Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul'da Tramvaylı Günler ve İETT
« önceki   123 ... 111112113   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 112
sazanhayko
11 ay önce - Pts 01 Oca 2018, 17:24

Sayın misafir hattın güzergâhını çok güzel tarif etmiş, ama keşke kendisini tanımış olsaydık daha güzel olurdu.


(+)


Bu tramvaylar da Haydarpaşa Köprüsünden. Her ikisi de yine 12 hattında sağdaki Kadıköy'e soldaki Üsküdar'a doğru seferdeyken zamanında bir otobomilin içinden çekilmiş.


Misafir 75d

11 ay önce - Pts 01 Oca 2018, 19:05

sn sazanhayko bey insallah tanisma firsati olusur ilerideki senelerde.
son fotografiniz haydarpasa lisesinin nihayetindeki kopru uzerinde cekilmis. numune hastanesinin acil giris kapisi civarinda.
çok guzel fotograf.
modifiye edilmis bu tramvaylari cok severdim. vatmanin butun hareketlerini sahanlikta durma mecburiyeti olmadan seyretme imkani vardi (iç kapilar olmadigindan).
8 ile 12 numarali hatlarda calisirdi


AhmetDemir

11 ay önce - Pts 01 Oca 2018, 21:29

Bu hattin hala devametmesini cok isterdim cunki 12 hattini kullanmayali cok oldu. Bu hat simdi beyoglu nostalji tramvayi gibi olsa nefis olurdu



sazanhayko
11 ay önce - Prş 04 Oca 2018, 02:20

Keşke olsa Ahmet bey ama malesef ortada o eski tramvaylar kalmadı, son kalanları da İstiklâl Caddesinde seferdeler. Bir de güzergâhının günümüzdeki durumunu göz önüne alırsak çok zor.
Kadıköy : Kaldırımdan falan bir şekilde eh işte.
Rıhtım Caddesi : Acaip bir yoğun trafik var, caddeden geçmesi çok zor.
Haydarpaşa Köprüsü ve Tıbbiye Caddesi : Trafiğin yoğunluğundan dolayı 1987'de Kadıköy yönüne tek yön yapıldı. Kaldırımdan gidebilmesi için ağaçlarının kesilmesi gerek.
Paşakapısı ve Doğancılar Caddesi : Yola park yasağı uygulamak gerek.
Halk Caddesi : Aynı şekilde.
Hakimiyet-i Milliye Caddesi : Ahmediye'nin keşmekeşinde o tramvay gidecek yolu biraz zor bulur.
Üsküdar Meydanı : Bir tek orası müsait.
Hadi Kadıköy Çarşısından yani ilk güzergâhını incelersek onda da şu sıkıntı çıkıyor:
Söğütlüçeşme Caddesi : Altıyol'a kadar ray mevcut, ama dönüş için caddenin diğer tarafına da ray döşemek ve yola park eden araçlara kallavi bir ceza yazmak gerek. (Aslında bu çözüm Kadıköy trafiğinin biraz rahatlaması için şart, o cadde Altıyol'a kadar çift yönlü olsa keşke.)
Altıyol'dan Söğütlüçeşme : Yol dar, arabalara yer kalamaz.
Elmalıçeşme Sokak ve Yeldeğirmeni Karakolhane Caddesi : Tek hatlı bir işletme olabilir, yol dar.
Ayrılıkçeşme Köprüsü : Trafiğin içinden geçmek zorunda, ayrıca yolun eğimi de sıkıntı yaratabilir.
Tepe Nautilus'un olduğu yer : Yaya kaldırımına çıkması gerek. Üstgeçitler mahvetti.
Behiç Bey Caddesi : Müsait.

Görüldüğü üzere bu hattı ihya etmek çok zor, daha önemli proceleri vardır belediyenin.
Çünkü başlanmış metro hatlarının procelerini bile iptal etmiş, yeni baştan ihaleye girilecek.


(+)


Bu sefer de Harbiye taraflarında 136 filo kodlu tramvay kazıklı 17 (Mecidiyeköy - Sirkeci) hattında seferdeyken çekilmiş ve Facebok'tan alıntı olan resmini görüşünüze arz ediyorum.


Misafir eec

11 ay önce - Prş 04 Oca 2018, 07:23

Hayko bey guzergahi nerdeyse santim santim yazmissiniz. Buna benzer bir cok hat vardi illaki . Peki bunca elektrikli tramvay nasil hic edilir ? Muhafaza edilmesi gerekirdi yazik olmus dusundukce kahroluyor insan. Ne kadar ozensiz ve umursamaz davrandiklari ortaya cikiyor

AhmetDemir


sazanhayko
11 ay önce - Pzr 07 Oca 2018, 03:29

İstanbul'da yaşayan biri olarak az buçuk gezmişliğimiz ve görmüşlüğümüz hâttâ resim bile çekmişliğimiz var çok şükür, yolların vaziyet-i umumiyesi de mâlûm, eğer 1961 ve 1966 yıllarında tramvaydan vaz geçilmeyip zamanın şartlarına göre modernleştirilseydi veya günümüzdeki araçları o zamanlar yerleştirilselerdi şimdi tramvaylarımızı istediğimiz şekilde uzatabilir ve çok daha düzenli bir İstanbul yaratabilirdik. Ancak kaçan balık bu konuda çok büyük oldu, tren kalktı gitti birilerine büyük geçmiş oldu.
Günümüzde eski güzergâhlarından yeni model tramvaylar yapılamaz mı diye soracağınızı düşünürsek cevabını söyleyeyim, çözümüyle birlikte hem de.
Yollarda tramvay raylarının döşendiği şeritlere otomobillerin ve bilumum nakil vasıtalarının kesinlikle ama kesinlikle girmemeleri gerekir, bunların tek istisnası İett otobüsleridir.
Veya tramvay raylarını kaldırımların hemen yanına yani yolların en sağ şeridine döşemeye kalksak bu sefer de o yollara arabaların park etmelerini şiddetle yasaklamak gerekir, yoksa tramvay ilerleyecek yol bulamaz.
Hâl-i hazırda T1 hattımız mevcut, güzergâhı incelersek ne demek istediğim gayet net anlaşılacaktır.

Bağcılar - Güngören arası : Tramvay trafiğin resmen içinde.
Güngören - Zeytinburnu arası : Genel olarak trafikten ayrı.
Zeytinburnu - Akşemsettin arası : Sözüm ona tramvay yolu ama araçlar işgâl ediyor.
Akşemsettin - Cevizlibağ arası : Nisbeten biraz daha rahat.
Cevizlibağ - Beyazıt arası : Olabilecek en iyi şekilde yapıldı.
Beyazıt - Sirkeci arası : Sözüm ona trafiğe kapalı yol ama arabalar cirit atmakta.
Sirkeci - Karaköy arası : Sorunsuz.
Karaköy - Tophane arası : Tophane yönüne giderken sağda bir şerit var ama öndeki arabayı sollarken tramvay yoluna araç girebiliyor.
Tophane - Kabataş arası : Olabilecek en iyi şekilde yapıldı.

Görüldüğü üzere bazı yerlerde trafik tramvaya izin vermiyor, yoksa bu hat Beşiktaş'a kadar uzatılacaktı. Forumda bu konu uzun uzun tartışıldı üstelik.
Eğer tramvay trafiğin içinde sıkışıp kalacaksa o zaman neden yapılsın?


(+)


Ne yazık ki günümüzdeki İstanbul o günlerdeki gibi sakin değil, günümüzdeki tramvayı o zamanın güzergâhlarına koymaya kalksak o tramvay ilerleyecek yol bulamaz.
Paylaştığım resim İstiklâl Caddesinden, tramvaylar kaldırıldıktan sonraki dönem İstiklâl Caddesinin trafiğinin resmini paylaşırsam ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır.



Her ne kadar günümüzde İstiklâl Caddesi araç trafiğine kapalı ve eski tramvaylar işletiliyorsa dâhi İstanbul'un birçok caddesinde vaziyet böyle.
Eğer tramvayı İstanbul'da işletmek istiyorsak önce ikinci resimdeki sorunu çözmemiz gerek.



oktay1453

11 ay önce - Prş 11 Oca 2018, 23:09

Sayfaya daha önce atılmış ise özür diliyorum. Facebook Ilginç Listeler adlı sayfa paylaşmış.

Volkswagen marka minübüs hemen arkasında tramvayı görmekteyiz.

Yer: Istiklâl Caddesi
Yıl: 1957



sazanhayko
11 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 04:48

Tramvay görülüyor ama resim çeken birkaç saniye daha bekleseymiş en azından tramvayın önünü kapatan adam kaldırıma çıkacak ve daha güzel bir resmi ölümsüzleştirecekmiş.
Ben bile tramvayı zor görebildim.


(+)


Ben de sayın forumdaşlarımla daha net bir tramvay resmi paylaşmak istedim, 93 filo kodlu tramvayımız 23 (Ortaköy - Aksaray) hattında Galata Köprüsü üzerindeyken seferde. Ancak arka plan net çıkmadığı için köprünün hangi çıkışı olduğunu ve tramvayımızın hangi istikâmete gittiğini bilemeyeceğim ne yazık ki.


AhmetDemir

11 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 09:55

Tramvay o donemde neredeyse bir kültürmüş. O dönemlerde de buna şahit olmak isterdim. Ortaköyden Aksaray a hat varmış vay be

sazanhayko
11 ay önce - Pts 15 Oca 2018, 03:17

Evet Ahmet Bey, kültürdü. Çünkü otobüsler günümüzdeki kadar yaygın değillerdi, çünkü sayıları şimdikinin onda biri kadardı.
İki yıl önce hatların listesini yazmıştım yine bu başlığa:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=4637755#4637755
1950'lerin ortalarına kadar İstanbul ulaşımında ana omurga tramvaylardı. Boğaziçinin ulaşımı da genelde vaporlarla sağlanırdı.
Ancak 1956'dan sonra tramvay İstanbul'a yetmemeye başlayınca tramvayı geliştirmek ve hızlandırmak yerine malesef hatalı bir karar sonucu tramvayın ipi çekildi, bunun sonucunda da 1961'de İstanbul ve Beyoğlu'dan 1966'da da Üsküdar ve Kadıköy'den kaldırıldı ve rayları söküldü.
Tramvayların o zamanlar geçtikleri caddelere yeniden tramvayları modernleştirsek bile sokmak artık çok zor, o kadar otomobilin ve bilumum nakil vasıtalarının arasında ilerleyecek bir yol bulması imkânsız gibi bir şey.


(+)


Bu konular çok ama çok derin konular, ben bugün siz sayın forumdaşlarımla elektrikli tramvayların ilk dönemlerinden bir resim paylaşayım.
Mekân yine Galata Köprüsü, ancak o zamanın resim çekme tekniği ve arka plânın çok silik çıkması sebebiyle hangi yöne gittiği anlaşılamıyor.
Ayrıca tramvayın filo kodu henüz Türkçe bildiğimiz rakamlar olmadığı için yanlış bir bilgi vermek istemiyorum. Ayrıca hattı da okunamamakta.



sayfa 112
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   123 ... 111112113   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM