Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Ankara-Sivas Hızlı Treni [ANK ]
« önceki   123 ... 183184185 ... 224225226   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 184
Misafir a74

7 ay önce - Sal 19 Arl 2017, 22:12

Rasim58 Belki ekonomik nedenlerle proje gecikti diyorsun bende sana soruyorum hani ekonomi çok iyiydi ? Hani batı ülkeleri bizi kıskanıyordu ?

Rasim58
7 ay önce - Çrş 20 Arl 2017, 09:10

Alıntı:
Rasim58 Belki ekonomik nedenlerle proje gecikti diyorsun bende sana soruyorum hani ekonomi çok iyiydi ? Hani batı ülkeleri bizi kıskanıyordu ?

Misafir a74; cümlem zaten "belki" ile başlıyor, yani ekonomik nedenle geciktiği konusunda tam olarak bilgi sahibi değilim, ama proje değişikliğinin gecikmeye etkisinin belki de % 90 olduğunu buradaki herkes biliyordur diye düşünüyorum.
Türkiye'nin ekonomisi konusu da bu başlıkla ilgili değil, belki bunu tartışmak bize de düşmez, ama yine de madem başlıkla ilgisi olmasa da bu konuya girdiniz, kendi düşüncemi söyleyeyim. Bence ekonomimiz çok iyi, ama eskiye göre (1990'lı yıllar ve 2000'li yılların başına göre) çok iyi. Diğer ülkelerle karşılaştırınca çok iyi diyemeyiz belki, ama iyi olduğumuz kesin. Hem de, bunca saldırıya, bunca haine ve darbe yapmaya kalkışan Fetö'cüler ile Amerika gibi bize düşman ülkelerin bunca baskısına ve halen devam etmekte olan ekonomik darbe girişimlerine rağmen aslında çok iyi durumdayız diye düşünüyorum. Batı ülkeleri de bence bu durumu kıskanıyor, hatta çıldırıyorlar, kesin.


mehmet karakas7
7 ay önce - Cum 22 Arl 2017, 20:25

YHT’ler 2019’da İzmir ve Sivas’a Ulaşacak
22/12/2017
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan katıldığı bir televizyon programında bakanlığının projeleri konusunda açıklamalarda bulunurken, inşası devam eden yüksek hızlı ve hızlı demiryolu projeleri konusunda bilgi verdi.

Marmaray Projesi kapsamında Halkalı- Gebze arasındaki çalışmaların tüm hızıyla devam ettiğini ve 2018 yılının sonunda bitirileceğini ifade eden Arslan, hedeflerinin önümüzdeki yıl ağustos ayı gibi inşaatı bitirmek olduğunu vurguladı.

Arslan, Marmaray Projesi’nin 18 ayrı raylı sistemle entegre olup şehrin her yerine günde 1,5 milyon kişiyi taşıyacağını; aynı şekilde 3 katlı İstanbul Tüneli’ndeki raylı sistemin de 10 farklı raylı sistemle entegre olup günde 6,5 milyon kişiye hizmet vereceğini ifade etti.

“YHT’ler 2019’da İzmir’e ve Sivas’a ulaşacak”
Halen inşası süren yüksek hızlı ve hızlı tren projeleri için tarih veren Bakan Arslan, Ankara-Sivas YHT hattının 2019 yılı içinde hizmete açılacağını, Ankara’dan 2 saatte Sivas’a; Sivas’tan Haydarpaşa’ya 5.5-6 saatte gidilebileceğini, Ankara-Polatlı’dan sonra Afyonkarahisar-Kütahya-Uşak-Manisa-İzmir’e kadar olan hattın yapımına başlandığını ve bu hattı da 2019 yılında açmayı hedeflediklerini söyledi.

Sadece yolcu taşımacılığına hizmet veren yüksek hızlı demiryolu yerine hem yolcu hem de yük taşımacılığına hizmet veren ve 200 kilometre saat hıza sahip hızlı demiryolu hattı yapımına önem verdiklerine vurgu yapan Arslan, bu kapsamda Erzincan sonrası Erzurum-Kars hızlı demiryolu projesinin hazırlandığını batı bölgesinde de Bilecik-Bursa arasında hızlı tren hattı inşaatının devam ettiğini, Halkalı-Kapıkule ihale süreçlerini ise başlattıklarını belirtti.
Bakan Arslan, Konya-Karaman ve Ulukışla üzerinden Mersin, Adana ve Gaziantep’e kadar olan hızlı demiryolu hat yapımının devam ettiğini, bu hattın Şanlıurfa’ya kadar uzayacağını, Şanlıurfa’yı da Diyarbakır’a, Mardin’e, Siirt’e bağlayacaklarını; İstanbul’dan gelen hattın Eskişehir üzerinden Afyon’a, oradan Burdur-Isparta’ya, oradan ise Antalya’ya indirme projesinin devam ettiğini, Ankara-Kayseri arasında yapılması düşünülen hızlı demiryolu hattının ise önümüzdeki yıl ihale edileceğini kaydetti.

Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya arasında da hızlı demiryolu projesinin olduğunu, Karadeniz istikametinde ise Ankara-Kırıkkale-Samsun projesinin devam ettiğini ve önümüzdeki yıl uygulama projelerinin biteceğini söyleyen Arslan, Erzincan üzerinden Trabzon’a ikinci bir hattın ise proje çalışmalarının devam ettiğini kaydetti.

“Doğu Ekspresi’ne olağanüstü ilgi var”
Doğu Ekspresi’ne olağanüstü bir ilginin olduğunun altını çizen Arslan, pulman vagonlarda şu anda ciddi sayıda yer olduğunu, yataklı vagonlara talebin arttığını, bunun ilave vagonlarla karşılanmaya çalışıldığının altını çizdi.







Ahmed Bayezid
6 ay önce - Cmt 30 Arl 2017, 16:59
“ANKARA-SİVAS YÜKSEK HIZLI DEMİRYOLUNU 2018 YILI SONUNDA BİTİRMEK İSTİYORUZ” / 30.12.2017


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 29 Aralık 2017 Cuma günü Ankara Ahlatlıbel’deki Türk Telekom Tesisleri’nde düzenlediği basın toplantısında Bakanlığın 2017 faaliyetlerini değerlendirdi, 2018 hedeflerini açıkladı.

“YATIRIM BÜTÇESİNDEKİ EN YÜKSEK ARTIŞ DEMİRYOLLARINDA OLACAK”

Bakan Arslan, kahvaltının ardından yaptığı konuşmasında gündeme ve ulaşım sektörüne dahil önemli açıklamalarda bulundu. Ülkemizde son 15 yılda gerçekleştirilen ulaştırma projelerine değinirken demiryollarına yapılan yatırımların önemini vurgulayan Arslan,
“Demiryollarını gerçekten çok önemsiyoruz.
Demiryollarına 8 milyar 400 milyonluk yatırım gerçekleştirdik.
Önümüzdeki yıl için yatırım bütçesi artışında en yüksek artış, yine demiryollarında olacak.
14 milyar 200 milyonluk bir yatırım bütçesi olacak.
Toplam demiryolu uzunluğumuz 12.608 km.
Sinyalli hat uzunluğunda ise 5.534 km’ye çıktık ve aynı zamanda da 2324 km’de de çalışmalarımız hala devam ediyor.
2003’te bu rakam 2.449 km idi. Yani burada yüzde 120’lik bir artış söz konusu.
Elektrikli hat uzunluğu da 2120 km iken 4.660 km’ye çıktı.1.637 km’de de elektrifikasyon çalışmalarımız devam ediyor.” ifadesinde bulundu.

Başta 2017 yılı olmak üzere demiryollarında yapılan yolcu taşımacılığı ile ilgili gelişmeleri paylaşarak, “YHT setlerimiz 6 adet set alımıyla birlikte toplamda 19 sete çıktı.
Yüksek hızlı tren seferleri yüzde 30 arttırıldı.
YHT’ler ile bugüne kadar taşıdığımız yolcu sayısı 36 milyon 800 bine ulaştı.
İnşallah 2018 yılında 7.7 milyon yolcuyu da buna ekleyerek 45 milyon hedefine ulaşacağız.” diyen Arslan, Marmaray'da bugüne kadar 238 milyon yolcu taşındığını, gelecek yıl da toplam 68 milyon yolcu taşınmasının planlandığını bildirdi.

“ÖZEL SEKTÖR DE DEMİRYOLUNDA YÜK TAŞIMACILIĞINA BAŞLADI”

Sektörlerdeki yük taşımacılığına değinen Bakan Arslan, demiryolu sektöründeki yük taşımacılığı ve yük taşımacılığının özelleştirilmesi ile ilgili olarak “Bu sene içinde demiryolları ile taşınan yük miktarı 7-8 milyon tona yükseldi. Bu rakam bizim gönlümüzden geçen rakam değil ama bunun başlıca sebebi hem mevcut hatların standardının yükseltilmesi çalışmaları; hem elektrikli hem de sinyalli hale getirilmesi çalışmalarımız devam ettiği için birçok hat şuan da işletmede değil. Haliyle yük miktarı istediğimiz şekilde artmasa bile yine de yüzde 10-12’lik bir artış söz konusu. Özel sektör de artık demiryolu ulaşımında yük taşımacılığına başladı. Özel sektörün de hatlardan faydalanması adına önemli bir adımdı ve bu sebeple demiryollarının serbestleşmesi kapsamında 5 tren işletmecisine lisans verdik.” değerlendirmesinde bulundu.

“DEMİRAĞLARIMIZ GENİŞLİYOR”

Yıl itibari ile inşaatı halen devam etmekte olan demiryolu hatları ile ilgili de kapsamlı bir açıklama yapan Bakan Arslan,
“İnşaatı devam eden yüksek hızlı tren hatlarımız var.
Malumlarınız Ankara, Afyonkarahisar, Uşak, Manisa, İzmir devam ediyor.
Ankara, Kırıkkale, Yozgat, Sivas YHT hattında çalışmalarımız devam ediyor.
Hedefimiz 2018 sonu itibariyle bitirip 2019’un ilk yarısında da testlerini de bitirmiş olarak inşallah hizmete sunmak istiyoruz.

Bursa-Bilecik arası inşaat çalışmalarımız devam ediyor. Amaç Bursa’yı hem İstanbul’a hem de İzmir’e bağlamış olmak.
Konya-Karaman-Niğde-Ulukışla arası yine çalışmalarımız devam ediyor. Aslında bu hattımızı dizel işletmeciliğine açtık ancak elektrikli ve sinyalli hale getirilmesi önümüzdeki sene yapılacak. Böylelikle yine bu hattımızı da hızlı tren standartlarına getirmiş olacağız.
Mersin-Adana-Osmaniye-Toprakkale arası inşaat çalışmalarımız devam ediyor.
Osmaniye-Gaziantep arasında da inşaat çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor ve Sivas’tan sonrası;
Sivas-Erzincan arasında da Sivas’ta ilk kesimin ihalesini yaptık, işe başladık. Şimdi ise Zara-İmranlı kesiminin ihale süreci devam ediyor. Böylece biz tren ağlarımızı da giderek arttırmış olacağız.” diye konuştu.

VAN GÖLܒNE 2 YENİ FERİBOT

Van Gölü'nde çalışacak 2 adet feribottan birincisinin yılbaşında, diğerinin ise yıl ortasında işletmeye alınacağını söylen Arslan, 2018 yılında TÜDEMSAŞ ve TÜLOMSAŞ’ta 1.222 adet konvansiyonel yük vagonu, TÜVASAŞ’ta 11 adet Dizel Tren Seti(DMU) ve TÜLOMSAŞ’ta ise 20 adet lokomotif üretileceğinin bilgisini verdi.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, konuşmasının sonunda Bakanlık personeli, basın mensupları ve vatandaşların yeni yılını tebrik etti.

(+) (+) (+)

TCDD


Misafir 7e5

6 ay önce - Pts 01 Oca 2018, 13:24

"Hızlı tren yatırımlarıyla dikkat çeken Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) zararda da hızlı çıktı. Sayıştay'ın denetim raporuna göre 2016 yılını 2.5 milyar lira zararla kapatan TCDD'nin geçmiş yıllarla birlikte toplam bilanço zararı 16.1 milyar liraya ulaştı.
TCDD'nin yıllardır zarar etmesi nedeniyle, iç kaynak yaratamadığına dikkat çeken denetçiler, kaynak ihtiyacının sürekli olarak Hazine tarafından yapılan sermaye artışları ve  devirli/garantili yurtdışı krediler ile karşılandığını vurguladı. Bu kapsamda sadece  2016 yılında TCDD'ye Hazine tarafından 6.1 milyar lira nakit sermaye transferi ve 426 milyon lira görev zararı ödemesi yapıldı."


sebasteia
6 ay önce - Pts 01 Oca 2018, 13:38

Kamu kurumlarinin birinci amaci kar elde etmek degildir. Oncelik kamu menfaatinin ve hizmet uretiminin maksimum seviyede saglanmasidir. Yapilan fizibilitelerde belli bir sure zarara katlanmak goze alinir.

Kamu, ozel sektor gibi birkac yil icinde kar elde etmek zorunda degildir, bilakis kar/zarar gibi hesaplamalari 40-50 yillik genis zamana yayilan donemler icin de yapabilir.

Simitci dukkani acmiyorsun, ki uc ayda para kazanma telasina dusesin. Milyar dolarlik hizli tren projelerinden bahsediyoruz.



sinan5858

6 ay önce - Pts 01 Oca 2018, 13:56

Tcdd zarar etmiş bu nasıl bir yaklaşım anlamadım. KGM, DSİ, Tüik ... bunlarda zarar etmiştir bi araştır bakalım. Tabi zarar edecek hizmet sunuyor devlet kurumu bunlar. Burada gelir olarak sadece ticari kazanç düşünürsen bu işin içinden çıkamazsın. Burada devletin halktan aldığı vergi de gelirdir ve devlet bu vergi karşılığı belli hizmetleri sunacak tabiki.

naims1
6 ay önce - Pts 01 Oca 2018, 20:34

[url=]
[/url]


ihsan gulbilge
yalnizyolcu
6 ay önce - Çrş 10 Oca 2018, 16:12

Sivas’ta uzun süredir kamuoyunu meşgül eden Yüksek Hızlı Tren istasyonunun nereye yapılacağı ile ilgili tartışmalara Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan son noktayı koydu. Hızlı tren için hem şehir merkezi hem de üniversite güzergâhı olmak üzere iki istasyon yapılacağı öğrenildi. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ‘Sorumlulara hesabını bizzat soracağım’ açıklaması sonrası, iki güzergâha da yapılan masrafların boşa gitmemesi için ‘iki istasyon’ kararı alındığı ifade ediliyor.

Yüksek Hızlı Tren istasyonunun yeri, Sivas yerel yöneticileri, bürokrasisi ve Sivil Toplum Kuruluşları arasında adeta bir inatlaşmaya dönmüş ve bu nedenle milyonlarca lira çöpe atılarak güzergâh değişmişti. Ancak Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan Sivas’ta yaptığı ‘Hesabı sorulacak’ açıklaması sonrası, harcanan masrafları boşa çıkarmayacak bir karar alınmasını sağladı. Yüksek Hızlı Tren projesinin ilk planında, istasyonun mevcut gar yanına yapılması planlanmış ve bu doğrultuda çalışmalar başlamıştı. Güzergâhta kamulaştırmalar yapıldı köprü ayakları atıldı. Ancak daha sonra ani bir kararla ve tepkilere rağmen, 10 milyonluk harcama göz ardı edilerek istasyonun yeri Kızılırmak kenarı olarak belirlendi. Yeni güzergâh için aynı şekilde yeni kamulaştırılmalar ve harcamalar yapıldı.

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN TALİMAT VERDİ
Sivas’ta düzenlenen açılış ve temel atma programına katılan ve YHT konusuna değinen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, gecikmenin sorumlularına bizzat hesap soracağı açıklamasında bulunmuştu. Konuyu inceleyen Cumhurbaşkanı Erdoğan bakanlığa bir talimat verdi. Bunun üzerine iki istasyon için inceleme yapmak üzere TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın Genel Müdür Yrd. ve Daire Başkanları 6 Ocak Cumartesi günü Sivas’a gelerek incelemelerde bulundu.

ANA İSTASYON TARİHİ GAR BİNASININ YANI OLACAK
Yapılan incelemelerde iki istasyon için olumsuzluk olmadığı öğrenilirken, yakın zamanda çalışmaların başlaması bekleniyor. Edinilen bilgilere göre Yüksek Hızlı Tren garı ana istasyonunun mevcut Gar yanına yapılacağı öğrenildi. Saatte 250-350 kilometre hızla Yüksek Hızlı Tren (YHT) Ankara seferinin bu istasyon ile sağlanacağı, ilerleyen zamanda ise üniversite istasyonunun faaliyete geçerek saatte 150-200 kilometre hızla Hızlı Tren (HT) Erzincan güzergâhına bağlanacağı bilgilerine ulaşıldı. Üniversite güzergâhı faaliyete geçtiği zaman da ana istasyonun Ankara-Sivas YHT seferlerinin aynı şekilde devam edeceği belirtildi.
Üsteki linkin yazısı
Kaynak:R a yhaber



sayfa 184
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM