Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
COGRAFYACI
6 ay önce - Çrş 03 Oca 2018, 23:26

Çok faydası olacak da, bana göre en önemli faydası, İstanbul-Ankara yönünden Güneydoğuya ulaşımın tamamını Kayseri-Maraş sütüne çekecektir. Çünkü Pozantı-Adana güzergahına kıyasla 100 km civarında bir fark oluyor. Yol kalitesi de iyi olursa, yük kamyonlarının tamamı, yolcu otobüslerinin ise yine önemli bölümü bu güzergahı kullanır.

HORASANLI8
6 ay önce - Prş 04 Oca 2018, 01:58

Bu ihale proje ihalesi. İnşaat yapımı değil. Proje için arazi halihazır harita alımları yapılıyor. 2 alternatif var. Birisi 221 milyonluk tüneli sistem, diğeri 68 küsür milyon tünel siz. Bize uyan kısmı 221 milyonluk is. Yol projeleri uzun sürmez mesele sadece zemin Etüt leri sonrası gelen sonuclarda heyelan bölgeleri belirlenerek yolun uzak tutulması var. Oda proje kısmında çözülür. Mesele proje yapımı sırasında kayseri ilçe yerel siyaseti devreye girip saçma bir yol ortaya cikmamali. Bize düşen vekilleri sıkıştırıp yapim ihalesi yapılırken uzun bir süre belirlenmemesi, aklı başı da bir firmanın yapması.

COGRAFYACI
6 ay önce - Prş 04 Oca 2018, 02:27

Alıntı:
çoğrafyacı bu yolun proje sözleşmesi mi?


Evet bu proje sözleşmesi, inşaat ihalesi ise proje hazırlandıktan hemen sonra yapılacak. Ama sanırım 2018 ortalarında proje hazır olur, yıl sonuna doğru da inşaat ihalesine çıkılır.

Bu arada şunu da söyleyelim, milletvekilinin açıklamasından benim anladığım, yapılacak yolun şekli belli olmuş zaten, öyle iki seçenek filan olduğunu sanmıyorum. Çift tüplü tünel diyor, bu duble yol olacak ve tünel ile geçilecek demektir. Şimdi buna uygun proje hazırlatılıyor.

Burada benim çekincem, yol için 53 km diyor. O taktirde, Göksun-Sarız Yolundan ayrıldıktan sonra Tufanbeyli ve Tomarza arasındaki mesafeden bahsediliyor demektir. 53 km oraya takabül ediyor çünkü. Tomarza ile KAYSERİ Arasındaki kesim bunun dışında. Şayet, Tomarza çevre yolu ile geçilmez şehir içinden geçilirse ve Tomarza-Kayseri arasındaki yol da iyileştirilmezse, orada bir 7-8 km kısaltmadan mahrum kalınıyor. İnşallah o kısmı da sonradan yaptırırlar.



Misafir 264

6 ay önce - Prş 04 Oca 2018, 02:39

Yuk kamyonlarinin cogu dediginiz gibi bu yolu kullanirsa ulkemizde zaten kaliteli asfaltlama yapilmiyor ustunede kamyonlarin asiri yuklenmesi ve yazin sicak gecmesiyle yollarin kalitesi cabuk bozuluyor ve omrude kisa oluyor. Bakin sehrin garinin oradaki kavsaktaki asfaltin toprak yoldan hicbir farki kalmadi resmen tarlada arac suruyor gibi hissediyor insan. Kamyonlar resmen cokertmis.

mali27A
6 ay önce - Prş 04 Oca 2018, 02:42

insallah yapilir guzel olur cok kullandigim bir yol

COGRAFYACI
6 ay önce - Pzr 07 Oca 2018, 00:40

Sathi kaplama şeklinde yapılırsa çabuk bozuluyor, hele de çok kar yağan bölgelerde... Ancak son yıllarda duble yollarda sathi kaplama pek kullanılmaz oldu, bitümlü sıcak asfalt dökülüyor. Zemin de öncesinden iyice sertleştiriliyor. Kolay kolay bozulmuyor. Göksun yolunun Tekir ve yeni açılan Çağlayan kısımları bu şekilde yapıldı. Maraş Türkoğlu ve Maraş Narlı arası da aynı.. Yıllarca dayanır bu yollar..



Misafir 6fd

6 ay önce - Pzr 07 Oca 2018, 00:42

Asfaltin altinin beton vb birseyle saglamlastirilmasi lazim kum oldugu surece herzaman bozulmalar olur. Yazik harcanan paralara.

COGRAFYACI
6 ay önce - Pzr 07 Oca 2018, 01:39

Betonun üstüne asfalt olmaz. Artık kum da kullanılmıyor zaten, eskidendi o.... Önce karışık toprak, sonra karışımlı ince mıcır ile sertleştiriliyor. Sonra asfalt dökülüyor. En sağlamı bu.

Serkan Guzel
6 ay önce - Pzr 07 Oca 2018, 11:32

Sathi kaplama yol katmanlarını kabaca tarif edeyim.

Yolun temel katmanı açıldıktan sonra( yani yolda güzergahı nebati katmandan temizlendikten sonra ), stabilize serilir.

Stabilizenin üzerine de mekanik stabilize serilir.

Mekanik stabilizenin üzeri, 1nci kat ince ıslatma bitümü ile ıslatılır.

Islatma bitümü üzerinde de bitüm dökülür.

Bitümün üzerine de aşınmaya dirençli mıcır dökülür.

İş ve işlem basamakları kabaca böyledir.

Kafa karıştırmamak için kullanılan malzeme evsafına ilişkin teknik ayrıntıları bilerek vermedim.

Sathi kaplama yollarda; yol altındaki sanat yapıları, yol kenarında şevler ve yolun bombesi iyi verilirse, sathi kaplama yollar uzun yıllar dayanır.

Ülkemizde mevsimsel etkilerin yıldan yıla çok çabuk değişkenlik göstermesi, sathi kaplama yolların sürekli ağır trafik yüküne maruz kalması ve benzeri etkenler nedeniyle, sathi kaplama yollar öngörülen zamandan önce bozulmaktadır.

Bu itibarla, yolların daha uzun süreli dayanması açısından, ağır trafik yükü altında hizmet eden yollar ile mevsimsel değişkenliğin fazla olduğu bölgelerde, sıcak karışım asfalt kaplama yapılması daha elverişlidir.



sayfa 5
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM