Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
mustafaguler
9 ay önce - Cmt 08 Nis 2017, 10:07

Tren projesi Gemlik ilçe merkezine bile gelmiyor ki Orhangazi ve daha ilerisine gitsin. Bu hat sanayinin mallarını daha ekonomik yolla limana götürebilmesi için yapılıyor. Özellikle Eskişehirli ve Bilecikli sanayiciler Gemlik limana yıllardır tren bağlantısı istiyordu.

Berktuğ
site denetçisi

9 ay önce - Pts 17 Nis 2017, 14:32

GEMLİK TRENİ GÜZERGAHINA İTİRAZ: OVADAN DEĞİL, YOLLA BİRLİKTE GİTSİN
Alıntı:
Bu sütunlarda… TCDD’nin unuttuğu Gemlik Treni ile ilgili gelişmeyi duyururken, güzergâhın belirlendiğini 7 Nisan günü aktardık.

Gerçi…
Henüz hızlı tren gelemedi, ama Gemlik yük treninin Dereçavuş’ta hızlı tren hattından ayrılıp ovaya doğru ilerlemesi, Aksungur ve Ahmetbey köyleri arazilerinden geçerek Gündoğdu yamaçlarına gelmesini planlanıyor.

Oradan da…
Gündoğdu Köyü ve tepesi altından uzun bir tünelle tren hattı Kurşunlu-Gemlik arasında sahile inecek.

Sonra da…
Gemsaz’dan ilerleyip Gemlik Askeri Hara’sı önünden geçerek Gemport’a ulaşacak. İstasyonun da Gemport yanındaki tepeye yapılması düşünülüyor.

Ne var ki…
Güzergâhta kamulaştırmaya esas olacak bahçe, ev ve yapı tespitleriyle meyve ağacı sayımlarına başlanması ova çiftçisini adeta isyan ettirdi.



İlk tepki de Ahmetbey Köyü Muhtarı Ahmet Doğan’dan geldi.
“Tren köyümüzün içinden geçiyor. Proje aynen uygulanırsa 5 ev yıkılacak” diyen Doğan şu bilgiyi de verdi:
“Yalnızca Ahmetbey Köyü’nde 250 parçada 100 dönüm arazi gidiyor.”

Şunu da ekledi:
“Bu arazilerde çok nadide meyve bahçeleri var. Örneğin dünyanın aradığı siyah incir ve Deveci armudu bahçelerimiz var, zeytin ağaçları var. Bunlar hep sökülecek ve yazık olacak.”

Dikkat çektiği bir nokta da şu:
“Bu proje çok maliyetli. Çünkü verimli arazilerin kamulaştırma maliyeti yanında, Gündoğdu’nun altına yapılacak tünel de çok uzun.”

Önerisi şu:
“Alternatif yollar elbette var. Harita biraz kaydırılıp Çağlayan Köyü yanındaki yola çıkılabilir.”

Yanı sıra…
Gündoğdu’nun altından tünelle geçecek tren hattının ulaşacağı Kurşunlu’da da aynı kaygılar ortaya çıktı. Orada da hem zeytin bahçelerinin sökülecek olması, hem de sahil yerleşimleri tren hattının kurbanı olacak.

O nedenle…
Ovadaki verimli meyve bahçeleri ve sahil yerine, Gemlik treninin otoyol ya da Gemlik Yolu boyunca ilerleyip Gemport’a bağlanmasının daha doğru olacağı savunuluyor.

Kaynak: http://www.olay.com.tr/yazarlar/ahmet-emin-yilmaz ...iyor/8781/

Bakalım bu da fiyaskoyla sonuçlanmasında önemli olan o.


Ahmed Bayezid
9 ay önce - Pts 17 Nis 2017, 14:44

Bu bursa demiryollarını çizen demiryolu mühendislerini saygıyla selamlıyorum.Anladınız siz.Bu kadar amatörlük yapılmaz.İnternetten haritayı açıp öyle çiziyorlar yolları herhalde.



rceven
7 ay önce - Prş 01 Hzr 2017, 11:45

Bursa Gemlik hattı projesi ne zaman başlayacak?

Ahmed Bayezid
2 ay önce - Pzr 29 Ekm 2017, 23:50
TCDD - Resmi Planlama



(+)


cemfiliz79
2 ay önce - Cum 03 Ksm 2017, 12:18

10 sene önce Gemlik Serbest Bölge'de bir fabrikada çalışıyordum, o zaman bu demiryolu yapılacağını konuşmuştuk. 10 sene geçmiş, maalesef aldığımız yol bir arpa boyu

Halbuki sanayi ürünlerinin direkt limana sevkiyatı için ne kadar mühim bir proje... Bursa'daki otomotiv firmalarından direkt bağlantı da olabilir, Tofaş, Renault binlerce araç üretip limana kamyonlarla gönderiyor.. Keza limandan ülkemize gelen ürünler için de aynısı geçerli..



Misafir e15

2 ay önce - Cum 03 Ksm 2017, 14:43

Böyle bir hat yapılırsa hem lojistik anlamında hem de yolcu taşımacılığı anlamında muazzam kolaylıklar sağlar ve karbon salınımını azaltıcı çevreye faydalı bir hareket olur. Serbest bölgeye taşınan kamyon tırlar çok kirli bir görüntü oluşturuyor.

Ahmed Bayezid
2 hafta önce - Cmt 30 Arl 2017, 17:57

(+)

Ahmed Bayezid
1 hafta önce - Cmt 06 Oca 2018, 15:16
Gemlik treni için kamulaştırma çalışmaları tamamlandı / 06.01.2017


Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu yürütülen çalışmalar kapsamında yapılacak güzel işleri anlatırken, Bursa-Gemlik arasında çalışacak trenle ilgili yeni gelişmeyi de aktardı: “Bursa-Gemlik arasındaki trenin geçeceği güzergâhta kamulaştırma çalışmaları tamamlandı ve Bedel Tespit Komisyonları oluşturuldu.”

Atılacak adım şu: “Şimdi artık mülk sahiplerini uzlaşmak için komisyonlara davet edeceğiz. Böylece hızlı trenin Gemlik kolu resmen başlamış olacak.”

Ahmet Emin Yılmaz


Ahmed Bayezid
2 gün önce - Pzr 14 Oca 2018, 12:00
Gemlik treni meyve ağaçlarına takıldı / 13.01.2018


Projenin ön hazırlıkları yapılmış, arazi ölçümleri tamamlanmıştı. Bu çalışmayla trenin geçmesi için kamulaştırılacak araziler de belirlenmişti.
Hatta…
Gemlik treniyle ilgili kamulaştırılacak arazilerin sahiplerinin uzlaşmaya davet edileceğini Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu’nun açıklaması olarak 5 Ocak günü bu sütunlardan duyurduk.
İşte…
Kamulaştırma için uzlaşmaya çağrılan arazi sahipleri görüşmeye gittiklerinde büyük bir sürprizle karşılaştılar.

Çünkü…
Gelen yetkililer, “TCDD Genel Müdürlüğü tren hattı güzergâhını yeniden incelemeye aldı. Yeni alternatif güzergâhlar için toplantı yapılacak” dediler ve uzlaşma görüşmesi yapmadılar.
Konuyu araştırınca…
Hızlı tren hattından Ahmetbey’de ayrıldıktan sonra Dereçavuş’tan ilerleyip Gündoğdu’nun altından tünelle geçerek Gemlik Körfezi’ne inmesi planlanan Gemlik treni güzergâhındaki 7 köy muhtarının TCDD Genel Müdürlüğü’ne dilekçe verdiklerini öğrendik
.
Dilekçede…
Engürücük Muhtarı Mustafa Bilgiç, Gençali Muhtarı Mürüvet Günay, Aksungur Muhtarı Recep İlhan, Ahmetbey Muhtarı Ahmet Doğan, Gündoğdu Muhtarı Erkan Kötökli, Nilüferköy Muhtarı Burhan Mandacı ve Dereçavuş Muhtarı Hakan Ekim’in imzaları var.
Muhtarlar…
“Engürücük-Gençali-Ahmetbey-Aksungur-Dereçavuş hattı köylerimizden geçiyor. Kurumunuzca hazırlanan 6 alternatif proje olduğunu biliyoruz” diye başlayan dilekçede TCDD’ye önemli uyarılar yapıp şunu anımsatıyorlar:
“1. sınıf tarım arazilerine sahip köylerimizde ünü dünyaya yayılmış olan ihraç ürünü Deveci ve Santa Maria armutlarıyla Siyah İncir bahçeleri var. Vatandaşın geçim kaynağı da bu ürünlerden elde ettiği gelir.”
Sonra da güzergâhtaki her köy için ayrı ayrı değerlendirmelere yer veriliyor.
Örneğin…
Ahmetbey Köyü’nde tren mahalle içinden geçeceği için yerleşim alanları ve meyve bahçelerinin zarar göreceği anlatılıyor.
Aynı şekilde…
Dereçavuş, Aksungur, Gündoğdu, Gençali, Engürücük’te çok değerli meyve ve zeytin bahçeleri olduğu, 700 yıllık köylerin zarar göreceği anlatılıyor.
Görünen o ki…
Gemlik treni güzergâhında bulunan 7 köy muhtarının dilekçelerindeki uyarıları TCDD kayda değer bulmuş ve hat güzergahını yeniden çalışma kararı almış.
Bu da…
Köylülerde meyve ağaçlarına takılan Gemlik treni güzergâhının değişeceği umuduna yol açmış. Gelinen aşamayı önemli kılan da bu.

Gençali’de heyelan, Engürücük’te zeytin

Gemlik treni güzergâhındaki 7 köy muhtarının TCDD’ye verdikleri dilekçede, Emirsultan’ın çocukları tarafından kurulan Gençali’ye dikkat çekiliyor:
“Heyelan bölgesi olduğu için toprak kaymaları ve kopmalar olan araziden geçecek yük treni köyün aşağılara kaymasına ve ciddi can kayıplarına yol açar.”
Yanı sıra…
Engürüç’ün özel durumuna dikkat çekiliyor:
“Türkiye’nin en kaliteli Gemlik Tipi zeytinlerinin yetiştiği bahçeler büyük zarar görür. Üstelik Zeytin Yasası da buna engel.”

Muhtarların önerisi: Otoyolun yanından, Dürdane’nin altından

Gemlik treninin geçmesi planlanan güzergâhtaki 7 köy muhtarı TCDD’ye verdikleri dilekçede zarar görecek arazilerle ilgili çok kritik uyarılar yapmanın yanında, yeni güzergâh önerisi de yaptılar.
Daha doğrusu…
TCDD’nin çalıştığı 6 alternatif güzergahtan birine işaret ettiler. Bunu da son derece saygılı bir dille yaptılar:
“Hazırlanan 6 alternatif güzergâh arasında, Çağlayan Tüneli’nden çıkıp otoyolu paralel takip ederek devam eden, Dürdane Köyü’nün altından tünelle geçerek Serbest Bölge’ye ulaşan projeniz kanaatimize göre daha elverişli.”
Düşüncelerini şöyle ifade ettiler:
“Bu projenin tercih edilmesiyle çok değerli 1. sınıf tarım arazilerimiz kurtulmuş olacak ve vatandaşımız tek gelir kaynağını kaybetmeyecek.”
Üstelik…
Tek yanlı bir çıkar de söz konusu olmadığını vurgulayıp, arazileri kurtulacak çiftçiler kadar TCDD’nin de çıkarına bir değişiklik olacağına dikkat çektiler:
“TCDD, değerli meyve bahçelerimize ödeyeceği büyük kamulaştırma bedelleri yerine daha küçük bedellerle kamulaştırma yapabilecek. Böylece maliyet düşük olacak.”

Bir öneri de son istasyon için

Gemlik treni için TCDD’ye alternatif güzergâh öneren muhtarların bir önerisi ve isteği daha var:
“Hattın bitim noktası Engürücük Köyü sınırları içinde yer alıyor. Bu araziler meyve ve zeytin bahçeleri olarak çok değerli. Oysa yine Engürücük sınırları içindeki askeri alanda 4 bin 400 dönümlük kamu arazisi var.”
Şunu da ekliyorlar:
“İstasyon bu araziye kaydırılırsa hem tarım alanları kurtulacak, hem kamulaştırma bedeli ödenmeyeceği için maliyet azalacak.”

Ahmet Emin Yılmaz



sayfa 3
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara