Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1187
Deryas
2 hafta önce - Çrş 03 Oca 2018, 21:44

Bence Atatürk Havalimanında 05/23 pisti ancak kullanılsa 30 milyon kapasiteli bir havalımanı olarak devam edilebilinir. 35 L ve 35 R ancak iniş için. Low Cost Uçaklar gelebilir : Ryanair / Easyjet / Wizz / Anadolu / Pegasus. Ancak şehir içi bir havaliman olarak kullanabilinir. Hub olarak değil.

New York şehiri şu an üç havalimanı kullaniyor : Newark, John F. Kennedy ve La Guardia.


dubişler
2 hafta önce - Çrş 03 Oca 2018, 22:21

AHL'nin kapanacağı ifade edildi. 5 bağımsız pist ile İYH yeterli olacak işte....Bombayda kaç hava limanı var bumu sorun yoksa çorlu Bursa Kocaeli havaalanları neden çalıştırılmıyormu..2 havalimanı işletmenin maliyeti yokmu ?

ali alimi012
2 hafta önce - Çrş 03 Oca 2018, 22:41


(+)

29 aralık



hulki99
2 hafta önce - Çrş 03 Oca 2018, 22:44

Alıntı:
AHL'nin kapanacağı ifade edildi. 5 bağımsız pist ile İYH yeterli olacak işte....Bombayda kaç hava limanı var bumu sorun yoksa çorlu Bursa Kocaeli havaalanları neden çalıştırılmıyormu..2 havalimanı işletmenin maliyeti yokmu ?


5 pist? 2 pist ile açılacak. Beşinci piste sahip olması için 11 sene sonrası planlanıyor (2029), tahmin edeceğiniz üzere rahat 15 seneyi bulur, hatta hiç yapılmaz bile, Türkiye burası. Doğu-Batı düzlemindeki pist 5 sene sonrası için planlanıyor, kötü hava şartlarında gerekli böyle bir pist. Diğer yandan Londra'da 5 tane uluslararası havalimanı var, İstanbul'a iki yeter mi diyorsunuz?


dubişler
2 hafta önce - Çrş 03 Oca 2018, 22:56

istanbula kaç alanın yeteceğine karar vermişler bana sorsalardı cevabım daha fütüristik olurdu . Ben İstanbul gaatasarayda oturmuyorum. anadoluda alakasız bir kentte yaşıyorum. ama eğer AHL açık kalırsa ozaman İYH dediğiniz gibi bunun ötesinde bir çivi çakılmaz

Misafir ece

2 hafta önce - Çrş 03 Oca 2018, 22:56

Hocam bu havalimani icin iga konsorsiyumuna para lazim. Yurt disi gidis yolcu basina 20 eur kazanacaklar. Ahl'den yurt disi cikista tav 15 usd kazaniyor. Tav a tazminat odeyip kapatacaklar ki iga parasini cikarsin. Iga zararini kimden cikaracak ahl acik kalirsa? Ahl yi unutun. Dua edelim Sabiha Gokcen tesvikleri azaltilmasin. Pegasus bile ciddi operasyona girmek zorunda birakilabilir buradan.



dubişler
2 hafta önce - Çrş 03 Oca 2018, 23:22

Milyonlarca insanın yaşadığı Marmaranın diğer endüstri kentleri taşımalı sistem ile hava ulaşımı alması sağlanıyor!!! Eger İYH sandığınız gibi doldurulamaz ise taşınanların taşınacağı yol uzatılır biraz ....çek İYH 'ye...olacağına bak. Bugün AHL için önerilenler İSG söylenmeye başlarsa....benim için fark etmez özel uçağım yok nasılsa.

COGRAFYACI
2 hafta önce - Prş 04 Oca 2018, 00:53

Alıntı:
Milyonlarca insanın yaşadığı Marmaranın diğer endüstri kentleri taşımalı sistem ile hava ulaşımı alması sağlanıyor!!! Eger İYH sandığınız gibi doldurulamaz ise taşınanların taşınacağı yol uzatılır biraz ....çek İYH 'ye...olacağına bak. Bugün AHL için önerilenler İSG söylenmeye başlarsa....benim için fark etmez özel uçağım yok nasılsa.


İSG'yi devre dışı bırakmak derdinde olsalar, ikinci pist ve yeni terminal yapıp kapasite artışına gitmeye uğraşmazlardı.

Marmaranın diğer endüstri kentleri dediğiniz kentler Bursa, Kocaeli, Tekirdağ gibi kentler ise, bunlar havalimanları olmadığı için değil, İstanbula çok yakın oldukları için taşımalı hizmet alıyor. Hepsinin kendi havalimanı var, ancak İstanbul yakın, Ankara yine yakın sayılır, nereye uçak koyacaksın? Bu yüzden de yolcu talebi olmuyor. Üstelik bu yeni durum değil. Yıllardır böyle... Bir tek Tekirdağ Ankaraya uzak, ordan (Çorlu'dan) da zeten uçak seferi koymuşlar Ankaraya... Var mı başka çare?

Bu şehirlerin içinde Bursa biraz enteresan, şayet havalimanı Yenişehir gibi bir saatlik bir yere değil de şehir merkezinin hemen kuzeyindeki düz alana yapılmış olsaydı, belki biraz daha fazla kullanılırdı... Geçmişte orayı niye değerlendirmediler bilmiyorum artık. Bilmediğimiz bir engel de olabilir.


Misafir 777

2 hafta önce - Prş 04 Oca 2018, 02:09

O dediğiniz yer Bursa ovası oluyor "ova koruma " alanı yani.havaalanı değil. Birde sivil hava ulaşımı sizin gideceğiniz menzilin uzaklığına ve fizibilitesine göre belirleniyor ....neden yapılamadığını yazıyorsunuz zaten ya....istanbula yakın olmayı nereden duymuş olabilirsiniz..Bursadan Antalya Bodrum muş Erzurum Karadeniz Bulgaristan.......İstanbul ile alakası yok....ama ilişiklendiriyor bir bilmeyenler

COGRAFYACI
2 hafta önce - Prş 04 Oca 2018, 03:03

Alıntı:
O dediğiniz yer Bursa ovası oluyor "ova koruma " alanı yani.havaalanı değil. Birde sivil hava ulaşımı sizin gideceğiniz menzilin uzaklığına ve fizibilitesine göre belirleniyor ....neden yapılamadığını yazıyorsunuz zaten ya....istanbula yakın olmayı nereden duymuş olabilirsiniz..Bursadan Antalya Bodrum muş Erzurum Karadeniz Bulgaristan.......İstanbul ile alakası yok....ama ilişiklendiriyor bir bilmeyenler


Yazılanı bir doğru okuyup öyle yorum yapsak diyorum.
Ben havaalanı demedim zaten, bir saat uzaktaki Yenişehir ilçesi yerine şehir merkezinin kuzeyindeki boş alana (zaten az ilerisinde küçük bir askeri meydan da var) eğer bir engeli yoksa havaalanı yapılmış olsaydı keşke dedim, sonra da belki de bir engeli vardır, bilemiyorum dedim. Koruma derken sit mi neyse onu söyleyin. Sırf ova diye bir yerde koruma olmaz. Tarım arazisi diye dokunmak istememiş olabilirler belki, ya da başka bir şey... Neyse artık... Tam ne dediğiniz anlaşılmıyor ama, istanbula yakın olması Bursa için tabiki çok önemli. Hem avantaj, hem dezavantaj. İstanbula karayoluyla bir saatte ulaşıyorsan olay bitmiştir zaten. Türkiyede tüm havalimanlarından yapılan uçuşların aşağı yukarı yüzde 70'i İstanbula yapılıyor. Geriye, Ankara, İzmir, Antalya gibi bir kaç büyük şehir kalıyor... Ankara ve İzmir de Bursaya çok çok uzak sayılmaz. Karayoluyla 5-6 saatlik mesefaler. Ne kaldı geriye? Bazı şehirler vermişsiniz. İyi güzel de, Bursadan bu saydığınız yerlere hadi bir kaç sefer koydular diyelim, yurtdışı uçuşlar için, veya çok talep olmayan diğer şehirlere uçmak için nereyi kullanacak Bursalılar? Mecburen ya Sabiha Gökçene ya Atatürk HL'ye gelecekler. Doğuya veya Karadenize, yahut Bodrum, Antalyaya koyacağınız üç beş sefer kurtarmıyor işi. Bursa 3 milyon nüfuslu bir il. Mesela Uludağa kış turizmi için gelecek turistler, o şehirden Bursaya uçak yoksa, ki yoktur, nasıl gelecekler? Yine istanbul üzerinden tabii... Ama şehir merkezine çok yakın bir havaalanı olsa işler biraz değişirdi belki. Direkt Bursaya yurtdışından veya yurtiçinden çok sayıda sefer konurdu kış aylarında özellikle.
İyi anlaşılsın diye çok uzattım, söylediklerimin özeti şu: Bursa zaten İstanbula yakın, üstüne bir de havaalanı şehir merkezine uzak olunca, Bursaya havayoluyla seyahat etmenin bir esprisi kalmıyor. Bari havaalanı şehir merkezine yakın olsaydı biraz farkederdi belki...



En son COGRAFYACI tarafından Prş 04 Oca 2018, 03:20 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


sayfa 1187
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM