Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Mersin - Samsun Demiryolu


ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
hasanpozan
7 yıl önce - Pzr 22 May 2011, 21:07
Mersin - Samsun Demiryolu


SAMSUN - MERSİN TREN YOLU



Samsun'u Mersin'e Bağlayacak Demiryolu Projesi

Samsun'u Mersin'e bağlaması planlanan demiryolu hattı projesi kapsamında proje çalışmalarının sürdüğü bildirildi.


"Bu proje ile Samsun limanı, Mersin limanına demiryolu ağıyla bağlanacak. Ülkemizin en önemli Kuzey-Güney akslarından Samsun-Mersin Demiryolu hattının tüm halkalarının tamamlanması için Yerköy-Kırşehir-Aksaray-Ulukışla kesiminin ivedilikle yapılması gerekmektedir. Bu nedenle uygulama projeleri tamamlanan Kırşehir-Yerköy kesiminin devamı niteliğindeki Kırşehir-Aksray-Ulukışla demiryolu hattı uygulama projesi ihalesi geçtiğimiz hafta ilana çıktı. Yaklaşık 18 ayda tamamlanması öngörülen ihale projesinin 2012 yılında tamamlanması neticesinde 2013 yılında yapım çalışmalarına başlanması planlanmaktadır."

30 Mart 2011, Çarşamba

http://www.emlakhaberleri.com/ulasim-haberleri/sa ...ojesi.html

...


55emre
7 yıl önce - Pzr 22 May 2011, 21:54

Sevindirici bir haber..inşallah gercekleşir

de_loca

7 yıl önce - Pzr 22 May 2011, 22:16

Zaten halihazırda Samsun'dan Sivas'a oradan Kayseri'ye Kayseri'dende Mersin'e uzanan demiryolu mevcut.Bu yeni hat Mersin ve Samsun'dan ziyade Kırşehire yarayacak proje kanımca.



Emre hazar
7 yıl önce - Pts 23 May 2011, 17:40

YHT projesi mi yoksa normal demiryolu hattı mı? Bu konuda bilgisi olan var mı?

Ahmed Bayezid
7 ay önce - Cum 20 Ekm 2017, 18:28
Tarihte Bugün


20 Ekim 1932
İlk Mersin treni Samsun’a gitti. (Akdeniz’den Karadeniz’e ulaşıldı)
Türkiye-Fransa arasında “Türkiye-Suriye hududu üzerindeki yollar hakkında protokol” yapıldı.


serkan33

7 ay önce - Cum 20 Ekm 2017, 18:48

Tam bir yıl önceki bir haberde Samsun ile Mersin'in hızlı tren ile nasıl bağlanacağını TCDD Genel Müdürü şu şekilde açıklamıştı

Alıntı:
TCDD, Samsun-Mersin limanlarını hızlı trenle birbirine bağlayacak

TCDD, Samsun-Mersin limanlarını hızlı trenle birbirine bağlayacak :TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, 2023 vizyonunda 13 bin kilometre demir yolu hattı yapmayı planladıklarını söyleyerek, “Bizim son yıllarda geliştirmiş olduğumuz Kuzey-Güney projesi olarak başlattığımız, Samsun-Çorum, Kırıkkale-Kırşehir-Aksaray, Adana-Mersin hattı var. Böylece Samsun ve Mersin limanlarını birbirine bağlamış olacağız” dedi.




Ahmed Bayezid
3 ay önce - Pts 29 Oca 2018, 00:05
Mersin Demiryolu İle Karadenize Bağlanıyor / 28.01.2018


“Bakan Elvan, Mersin Limanı’nı Samsun Limanı’na Bağlayacak Olan Hızlı Tren Hattının Müjdesini Verdi ”

Sözlerinin devamında, Mersin Limanı’nı Samsun Limanı’na bağlayacak olan hızlı tren hattının ilk adımı olan ‘Aksaray-Ulukışla Hızlı Tren Demiryolu Hattı’nı yatırım programına aldıklarının müjdesini veren Kalkınma Bakanı Elvan, bu hat ile birlikte içerisinde Mersinimizin de yer aldığı hem doğu-batı ekseninde, hem de kuzey-güney ekseninde hızlı tren demiryolu hatlarının oluşturulmuş olacağını ifade etti. Bu yöndeki çalışmaların yoğun bir şekilde devam ettiğini de sözlerine ekleyen Bakan Lütfi Elvan, “ Burada sadece karayolunu değil, demiryolu, deniz yolu, hava yolu ve karayolunu kombine olarak düşünüyoruz. Dördünün birbiriyle entegre olduğu bir yaklaşımı benimsiyoruz. Maliyetleri düşürmek istiyorsak bunu da yapmalıyız.” şeklinde konuştu.

Kombine taşımacılığın geliştirilmesi noktasında planlanan 21 lojistik merkezden 8’inin işletmeye açıldığını da söyleyen Bakan Elvan, “ 5’inde inşaat çalışmaları devam ediyor, 8’inin ise proje çalışmaları sürdürülüyor. 2018 yılında ilimizde Yenice Lojistik Merkezi’nin ikinci etabını tamamlıyoruz. Kars, Konya ve Erzurum Lojistik Merkezlerini işletmeye açacağız. Ayrıca Ulaştırma Bakanlığımız yıl içerisinde Karaman, Sivas ve Kayseri Lojistik Merkezlerinin yapımına başlayacak.” dedi.

Bakan Elvan; “Mersin’i Bölgesel ve Küresel Bir Aktarma Merkezi Haline Getirme Çalışmalarına Yoğun Bir Şekilde Devam Ediyoruz”


Konuşmasının devamında, ülkemizin önünde çok önemli bir fırsat penceresi olduğunun üzerinde duran Bakan Elvan, bu pencerenin çok iyi değerlendirilmesi gerektiğini dile getirerek, hem Asya’daki deniz bağlantısı olmayan ülkelerin küresel ağlara entegrasyonunu sağlayacak, hem Uzakdoğu’daki üretimi Avrupa’ya daha hızlı bir şekilde ulaştıracak, hem de transit ülke konumundaki Türkiye’yi kritik bir pozisyona getirecek olan bu fırsatların çok iyi değerlendirilmesi amacıyla eski ‘İpek Yolu’nun canlandırılması konusundaki çalışmaların devam ettiğini açıkladı.

‘Bir Kuşak Bir Yol Girişimi’ olarak adlandırılan proje ile güzergâh üzerindeki ülkelerde lojistik maliyetlerin düşürecek, ticaret akışı ve hacminin arttıracak ve yeni pazarlar ortaya çıkaracak önemli adımlar atıldığını vurgulayan Bakan Lütfi Elvan, proje kapsamında Bakü-Tiflis-Kars Projesi’nin devamı niteliğindeki Kars-İstanbul bağlantısının, koridorun en önemli ayağını oluşturduğunu söyleyerek, Marmaray ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Türkiye üzerinden Avrupa’ya ulaşması planlanan güzergâhta projenin Türkiye kesiminin tamamlanacağını ifade etti.

Küresel ticaret güzergâhlarında Akdeniz’in üç kıtanın düğüm noktası olduğunu ve çok özel bir öneme sahip olduğunu aktararak konuşmasını sürdüren Bakan Elvan; “Gerek ülkemiz, gerekse de küresel ticaret güzergâhlarının merkezinde bulunan Mersin’in transit yük potansiyelini arttırıp Mersin’i bölgesel ve küresel bir aktarma merkezi haline getirmek amacıyla çalışmalarımıza yoğun bir şekilde devam ediyoruz.” dedi.

Mersin’de yapımına devam edilen bir başka önemli yatırım olan Çukurova Bölgesel Havalimanı ile ilgili de çalışmaların yoğun bir şekilde devam ettiğini kaydeden Bakan Elvan, 2018 yılının ortalarına doğru havalimanının altyapısının, pistinin ve apronlarının bitirilmiş olacağını belirterek, üstyapıya yönelik çalışmaların ise ikinci kez ihaleye çıkılmasının ardından en kısa zamanda bitirileceğinin altını çizdi.

Çeşmeli-Taşucu otoyoluyla ilgili de çok hızlı bir sürecin ardından projenin bitirildiğini belirten Bakan Elvan, otoyol ile ilgili ÇED raporunun, Yüksek Planlama Kurulu kararının ve son olarak da Bakanlar Kurulu Kararı’nın alındığını açıkladı ve Bakanlar Kurulu Kararı onaylanır onaylanmaz ihale tarihi alınarak imar planına ilave edilmesinin akabinde Çeşmeli-Taşucu otoyolunun yapımına başlanacağını kaydetti.

Konuşmasının devamında yeni organize sanayi bölgesi ve orada inşa edilecek olan ‘Model Fabrika’, ‘İnovasyon Merkezi’ ve sanayiye yönelik müze yapımı ile ilgili bilgiler veren Bakan Elvan, bu yöndeki çalışmaların da yoğun bir şekilde ilerlediğini ve bu yatırımların da takipçisi olduklarını belirtti.

Mersin’den Adana’ya ve oradan da Habur Sınır Kapısına kadar uzanan demiryolu hızlı tren hattı çalışmalarına da değinen Bakan Lütfi Elvan, bu hat üzerindeki hızlı tren tünel ve hat çalışmalarının da hızla devam ettiğini ifade ederek, hızlı tren hattını tamamlanmasıyla birlikte Mersin’i, Habur Sınır Kapısına bağlayarak taşıma maliyetlerinin çok daha alt seviyelere inmesini sağlayacaklarını ifade etti.

Alıntıdır


Emre hazar
3 ay önce - Pts 29 Oca 2018, 04:59

YHT'lerin yapım hızını düşünürsek birçoğumuzun göremeyeceği projelerden. Çok uzun yıllar sürer. En iyi ihtimal 2035 yılı. TCDD'nin 2023 ve 2035 yılı hedefleri var. Zannedersem bu 2035 yılı hedeflerinden.

Ahmed Bayezid
2 ay önce - Cum 02 Mar 2018, 11:57
Tarihte Bugün


2 Mart 1891
Bir Belçika-Fransız grubu, Samsun-İskenderun arasında demiryolu imtiyazı için başvurdu. Rusya tehdidini artıracağı düşüncesiyle izin verilmedi.


lacoste33
2 ay önce - Cum 02 Mar 2018, 17:57

Desenize 150 yıllık hayal gerçek olabilir. Bencr Karadenizi Akdeniz'e bağlayan bu proje çok önemli.



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM