Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Trabzon'da pistten çıkan yolcu uçağı
« önceki   12345 ... 464748   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 4
Teo72
5 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 02:02

Herkese geçmiş olsun. Kabahati yağmura arayanlar tayfun mevsiminde bir kez asyaya gitseler yağmurun rüzgarın ne olduğunu uçakların nasıl inip kalktığını görecekler en ufak olayda yok pist öyle hava böyle diyenler özellikle.

ERHAN DEMİR

5 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 02:08

Twitter'da yeni fotoğraflar gördüm kaza ile ilgili.





Misafir a3e

5 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 02:10

Pert olmuş uçak... kanatlar motor gövde sağlam hasar almış.



BHavaci
5 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 02:17

ADB-S verilerine göre uçağın pisttin son 3'de 1 lik bölümünde hızı 110knots/207 kms olarak yansımış.

Ekleme: Hız pistin neredeyse sonuna gelinmiş olmasına rağmen neredeyse teker koyma süratinden yüzde 10 daha düşük.


En son BHavaci tarafından Pzr 14 Oca 2018, 02:21 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Misafir a3e

5 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 02:27

Eehan bey, Sun Express hızla alcaliyor. Orduya değil de Samsuna inecek gibi...

Volkan Cordan

5 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 02:28

Alıntı:
ADB-S verilerine göre uçağın pisttin son 3'de 1 lik bölümünde hızı 110knots/207 kms olarak yansımış.


Bu gibi konularda ADB-S verilerine pek güvenmek doğru olmaz. FlightData-Recorder`deki bilgilere bakmak lazım.

Pistin son 3`de 1lik bölümünde normalde inen uçak "inmiş" sayılır ve hızı 70-60knots bandında olması gerek.
125-145knots bandındaki son yaklaşma/iniş hızı (şartlara bağlı olarak) göz önünde bulundurulursa, son 3`de1lik bölümdeki 110knots hızlıdır.

Malesef fotolardan kanatlardaki spoiler ve motorlar + Reverser durumunu gösteren paylaşımlar yok.
Sadece "tail rudder"`in (sarı logolu bölüm) sağ kırılmış hamlesi gözüküyor.



BHavaci
5 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 02:37

Alıntı:
Bu gibi konularda ADB-S verilerine pek güvenmek doğru olmaz. FlightData-Recorder`deki bilgilere bakmak lazım.


Ne yazık ki bu bilgiler araştırma sonrasında yayınlanmadığı için elimizde şuan ADB-S verileri mevcut.

Alıntı:
Pistin son 3`de 1lik bölümünde normalde inen uçak "inmiş" sayılır ve hızı 70-60knots bandında olması gerek.
125-145knots bandındaki son yaklaşma/iniş hızı (şartlara bağlı olarak) göz önünde bulundurulursa, son 3`de1lik bölümdeki 110knots hızlıdır.

Malesef fotolardan kanatlardaki spoiler ve motorlar + Reverser durumunu gösteren paylaşımlar yok.
Sadece "tail rudder"`in (sarı logolu bölüm) sağ kırılmış hamlesi gözüküyor.


Bu iki durumdan ötürü özellikle T/R'nin durumunu görmek istiyorum. Ancak belirttiğiniz gibi ne yazık ki bu yönde bir görsel yok. Uçak sağa dümen vermiş olmasına rağmen sola doğru dönüş yapmış bu da farklı bir durum.


Misafir f5c

5 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 02:39

Pilot tırt çıkmış. Pistin suçu ne?

tunahan52

5 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 02:41

Can kaybının yaşanmaması mutluluk verici. Herkese çok geçmiş olsun.

Volkan Cordan

5 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 02:43

Alıntı:
Ne yazık ki bu bilgiler araştırma sonrasında yayınlanmadığı için


Bu da, "kaza-kırım raporununun yayınlanmasını" bekleyenlere gelsin

Bu ülkenin zaten en büyük sorunlarından biri ezelden beri bu zaten. Kaza-kırım değil...geniş zamana yayarak kaza-örtbas raporları yayınlanır.

En geç yarın öbürgün Boeing kendi ekibini yola çıkarır...ve büyük olasılıkla uçakta herhangi bir sorun yoktu yani temiz raporu verir.
Bizimkilerde aylarca top çevirir ve gündemden düştüğü bir anda "top taca" atılır.

Son bölümde 110knots doğru ise...bu nerdeyse V1 hızı demektir...hemde inmiş olması gereken bir uçak için.
Durmak için çok hızlı, go around yapmak için ise yavaş...hele hele son 3`de 1lik bölümde.



En son Volkan Cordan tarafından Pzr 14 Oca 2018, 02:46 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 4
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
« önceki   12345 ... 464748   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM