Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 8
mafakyanc

6 ay önce - Çrş 03 Oca 2018, 14:19

Alıntı:
Belediyelerin vatandaşa yarayan tek hizmeti çöp toplamak. Evet evet çöp toplamak. Doğru düzgün kaldırım yapmayı bile beceremiyorlar. Önce bunları bir sorgulayın geri çorap söküğü gibi gelir.


Maalesef DOĞRU !!!

Ha bu çöp konusunda da IBB nam-ı hesabına bir kötü haberim olacak: Yeni Havalimanı inşaatı ve güvenliği nedeniyle Odayeri çöplüğü bu yıl başından itibaren (ve bana göre çok da gecikilerek!...) mecburen kaldırılıyor ve artık çöpler daha da ilerideki yeni bir çöplüğe boşaltılacak! Bu da çöp toplama maliyetinin artması demek oluyor!


Misafir 693

6 ay önce - Çrş 03 Oca 2018, 14:24

Metro hattı yapımının finansmanının bir kısmının, hattın sağladığı değer artışı üzerinden o bölgelerdeki emlak yatırımcıları tarafından karşılanması dünyada uygulanan bir sistem. Hong Kong'da, Londra'da yapılmış. Başka yerlerde de gündemde. Bu İstanbul'a çok uygun bir şey. Eskiden uzak diye dudak bükülen, ulaşılması zor olan yerler çok değer kazandı. Değerli olan yerler ise daha da değer kazandı. Fakat gerçekleşeceğini tahmin etmiyorum. Çünkü yatırımcılar ya torpilli, ya da sermayeleri yeterli değil.

Cemoli D18
6 ay önce - Çrş 03 Oca 2018, 15:50

Alıntı:
3. Belediyenin doğal tekel konumundaki İSKİ, İGDAŞ, İETT gibi şirketleri ile ne iş yaptığını bile zor anladığım İSFALT, İSBAK, İSTAÇ gibi pek çok belediye şirketi, futbol ve basketbol takımlarına sponsorluk desteği veriyor. Böylece, ödediğimiz su, gaz, otobüs, asfalt, İstanbulkart, çöp toplama paralarıyla biz dolaylı olarak milyonlar kazanan futbolcuları ve yüzbinler kazanan basketbolcuları desteklemiş oluyoruz.



Belediye bu kurumlarından ulaşım adına kaynak almalı.
Her gelirinden, yüzde 1 ya da yüzde 0,5 oranında kaynak ayrımı yaparsa İBB, zaman içerisinde bunun faydasını görür.



ERHAN DEMİR

6 ay önce - Çrş 03 Oca 2018, 15:53

Faturalarda kayıp kaçak,TRT, dağıtım bedeli vs. vergileri yerine buraya aktarılsa daha iyi olur.

Cemoli D18
6 ay önce - Çrş 03 Oca 2018, 16:37

Alıntı:
1. Anadolu'da birisi 10 km'lik bir yolu 3 TL yakıt harcayarak alıyor ve 2,25 TL vergi ödüyor. İstanbul'da birisi ise 10 km'lik bir yolu 5 TL yakıt harcayarak alıyor ve 3,75 TL vergi ödüyor. Aynı mesafeyi gidiyor, ama 1,50 TL fazla vergi ödüyor. (Ayrıca, o tüketicilere akaryakıt satanlardan İstanbul'da olanın daha çok kazanarak daha çok kurumlar vergisi ödemesi de söz konusu.)


Olabilir, Anadolu'da yaşayanlardan ve belediye gelirlerinden bu tip fon oluşturulması olabilir.



Cemoli D18
2 hafta önce - Sal 03 Tem 2018, 16:51

İstanbul'da geciken metrolar devam ediyor ve bunun finansal sorun olması can sıkıcı.

ismail özçelik
2 hafta önce - Sal 03 Tem 2018, 19:42

Alıntı:
Olabilir, Anadolu'da yaşayanlardan ve belediye gelirlerinden bu tip fon oluşturulması olabilir.

Anadolu'da yaşayanlar büyükşehirlere gitmesin diye aksine vergi indirimi yapılmalı. İnsanlar küçük şehirlerde yaşamak için teşvik edilmeli.

Metro için vergi konusuna gelirsek, belediyelere bu konuda imkan tanınmalı.


Melooo344
2 hafta önce - Sal 03 Tem 2018, 19:51

Her metro hattinin belli buyuk duraklari var,buralarin ustu genellikle otopark oluyor, belediye ust kismi ihaleyi alan firmaya versin,firma da oranin konut ofis veya avm seklinde degerlendirebilir.Hem de metro dursginin ustunde bu da bir avantaj.otopwrk olacagina ticarethane olur alt taraf ve boylelikle o bolgenin gelismesini saglar, firma da konut veya ofisleri satar ya ds avm acarsk magazalardan gelir elde eder.orn:bahcelievler metro duraginin ustunde 2 avm var. Boylelikle belediyenin verecegj paranin bir kismi buradan karsilanabilir.



sayfa 8
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM