Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
karnifeks
7 ay önce - Prş 21 Arl 2017, 20:22

emturan beye katılıyorum. bu ekspres turistik amaçlı dolu. yol güzergahı üzerinde dağ - bayır görülecek çok yerden geçtiği için insanlar tercih ediyor gezmek amaçlı. ama hızlandırılmış bir tren yapılırken de keşke sadece il merkezlerinde ve uzun durak süresi olmayacak şekide olsa. yani şöyle düşünün ankara istanbul arasına adam güya hızlı tren yapmış ama heryerde durdurmuş. yolculuk olmuş 4,5 saat. e insanlar otoyoldan da aynı sürede o yolu gidiyor zaten. yani bu örnekte anlatmaya çalıştığım gibi hattın pratik olması gerekiyor. binen insan arabaya ya da uçaktaki biniş öncesi sonrası uzun bekleme sürelerine alternatif olabilceğini düşünürse bu hattı tercih eder. yoksa yine turistik gezi olmaktan öteye gitmez

Ahmed Bayezid
7 ay önce - Cum 22 Arl 2017, 14:38

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan 20 Aralık 2017 tarihinde katıldığı bir televizyon programında bakanlığının projeleri konusunda açıklamalarda bulunurken, inşası devam eden yüksek hızlı ve hızlı demiryolu projeleri konusunda bilgi verdi.

Sadece yolcu taşımacılığına hizmet veren yüksek hızlı demiryolu yerine hem yolcu hem de yük taşımacılığına hizmet veren ve 200 kilometre saat hıza sahip hızlı demiryolu hattı yapımına önem verdiklerine vurgu yapan Arslan, bu kapsamda Erzincan sonrası Erzurum-Kars hızlı demiryolu projesinin hazırlandığını söyledi.


erkinalp
7 ay önce - Cum 22 Arl 2017, 17:58

Doğu Ekspresi, hızlı demiryolu yapıldıktan sonra RZD'nin Trans-Sibirya trenleri gibi az ve çok duraklı İstanbul-Kars arası çalışan farklı trenlere dönüştürülmeli:
Doğu Hızlısı: Tümüyle hızlı tren hattından gider, il merkezlerinde durur. (yaklaşık 8 saat) Hızlı yataklı trendir.
Doğu Ekspresi: Şimdikine benzer, ama Kırıkkale-Sivas arası hızlı tren yolunu kullanır. (yaklaşık 24 saat) 2 adet. Birincisi sırf koltuklu, ikincisi sırf yataklı vagonlardan oluşur.
Doğu Postası: Eski vagonlar, mevcut güzergah, her durakta durur, tüm duruş süreleri eşit ve kısa. (yaklaşık 40 saat) 1 adet koltuklu ve geri kalan vagonlar kompartmansız yataklı vagonlardan seçilir.
Önerdiğim kalkış saatleri
İstanbul: YHT 21:00, ekspres-1 7:30, ekspres-2 19:30, posta 20:00
Kars: YHT 21:00, ekspres-1 7:30, ekspres-2 19:30, posta 8:00
Canbazlar: ekspres-2 18:00, posta 6:15
Akyaka: eskpres-1 6:30
Iğdır: ekspres-2 15:30



Ahmed Bayezid
7 ay önce - Cum 05 Oca 2018, 15:49

(+)

Ahmed Bayezid
4 ay önce - Prş 22 Mar 2018, 19:29
22.03.2018



(+)



Ahmed Bayezid
2 ay önce - Sal 12 Hzr 2018, 19:31
Kars-Edirne hızlı tren hattı için etap etap çalışmalarımız devam ediyor / 12.06.2018


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan katıldığı bir televizyon programında demiryolu projeleri ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.


Edirne’den Kars’a kadar hızlı demiryolu hattı için çalışmaların devam ettiğine dikkat çeken Arslan şöyle konuştu: “Halkalı-Kapıkule hızlı demiryolu projesinin ihale süreci devam ediyor, böylece hızlı trenle Avrupa’ya bağlanacağız.

Ankara-Sivas arasındaki YHT hattının yapımı devam ediyor, gelecek seneye hizmete vermeyi planlıyoruz.

Sivas Erzincan arasındaki hattın bir kısmının ihalesini yaptık kalan kısımların da ihale süreci devam ediyor.
Erzincan-Erzurum-Kars etabı için de etüt projelerinin ihalesini yaptık, projeler hazırlanıyor. BTK demiryolu ile gelen yükler Edirne’ye kadar gidebiliyor.

Ancak 2023 hedeflerimiz doğrultusunda Kars-Edirne hızlı tren hattının hayata geçirilmesi için etap etap çalışmalarımız devam ediyor. Hızlı tren hattı ile yüksek hızlı tren hattı arasındaki farkı açıklamak gerekirse hızlı tren hattında hem hızlı tren hem de yük trenleri çalışabilir. Ancak yüksek hızlı tren hattında yük treni çalışamaz.”

Alıntıdır
-------------------------------
Alıntı:
Ancak yüksek hızlı tren hattında yük treni çalışamaz.

Prof. Dr. İlhami Pektaş Almanya da geceleri yht hattında yük taşımacılığı da yapıldığını ifade ediyor:
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=6509076#6509076



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM