Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Relax 35
4 yıl önce - Cum 05 Eyl 2014, 16:34

Aydın ilçeleri bakımından genişlemesi çok güzel tamamen yatay eksen de ilçeler ve raylı sisteme uygun fakat buralara izban modeli yani banliyonun uygun olduğunu düşünmüyorum.

Germencik-Nazilli arası birşey yapsan 75km mesafe var. Kuşadası-Buharkent (iki uç ilçeleri) arası mesafe 140 km dir. Buharkent'e geldikten sonra bir sarayköy-denizli yapmamak da saçmalık olur. Denizliye vardın mı da etti sana 180 km.

Germencik-Nazilli arası izban yapsan;
germencik, incirliova, efeler (aydın merkez), köşk, sultanhisar, yeni pazar, nazilli ilçelerinin nüfusları toplamı 566 bin yapıyor. Yani aydının toplam nüfusunun yarısına hizmet edilmiş olur.

Bunu Germencik den daha ileriye gidip kuşadasına ve germencikten sökeye götürmek gerekir. Böylelikle 210 bin kişiyi de raylı sisteme aktarmış olursun. Toplam da 776 bin kişiye hitap etmiş olur. Hadi kuyucak ve buharken toplam 41 bin nüfuslu bu banliyoyu hadi denizliye götürme oluşacak durum şu olur.

Kuşadası/Söke-Nazilli şeklinde bir banliyo yapsan yapacağın banliyo 125 km banliyo olacak anlamına gelir ve 1 milyon nüfuslu aydının 766 bini raylı sistemle bağlanmış olur. Fakat işin sıkıntısı şurada daha izmir gibi bir yerde çok daha fazla nüfus varken kullanım oranları düşük. Aydın da hani şimdi çok da bilmiyorum ama insanlar çok fazla şehir merkezine gitmiyor yani gitme gereği görmüyor oralar da yaygın bir tarım var. 125 km banliyo yaparsan boş boş çalışma durumu çok fazla olacağı gibi o kadar km banliyo yapmak maliyet/fayda açısından pek uygun gibi durmuyor. Diğer taraftan tamam nazilliden kuşadasına direk gidecek olan elbette yoktur ama yaklaşık bir ucundan diğerine 2 saat sürecektir. 2 saat izban trenleri gibi trenlerde yolculuk yapılmaz. Doluluk oluşursa ayakta gidilmez.

Aydında yolcu trafiği ağırlıklı olarak izmir ya da denizliye şeklindedir. İlçeler arası pek gidip gelen pek olduğunu sanmıyorum. Böyle bir banliyo ağı ne denizliye gider ne izmire hadi izmire bir şekilde bağladın diyelim otobüs ile 1,5 saat civarına gidilen yere banliyo ile 2,5-3 saatte anca gidersin.

Bana göre İzmir-Selçuk-Germencik-Aydın Merkez (Efeler)-Nazilli-Sarayköy-Denizli-Antalya şeklinde YHT hattı yapılması daha uygun, konforlu ve hızlı olacaktır. Tabi YHT nin bu çalışma hızıyla çıkmaz ayın son çarşambası yapılır.

Aydın merkez de hafif raylı sistem metro yapılabilir o ayrı bir konu ama diğer ilçeleri de kapsayıcı banliyo yapmak uygun değil.


graphix_35
4 yıl önce - Cum 05 Eyl 2014, 18:52

Lise 1-3 arası Aydın'da bir akrabamın yanında okumuştum o yüzden rahatlıkla Aydın için Banliyo'nun çok gereksiz olacağını söyleyebilirim çünkü Aydın'ın yerlisi Merkez'e inme meraklası değildir pek bulunduğu yerde takılır genelde. Mesela Sultanhisar'dan Bozdoğan'a gelen bir çocuk vardı bizim sınıfta o bile yurtta kalırdı. İlçesel bazda bir yerleşme var zaten Aydın henüz Metropol statüsünde değil o yüzden pek gerek yok gibi.

Misafir f2a

4 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2014, 10:27

Aslında Aydın için banliyö düşünmek gayet mantıklı; fakat, parasal imkan ve yerleşim düzenleri göz önüne alınırsa şu an için hayalden öteye geçemez bence. Peki niye gerekli? İlçe aksları, turistik yer güzergahları ve şehir içindeki kilit mahalle- merkezlerinin ulaşımı tamamen (ilkel) dolmuşların tekelinde. Burada şunu da not edelim: İzmir havalimanına bu hattı kullanarak gidenlerin sayısında ciddi artış var ve (pasif de olsa) tren yolu talepleri olgunlaşmaya başladı. Niye Kuşadası'na, Didim'e, vs. tren hattı yapılmıyor? Niye şehir içi ulaşımında raylı sistem olmuyor? vs. vs.



Misafir cd7

4 yıl önce - Pts 08 Eyl 2014, 14:33

TCDD ucuz yoldan hatları denizliye kadar modern elektrikli çift hat yapıyor istasyonları belediyeler hattı TCDD bazı arkadaşlar banliyöye takmış herye yeterince banliyö treni yeterince yolcu ve yük treni verilir yeterki çift hat olsun aydın içindede çift hat zor olacağından konteyner v.s. deposuna yakın otogar civarına gar taşınacak ayrıca muğla tren projeside yeni otogar civarından başladığını biliyoruz.

Ömer_KSK
3 yıl önce - Çrş 26 Ksm 2014, 11:51

Alıntı:
MHP’Lİ KÖSE’DEN DEMİRYOLU İÇİN BİRLİK ÇAĞRISI

MHP Aydın İl Başkanı Fevzi Köse, Efeler’i ortadan bölen 4 kilometrelik demiryolu hattının yer altına alınması için Aydın milletvekilleri ve Büyükşehir Belediyesi'ni birlikteliğe davet etti.
Sorunun üzerine birlikte gidilmesini isteyen Köse, demiryolu hattı üzerinde sürekli insanların hayatlarını kaybettiğini belirterek bu hattın mutlaka yeraltına alınması gerektiğini kaydetti.
MHP Aydın İl Başkanı Fevzi Köse, bir grup partiliyle Aydın Tren Garı önünde basın açıklaması yaptı. İzmir-Denizli demiryolu hattında yeniden çift hat üzerine projelendirme çalışmaları yapılmakta olduğunu hatırlatan Fevzi Köse, bu projenin yetersiz olduğu kanaatinde olduklarını beyan etti. Aydın-İzmir demiryolunun Anadolu topraklarında Osmanlı İmparatorluğu tarafından yaptırılan, Sultan Abdülaziz zamanında hizmete açılmış ilk tren yolu hattı olduğunu hatırlatan Köse, “Aydın-İzmir demiryolu hattının çağımız teknolojisine uygun, saatte 160 kilometre değil, saatte 250 kilometre hız yapabilecek alt yapıya sahip yüksek hızlı trenyolu hattı olması ve bu hattın Aydın/Efeler şehiriçi geçişinin mutlak suretle yeraltından yapılması gerektiği inancındayız. Bu konuda gerek İktidar milletvekilleri gerekse Büyükşehir Belediye Başkanlığının konuya hassasiyetle eğilerek, Aydın'ımız için çok büyük önem arz eden bu projenin mutlaka gerçekleştirilmesini beklemekteyiz” dedi.

Kaynak: http://www.milliyet.com.tr/mhp-li-kose-den-demir- ...er-491643/


Misafir 5a5

3 yıl önce - Prş 27 Ksm 2014, 14:43

Harika birfikir demiryolu Aydın'nın tam içinde geçiyor ayrıca şu minibüsçü teröründen bir nebze kurtulmuş oluruz



Ömer_KSK
3 yıl önce - Pzr 11 Oca 2015, 18:36

Alıntı:
EFELER KENT KONSEYİ’DEN DEMİRYOLU TALEBİ

Efeler Kent Konseyi Üyeleri, Efeler ilçesinden geçen 9 kilometrelik demiryolu hattının yerin altına alınmasını istedi.

Efeler Kent Konseyi Başkanı Tuncay Erdemir, yaptığı açıklamada; “bugünlerde tekrar gündeme gelen çift hatlı hızlı tren için, bugün 265 bin kişinin yaşadığı Efeler ilçesinin içinden ikinci bir hat geçirilmesi ve hızlı tren uygulaması ilçenin bölünmüşlüğünü, trafik kesintisini, arttıracağı gibi, buna bağlı olarak hiç istemediğimiz can ve mal kaybına da neden olacağı açıktır. Hizmete açıldığında ve 1970’li yıllara dek Aydın’da 40 bin nüfus ve araç yoğunluğunun günümüzdeki yoğunlukta olmaması nedeniyle, hemzemin geçitlerde araç ve yaya kazaları ender sayıda ise de, bugün altı kat artan ilçe nüfusu ve artan araç sayısı ve buna bağlı olarak arttırılan tren sefer sayıları nedeniyle doğal olarak kentin içinden geçen demir yolunun hemzemin geçitlerinde araç ve yaya kazalarının da artmasına neden olmuştur. Efeler ilçesi idari ve meskun sınırları içinden geçen demiryolunun uzunluğu takriben 9 kilometredir. Kent içinde fiilen 180 dönüm arazi demiryolu alanı içinde kalmaktadır. Takriben sekiz adet hemzemin geçidi ve iki adet üstten geçiş bulunmaktadır. Her yıl ortalama 15 tren kazası ile onlarca vatandaşımız can kaybına uğramaktadır” dedi.

Demiryolu hattının yerin altına alınmasını isteyen Erdemir, “Bu nedenle Efeler ilçesi içinden geçecek demiryolunun ikinci hat yapımı aşamasında, Boğazın altından geçen Marmaray benzeri, diğer büyük kentlerdeki yer altı metro benzeri projeyle, DSİ Bölge Müdürlüğü karşısından başlayarak, Astim Organize Sanayi Sitesi alanına dek yeraltına alınması zorunlu ve gereklidir. Böylelikle kent içi geçişinde ilçenin bölünmüşlüğüne son verileceği gibi, hemzemin geçitlerinde can ve mal kaybı ile sonuçlanan kazalar önlenmiş olacaktır. Yapılan teknik değerlendirme sonucunda, takriben 9 kilometre uzunluğunda yapılacak kazı ve betonarme içine alınacak hattın, DSİ Bölge Müdürlüğü karşısından başlayarak, ilçe içindeki mevcut gar bahçesinde yapılacak yer altı geçişi ile metro durakları benzeri yer altı indirme ve bindirme peronları inşa edilerek, Soğukkuyu geçişi ise aynı şekilde yer altından geçilerek, Yılmazköy ASTİM OSB önünde eğimle yeryüzüne çıkarak güzergaha devam edecektir. Proje ek maliyeti 600 milyon TL olarak tahmin edilmektedir. Kent içi geçişinde yer altına alınması gereken arazi TCDD ait olduğundan, kamulaştırma sorunları da ortaya çıkmayacaktır. Bir kez yapılacak bu harcamayla kent içi nihai bir çözüme kavuşacak, çağdaş ve yaşanabilir bir kentin temelleri atılabilecektir” diye konuştu.

Kaynak: http://www.milliyet.com.tr/efeler-kent-konseyi-de ...er-563152/


Ahmed Bayezid
9 ay önce - Pts 25 Arl 2017, 20:25
Aydın Hızlı Tren Hayaline Kavuşuyor / 25.12.2017


TCDD Devlet Demiryolları 3. Bölge Müdürlüğü’nün ‘Aydın-Denizli Arası 2. Hat Demiryolu Projesi’ne Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından ‘Çevresel Etki Değerlendirmesi’ (ÇED) kapsamında onay verildi. Proje ile 824 milyon liraya Aydın-Denizli demiryolu yenilerek ikinci hat ilave edilecek.

KAZIM YÖRÜKCE


Ahmed Bayezid
9 ay önce - Pts 22 Oca 2018, 23:17
Aydın, Çift Hatlı Demiryolu İle Ulaşımda Çağ Atlayacak / 22.01.2018


Güzergah projesi 2014 yılında oluşturulan ‘Alsancak-Eğirdir Hattı Aydın-Denizli Arası II. Hat Demiryolu Projesi’ için çalışmalar yeniden hız kazanırken, 2023 yılında tamamlanacak olan projeyle yılda 3 milyona yakın yolcu taşımacılığı öngörülüyor.

T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü 3. Bölge Müdürlüğü’nün yükümlülüğündeki proje ile Aydın ve Denizli il sınırlarında kalan ve tek hat olarak işletilen mevcut demiryolu hattının çift hatta çıkarılması, her iki il arasında kesintisiz, konforlu ve süratli bir ulaşım sağlanması hedefleniyor.

5 YILDA TAMAMLANACAK

Teknik detayları belli olan demiryolu hattı, hızlı tren geçişlerine olanak sağlayacak şekilde yük trenleri için saatte 110 kilometre, yolcu trenleri için ise saatte 160 kilometre hızına uygun tasarımıyla inşa edilecek. Proje koridoru, Aydın Garı’ndan başlayıp sırasıyla Umurlu, Köşk, Sultanhisar, Atça, Nazilli, Kuyucak, Horsunlu, Buharkent, Sarayköy ve Goncalı istasyonlarından geçerek Müselles hattı ile Denizli Garı’nda sonlanacak. İnşaatında 350 kişinin çalıştırılması planlanan projenin henüz etüt ve mühendislik hizmetleri devam ettiği için inşaat işlemleriyle ilgili ihale açılmadığı bildirilirken inşaat faaliyetlerininse yaklaşık 5 yılda tamamlanması planlanıyor.

GÜNDE 8 BİN YOLCU SEYAHAT EDECEK

Bu yıl sonuna kadar mühendislik çalışmalarının yanı sıra kamulaştırma ve gerekli izinlerin alınmasının sağlanacağı projede öngörülen takvime göre, 2019-2020 yıllarında altyapı inşaatı ve güzergah toprak işlemleri; 2021-2023 yılları arasındaysa sanat yapıları, üst yapı inşaatları, malzeme temini, ray bağlantılarının yapılması, elektrifikasyon ve sinyalizasyon işlemleri yapılacak. Projede test ve işlemeye geçiş ise 2023 yılının son aylarında yapılacak. 2023 yılında tamamlanması planlanan projenin işletme aşamasında günde yaklaşık 100 personel görev alacak ve günlük seyahat edecek yolcu sayısıysa yapılan değerlendirmelere göre ortalama 8 bin kişinin üzerinde olacak.

“2023 HEDEFLERİ KAPSAMINDA HAYATA GEÇECEK”

Aydın Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından “Çevresel Etki Değerlendirmesi Gerekli Değildir” kararı verilen projeyle ilgili konuşan Aydın Milletvekili Mustafa Savaş, “Cumhurbaşkanımız ve Genel Başkanımız Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakanımız Binali Yıldırım’ın vizyonuyla ülkemize ulaşımda çağ atlatan AK Parti’nin, 2023 hedeflerinden bir tanesi de konvansiyonel demiryolu ağını geliştirmek ve 4 bin kilometre hat yapmaktır. Bu hedef doğrultusunda 183 kilometrelik Selçuk-Aydın-Denizli arasındaki mevcut demiryolunun çift hatlı hale getirilmesi planlanıyor. Aydın-Denizli Projesi aynı zamanda bu projenin Selçuk-Aydın’dan sonra 2. etabı niteliğini taşıyor. Halihazırda kamulaştırma ve gerekli izinlerin ardından altyapı inşaatına başlanacak olan projenin tamamlanmasıyla birlikte Aydınlı hemşerilerimiz Denizli ile kesintisiz ve konforlu bir ulaşıma kavuşacak” dedi.

“AYDINIMIZA HAYIRLI OLSUN”

Projenin bir an önce başlatılması noktasında desteklerini esirgemeyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Yıldırım ile Ulaştırma, Denizcilik ve Habercilik Bakanı Ahmet Arslan’a teşekkür eden Savaş, “Sözünü verdiğimiz bir projenin daha başlatılması noktasında üzerimize düşeni yerine getirdiğimiz için mutluyuz. Aydın milletvekilleri olarak, çift hatlı demiryolu projesinin bir an önce hayata geçmesi için bakanlık ve ilgili kurumlar nezdinde süreci takip ediyoruz. Planlanan takvim dahilinde süreç işliyor. Yatırım planına alınan Aydın-Denizli Otoyolu ile birlikte demiryolu hattının çift hatta çıkarılması, Aydın’ın ulaşımda hak ettiği standart ve kaliteye kavuşmasına vesile olacaktır. Aydınımıza hayırlı olsun” diye konuştu.

Aydındenge


Misafir fe1

8 ay önce - Sal 23 Oca 2018, 23:29

Aydın istasyon Otogar civarında olacak yer seçimi ;(otogarın) boşuna yapılmadı yani



sayfa 2
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege