaki liman alanındaki genişletme ve inşaata ilişkin faaliyetler ise yaklaşık 6 yılda tamamlanacak. 2 Adet kruvaziyer iskele ile 2 de doğal yaşam ada inşa edilmesi planlanan dev proje tahmini olarak 77 ayda yani, 6,5 senede tamamlanacak.

Projenin tamamı TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü'nün
öz kaynakları ile hayata geçirilecek.


Dev proje hayata geçiyor.


En son gürkan1723 tarafından Pts 03 Ekm 2016, 17:54 tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi


Anıl 95
1 yıl önce - Pts 03 Ekm 2016, 15:21

Körfez tüp geçidi ve köprü projesi sirkülasyonu bozmaz inş

Mert Gediz
1 yıl önce - Pts 03 Ekm 2016, 17:27

Adalardan bir tanesi konak karsıyaka arasına yapılsa üzerine de sembolik bir yapı insa edilse daha güzel olurdu. Hem de ilgi cekici olurdu. İstanbuldaki kız kulesi , newyork ozgurluk anıtı gibi.



aliefe2010
1 yıl önce - Pts 03 Ekm 2016, 17:54

Çandarlı limanı ne olacak peki? Bu projeden sonra oraya yatırım yapılır mı sizce.

gürkan1723
1 yıl önce - Pts 03 Ekm 2016, 18:05

Alıntı:
Çandarlı limanı ne olacak peki?



Alıntı:
ÇANDARLI LİMANI’NDA KONSEPT DEĞİŞİKLİĞİ

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Bakan Arslan, yapımı süren Çandarlı Limanı ile ilgili bir soru üzerine şunları söyledi:

“Çandarlı Limanı’nı konteyner limanı olarak planladık, alt yapısını ona göre yaptık ve üst yapısını da ona göre planladık. Ancak özellikle dünyada konteyner ticaretinin olduğu pazarda bir daralma var. Biz de Çandarlı gibi ülkemizin önemli bir limanını daha verimli kullanmak için projede konsept değişikliğine gitmek istiyoruz ve onun üzerinde çalışıyoruz. Alsancak Limanı’yla ikisi bölgemize daha çok nasıl hizmet verebilir daha çok nasıl katma değerli olarak neler yapılabilir diye çalışıyoruz, bunu da bitirmek üzereyiz. Çandarlı Limanı’ndan beklentimiz yüksek. Hem raylı sistem bağlanması malumunuz, Menemen Aliağa Çandarlı otoyolunun da bugünlerde ihalesine çıkacağız. Amacımız o bölgede ulaştırma türlerinin birbirleriyle entegre olduğu ve verimli sonuçlar elde edildiği bir uygulama yapmak. Bu kapsamda limanı da hızlı bir şekilde aktif hale getirmemiz lazım, ihale tarihi henüz belli değil.”


Anıl 95
8 ay önce - Cmt 03 Hzr 2017, 14:38
’’Yüzülebilir körfez’’ için çalışırken "batık gemi" buldular


Körfez ve Liman Rehabilite çalışmaları sırasında 75 metre boyunda ve 8 metre eninde batık bir gemi bulunmuş

Alıntı:
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin "yüzülebilir körfez" çalışmaları sırasında, 1800'lü yılların sonunda battığı sanılan bir gemi enkazı bulundu. Çiğli açıklarında planlanan iki doğal yaşam adasının etüdü sırasında Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü uzmanları tarafından farkedilen batık geminin İstanbul’dan İzmir’e yük taşıyan ticari bir gemi olduğu ve ana iskelede herhangi bir deformasyon bulunmadığı için arızadan batmış olabileceği düşünülüyor.

Büyük Körfez Projesi çalışmaları sırasında, İzmir Körfezi ile ilgili önemli bulgulara da rastladı. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD işbirliği ile devam eden “İzmir Körfezi ve Limanı Rehabilitasyon Projesi” kapsamında alınan ÇED izninin ardından çalışmalarını hızlandıran İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, proje kapsamında Çiğli açıklarında planlanan iki doğal yaşam adasının etüdü sırasında "batık gemi" keşfetti. Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü tarafından yürütülen "doğal yaşam adalarının batimetrik, hidrografik ve oşinografik etüd işi" çalışmaları kapsamında, Çiğli açıklarında orta Körfez’de 1800’lü yılların sonunda batmış olabileceği düşünülen bir gemiye rastlandı.
Dokuz Eylül -3 gemisi ile birlikte İZSU projesi için Çiğli açıklarında bulunan Prof. Dr. Muhammet Duman, Doç. Dr. Hüsnü Eronat ve Araştırma Görevlisi Tarık İlhan, bilgisayar kayıtlarında bir farklılık hissedince "batık" olabileceğinden şüphelenerek sismik cihazla ve yanar taramalı sonar görüntüleri aldı. Bu görüntülerde 42 metre derinlikte, 78 metre boyunda ve 8 metre genişliğinde yan yatmış bir batık gemi tesbit edildi. Geminin 1800’lü yılların sonunda İstanbul’dan İzmir’e yük taşıyan ticari bir gemi olduğu ve ana iskelede herhangi bir deformasyon olmadığı için arızadan batmış olabileceği düşünülüyor.

Körfezdeki 5. batık gemi
İzmir Körfezi’nin Yenikale açıklarında, yani İç Körfez’de çok daha önceki yıllarda tespit edilmiş 4 batık gemi daha bulunuyor. Orta Körfez’de tespit edilen bu yeni batık gemi ile birlikte bu sayı 5’e çıktı. Yenikale’de Körfez’in 19 metre derinliğinde 1950’li yıllarda çarpışma sonucu battığı düşünülen gemiden birisinin 120 metre uzunluğunda bir yük gemisi, diğerinin ise 80 metre uzunluğunda Karşıyaka –Göztepe arasında sefer yapan yolcu gemisi olduğu düşünülüyor. Bu gemiler Körfez’de ayrıca resif görevi de görüyor.
Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü, yeni tesbit edilen batık gemi ile ilgili daha detaylı bilgiler elde etmek amacıyla önümüzdeki günlerde deniz altından kameralı görüntü alacak. Açıkta ve 42 metre derinlikte olduğu için Körfez’deki su sirkülasyonunu etkilemeyen batık gemi, aynı zamanda resif görevi de görüyor.

1981 yılından bu yana Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü’nde görev yapan ve İZSU için gerçekleştirdikleri araştırma sırasında ekibiyle birlikte batık gemiyi keşfeden Prof. Dr. Muhammet Duman, büyük heyecan yaşadıklarını belirtti. İnsansız su altı kamerası ile çekim yapacaklarını ve batık gemi ile ilgili daha detaylı bilgiye ulaşma imkanına kavuşacaklarını dile getiren Duman, “Savaş sırasında İzmir’i terk eden Yunanlılar’ın İzmir Müzesi’ni boşalttıkları ve bu gemi ile kaçarlarken eski kahramanlarımızdan birinin gemiyi batırdığı söyleniyor. Ancak İstanbul’dan İzmir’e 1800’lü yılların sonunda yük taşıyan ticari gemilere de benziyor. Böyle bir deniz arkeolojisini ortaya çıkardığımız için mutluyuz. Arızadan mı, fırtınadan mı battığını bilmiyoruz ama görünür darbe izi yok. Yan yatmış olduğu için bir yırtıktan kaynaklanıyor olabilir. Önümüzdeki günlerde yeni batık gemi ile ilgili detaylı görüntüler aldığımızda daha net bilgilere ulaşacağız” dedi.

https://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/26609/tr







Misafir f19

5 ay önce - Pts 04 Eyl 2017, 00:54

Projede son durum nedir?

Anıl 95
1 hafta önce - Sal 06 Şub 2018, 16:29
Yüzülebilir Körfez” için uluslararası ihale


Bu projeyle İzmir Körfez Geçişi projesinin oluşturduğu tehdit de kalkar ortadan bundan böyle

Alıntı:
İzmir Büyükşehir Belediyesi, körfezi “80 yıl öncesine” döndürecek ekolojik geri dönüşüm hedefinde önemli bir adım daha attı. Körfez taraması ve doğal yaşam adalarının oluşturulmasıyla ilgili projeler için 27 Şubat tarihinde uluslararası ihaleye çıkılıyor.

Körfez’deki sığlaşmanın önüne geçerek "yeniden yüzülebilir" hale getirmeyi hedefleyen İzmir Büyükşehir Belediyesi, “İzmir Körfezi ve Liman Rehabilitasyonu Projesi” için alınan ÇED izninin ardından ihale hazırlıklarını da tamamladı. İZSU, körfezin kuzey aksında 13.5 kilometre uzunluğunda, 250 metre genişliğinde ve 8 metre derinliğindeki sirkülasyon kanalının açılabilmesi, kanaldan çıkacak 25 milyon metreküplük tarama malzemesinin Çiğli Atık Su Arıtma Tesisi yanındaki geri kazanım alanına aktarılması ve taranan malzemenin doğal yaşam adalarına en uygun yöntemle iletilmesi ile ada tasarımı ve ada uygulama projelerinin hazırlanması için ihaleye çıktı. 27 Şubat’ta yapılacak danışmanlık ihalesi sonrasında, ihaleyi alan firmanın bir yıl içinde projeleri hazırlayarak İZSU’ya teslim edeceği bildirildi.

İlave tarama gemisi, vinç ve dubalar
Körfez’in “yüzülebilir” hale getirilmesi ve İzmir Limanı’nın kapasitesi ve verimliliğinin artırılması için TCDD ile birlikte yürüttükleri projeye ilişkin bilgi veren İZSU yetkilileri, ÇED izni sonrasında sirkülasyon kanalının taranmasına yönelik tüm ihale sürecini adım adım hayata geçirdiklerini söyledi. 27 Şubat tarihinde yapılacak proje danışmanlık ihalesinin yanı sıra, taranan malzemelerin geri kazanım alanına iletimi için ilave tarama gemisine, çıkan malzemeyi karadaki havuzlara iletebilmek için de vince, dubaya ve ilave ekipmanlara ihtiyaç duyduklarını belirten İZSU yetkilileri, bu ekipmanların temini amacıyla teknik şartname hazırladıklarını ve ardından alım ihalesine çıkacaklarını belirterek şöyle devam etti:
“Bu ekipmanlar ile taradığımız malzemeyi Çiğli Atık Su Arıtma Tesisi yanında yer alan geri kazanım alanına taşıyacağız. Burası 1.2 milyon metrekarelik bir alan. Burada öncelikle 4 adet susuzlaştırma havuzu yapacağız. Kurutulan tarama malzemelerini, Harmandalı Katı Atık Tesisi’ni yeşil alana dönüştürecek proje kapsamında kullanabileceğimiz gibi, inşaat alanlarında, park, bahçe rekreasyon alanlarında ve taş ocaklarının dolgularında da kullanabileceğiz.”

Doğal yaşam adaları geliyor
Tarama malzemelerinin liman içindeki konteyner terminal dolgu sahasına, Çiğli Atık Su Arıtma Tesisi yanındaki geri kazanım alanına ve Tuzla İskelesi’nin ilerisinde oluşturulacak iki adet doğal yaşam adasına taşınması için ÇED kapsamında gerekli izinlerin alındığını hatırlatan İZSU Genel Müdürlüğü yetkilileri şunları kaydetti:
“Adaların imar planını yapabilmek için, Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknoloji Enstitüsü ile birlikte oluşturulacak alana ilişkin batımetri ve jeofizik etüt ihalelerini yaptık. Şu an çalışmalar tamamlanmak üzere. Batımetri ve jeofizik haritalarına dayalı olarak İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından adalara ilişkin imar planı hazırlanarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na onay için sunulacak. Türkiye’de ilk kez uygulanacak ve çevreye çok önemli katkılar koyacak bu projenin büyüklüğü ve özel kriterler içermesi nedeniyle, özellikle tarama işi ve ada uygulamalarında ulusal ve uluslararası deneyime sahip uzman kişi veya kişilerle çalışmak üzere danışmanlık ihalesine çıkıyoruz. Bu ihale ile tarama yöntemi belirlenecek; taranan malzemelerin geri kazanım alanına ve doğal yaşam adalarına en uygun yöntemle aktarılması için proje elde edilecek. Aynı zamanda da doğal yaşam adaları ile ilgili tasarım ve uygulama projeleri ortaya çıkacak. Bu sürecin hemen ardından yapım ihalesine çıkarak doğal yaşam adalarının imalatına bağlı olarak sirkülasyon kanalında tarama çalışmalarına başlamayı hedefliyoruz.”

Hem çevre hem ekonomi kazanacak
TCDD tarafından Güney aksı boyunca açılacak navigasyon kanalı ile Körfez’e temiz su girişi sağlanırken, Büyükşehir Belediyesi tarafından Kuzey aksında oluşturulacak sirkülasyon kanalı da, bu bölgedeki akıntı hızını artıracak. Su kalitesi ve biyolojik çeşitlilik iyileştirilecek. İzmir Limanı’nın kapasitesi artacak, yeni nesil gemilere hizmet vermeye başlayarak ana liman olma statüsüne kavuşacak. Bölge ve ülke ekonomisi kazanacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yürüteceği dünyanın en büyük ekolojik geri dönüşüm projesi tamamlandığında Körfez, 80 yıl öncesine dönecek. En önemlisi, bu proje ile “yüzülebilir Körfez” hedefine ulaşılırken, İzmir’in Akdeniz’deki rolü de güçlenecek.


Misafir ba8

1 hafta önce - Sal 06 Şub 2018, 18:52

en son aziz başkan tup geçit projesi olursa bu projenın verimliliğin düşeceğini söylemişti ..
demekki tup geçidi beklemicek yada yalan oldu ki bu proje için ihaleye çıktılar..



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> İZMİR - Haberler ve Sohbet