Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6

İZBAN'a Ne Diyorsunuz?
İZBAN (İZmir BANliyö Tren İşletmeleri) 54.9%  54.9%  [106]
METRO (Metro Kalitesinde Banliyö Hattı) 25.9%  25.9%  [50]
BANLİYÖ 14.5%  14.5%  [28]
HIZLI TREN 2.6%  2.6%  [5]
TRAMVAY - Biçerovalılar tramvay sanıyor :) 2.1%  2.1%  [4]
Toplam Oy : 193

Veli_55
1 yıl önce - Sal 07 Mar 2017, 11:55

Hızlı tren şıkkını işaretleyenleri çok merak ediyorum

Uğuray
site denetçisi
1 yıl önce - Sal 07 Mar 2017, 11:56

Havaalanı - Alsancak arası ulaşım süper.
Çok büyük nimet olmuş.


bahadır 0302

3 ay önce - Çrş 03 Oca 2018, 07:58

METRO ve raylı sistemin ne kadar önemli olduğunu anlatan rakamlar var İzmir’de...
İZBAN, 2017’de tüm zamanların günlük, haftalık, aylık ve yıllık yolcu rekorlarını kırmış.
Geçen yıl toplam 98 milyon kişi taşınmış.
Kurulduğu günden bu yana toplam 515 milyon kişiyi taşımış.
O yüzden ben de İZBAN’I hep örnek proje olarak gösteriyorum.
Merkezi hükümetle yerel yönetimler isterse ortak projeler üretip hayata geçirebilirler.
İzmir doğru ve örnek bir modeli ortaya koydu.
Rakamlar da bunu gösteriyor.



mahmut11
3 ay önce - Çrş 03 Oca 2018, 15:03

Artık örnek olmayacak zira, İZBAN'a fiyat kazığı atıldı ve halk aktarma otobüslerinde işkence çekiyor. (Şoförlerin keyfi, sefer saatleri, tur güzergahlarının deli saçmalığı vs.)


Hiç örnek falan değil. Uzaktan hoş gelir hesabı.



****

Hangi bilgi yanlış? İZBAN'ın fiyat kazığı atıldığı mı?
Halkın aktarmalarda rezil olduğu mu?

Hangisi söyleyiniz. Bilelim.


En son mahmut11 tarafından Çrş 03 Oca 2018, 19:42 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


can_ycln

3 ay önce - Çrş 03 Oca 2018, 19:37

İzban zaten işletme yönüyle hatalı bir sistemdir. Neden diyecekseniz?

-Öncelikle Banliyö yahut Türkçesiyle Yöre Hatları Trenlerinin amacı; şehir merkezlerinin etrafındaki, demir yolu ağının yakınında oturan insanların, Şehirlerin ulaşım ağlarına fazla yüklenmesini engelleyerek, Ulaşım ağındaki yükün hazır altyapının kullanılması ile azaltılmasını sağlamaktır. Yani bu tarz trenler, ulaşım sisteminin yükünü hafifletmek için vardır. Ama İzmir de ise Direkt ulaşım sisteminin merkezine İZBAN yani Yöre Hatları Trenleri konulmuştur.

-Ayrıca İZBANın çalışma şekli aşırı şekilde mantıksızdır. Trenler Direkt Selçuk/Torbalı- Aliağa şeklinde; Ağın tamamını tek seferde kat edecek şekilde çalışmaktadır. Bu çalışma şekli de, Hatlara aşırı yüklenmeyi ve bu yüzden aynı hattı kullanan diğer yolcu ve yük trenlerinin çalışmasında sıkıntı yaratmaktadır. Hayır şu an ki sistemle zaten İZBANa isterseniz 2 dakikada 1 sefer yapacak sıklığa indirin yine aşırı yüklenmeye maruz kalacaktır ve kalabalık olup ulaşım sisteminin merkezinde kalmaya devam edecektir.

-Ücretlendirme politikasına gelince, gidilen mesafe kadar ödeme en mantıklısıdır. Ama maalesef ücretler aşırı yüksektir. Zaten 7₺ verip Alsancaktan yahut Şirinyerden Selçuk'a gidecekse Treni niçin kullanıyor? Otogardan 10₺ye o tarafın otobüslerine biner daha hızlı daha konforlu gelir yani...

-Bir an evvel çalışma şekillerini değiştirmeliler. Örneğin Trenler Alsancak garını Terminus/son istasyon yapacak şekilde çalışmalı yani Selçuk - Alsancak ve Aliağa - Alsancak şeklinde çalışmalılar. Demir yolu rahatlayacaktır. Ve daha çok Aydın, Manisa ve Ödemiş treni konulacaktır.

-Bir an evvel şu vaat ettikleri Buca metrosuna başlamalılar. Ayrıca Alsancak, Yenişehir, Otogar, Yeşilova, Çamdibi, Uzundere, Karabağlar, Gaziemir gibi bölgeler uygun şekillerde metro hatları inşa edilmeli. Bu tarz metrolar İZBANı ulaşımın merkezinden alıp, ulaşıma yardımcı hale getirecektir.


erkinalp
3 ay önce - Çrş 03 Oca 2018, 20:26

can_ylcn demiş ki:
-Bir an evvel çalışma şekillerini değiştirmeliler. Örneğin Trenler Alsancak garını Terminus/son istasyon yapacak şekilde çalışmalı yani Selçuk - Alsancak ve Aliağa - Alsancak şeklinde çalışmalılar. Demir yolu rahatlayacaktır. Ve daha çok Aydın, Manisa ve Ödemiş treni konulacaktır.

Cumaovası-Çiğli'yi de ekleyelim. Ama Cumaovası-Çiğli arası çalışan trenler Alsancak'a uğramamalı.



can_ycln

3 ay önce - Prş 04 Oca 2018, 07:11

Alıntı:
Cumaovası-Çiğli'yi de ekleyelim. Ama Cumaovası-Çiğli arası çalışan trenler Alsancak'a uğramamalı.



- Seyrek sıklıklarda ve peak denilen iş girişi/çıkışı saatlerinde takviye olarak konulabilir. Örneğin 06.00-08.00 arası saatte bir, 08.00-10.00 arası 15-20 dakikada bir, 10.00-16.30 arası 60-80 dakikada bir, 16.30-20.00 arası 15-20 dakikada bir, 20.00-01.00 arası 80 dakikada bir Cumaovası-Çiğli arası Alsancak'ı pas geçerek giden ekspres trenler konulabilir. Onun dışında İZBANın amacının dışına çıkar, diye düşünüyorum.


Misafir 0a1

3 ay önce - Prş 11 Oca 2018, 22:43

İZBAN'a artık YENİ KAZIK diyorum. GELSİN 2 KAT ZAM!
15 Şubattan itibaren olan Karşıyaka'ya Çiğli'ye Menemen'e Aliağa'ya olacaktır. Havalimanı'na gitmek artık 2.86 TL değil gidilen kilometreye göre 5- 5.5 - 6 TL ye gidilecek.(Keza tersi istikamet için de durum geçerli)


Misafir 50d

3 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 13:50

%50 sine sahip olan recep tayyip Erdoğan ve ekibine allah razı olsun diyorum diğer %50 sine sahip cehape zihniyetini kazikci yagmaci ve fetoculari kınıyorum yargilanicaksiniz.

Tevfik Metin Tanöven

3 ay önce - Pzr 14 Oca 2018, 16:47

Misafir 50d Recep Tayyip Erdoğan ve ekibi nezaman demiryolu şirketi kurdu . İzban da TCDD ve İBB yarı yarıya ortak . Daha bunun bilincinde değilsiniz . Ayrıca bu başlık siyaset yeri değil . Siyasetten konuşacaksanız onunla ilgili başlıklarımız var . Başlığın özünü sulandırarak ne yapmaya çalışıyorsunuz .



sayfa 6
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Ege