Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Trabzon'da pistten çıkan yolcu uçağı
« önceki   123 ... 454647

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 47
ERHAN DEMİR

1 ay önce - Sal 23 Oca 2018, 20:36

Uçağın akibeti belli oldu.
Gövdeye talip olan okula verilmeli bence.


Alıntı:
Trabzon’da 13 Ocak geçesi iniş sırasında pistten çıkan Pegasus uçağı ile ilgili hem sigorta şirketi hem de Boeing’in yaptığı inceleme tamamlandı. Ciddi hasarlanan uçağın bakım maliyetinin fiyatını geçmesi nedeniyle ‘kâl’ edilmesine yani hizmet dışına çıkartılmasına karar verildi.

Hazırlanan raporda, sağ motorun kanattan koparak denize uçması, sol motorun da toprak çekerek ciddi hasarlandığı belirtilirken, gövde altında da burkulmalar olduğu belirtildi.

İşlemlerin tamamlanmasının ardından önce uçakta kullanılabilecek parçalar sökülecek. Kokpit.aero'nun ulaştığı bilgilere göre, bu işlemin ardından Boeing 737-800 tipi uçak parçalanacak.

GÖVDEYE OKULLAR TALİP

Uçakla ilgili kullanılabilir parçaların alınmasından sonra gövde konusunda Pegasus’a bir çok okul başvurdu. Gövdenin havacılık okullarından birine bağışlanması ve öğrenci eğitiminde kullanılması hedefleniyor


http://www.kokpit.aero/pegasus-ucagi-ne-olacak


Misafir 607

1 ay önce - Sal 23 Oca 2018, 22:03

Ali vidyo bey,
Pegasus yolcu başına 2000 TL vermiş. Darısı başınıza.


ali alimi012
1 ay önce - Sal 23 Oca 2018, 23:40

misafirler üyeler hakaret etsin yayınlayın ama benim mesajımı silin helal olsun adaletinize kurban hakim bey bu da mı gol değil ha.



İlhanYıldırım

4 hafta önce - Çrş 24 Oca 2018, 02:29

Alıntı:
Sayın mafakyanc:

Mesajınıza tamamen katılmakla beraber bir ihtimali daha eklemek istiyorum.

Uçak kırım yaşadıktan sonra kokpit ekibi uçağı terk etmeden belirli bir listeye bağlı kalarak duruma göre uçağı gerekenlere uygun konuma getirip terk ediyolar. Tam olarak çeşitleri, gereklilikleri ve tam prosedürü bilmemekle beraber nacizhane yorumumu yapacak olursam; belki de herhangi bir kaymanın önüne geçmek, o an meydandaki rüzgar durumuna veya bir dış etkene bağlı olarak rüzgarı yönlendirip uçağın yerinde kalmasını sağlamak amacıyla yapılmış bir hamle olabilir. Çünkü olay sonrası tam bir acil durum tahliyesinden ziyade birçok şey daha rahat ve kontrollü gerçekleşti. Olayın iç yüzünü teknik veriler göstericek olsada bu olayın imkan dahilinde olup olmadığını bilgisi yüksek forumdaşlara soruyorum.


Bu Rudder Pedal İle hareket alıyor Ya, Bir Motoru yerinden kopan diğer motoruda içine toprak çeken bir tayyarenin hidrolik sistemleri nasıl oluyorda aktif durumda kalıyor? Eğer halatlı bir sistem ise eyvallah ama bildiğim kadarı İle hidrolik sistem bunlar.. Velhasıl-i kelam sormak Ve öğrenmek istediğim sual bu uçağın hidrolik sistemi motorlardan ayrı mı çalışmakta? Yada ayrı bir YGÜ İle mi çalışmakta? Bilgi sahibi forumdaşlar aydınlatır ise sevinirim...


Volkan Cordan

4 hafta önce - Prş 25 Oca 2018, 02:44

Alıntı:
Bu Rudder Pedal İle hareket alıyor Ya, Bir Motoru yerinden kopan diğer motoruda içine toprak çeken bir tayyarenin hidrolik sistemleri nasıl oluyorda aktif durumda kalıyor? Eğer halatlı bir sistem ise eyvallah ama bildiğim kadarı İle hidrolik sistem bunlar.. Velhasıl-i kelam sormak Ve öğrenmek istediğim sual bu uçağın hidrolik sistemi motorlardan ayrı mı çalışmakta? Yada ayrı bir YGÜ İle mi çalışmakta? Bilgi sahibi forumdaşlar aydınlatır ise sevinirim...


Hidrolik sisteme güç sağlayan üç sistem var.

Sistem A - sol motordan güç sağlar
Sistem B - sağ motordan güç sağlar
Stand-By sistemi (ACMP) - elektrik yedek sistem (motorlardan bağımsız güç sağlar)

Sistem A veya B devre dışı kaldığında standby sistemi devreye girer, ve devre dışı kalan motor yerine güç sağlar.

Eğer iki sistemde (motor) devre dışı kalırsa,yine standby sistemi devreye girer. Ancak bu durumda sadece:

-Rudder
-T/R 1 ve T/R 2
-Flap ve spoilerlere güç sağlar (sadece açmak için)

***************

Bu arada aradan bir hafta geçti...bizim kaza-kırım-örtbas-ekipleri karakutuları açıp değelendirme yapamadı mı?

Yoksa Karadeniz`in dibinde karakutu mu arıyorlar hala

Maalesef haklı çıkıyorum.

Güzelim "Zeynep"`i pert eden kokpit ekibi çok kabahtli...ama herzaman ki gibi bu gibi olayları örtbas eden ve böylece yanlışların düzeltilmesini/giderilmesini önleyen SHGM ve arkasindaki siyasi otorite daha da kabahtli.
Bizim ülke bu örtbas kültüründen vazgeçmediği müddetçe sivil havacılıkdaki (kötü) sicilimiz düzelmez.



İlhanYıldırım

4 hafta önce - Prş 25 Oca 2018, 04:21

Zeynep Değerlendirilmeli... En Azından Gövdesi Jilet Olmadan Bir Havacılık Okuluna Bağışlanmalı.. Kaza-Kırım Raporu Kesinlikle saklanacaktır... Ülkemizin Bahtsız Yapısı Bu.

mafakyanc

4 hafta önce - Prş 25 Oca 2018, 11:15

Umarım 2. baskı yapmıyorumdur.

TC-CPF'nin asılı kaldığı yerden çıkartılıp piste indirilmesine ilişkin bir videodur (16 dak.):

Bkz.:




sayfa 47
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 454647
ANA SAYFA -> ULAŞIM