Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Misafir e5d

1 yıl önce - Pzr 23 Nis 2017, 01:54

Çift Hat olarak Mavişehir İZBAN Aktarma durağından başlayarak Karşıyaka Selçuk Yaşar Tesisleri nin yanında bulunan az sayıda aracın kullandığı taşıt alt geçidini kullanarak masraf yapmadan İzbana paralel şekilde Çiğli İZBAN Aktarma durağına varılır. Tek hat ilarak Çiğli Uzanan Aktarma Durağından başlayıp İzbana paralel Çiğli PTT yanında bulunan Tuzla alt geçidinin üstünden Tuzla Caddesini kullanarak Halkbankası Ata Sanayi Park Yaşam Ataşehir Kavşağından Çiğli Devlet Hastanesi'ne oradan da Balatçık ve Katip Çelebi Üniversitesine varılır. İlk etapta çok düşük bir maliyet ile Çiğli İZBAN aktarma durağına hat uzatılabilir.

Fedemre5
1 yıl önce - Çrş 19 Tem 2017, 17:42







Konak tramvay hattı çalışmalarını hızla sürdüren ve bu yıl içerisinde Mavişehir-Karşıyaka Tramvayı’nı hizmete sokan İzmir Büyükşehir Belediyesi, vatandaşlardan gelen talep üzerine tramvayın Çiğli yönüne uzatılması için kolları sıvamıştı.
Projenin geleceği ile ilgili olarak ise önemli bir gelişme yaşandı. “Çiğli Tramvay Hattı” projesi için hazırlanan dosya İzmir Valiliği’ne sunuldu. Yapılan değerlendirmelere göre, dosya Çevresel Etki Değerlendirilmesi, yönünden uygun bulundu ve ÇED süreci başlatıldı.
Çiğli’de oturan vatandaşların ulaşımını büyük ölçüde rahatlatacak olan tramvay hattı, 14 istasyon olacak. İki etap halinde yapılacak olan tramvay hattının ilk etabının 2019, ikinci etabının ise 2021 yılında tamamlanması bekleniyor.
250 milyon TL’ye mal olması beklenen 11 kilometrelik hatta 14 istasyon olacak. Mavişehir İZBAN Deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu’ndan başlayacak olan tramvay, Atatürk Organize Sanayisi’ne uzayacak.
Tramvayın ilk etabı Ataşehir-Çiğli İZBAN-Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi arası olacak. İkinci etap ise Ata Sanayi Sitesi, Katip Çelebi Üniversitesi üzerine Atatürk Organize Sanayi Sitesi’nden geçerek İstasyonaltı Mahallesi kavşağındaki hat ile birleşerek Ataşehir İstasyonu’nda son bulacak.
Proje kapsamında Mavişehir ile Ataşehir arasındaki yaya ve bisiklet erişimi ile ilgili talepler üzerine, bu bölgede bir de üst geçit yapılacak. İzmir Çevreyolu üzerinden ve Atakent Kavşağı'nın batısından geçmesi planlanan tramvay hattı ile birlikte bisiklet ve yaya yolunun da yer aldığı bir üst geçit yapılacak.
Kaynak:Egede Sonsöz


Misafir 927

1 yıl önce - Çrş 19 Tem 2017, 22:24

Keşke bu hat Sasalı Doğal Parka kadar uzatılsa.. Ne güzel olurdu tramvay'lan giderdik oraya.

Peki bu Çiğli uzatması Çiğli İzban istasyonuna da entegre yapıcak dime??



Misafir 20b

1 yıl önce - Prş 20 Tem 2017, 00:37

Resme göre önünden geçiyor.

murad_1299
1 yıl önce - Prş 20 Tem 2017, 04:18

Katip Çelebi önüne uzatilirsa iyi olur, 595'i beklemek tam bir zulüm idi

Misafir 258

9 ay önce - Cmt 13 Oca 2018, 23:31

Gelişme var mı? Yapım ihalesi oldu mu?



mahmut11
9 ay önce - Pts 22 Oca 2018, 03:24

Bizim belediye, önce Mavişehir İZBAN'a uzatsın.

D3neme
9 ay önce - Prş 25 Oca 2018, 00:43

En son ÇED'e gitti işte Haziran gibi onay gelir Eylül gibi başlar 2019 ortalarına doğru biter.

Misafir b9f

9 ay önce - Prş 25 Oca 2018, 11:46

Ama ÇED'e gerek yoktur diye karar çıkmıştı. ÇED'e gitmediğini düşünüyorum. Yaza kalmadan başlar inşallah inşaat.

bahadır 0302

7 ay önce - Sal 20 Mar 2018, 11:05

Alıntı:
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin toplu taşımacılıkta en önemli yatırımlarından biri olan tramvay projesinde sona gelindi. Karşıyaka’da devreye giren, Konak hattında da deneme seferlerine başlayan yeni sistem sanırım yakında İzmirli’nin hizmetine girmiş olacak. Dünyanın neredeyse 2 yüz yılı aşkın süredir kullandığı yeni toplu taşıma aracının tamamlanmasıyla İzmir’in önemli kentler karşısındaki bir eksikliği giderilmiş olacak. Hoş, bu kent tramvay denilen toplu taşıma aracını yüz yıl önce de biliyordu ama nedense unuttu gitti. Raylı sistemin önemli parçalarından biri olan tramvayın devreye girmesine sayılı günler kala İzmir gündemine bazı şehir hikayeleri düşmeye, gerekliliği ve güvenliği konusunda tartışmalar yaşanmaya başladı.

Özellikle sosyal medya üzerinden alevlendirilmeye çalışılan başlatılan bir linç kampanyası var ki akıllara zarar.

Birileri sürekli olarak Karşıyaka’da tramvayın ölümü kazalara neden olduğu yolunda haberler yaymaya çalışıyor.

Ama bağrış, çığrış o kadar fazla ki, sanırsınız her gün onlarca insan tramvay altında can veriyor. Bir de nasıl oluyorsa esnafın ekmeğine engel oluyor diye bağrışan bir kesim var. Neymiş dolmuşçular işsiz kalmış...
Galiba İzmir’deki bu tramvay fobisinin altında yatan gerçek neden bu yeni sistem değil. Hedef “üzüm yemek değil, bağcıyı dövmek” olduğu için tramvay arada kaynadı gitti...



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege