Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İzmir Karayolu ve Raylı Körfez Geçiş Projesi - (İZKARAY)
« önceki   123 ... 737475 ... 777879   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 74
vecihhi
9 ay önce - Pts 05 Şub 2018, 14:49

Yalan olamayacak kadar gerekli bir proje güzel İzmir için. Er geç yapılacaktır ama böyle büyük projelerin tamamlanma sürecinin nedenli uzun sürdüğünü de düşününce üzülmemek olanaksız.

Anıl 95
8 ay önce - Cum 02 Mar 2018, 14:26
Körfez Geçişi Projesi'ne Karşı Açılan Davada Keşif Yapıldı


Bilirkişi heyeti proje bölgesinde incelemesini dün yapmış, sonuç ne belli değil daha sanırım
Alıntı:

ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın 'İzmir Körfez Geçişi Projesi'nin yapımına olanak sağlayacak Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) olumlu raporuna yönelik geçen yılın Mayıs ayında açılan dava için oluşturulan bilirkişi heyeti, bölgede keşif yaptı.
'Körfez Geçişi Projesi'ne Karşı Açılan Davada Keşif Yapıldı, System.String[] ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın 'İzmir Körfez Geçişi Projesi'nin yapımına olanak sağlayacak Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) olumlu raporuna yönelik geçen yılın Mayıs ayında açılan dava için oluşturulan bilirkişi heyeti, bölgede keşif yaptı.

'İzmir'e Sahip Çık Platformu' üyesi yaklaşık 100 kişi, kentin iki yakasının otoyol ve raylı sistemle birleştirilmesinin öngörüldüğü 'Körfez Geçişi Projesi' için verilen ÇED olumlu raporunun iptali istemiyle açılan davada bilirkişi heyetinin keşif yaptığı gün basın açıklaması düzenledi. Grup, projenin bölgedeki kuş türlerinin doğal hayatına zarar vereceğini öne sürdü. Grup üyeleri, projenin yapılmasının planlandığı bölgede bir araya gelerek, basın açıklaması yaptı. Açıklamayı grup adına okuyan Melih Yalçın, şunları söyledi:

"Bugün, adına Körfez Geçişi Projesi denilen projenin ÇED olumlu kararına karşı açılan davada bilirkişi heyeti keşif yapıyor. Ön projelerde 3.5 milyar TL'ye mal olacağı tahmin edilen, ancak aslında çok daha büyük maliyetlere mal olacak bu proje, merkezi hükümet tarafından İzmir'e dayatılmaktadır. Biz diyoruz ki; bu bir kent içi ulaşım projesi değildir. İzmir'in bu projeye ihtiyacı yoktur. Bununla birlikte kuzeyde İzmir Kuş Cenneti'nden (Gediz Deltası), güneyde İnciraltı bölgesine dek tahribata neden olacağı gibi, yüzülebilir Körfez hayalini kurduğumuz İzmir Körfezi'ne de geri dönülemez zararlar verecektir. Körfez Geçişi Projesi, kuzeyde yapım aşamasında olan İstanbul Otoyolu ile Çiğli'de sulak alanların ve Kuş Cenneti'nin olduğu bölgeden güneyde doğal sit statüsü değiştirilen İnciraltı ve Çeşme yarımadasını birbirine bağlayacaktır. Proje, İzmir'i rant çevrelerinin talan ve yağmasına açmanın, daha fazla betonlaşmaya boğmanın araçlarından biridir." Projenin, bölgede yaşamlarını sürdüren kuş türlerine zarar vereceği savunan Yalçın, "Bu projenin, kentimizin doğal ortamına zarar vereceği açıktır. Proje alanında flamingo, kılıçgaga ve tepeli pelikan gibi türlerin dünya nüfusunun önemli bir kısmının yaşadığı bilinmektedir. Söz konusu proje gerçekleştiği takdirde, köprü ayağı, geniş çaplı yüzey yapılaşması gibi faaliyetlerden, bu türlerin nüfusları olumsuz etkilenecek ve farklı statülerle korunan Gediz Deltası'nın ekolojik ve habitat bütünlüğü zarar görecektir. Proje, ülkemizin önemli su ürünleri istihsal sahalarından biri olan İzmir Körfezi'nin bentik bölgesinde yapılması planlanan inşaat faaliyetleri, körfez ve İzmir balıkçılığına önemli darbe vuracaktır. Ama her şeyden önemlisi, İstanbul ve Ankara'ya ihanet edenler şimdi gözlerini Ege kıyılarına ve İzmir'e dikmişlerdir. İzmir'e Sahip Çık Platformu olarak bugünkü keşfin bilimsel değerler esas alınarak yapılacağına inanıyor ve bunu umuyor; tüm yurttaşları doğa, kültür ve tarih talanına karşı kentimizin geleceği için mücadele vermeye davet ediyoruz" diye konuştu. Polisin güvenlik önlemi aldığı basın açıklaması olaysız sona erdi.


Misafir a13

8 ay önce - Cum 02 Mar 2018, 17:23

bu proje izmir'i sanayide çok fazla geliştirebilir ve bu vakte kadar sanayi izmir için iyi gelmemiş ve hatta izmir antalya ile rekabet edebilecek pek çok güzelliği varken ve tarım ve turizm ile çok daha büyük refaha kavuşma imkanı varken sanayi gelişimi ile daha kirli ve beter bir hale gelmek istemiyor bu sebeple karşı çıkılıyor diyorlar...



Misafir f8e

8 ay önce - Cum 02 Mar 2018, 20:36

korfez geçişi ile sanayınin ne alakası var ben çözemedim ?

Misafir 240

4 ay önce - Prş 28 Hzr 2018, 20:38

Teknik özellikleri:



gediz_1994
4 ay önce - Cum 29 Hzr 2018, 21:23

Ne zaman yapılacak ? Güya bu sene temeli atılıyordu daha ihaleye bile cıkmadı. Neyi bekliyorlar ?



erkinalp
4 ay önce - Prş 05 Tem 2018, 12:03

İnciraltı-Çiğli güzergâhından bir an önce vazgeçilerek Yunuslar-Çakalburnu güzergâhı için çalışmalara başlanmalı.

Misafir 3b8

4 ay önce - Prş 05 Tem 2018, 12:12

bence bu kadar yüksek yatırımın gereği yok ; çünkü izmir'in çoğu istemiyor zaten izmir merkezinden sanayi çıkarılsa hiç böyle şeyler ihtiyaç olmaz onun yerine atıl duran alsancak liman başta olmak üzere pek çok arabalı vapur iskeleleri ile ulaşım sorunu çok daha çabuk ve zahmetsiz çözülür ve bu sayede ak parti adayının muharrem ince'nin izmir büyükşehir belediye başkan adaylığı karşısında az da olsa bir şansı olur ...

Misafir f26

4 ay önce - Çrş 11 Tem 2018, 17:38

BİLİRKİŞİ PROJE UYGUN DEĞİL DEDİ

http://www.haberturk.com/izmir-haberleri/62117062 ...poru-cikti

AK Parti'nin İzmir'de hayata geçirmeyi planladığı en büyük projelerden biri olan Körfez Geçiş Projesi'ne verilen 'Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) olumlu' kararına karşı, iki ayrı dava açıldı. Meslek örgütleri ve bazı vatandaşların İzmir 3'üncü İdare Mahkemesi'nde açtığı 'ÇED iptal' davasında bilirkişi raporları tamamlandı. 11 kişilik bilirkişi heyeti tarafından hazırlanan raporda, projenin 1/100 bin ölçekli İzmir -Manisa Planlama Bölgesi Çevre Düzeni Planına işlenmediği, bu planın temel ilkeleri ve öngörüleri ile de uyumlu olmadığı, ÇED raporunun yeterli olmadığı görüşüne yer verildi.
2011 Genel Seçimlerinde İzmir'den milletvekili adayı olan Binali Yıldırım'ın kentle ilgili 35 projesi arasında yer alan İzmir Körfez Geçiş Projesi'ne verilen 'ÇED olumlu' raporunun iptali için, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği'ne (TMMOB) bağlı bazı meslek odaları ile 80 kişi dava açtı. İzmir 3'üncü İdare Mahkemesi tarafından atanan bilirkişiler, raporunu tamamladı. Geniş kapsamlı değerlendirme yapan bilirkişiler, projenin 1/100 bin ölçekli İzmir -Manisa Planlama Bölgesi Çevre Düzeni Planına işlenmediği, bu planın temel ilkeleri ve öngörüleri ile de uyumlu olmadığı görüşüne yer verdi. Raporda, çevresel etkileri anlamında önemli eşik değerleri olan bir projenin kentin mekansal gelişimine ve doğal varlığa entegrasyonu için Ulaşım Ana Planı ile birlikte, tüm diğer ölçek ve kapsamdaki mekansal plan çalışmalarına gereksiniminin bulunduğu kaydedildi. Bilirkişi heyeti, ÇED dosyasında toplamda 19 milyon 870 bin 542 metreküp tarama çalışması yapılacağının belirtildiğini hatırlatarak, bu miktardaki malzemenin özelliğinin bilinmeden, nasıl bertaraf edileceğine ve bu faaliyetlerin İzmir Körfezi ekosistemine yapacağı etkilerine ilişkin değerlendirmelerin yetersiz olduğu kanaatine vardı. Projenin koruma alanları ve Gediz Deltası sulak alanı üzerinde oluşturabileceği olumsuz etkilerin yeterince incelenmediği de yine raporda yer alan bir diğer ayrıntı oldu.
'MEVZUATA UYGUN DEĞİL'
Bilirkişi raporunda, projenin kuzey aksının çok önemli bir doğa koruma alanı içerisinden geçtiği, bölgede uluslararası sözleşmelerle koruma altına alınmış alanların ve koruma statülerinin bulunduğu, güzergahın güney bölümünde de tescil altına alınmış koruma statülerinin ve korunacak tarım alanlarının bulunduğu belirtilerek, koruma statüleri açısından ortaya konan güzergahın mevzuatla uygun olmadığı, planlama ilke ve esasları ile de bağdaşmadığı dile getirildi. Raporda "Projenin uygulanması halinde bu bölgede giderilmesi mümkün olmayacak zararların ortaya çıkabileceği kanaatine ulaşılmıştır" denildi. Yine projenin Çiğli çıkışından otoyol bağlantısına kadar olan kısmında geniş kapsamlı bir dolgu faaliyetinin söz konusu olacağı ve inşaat kalemi nedeniyle de canlı hayatının olumsuz etkileneceği vurgulandı.
BİLİRKİŞİLER ÖNERİSİNİ SUNDU
Bilirkişi raporunda ayrıca projeye dair öneriler de sunularak şu görüşlere yer verildi:
"50 metre aralıklı viyadük ayaklarının mimari açıdan iyi görünmeyeceği, İzmir'in ufuk çizgisini Mavişehir-Çiğli yönüne doğru bozacağı, İzmir'in araç giriş ve çıkışları yönünden alternatiflerinin son derece yetersiz olduğu, bu güzergahın mevcut proje yerine doğuya doğru kaydırılmış yeni bir konumdan geçmesinin daha uygun olacağı, doğal yaşam alanlarını tehdit etmemesi gerektiği, İzmir'e sembol oluşturacak güzel bir mimariye kavuşturulması gerektiği kanaatine ulaşılmıştır."
Bilirkişiler, İzmir'de proje kapsamında kalan belediyelerin görüş ve önerilerinin de önemli olduğunu belirtti. Bilirkişiler, ÇED raporu ve eklentilerinin bütündeki eksiklikleri göz önünde alındığında, raporun yeterli ve uygun olmadığı sonucuna vardı.
'KAÇAK BİR İMALATA DOĞRU GİDİYORUZ'
Açılan 'ÇED iptal' davasına, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yanında müdahil olan İnciraltı Bahçelerarası Narlıdere Bölgesi Körfez Geçiş Platformu, İnciraltı Yeni Kale Askeri Tesisleri önünde açıklama yaptı. Platform adına açıklama yapan Avukat Mustafa Kemal Turan, "İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, projenin yapılmasını istiyor ama mahkemeye katılmıyor. Bununla ilgili konuya katılmayacaksa, hangi konuya katılacak. Tüm bürokrasi ile birlikte bu davaya katılması gerekiyor. Projenin tarafı mısın, değil misin? Biz de burada kaçak bir imalatın yapılmasını istemiyoruz. Önce planlama süreçleri bitsin, sonra proje başlasın. Kamu-özel sektörde devletin geleceği satılıyor. Bu sözleşmeler 'ticari sır' diye verilmemekte. Burada firma zenginleşmekte, devlet ise fakirleşmekte. Bunlar açık olmalı. Bütün bürokrasinin davaya somut olarak katılması lazım. Ya davaya katılması lazım, ya da bakanlık tarafında olması lazım. Önce fiziki planlar bitmeli. Fiziki planlar olmadan proje yapılamaz" dedi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin davaya katılmasını isteyen Turan, "Eğer bakanlık yanlış yapıyorsa, gelip davaya katılacaksın ve 'Yanlış yapılıyor' diyeceksin. Bizim amacımız dava açanları yaftalamak değil. Bunun incelenmesi gerekiyor" diye konuştu.
Ortada plansız bir proje uygulaması olduğunu savunan Turan, "Olmayan plan üzerinden ÇED raporu verilmesi doğru değil. Kaçak bir imalata doğru gidiyoruz. Hayali bir ÇED raporu alıyorlar. Hayal projesi üzerine ÇED raporu alınması doğru değil" diye konuştu.
Açıklamanın ardından vatandaşlar dağıldı.


dubişler
4 ay önce - Çrş 11 Tem 2018, 18:13

Bu projenin önceliği yoktur kanımca... özellikle izmir-İstanbul otoyolunda ( Saruhanlı-Manisa-Menemen güzergahı yerine) Saruhanlı-Turgutlu-Kemalpaşa istikameti tercih edildiği için bu çok pahalı proje lokal ve tali yol olacaktır eğer yapılırsa...Yapılacak okadar çok iş varki buna para bulmak ,bunun için borçlanmak ve YİD olursa devlet bütçesinden geçilmeyen farkı karşılamak israf olur...



sayfa 74
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 737475 ... 777879   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege